{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

DKK Kreds 10 juleudstilling i Næstved {{forumTopicSubject}}

Da jeg så invitationen til Kreds 10's juleudstilling i dag var jeg ikke i tvivl om at mine 3 gårdhunde skulle deltage. Primært fordi det er god træning for Bolette på 4½ mdr. og Bianca som bliver unghund i morgen (9 mdr.). Og Baloo skulle da også med. Men en anden stor årsag var at det var Lillian mange årig dansk/svensk gårdhunde opdrætter og nu uddannet dommer med racen som speciale. Normalt kan man ikke forvente den store racekendskab på skuer, men jeg ville da være godt sikret. Jeg vidste også at mine højst sandsynligt ville være de eneste gårdhunde, og jeg fik ret. Men jeg havde håbet at der var lidt flere end os.

Jeg må sige jeg har fået indfriet mine forventninger. Bolette fik en rigtig flot kritik og fik SL og derved også Bedste Baby som den eneste. Baloo er ikke helt Lillians "kop the" og sidste gang fik han en 2. præmie. Men denne gang fik han første præmie og en fin kritik. Hun sagde til mig - du ved jo godt hvad jeg synes om ham, men han er jo ved at komme længere frem i udvikling, så han skulle have 1. præmie - det er så dejlig med en dommer der er så positiv uanset hvad hun dømmer.

Jeg kan allerede afsløre at med Bianca oplevede jeg bare den helt store succes. Hun fik også SL med en god bedømmelse, som jeg først har læst nu hvor jeg er kommet hjem. Der er ikke et eneste kritik punkt. Jeg vil ikke gengive den her, men til slut stod der: En hvalp der spås en meget god fremtid - sådan. Jeg var næsten ved at tude da jeg læste det.

Så blev det tid for Store Ring for dem alle tre. Bolette er meget uerfaren og en af de mindste, men hun klarede sig bare så godt, og jeg var yderst tilfreds, selvom hun ikke gik videre til "finalen".

Baloo var træt, men gik også OK, og som spået gik han heller ikke videre.

Store Ring foregik med en forbedømmelse i ringen bagved store ring. Dommerne sad linet op på rad og række for at se på hundene i Store Ring. Det var Lillian der skulle dømme hvalpe klassen og der var rigtig mange. Inden den foregående klasse var afgjort i den store ring, skulle vi stille op til forbedømmse. Jeg kom til at stå næsten foran dommer rækken. Der sad blandt andet Ole Staunkjær og Carsten Birk (hans svigersøn har jeg fået at vide i dag, og som dømte mine tre på DKK Kreds 2 skuet den 12.11.). Ole får øje på Bianca, og så prikker han ellers til Lillian, som ikke har fået tegn til at gå i gang og spørger (kan høre det) "er der gårdhunde med!!!" - 3 svarer Lillian. Så vendte han sig om og sad og så på hende og talte med Carsten om hende. Jeg kunne svagt høre hans begejstring for hende og når Carsten kom med en bedømmelse af hende, så fik han ellers at vide at hun bare var rigtig god. Pludselig kalder han mig hen, han skal lige se nærmere på hende. Han siger ingenting, og det synes jeg var OK. Fik dog sagt til Carsten at jeg var yderst tilfreds med hans bedømmelse af dem den 12.11, og han blev helt forlegen, men det har jeg ment hele tiden, men fik ikke lejlighed for at sige det på selve dagen.

Så kommer vi til forbedømmelsen, og som "rosinen i pølseenden" er det Bianca's tur. Der er ingen grund til at undersøge hende nærmere, hun har jo bedømt hende, men vil lige se frem og tilbage.

Herefter går turen til Store Ring og selve udvælgelsen til finalen. Bianca bliver en af de syv der i alt bliver valgt ud.
Så langt så godt, for det er yderst sjældent racen kommer så langt. Så skulle 3 vælges fra, og jeg var forberedt på det var Bianca, lige som på DKK Kreds 2 skuet. Men nej vi blev ikke sorteret fra. Så det blev endda til en flot 3. plads - tænk sig 3. bedste hvalp og der var rigtig mange dejlige og flotte hvalpe med. Det er jeg godt nok stolt over.

På trods af det var en lang dag, så var det hele dagen værd - ikke mindst fordi Ole har været med til at få racen til Danmark og lavet racebeskrivelsen. Det er tydeligt at han "brænder" for gårdhundene, så det er ekstra fedt at han spottede hende. Men hendes placering er jeg også rigtig glad for.

Havde så lige et mindre "sammenstød" med en af de andre i hvalpe ejere i Store Ring. Idet vi skal ind i Store Ring sætter hun sig ned og begynder at rede sin hund - hun har "konstant" haft en børste i hånden. Jeg tændte af og fik sagt at det var "sgu" for dårligt at det lige skulle være nu, og fik sagt det på en ikke pæn måde og hun hørte det selvf. og blev sur. Det var så hendes hund der blev Bedste Hvalp.

Da jeg kom tilbage til min veninde, som var med, sagde jeg at jeg lige skulle over og undskylde, og det synes hun måske ikke jeg havde grund til. Men det skulle jeg, og jeg fik givet hende en undskylding, og hun forklarede at håret var faldet ned foran øjnene og hun redte det bare tilbage fordi den ikke kunne se hvor den gik. Ønskede hende tillykke og hun sagde også tillykke til mig. Hun vidste godt at det var sjældent en gårdhund kom så langt, så hun synes det var en flot præstation.

Så selvom både jeg og hundene er helt udbrændt nu, så sidder jeg og glæder mig over en rigtig dejlig dag.

Håber I andre der har været af sted i dag også har haft en god dag i Næstved. Fik da set lidt andre end mine egne, men man er meget fokuseret på sin egen lille verden. Glæder mig til at høre hvordan det er gået jer.

Hilsen Gitte
Træt, stolt og glad "hundemor".


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK Kreds 10 juleudstilling i Næstved
Kommentér på:
DKK Kreds 10 juleudstilling i Næstved

Annonce