{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
591 visninger | Oprettet:

Råd og hjælp søges. (vildtklo fjernes??) {{forumTopicSubject}}

Ladys bedste legekamm. er en stor hansc. på 1.5 år. Han har fået et sår midt på næseryggen som ikke har ville heles.
Så i gåtr var han hos dr. dyr. og fik en stor krave rundt om hovedet og pencill. til 12 dage for dr. dr. mente der var betændelse i hårsækkene.
MEEEN. I morges havde han fået flækket den store krave hele vejen op til halsen, så den kun sad fast med båndet om halsen på ham. Så af med den igen.
Hår så lige set at efter han har spist på en knoglerest i 20 min. er hans snude i9gen helt blodig med et endnu større sår.
Så min tanke er at den lille kklo som sidder højere oppe af poten den hedder vist en vildtklo???? det er den som skraber ham.
SÅÅÅÅÅ. Hvad kan man gøre. Det er jo blevet forbudt at fjerne disse ekstra kløer???? Og hvad kan man bruge mens det store sår på hans næseryg læges??? Findes der andet end de plastik kraver som det har taget ham en halv dag at flække??
Har I nogen råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd og hjælp søges. (vildtklo fjernes??)
  • #1   7. dec 2006 man kunne forsøge med flydende plaster? Ved ikke om det ville hjælpe et hak, men måske værd at prøve.........

  • #2   7. dec 2006 Janie.
    Dr. ville ikke bruge flydende plast. Der skal luft til mener hun.
    Kira, ja jeg mener også at have læst et sted man må fjerne kløerne. Men så skal den jo også forhindres i at bide i opr.sår.
    Så har nogen andre forslag end den alm. plast. krave.
    som normalt bruges.
    Andre store hundeejere har I et råd.


  • #3   7. dec 2006 Man kan faktisk også lave en slags "slynge" om benene, således hunden stadig kan gå rundt, men ikke få benene op til hovedet.
    Min veninde fik det anbefalet af hendes dyrlæge, da hendes hund havde et hot-spot på halsen og ikke kunne have krave på.
    Det skal laves med alm. sportstape, fåes på apoteket. Det er en rigtig god løsning, når man ikke kan observere hunden hele tiden.
    Endelig har jeg selv med succes brugt "First spray" fra Aloe Vera group. Det lindrer kløen og fremmer helingen. Da det sprayes på, er der heller ikke smerte forbundet med at smøre noget i såret.
    Jeg brugte det, da min tæves snude var et stort sår pga. stafylykokker.


Kommentér på:
Råd og hjælp søges. (vildtklo fjernes??)

Annonce