2.454 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Citröen C3 picasso som hundebil? Citröen C3 picasso som hundebil?

Jeg skal have en ny bil og der skal være plads til masse af hunde og masser af udstyr i den.

Jeg overvejer C3 Picasso, såmit spørgsmål er bare: Er der andre der har den, som hundebil? Er det til at finde bure, der passer iden? Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Der skal være plads til to hunde af labradorstørrelse og en mindre hund.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Citröen C3 picasso som hundebil?
  • Kennel Hearthitter
    Kennel Hearthitter Tilmeldt:
    apr 2012

Emner: 1 Svar: 158
    #1   20. jun 2017 Så vil den være for lille med den størrelse hunde medmindre du ikke skal hav sæder i. den er ikke engang en meter bred så burene bliver smalle.
    Er selv på udkig efter bil som skal erstatte min snart 10 årige Peugeot 307 stationcar. den er dejlig rummelig og der er plads til 2 Boxere i bur og en mere på det ene bagsæde. så er der stadig plads til 3 personer.
    Men nu har den snart gået 500.000 km, så det er på tide at skifte den ud.
    Jeg har selv kig på Dacia Logan MCV Stepway. Den har endda et dybere bagagerum end 307'eren

• #2   20. jun 2017 Nej, jeg gider da ikke transportere mennesker, kun hunde smiley
    Sæderne skal enten lægges helt ned eller fjernes. Det jeg faldt for ved den var bla at hele bagagerummet bliver plant, nær man lægger sæderne ned og det ser stort ud.

• #3   20. jun 2017 Kiggede faktisk også på daciaen i går, kan ikke huske hvad den faldt på. Måske udseendet...

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#4   20. jun 2017 Den er desværre ikke så bred oppe ved ruderne, men du kan vel så fjerne de paneler/plastikdimser, så får du næsten en meter. der kan du godt få et dobbeltbur til labradors til at være

• #5   20. jun 2017 Én af vores instruktører har den, og er mægtig glad for den. Men de har så også kun to små hunde.
    Jeg tror ikke, jeg ville kunne få plads til mine i den, hvis der skulle være bure til alle tre...

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#6   20. jun 2017 Logan Stepway er til at holde ud at se på.. Ellers er jeg fuldstændig enig. Jeg er heller ikke ovenud begejstret for den "eksteriørmæssigt" men man får dælme meget bil for pengene. Og ikke mindst plads.
    Og plads er man nødt til at priortere med 5 hunde..

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#7   20. jun 2017

profilbillede
  • #8   20. jun 2017 Hm, må nok ud og kigge igen.....alternativt kan det ende med den unævnelige hundebil (Berlingo), men synes bare ikke jeg er berlingo-typen.

De to store hunde er lige nu i bur når vi kører, mens whippen ligger foran forsædet, det har hun altid gjort, så det kan hun blive ved dem.
    Jeg forestiller mig to bure og noget ekstra plads til ting.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#9   20. jun 2017 Der vil ikke være meget plads..

• #11   20. jun 2017 hvad med C4 picasso ?
    ved selvfølgelig ikke om den kommer op i et for højt prisleje.

min forældre har sådan en (en ældre model) for det første så køre den bare helt fantastisk og man sidder godt i den.
    og selv med bag sæderne oppe - kan der godt være 2 mellem store hunde bag i.

de måtte dog få speciel lavet et bur til deres bil dengang - fordi de ikke fandt noget de synes passede til den ordenligt.

• #12   20. jun 2017 Ja, jeg synes bare C4 bliver for dyr og også lidt for stor. Har prøvet at finde bure til c3'eren og det er ikke så let....måske skal man have nogen til at bygge noget, hvis det skal være den.
    Det er meget svært at shoppe bil!

• #13   20. jun 2017 Skal det være bure? Kan du ikke bruge gitter? Det udnytter jo pladsen noget bedre smiley

• #14   20. jun 2017 Næ, gitter er super. Kender du nogen der producerer den slags?

• #15   20. jun 2017 Ja da - Jeppe.com er KONGEN over gitre til biler smiley Har aldrig været gladere for et hundetransportmiddel, end efter jeg købte Jeppe smiley

• #16   20. jun 2017 Se -de er da fine: http://jeppe.com/grindar/grindar.html

• #17   20. jun 2017 Det er de, men det ser umiddelbart ikke ud til at der er nogen der passer til en C3 picasso.

• #18   20. jun 2017 Jeg har lige købt en Dacia Duster - her kan jeg uden problemer ha en dobermann og en powder puff bagi
    Valgte at få monteret gitter ved køb.

Jeg skulle så oss bruge en bil jeg må trække trailer + 1 hest med, så det er selvfølgelig udvidede krav smiley

• #19   20. jun 2017 prøv evt at høre bil forhandleren - ofte har de faktisk gitter der passer til bilen man kan få monteret.

• #21   20. jun 2017 Vi købte sidste år en VW Caddy. Den ligner en legoklods men åhhh hvor er jeg bare fan af den bil. Rummer helt utrolig meget og kører som en drøm

• #23   20. jun 2017 Selv synes jeg jo Berlingo'en er fed smiley der er seriøst meget plads !
    men er man ikke Berlingo typen, så synes man nok den er knap så fed at eje xD
    hehe

• #24   20. jun 2017 Ja det var da faktisk ikke meget galt for et gitter som er designet til bilen.
    de kan nemlig nogengange godt være helt henne i hampen i priser.

men skal man ud og købe helt ny bil evt, så kan man sikkert godt få det pruttet med i prisen smiley

• #26   20. jun 2017 smiley smiley

• #27   20. jun 2017 Vi kører Dacia Lodgy, køn er den ikke men den er dælme praktisk når man har store hunde+ gerne vil have udstyr med

• #28   20. jun 2017 Den nye Berlingo kan jeg godt lide. Har aldrig kørt i den, men i forhold til den gamle model er den nye altså fin synes jeg.

Så var jeg dig, ville jeg prøvekøre den.

Men selv om jeg så syntes den var grim, ville jeg alligevel prøve.

En Dacia synes jeg heller ikke er grim, men vi var ikke så vilde med køreegenskaberne og plastikien i den, da vi var ude at kigge på stor bil sidst. Det var en stor 7 personers vi prøvede.

Desværre, fandt vi også ud af en 7 personers uanset mærke alligevel er for lille til os, så vi endte i en seriøs stor børnecontainer. Kender ingen andre der har en større bil end mig, men rigtigt, rigtigt mange der har en smartere og hurtigere bil.... smiley

Men jeg har lært at elske min store spand, og køre pænt og roligt... smiley

• #29   21. jun 2017 Jeg tænker at en prøvekørsel af forskellige biler der kunne være en mulighed må være første skridt smiley En ting er hvad andre synes. Noget helt andet er når man så selv sidder bag rattet. Jeg har selv lige købt ny bil og fik mange anbefalinger fra højre og venstre om alt muligt forskelligt. Jeg endte med at købe en lidt 'ufornuftig' og ikke helt 'politisk korrekt' bil. Den er genial som hundebil og jeg elsker at kører i den (jeg kører trods alt min 80 km hver dag): Ny VW Touran Van, TDI, 2.0/150 kh.
    Der er rigeligt plads til bur til en dober og en irer og der kan sagtens være et ekstra når jeg har min mors hund med.

• #30   21. jun 2017 Det var da utroligt. smiley

Er hundefolk sådan nogen der ikke laver børn, siden så mange kan nøjes med de de "Van" biler!

Ellers meget enig med Mette, ud og kør... smiley

• #32   21. jun 2017 @Trine.

Helt enig.

Jeg mener hvordan parkerer jeg lige 5 unger og en mellemstor køter på to forsæder? smiley

Ikke fordi jeg ikke er glad for min lille bil, men sexet? Tja, hvis man synes stort er godt! smiley

profilbillede
  • #33   21. jun 2017 Hæ hæ jeg er et af de 'heldige' hundemennesker der ikke skal tænke på at der skal kunne være andre i bilen end max to personer og så hundene smiley
    Jeg kender bestemt også hundefolk der har præcis det samme problem som Martin og Trine smiley Og et par af dem er også endt ud i noget minibusløsning.

• #35   22. jun 2017 Nå, nu har jeg købt den. Har prøver og målt kg kigget og læst om en del forskellige af den slags biler, men c3 picassoen vandt altså. Umiddelbart synes jeg godt at jeg kan have de to store i bur og samtidig have lidt plads bag i, faktisk er bagagerummet længere i den end det er i berlingown og kun ca 10 cm smallere.

• #36   22. jun 2017 Hvor bredt et bur kan man have i den?

Er nemlig også jagt efter en "ny" bil med plads til dobbeltbur bagi og et enkelt ved den ene sidedør

Kommentér på:
Citröen C3 picasso som hundebil?

Annonce