{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.422 visninger | Oprettet:

Pia Ø
Pia Ø
Tilmeldt:
1. jun 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Lille hund, lille bil - transportbur-spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg har forsøgt at søge herinde, men er ikke blevet meget klogere.

Sagen er, at jeg allerede nu er i gang med at "afsøge" markedet lidt for transporbure til hund i bil, da jeg næste år regner med at skulle købe mig en hund smiley Heldigvis er det en lille race, så burstørrelsen er ikke det helt vilde.

Jeg har en VW Up, og jeg ved at et bur af ganske pæn str kan være i bilen ved, at jeg slår det ene bagsæde ned. Faktisk kan jeg have et bur, som forældrenes 35 kg hund kan være i, så plads kan jeg let få skabt, om nødvendigt! smiley

Men men - nu og da kunne det jo være smart at have alle sæder til personer og hunden vil jeg faktisk også helst have i bagagerummet til daglige køreture.
Dog af hensyn til mængden af jord og skidt, der slæbes med ind fra skov og mark, så ville det være rarest om hunden var i et lukket bur og ikke bare i bagagerummet.

Er der mon nogle herinde, som ved om Mini udgaven af dette bur kan være bagi en Up?
http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundetransportbox/hundetransportbox/grosse_transportboxen/158220?rrec=true
Umiddelbart "burde" den på cm målene kunne være der, men det er lige det med hældning osv. jeg er i tvivl om. Og der tænkte jeg, at nogle af jer herinde måske har praktisk erfaring med det smiley

Eller kender I andre kasser, som kan indeholde op til en 5-10 kg hund - og som kan være i bagagerummet i en Up? smiley

Jeg kender desværre ikke lige nogen med sådanne type transportkasser, så det er svært at prøve. Sidst jeg forsøgte i en butik, så fik jeg bare at vide, at de ikke ville lade mig tage kassen med ud af butikken og afprøve, for jeg ville jo sikkert bare købe den på nettet bagefter (kanon kundeservice - lige sådan et sted, jeg handler igen - eller noget...)

Finder jeg ikke en løsning, så har jeg heldigvis en på hånden, hvor det smalle sæde lægges ned, og så må det koste en siddeplads smiley
Det andet ville bare være mere praktisk i det daglige smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille hund, lille bil - transportbur-spørgsmål
  • Pia Ø
    Pia Ø Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   1. jun 2017 Jeg bor heldigvis i Aalborg, så det vil jeg bestemt prøve, når jeg en gang ved lejlighed skal den vej ud.
    Det er jo lidt i god tid, så købet er jo ikke nært forestående - måske også lidt derfor jeg synes det virker så mystisk at køre ud og prøve allerede nu og så bare køre igen uden at købe noget smiley
    Egentligt vil jeg jo faktisk helst købe i fysisk butik, når tid er, da det så er lidt lettere, hvis der skulle opstå noget smiley


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #4   1. jun 2017 Da vi skulle finde bur til bilen kiggede jeg en del på nettet - det var så lidt noget andet, større bil og flere hunde smiley

    Men kiggede en del her
    http://www.billige-hundebure.dk/hundebur-til-en-hund.html

    Og overvejede at kigge forbi dem, på en tur til Sjælland, de virker til at have interesse i at man kan prøve bure etc. og finde det der passer bedst i bilen - og det er vel fair nok at man vil prøve og lige skal tænke over købet? smiley

    Det virker også som gode solide bure. Synes mange bure virker skrøbelig ift. sikkerheden.

    Endte så med at købe et ved ZooplusUK, målte grundigt efter - og det måtte lige ha' liiidt vold på vejen ind, men det passer smukt ellers smiley


  • Pia Ø
    Pia Ø Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   1. jun 2017 Billige hundebure.dk laver bare ikke nogle, som passer bare næsten i bundmålene på en Up's bagagerum.
    Det laver de mindre bure dybe og sætter døren på den smalle front - frem for at lave dem mindre dybe og så sætte døren på en brede front.

    Alle deres bure skal tydeligvis "stikkes ind" i et minimum polo-størrelses bagagerum, så man kan have noget ved siden af buret...
    De har kun en af de brede, knap så dybe, men på papiret er den 2 cm for bred... typisk nok.
    Og et speciallavet bur hos dem kommer langt over den pris jeg er villig til at give ift. så at give hunden en nedklappet bagsæde til et standardbur smiley


  • #7   1. jun 2017 Jeg ville ikke købe sådan et plastikbur, som du linker til
    Der er en elendig luftcirkulation i de bure, samt at de bliver utrolig varme om sommeren.

    Jeg har købt sådan et alu-bur som jeg er blevet rigtig glad for.
    Det er ikke dybere end at det kan stå bag ved bagsæderne i en Ignis og en af fordelene er, at det også kan bruges i biler, hvor der er en høj ladekant uden at buret skal hæves.
    Jeg er så godt nok ved at få hævet mit, men det skyldes, at jeg vil have en kasse med en skuffe under buret til alt hundegrej

    https://dyrenesnetsalg.dk/transportbure-til-hunde-245/


    profilbillede
  • #8   1. jun 2017 Inden jeg købte mit, kontaktede jeg også Billige hundebure.
    Der fik jeg at vide, at de har et bur med en dybde på 50 cm og hvor døren sidder på den smalle front.

    Et special lavet bur behøver ikke at koste en bundegård. Det sidste jeg fik lavet var galvaniseret og kostede 400 kr.

    Hvor dyb er bagagerummet på en Up ?


  • Pia Ø
    Pia Ø Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   1. jun 2017 bundmålet er - hvis man skubber bunden ned - så vidt jeg husker omkring de 75*42 cm, men jeg er faktisk i tvivl, for det er lidt tid siden jeg målte op. Og det er lidt bøvlet at måle præcist op, men husker på det er deromkring.
    Men det skråner så bare ind og bliver kun 18-20 cm mellem ryglæn og bagklap.
    Det er derfor en kasse der jo helst skal være bred og ikke dyb.

    jeg har spurgt Billig hundebure, om de kender en model og afventer svar derfra.

    En alt for tung kasse i fuld galvaniseret stål kan jeg ikke magte. Jeg har ikke verdens bedste ryg og størrelsen af hund er også lidt valgt ud fra, at jeg skal kunne løfte den op og ned fra 1. sal smiley


  • #10   1. jun 2017 Vi har lille hund på 4 kg. og lille bil Opel Karl...
    Vi bruger ikke bur men sikkerheds og det fungere perfekt.


  • Pia Ø
    Pia Ø Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #11   1. jun 2017 tjo - men en mudret hund fra skov er jeg ikke interesseret i at have til at sidde på et sæde.
    Og ideen med at have hund i bur i bagagerum er også at have alle 4 sæder til mennesker i stedet for hunden smiley
    Ellers kommer der jo bare et bur ind over det ene bagsæde - det er slet ikke umuligt, det stjæler bare en siddeplads og det kunne hænde at jeg gerne ville have flere personer op at køre OG have hunden med - uden at hunden mudrer bagagerummet til efter en tur i skoven smiley


  • #13   1. jun 2017 Nu ved jeg ikke hvor lille en lille hund er..

    Men hvis vi snakker kattestørrelse kan du jo købe et bur der kan spændes fast med selen, og så flyttes om i bagagerummet når hunden ikke er med (Og hvis du skal have bagsædet og bagagerum fyldt op, kan en sidde med kassen på skødet)


  • #15   1. jun 2017 # 14

    Ville aldrig proppe en hund ind i sådan en plastkasse om sommeren.
    Der er elendig luftgennemstrømning, samt at det bliver nærmest som en sauna i sådan en plasrkasse.



  • #16   1. jun 2017 Jeg har brugt den kasse uden problem til 2 katte på en gang, både om sommeren og på lange køreture.. Den bliver ikke varmere end der er i bilen i forvejen

  • #17   1. jun 2017 Synd for kattene.............


  • #18   1. jun 2017 Ej stop, de havde det fint.. De blev tjekket ved dyrlæge (som er normalt ved katteudstilling) og fejlede intet..

  • Simon_S
    Simon_S Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 51
    #19   1. jun 2017 Jeg ville selv slet ikke have en hund i bagagerummet.
    En bil er konstrueret til at "ofre" bagagerum og motorrum, for at absorbere energien i et sammenstød og bedre skåne kabinen.


Kommentér på:
Lille hund, lille bil - transportbur-spørgsmål

Annonce