433 visninger
|
Oprettet:
træning i af klippe negle??? {{forumTopicSubject}}
Min lånehund vil ikke havde klippet negle, og sidst skulle hun havde mundkurv på hos dyrlægen.
Men hvordan kan jeg bedst træne det,så hun bliver tryg ved at få klippet negle.
hun er 2 halv år
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 60 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 63
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
De anskaffer sig en hund, men har ikke tid til at opdrage/træne den ? Har man ikke tid til det, så burde man ikke have hund
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.820
Desensibiliseringsproces og så tilvænning fra bunden i små doser.
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 60 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 63
jan 2017
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 236
Med min ilder lægger jeg en klat laksepasta på maven. Han er så optaget af det, at han slet ikke lægger mærke til, hvad jeg laver med neglene. Måske noget tilsvarende kunne virke?
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.722
Så vi trænede det i små doser med massere af ros og godbidder. Min gemal var hjælper og fyldte guf i hovedet på hunden mens jeg fx klippede én negl ad gangen. Vi stoppede altid inden Clinton begyndte at finde det trælst at stå stille og blive pillet ved. Så det var fx én negl og så fri eller børstning af et ben og så fri. På de fire uger sommerferien varede havde han fundet ud af at det var OK og jeg kunne gøre det uden hjælper ved blot at rose for at stå stille og så godbid ind i mellem. Nu ligger han og sover mens man ordner ham (man ruller ham bare om på den anden side når man skal til der
Med en voksen hund der ikke kan lide fx at få klippet negle ville jeg gøre præcis som med en hvalp, der skal lære det
... det underlige med Clinton er at han - modsat alle andre terries vi har haft - ELSKER vand - incl. det fra vandhanen i brusenichen eller haveslangen. Så at skylle mudrede poter på ham har aldrig været et issue. Det er han faktisk ganske tilfreds med - bare han lige får lov at lege lidt med vandstrålen så er det helt OK
træning i af klippe negle???