{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fødsel
  • #2   18. jul 2017 1000 tak Pia - hvordan kan jeg se om hun har presse-veer?


  • #4   18. jul 2017 Jo det har jeg da, men nu er jeg blevet 74 år, og har glemt alt om fødsel selv, men mine børn smuttede bare ud som mandler:-)


  • #5   18. jul 2017 Ok Pia jeg takker, og holder helt klart øje med hende - håber da hun er så venlig at føde om dagen (smil)

  • #6   18. jul 2017 Et godt råd, hav en rutineret "avler" i baghånden, som du kan ringe til, hvis du har spørgsmål under fødslen. Det er guld værd. Kan være, at der er en herinde, der melder sig, hvis du laver et opslag.

  • #7   18. jul 2017 Jo jeg har en opdrætter som jeg kan ringe til - ham købte jeg Coya hos og han har også hanhunden Ruso som hun er parret med, men jeg bor i Spanien og han bor langt væk hernede - så hvis hun føder inden midnat kan jeg sagtens ringe til ham:-=

  • #8   18. jul 2017 Jeg vil lave en aftale med min dyrlæge ang. at ringe til ham hvis det bliver nødvendigt


  • #9   18. jul 2017 Der er også flere herinde med erfaringer. Måske det var muligt at få et par at kunne ringe til? Nogen som tilmed kan troppe op hvis der er komplikationer

    Det kan i værste fald koste tæven og hvalpe livet hvis noget går galt. Hvad hvis der bliver brug for akut kejsersnit f.eks? Kan du selv køre?


  • #12   18. jul 2017 Ja det er - men da det er i Spanien er de altså ikke for hurtige og slet ikke når man jeg som bor på landet , men trods alt kun 8 min. i bil fra centrum:-)

  • #13   18. jul 2017 Salla jeg kan godt selv køre - ingen problem med dette - heldigvis smiley

  • #14   18. jul 2017 "så hvis hun føder inden midnat kan jeg sagtens ringe til ham"
    Ham kan du vel også ringe til efter midnat? Altså i en nødsituation.
    Men bliver det en vane, så kan det være at hans kone udøver ressourceforsvar smiley


  • #15   18. jul 2017 søren u jeg ringer kun til ham i største nød - ellers er det dyrlægen:-)

  • #16   18. jul 2017 10# tak for kaffe for en tone smiley

    Ja undskyld at jeg troede det var opdrætter der var i Spanien


  • #17   18. jul 2017 Jo da opdrætter bor i Spanien men et par timer fra hvor jeg bor desværre:-)

  • #18   18. jul 2017 Få en erfaren opdrætter til at være der sammen med dig.
    Man skal se hundens adfærd, for at kunne handle korrekt.
    Din tæve vil først opblokke (modningsveer) dernæst kommer presseveer. Tæven krummer ryg, sitrer, presser. Hun må max presse effektivt i ca. 30 min. før der skal ske noget.
    Der går som regel mellem 30-120 minutter mellem hvalpene i et kuld. Den sidste kan dog tage længere tid.
    Trækker det ud, så få dyrlægen forbi med kalk.
    Efter fødslen bør dyrlægen komme forbi og tjekke hvalpene for ganespalte og korrekt udgang i den anden ende, samt tjekke at tæven er helt tom og færdig.
    Hold øje med antal moderkager, få hvalpene befriet fra hinderne inden 1 minut, sug dem.
    Klip navlesnorene to cm fra maven, klem sammen, bind med snor.
    Giv tæven en rå æggeblomme mellem hver hvalp.
    Det var lige de fif, jeg kunne komme på i farten.


  • #20   19. jul 2017 Malene - og huskierne mange tak for dine tips og jeg vil gøre som du har skrevet, det var meget hjælpsom - er jo nervøs - jeg er jo ikke helt ung længere:-)

  • #21   19. jul 2017 Lens mange tak, ja hun er utrolig dejlig og nem smiley

  • #22   22. jul 2017 Nu har jeg talt med dyrlægen, og hernede tager de ikke ud til mig, men hvis der går 2 timer mellem hvalpene, skal jeg ringe til klinikken i åbningstiden eller til dyrehospitalet og sige at jeg kommer med en tæve og de hvalpe hun har fået, du milde det er da Spanien i en nøddeskal:-(

  • #23   22. jul 2017 Coya vejede 35 kg. inden parringen og nu vejer hun 44 kg. kan da ikke være 9 kg hvalpe indeni hende?? Og hun er ikke fed!!
    Hun vil nu ikke spise om morgenen mere, og om aftenen kan hun altså ikke spise 457 gr. hmm


  • #24   22. jul 2017 Væske.
    Jeg ville tage til dyrlægen, der kan være svangerskabsforgiftning.


  • #25   22. jul 2017 Hun har det ellers godt og leger med sin bold - så måske alligevel dyrlæge? Har ingen bil i dag hmm

  • #26   22. jul 2017 Mine tæver tager ca. 1 kg på pr. hvalp de bærer.

  • #27   22. jul 2017 Det kan vel være et stort kuld?

  • #28   25. jul 2017 Dyrlægen mener at Coya er helt ok - pyh den sidste tid her spiser hun godt om aftenen, hviler sig utroligt meget - og hun er meget hævet bagpå, bare hun nu ikke nedkommer i utide:-) 48 dage henne:-) så hun hun skulle da helst gå 2 uger mere:-)

  • #29   25. jul 2017 De sidste par uger før fødsel, hvis tæven er blevet meget stor, plejer jeg at dele foderet ud på flere måltider om dagen. Jeg fodrer normalt 2 gange dagligt, men jeg går op på 3 gange, for de kan ikke have så meget i sig, når maven bliver stor og det hele presser på.

    Jeg kan godt se, at du giver hende tilbuddet om morgenen, men hvis hun bliver ved med ikke at ville spise der, ville jeg nok tilbyde et ekstra måltid på et andet tidspunkt.


  • #30   27. jul 2017 Ja tak det vil jeg prøve smiley

  • #32   30. jul 2017 Hej igen, nu er jeg da godt nervøs Coya´s 2 bagerste patter er som 2 store poser der hænger helt fulde, de andre vorter stritter bare??? Nogen der har en ide om hvad det skyldes?
    På forhånd tak:-)


  • #34   30. jul 2017 Isabelle mange tak for hurtigt svar:-) så behøver jeg ikke være nervøs?


  • #35   30. jul 2017 Der jo stadig ca. 8 dage endnu til forventet fødsel - men det betyder måske ikke noget?

  • #37   30. jul 2017 Mange tak Isabelle der reddede du min søndag, vi har 38 gr. varme i øjeblikket, så jeg blev helt svedig af angst, så nu vil jeg falde til ro og tage mig et styrtebad smiley God dag til dig smiley

  • #39   30. jul 2017 Isabelle jeg sender gerne lidt sol ned til dig smiley Smuk kat smiley

  • #41   30. jul 2017 Hundkat smiley der skal have hvillinger inden længe smiley eller er det kvalpe?

  • #42   31. jul 2017 Ok det vidste jeg ikke smiley kender ikke denne race:-)

  • #44   1. aug 2017 Isabelle det kan du tro jeg gør - hænger sikkert her og spørger jer tosset mellem hvalpene smiley Tiden nærmer sig stærkt - uha spændende

  • #45   1. aug 2017 Husk at lave en fødselstråd smiley det er obligatorisk smiley

  • #46   2. aug 2017 Salla jeg troede da at moderen ordnede det af sig selv? Du milde hvor jeg snart er nervøs smiley Hun kan nu ikke holde sig hverken med det lille eller det store, så der er en del rengøring - glæder mig til det er overstået - vil prøve senere at få et foto af faderen:-)

  • #49   2. aug 2017 Isabelle

    Så ser jeg frem til en fødselstråd skrevet af Fie smiley

    Som minion skriver, så er det en tråd hvor du opdatere om hvad der sker, kommer med billeder af de nyfødte pus, køn og vægt smiley


  • #51   2. aug 2017 Jamen det er da klart at jeg laver sådan en tråd hi hi - der blev jeg da godt mere nervøs end jeg allerede var - jeg kan klare at trække kalve ud - og hjælpe en so og hjælpe en hest - men de 2 hunde jeg havde for mange år siden lavede jo alt arbejdet smiley

  • #52   2. aug 2017 Så kommer der lige et foto af Ruso smiley (handen)

    profilbillede
  • #53   2. aug 2017 Ro på nu, de fleste hunde klarer også tingene selv. Men man skal være der og klar til at hjælpe, hvis det bliver nødvendigt.

    Nu hører schæfere vel heller ikke til typen af hunde, hvor man generelt kan forvente fødselsvanskeligheder, selv om det da kan gå galt med alle racer.

    Jeg kan så ikke helt holde nallerne for mig selv ved fødsler, jeg skynder mig at fjerne hinden om næsen, så hvalpen kan trække vejret, og så kan tæven ellers overtage derfra, med mindre det er en hvalp der virker lidt slap, så kommer den op og bliver masseret m.m. til den kommer i gang.
    Når tæven har haft hvalpen et stykke tid, sørger jeg lige for at få den tørret færdig, og når hun er klar til en ny hvalp ryger de nyeste engang i varmepude, forudsat at tæven ikke har noget problem med det. Tørre og varme hvalpe klarer sig altid bedre, og ved store tæver kommer der meget væske ved fødsel af hver hvalp, så de allerede fødte bliver slaskevåde igen og igen, hvis jeg ikke fjerner dem ind i mellem.

    Jeg går ud fra, at hun normalt ville kunne klare det også uden min indblanding der, men det kan jeg så ikke klare smiley


  • #54   2. aug 2017 Lene N du er da ellers velkommen herned - varmen kommer helt af sig selv vi har i dag 35 gr. i skyggen - så det hjælper nok smiley

  • #55   2. aug 2017 Bente, tak skal du have. Men faktisk så hader jeg meget varme, så 35 g. i skyggen ville alene være nok til at holde mig væk. smiley

    Men jeg venter da spændt på at følge med på sidelinjen, når der sker noget smiley


  • #56   2. aug 2017 Lene N lige et spørgsmål kan du se det foto jeg har sat ind her i tråden af faderen til hvalpene?

  • #57   2. aug 2017 Ja, det kan jeg. Flot fyr.

  • #58   6. aug 2017 Iiiih hvor ventetiden er svær - men nu varer det vist ikke så længe smiley Jeg håber virkeligt at det går naturligt for hende

  • #61   6. aug 2017 Isabelle mange tak for dit svar - vil prøve med isposer smiley

  • #62   6. aug 2017 Det er for ca. 10 min. siden i det børnebade bassin jeg håber hun vælger at føde i herinde på mit kontor hvor vi opholder os meget:-


    profilbillede
  • #64   6. aug 2017 Ok hun kan godt lide sin kasse, men der er ikke plads til os begge - og hvis jeg lagde mig derned kommer jeg aldrig op igen smiley

  • #66   6. aug 2017 Jeps gør jeg også smiley

  • #67   6. aug 2017 Bente, jeg ved godt det er fuldstændig uvedkommende din tæves forestående fødsel, men jeg bliver nødt til at høre, hvilken kennel hun kommer fra.

    Det er vist lidt en OCD-ting, jeg har tænkt på det hver gang, jeg har været herinde i tråden at kigge, nu spørger jeg i stedet *GG*


  • #69   6. aug 2017

    profilbillede
  • #70   6. aug 2017 *CH* - det er en kennel hernede i Spanien - hvad er en OCD-ting? tager lige et foto af hendes stamtavle

  • #72   6. aug 2017 TAK, Bente *GG*

    Jeg var nysgerrig på, om man også holdt sig helt til de tyske linjer i det spanske område - og det gør man tydeligvis smiley

    OCD - når man bare ikke KAN slippe en tanke eller lade være med at gøre et eller andet smiley


  • #74   6. aug 2017 Lens 1000 tak og god søndag til dig:-)

  • #75   6. aug 2017 *CH* - hanhunden er fra Rusland smiley

  • #76   6. aug 2017 *CH* - er lige ved at tage et foto af Ruso´s stamtavle smiley

    profilbillede
  • #77   6. aug 2017

    profilbillede
  • #78   6. aug 2017 *CH* - nu har du lidt at se på smiley

  • #79   6. aug 2017 Fedt!
    Tusind tak, Bente smiley


  • #81   6. aug 2017 Minion 1000 tak smiley

  • #82   8. aug 2017 Hej alle nu er der en lille gætte konkurrence:-) hvor mange hvalpe er der? søndag eftermiddag midt i min siesta kunne jeg ikke hvile rigtigt fordi Coya var urolig - så kl. 20.20 kom den 1. hvalp og kl. 21.30 kom den næste - k. 24 ringede vi til dyrehospitalet og vi skulle så tage derned smiley 2 hvalpe i en kurv og løfte Coya op i bilen - du milde et slagsmål da hun så dyrlægen - så i 1 1/2 time blev hunscannet fik vædske og 1 indsprøjtning - han var meget bange for hende - hun var helt vild - så da der kom 2 hvalpe der fik vi hende hjem han mente der nok var 3 mere så vi fik en sprøjte med hjem - den fik kl. ca. 4 om morgenen - kl. 7 var hun færdig - du milde en aften og nat:-)

    profilbillede
  • #86   8. aug 2017 Hvor mange er der? 9?
    Stort tillykke med dem smiley


  • #90   8. aug 2017 Rigtig stort tillykke med flokken. Hvor de fine. Synes kun jeg kan se 7?

    Noget øv at I måtte til dyrlægen, men jeg er glad for at det gik godt med fødslen ellers.

    Hvis der er spørgsmål til noget, så skriv endelig på hg, der sidder en masse meget erfarne opdrættere herinde smiley


  • #94   8. aug 2017 Har lige kigget igen, og jeg kan også se 9 nu. Sikke et fint kuld. Nøj der bliver drøn på når de små banditter er overalt smiley smiley

  • #95   8. aug 2017 Stort tillykke, og godt at I kom helskindet igennem fødslen. Det lyder som en hård omgang!

  • #96   8. aug 2017 Jeg kan også se 9

  • #97   8. aug 2017 Hejsa ingen fandt det rigtige svar der er 10 stk. smiley de vejer fra 358 - 400 gr. og der er 4 drenge og 6 piger, Coya er en utrolig god mor - hun passer dem så fint - ja det var hårdt, jeg var så dårlig igår af bare træthed - men Coya har det fint - hun vil ikke spise endnu - men drikker gedemælk med pisket æg og lidt olie i - jeg vil købe noget at lægge over aviser - tak for tippet - lidt senere i dag vil jeg forsøge at lave et galleri smiley

  • #98   8. aug 2017 10! Wow! Det er da et stort kuld smiley

  • #100   8. aug 2017 Ja det vil jeg gøre når der sker lidt mere med dem - de ligger jo oppe hos Coya hele tiden og slås om mælken - de er bare så kære

  • #103   8. aug 2017 Hold da op et kuld smiley

    Kæmpe Tillykke!
    Gid fødslen var gået lidt lettere, men når hun nu klarer det så godt, bagefter, så går det jo smiley

    Husk nu endelig at holde øje med at hun ikke får kalkchok. Schæfer har lidt tilbøjeligheder i den retning og jeg ville forebygge lidt, hvis det var mig smiley


  • #104   8. aug 2017 Til lykke med et flot kuld smiley

    Det var en hård omgang i måtte igennem, men fra nu af bliver det bare bedre og bedre.
    Sove kan du gøre, når du bliver gammel smiley Jeg synes i hvert fald, at det er svært at sove, når der er hvalpe, for de er ikke ligefrem lydløse, og man er jo i den grad på, for at ingen skal blive mast.


  • #105   8. aug 2017 Hvor er det sjovt. I det første indlæg står der: Min schæfer skal føde ca. d 8-8 smiley

    Godt ramt !


  • #106   8. aug 2017 Tak for alle jeres svar og ideer - så lige et par spørgsmål : kalktilskud? hvordan får jeg det? jeg fodrer med Advance special hvalpefoder:-) og hun har spist lidt i dag - men en kylling er en god ide, det elsker hun:-)

  • #107   8. aug 2017 Køb flydende kalk og giv hende.
    Køb en vetbed, der dækker hele kassens overflade. Aviser er noget rod. De kan kravle under og blive kvalt.


  • #110   9. aug 2017 Tak for alle tippene - hun får kylling - og må se hvor jeg kan købe flydende kalk hernede - en vetbed vil forsøge at finde det på internettet så smiley


  • #111   10. aug 2017 Så lige en sørgelig meddelse - igår kl.17.30 opdagede jeg en lille hvalp (tæve) som var død, ringede til dyrlægen, jeg skulle så tage derned - så det skulle gå stærkt, da de lukker kl. 18 (hvilket de ikke fik) de sagde, at Coya havde ligget på den smiley jeg syntes ellers hun er meget påpasselig og jeg checker også hele tiden - men alligevel skete det

  • #114   10. aug 2017 Ja men problemet er jo at der var 10 så der er hele tiden nogen der skriger fordi ikke kan få fat på en pat nogle falder jo i søvn med en i munden - ja det er trist - så nu går jeg hele tiden og rør ved dem der ligger meget stille smiley
    De andre ser ud til at have det fint - heldigvis


  • #115   10. aug 2017 Har du ikke hvad hedder de, rundstokke i kassen?

  • #117   10. aug 2017 Hvis hvalpene borer sig ind under armhulerne på moderen, mens hun ligger oppe på brystet, og hun så lægger sig tilbage mod siden af kassen, kan hun godt få lagt sig på hovedet af hvalpen, så den ikke kan skrige.

    Det er jo derfor, man bruger rundstokkene. Jeg har undladt det en gang, fordi de var meget svære at få anbragt i den kasse, jeg havde på det tidspunkt, og moderen havde været så påpasselig med sit første kuld. Det kostede mig så en hvalp. Det var en stor stærk hvalp, så det kan godt gå galt uden at det behøver være en svækket hvalp.


  • #118   13. aug 2017 Hejsa alle - der har været nok at se til , men alle 9 trives fint og så glæder jeg mig til de små får øjne og kan gå på de små ben - jeg kan ikke bruge rundstokke i den børne pool de ligger i - er også spændende hvor mange helt sorte og hvor mange blandet farve, da jo begge forfædre er iblandet den normale schæfer - men det er også så fint - kan allerede nu se nogle der bliver 2-farvet - så spændende- nå tak for lige nu - hav en god søndag alle - skal nok holde jer opdateret med fotos når de kan gå lidt smiley

  • #119   15. aug 2017 Hej igen igår var ungerne 8 dage gl. så jeg sidder hele tiden og ser på dem og tænker, at nu må de da snart åbne øjnene:-)

  • #121   16. aug 2017 Ida og Figo ja jeg vil prøve at tage et foto i dag - ville ellers vente til de kunne stå selv smiley igår var der 1 af hvalpene der havde fået begge bagben op og stod med numsen lige i vejret - men klart inden jeg fandt min mobil var den væltet igen smiley

  • #123   16. aug 2017 Så fik jeg vejet dem og taget nogle fotos - de vejer fra 624-916 gr. stort spring smiley

    profilbillede
  • #124   16. aug 2017

    profilbillede
  • #127   16. aug 2017 Ja de tager godt på de er vokset næsten til det dobbelte smiley

  • #128   16. aug 2017 Hvornår skal de åbne øjnene jeg troede det var efter 8 dage - ???

  • #129   16. aug 2017 Er altså svært at vente - fnis smiley


  • #130   16. aug 2017 14 dage +÷ smiley

    Lækker pigmentering, de har - men det manglede da også bare med de forældre smiley


  • #131   16. aug 2017 Ja det er godt nok spændende hvordan de falder ud - det var jo en skam at det var en lille sort pige der døde - men de andre skal nok blive flotte smiley

  • #133   16. aug 2017 Jeg har haft en enkelt hvalp, der begyndte at åbne øjnene på dag 11, men ellers har det også været 13 - 14 -15 dagen, så tålmodighed endnu en gang smiley

    Det er et flot kuld, specielt på nederste billede kan man rigtig se, at det er nogle tykke bamser. smiley smiley


  • #134   16. aug 2017 Hej Lene N - øv da der er jo længe til stadig så - hmm tålmodighed er ikke min største dyd smiley

  • #137   16. aug 2017 Ja de er bare så nuttede smiley smiley smiley

  • #138   19. aug 2017 Så har de endelig fået øjne, nu venter jeg så på, at de kan gå på deres små ben, så jeg kan lave nye fotos - god week-alle smiley Hilsen fra det varme Costa del Sol

  • #140   19. aug 2017 Sikke en lækker klump smiley

  • #141   19. aug 2017 Isabelle ja jeg prøver da hi hi - Frk. jensen da de er pragtfulde smiley

  • #142   28. aug 2017 Hej alle smiley Nu er ders ben gået igang så dejlige de er, i dag er de 3 uger og nu er mit spørgsmål til jer: Hvornår skal de begynde at spise selv, Coya ammer dem stadig, men ved ikke om det er nok? Og jeg syntes jeg har hørt at de skal have ormekur når de er 3 uger? Håber der er nogen af jer der ved noget om dette og så lige vil jeg gerne bede om et tip om hvordan man fodre 9 livlige hvalpe på een gang :-)?

  • #146   28. aug 2017 Nå jeg blev af brudt lige før da jeg skrev, strømmen røg pga torden og mega regn - prøver igen så - skal hvalpene foder ikke være opløst?? Coya spiser for sig selv dan hun får kyllingestykker og fond blandet i:-) er heller ikke sikker på hun vil dele med nogen. Hernede kan man ikke få A38 så regner med youghurt er lige så godt?? Skal de have ormekur nu? Hvalpene er ude på min terrasse og det er Coya også - men hun kommer ind når hun ønsker det - i øjeblikket ligger de små i et børnebade bassin der er 120 x 120 - men vil lave en hundegård til dem snart på 250 x 250 med en højde på 50 cm. jeg har ikke plads til dem indendørs, men der er samme gr. hernede både ude og inde:-)

  • #152   28. aug 2017 Jeg prøvede at sende en video, men den gik ikke igennem - ja jeg laver helt klart en hundegård til smiley Tak for alle jeres tops - vil prøve alt det jeg kan smiley

  • #153   29. aug 2017 Jeg fik så mange input fra jer igår, så jeg ringede til min dyrlæge og han sagde, at så længe Coya havde mælk nok skulle de kun amme til de var 6 uger smiley og at de skulle have ormekur når de var 4 uger - det var det sidste nye herfra:-)

  • #155   29. aug 2017 Undskyld mig, men er din dyrlæge opdrætter ? Det lyder helt vildt, at de først skal have fast føde som 6 ugers gamle. Det er da en barsk omgang for moderen med så stort et kuld.

    Og det er da bestemt heller ikke den bedste start for hvalpene. Der var forskellige input, men en ting var de fleste opdrættere vist enige om, og det var at starte med fast føde i omkring 3 ugers alderen.

    Det er jo selvfølgelig helt din beslutning, men du skal tænke på, at ikke alle dyrlæger har egen erfaring med opdræt.

    Personligt ville jeg ikke byde hverken tæve eller hvalpe det. Når hvalpene går til fast føde, når man tilbyder det, så er det fordi, de er klar. De skal stadig patte hos moderen, men større og større dele af deres foder, skal være fast føde.

    Tænk på, hvis de skal sælges som 8 ugers, så er der kun 2 små uger til at vænne dem til udelukkende fast føde.


  • #156   31. aug 2017 Så er det et foto af deres første måltid - jeg var nødt til at holde Coya væk - så nu vil hun ikke gå op til dem - men det håber jeg da hun gør senere:-) sikken et griseri de små kunne lave, men de fandt ud af det med det samme smiley

    profilbillede
  • #157   31. aug 2017 Jeg holder også lige mødrene væk, og bagefter kan de hygge sig med at slikke hvalpene rene smiley

    Det er dejligt at se dem gå til fadet smiley smiley


  • #158   1. sep 2017 Så er der bygget ny hundegård 250x250 en stor farlig verden:-)

    profilbillede
  • #159   1. sep 2017 Og så det første måltid rigtig mad i dag i den nye gård smiley

    profilbillede
  • #160   1. sep 2017 Er du begyndt at lade dem komme i haven ? Det er de fint klar til, og jo mere de kommer ud, jo nemmere er de at renlighedstræne.

  • #161   1. sep 2017 Hej Lene N. Nej de kan ikke komme i min have da det hegn der er for der kan de komme igennem - de er på min terrasse:-) som du kan se min have er ud til den åbne natur:-)

    profilbillede
  • #162   1. sep 2017 ja jeg kan godt se, at det ligner ikke lige en dansk baghave smiley men smukt

  • #163   1. sep 2017 Min have er på ca. 2 ha - men hegnet for den kan de komme ud af - og så ligger den neden for min terrasse, så jeg ikke har styr på dem og her er der også ørne - så nej ud i naturen kommer de ikke - men der er åbent hele vejen rundt om min terrasse undtaget det sted hvor det halve af hundegården er så de ligger i læ, mit problem er nu at Coya ikke gider at hoppe op til dem og give dem mælk, men det kommer nok - hun vil gerne hoppe derover hvis jeg smider hendes bold derned:-)

  • #165   1. sep 2017 Jamen Pia hun flyder simpelthen med mælk - så hvis hun ikke kan lide den nye hundegård, skal jeg så give dem modermælks erstatning? det er nok fordi den ligger længere væk fra min hoveddør, hvor hun helst vil ligge - det er da bare sådan noget øv. Men der er måske den mulighed at jeg kan få nogen til at hjælpe med at flytte hundegården tættere på min hoveddør --- hmm

  • #166   1. sep 2017 Det er derfor, man langsomt begynder at give dem fast føde i 3-4 ugers alderen.

    Tæven begynder stille og roligt at afvise dem og diegivningen nedsættes. Får de ikke fast føde, er det svært at få mad nok i dem.
    Og jeg synes også det er rasende synd for tæven, hvis jeg skal være ærlig smiley

    Modermælkserstatning på dette tidspunkt er slet ikke relevant for ellers sunde og raske hvalpe, der kan spise selv smiley


  • #167   1. sep 2017 Timingen med flytningen er måske ikke helt god, i øvrigt.
    Hvis tæven i forvejen begynder at fravænne hvalpene og de så kommer et sted hen, hun ikke er motiveret for at være, så går det hurtigere end det er nødvendigt.


  • #168   1. sep 2017 Hvis hun flyder med mælk, skal hun selvfølgelig tømmes, og jeg tænker nok, at hun vil opsøge dem, når det presser på. Men at hun ikke gider at opholde sig sammen med dem i den alder her er helt naturligt.

  • #169   1. sep 2017 Jamen kære alle jer:-) hvalpene bliver jo først 4 uger på mandag - hmm måske er det mig der er for pivet , jeg syns altså de er så små:-) hvis de skal fravænnes hvor mange gange skal jeg så give dem mad om dagen og skal jeg sætte vand ned til dem??

  • #170   1. sep 2017 Ja, vand til dem. Med hensyn til fravænning så er det en løbende process. MIne ender med 4 måltider om dagen plus hvad tæven giver.

    Jeg har haft en enkelt tæve, der stoppede med mælken i ca 6 ugers alderen, men ellers er de blevet ved til ca. 8-9 uger. Jeg gør ikke noget aktiv for at fravænne hvalpene andet end af fodre dem. Tæverne har selv fået lov at bestemme, hvor når de vil stoppe og hvor tit de vil give mælk.
    Men det vil sige, at de har haft nogle uger, hvor hvalpene både har fået 4 måltider samt mælk fra mor. Den faste føde fylder bare mere og mere og mælken trappes ned.


  • #171   1. sep 2017 1000 tak Lene N - jeg har sat vand til dem og vil så give foder igen i aften - har lige givet dem noget modermælkserstatning og jeg fået flyttet hundegården hen i den ende hvor Coya helst vil være. smiley så må jeg se om hun hopper op til dem:-)



  • #172   1. sep 2017 Hvorfor give dem modermælkserstatning?


  • #173   1. sep 2017 Det er sikkert min skyld, CH, for jeg har fortalt Bente, at jeg altid køber hvalpemælks erstatning inden et kuld i tilfælde af, at jeg skulle få brug for det. Det skulle lige passe at være weekend, og jeg bor på landet, så det er ikke til at vide, hvor langt jeg skulle køre efter det og på et tidspunkt, hvor jeg ikke har lyst at efterlade hvalpene alene.
    Normalt er der jo ikke noget behov for det, så jeg giver hvalpene det, når de bliver ældre, og der måske ikke er så meget mælk mere. F.eks. rører jeg ormekur ud i det, Whelpan, så bliver det til fin lyserød mælk, og det går ned som bare der til.


  • #175   1. sep 2017 Lene, jeg har også erstatning parat og har også et sekund overvejet det til den mindste smiley
    Jeg regner med netop at gøre som Isabelle, hvis det ikke bliver brugt før - bruger det i introduktionen til fast føde.

    God ide med ormekuren!

    I øvrigt - min dyrlæge sagde, at anbefalingen i forhold til at begynde på fast føde er 4 uger nu...
    Jeg tænker, det er med gefühl i forhold til, hvor sultne de er, hvor meget tæven giver dem.


  • #177   1. sep 2017 Ja, det er noget med gefuhl, hvor stort er kuldet osv.

    Jeg har lige som Isabelle startet store kuld omkring 2½ uge, bare med et enkelt måltid om dagen og så stille og roligt lidt mere alt efter, hvor godt de tager fra. Hvis det er et lille kuld og fede hvalpe, så venter jeg lidt længere.


  • #179   1. sep 2017 Det kunne aldrig falde mig ind at antyde smiley Men nu du spørger, så ja, så ville jeg nok trække den lidt med fedlingerne.

  • #181   3. sep 2017 Jeg kan ikke lade dem gå nede i haven, da der kan komme igen hegnet ud til den fri Campo - så jeg har afdækningspapir på hundegården - og siderne på gården er ca. 50 cm: de spiser gerne råt hakket oksekød og opblødt hvalpefoder - og Coya gør stadig rent efter dem og ammer dem:-) i morgen bliver de 4 uger og er begyndt at rende rundt og lege - og de bider i mine tæer når jeg går ind i hundegården for at sludre og kæle med dem:-) God søndag til jer alle:-)

  • #183   3. sep 2017 I min kæmpe have der støder op til den store naturgrund er der ingen græs på da alt er tørret ud:-)

    profilbillede
  • #184   3. sep 2017 Kan du ikke lave en sandkasse til dem på terrassen?

    Er det helt umuligt at skaffe noget trådhegn de ikke kan komme igennem og så bare hegne en lille bid ind? Så de kan komme lidt ud?



  • #185   8. sep 2017 Salla det kunne vi godt gøre, men da vi er så tæt på hvor ørnene holder til, tør jeg ikke lade dem komme ud i det fri, der var en dame der gik med en lille hund og så kom der en ørn og snuppede den, så det er ikke en god ide-desværre - men de får jo masser af frisk luft her på terrassen:-)


  • #186   8. sep 2017 Mike´s mor nej vi bor ikke i DK, men i Spanien på Costa del Sol:-)

  • #187   8. sep 2017 Så lige noget specielt til jer, vi skal bruge 9 navne hurtigst muligt - 5 tæver og 4 hanner - nogle forslag - vi skal aflevere listen til stamtavle kontoret senest onsdag:-)

  • #188   8. sep 2017 har du et tema?

  • #189   8. sep 2017 Det der med ørnene er en vandrehistorie..


  • #190   8. sep 2017 CH i Spanien har de en del større ørne end vi har herhjemme..

  • #191   8. sep 2017 Hvilke ørne er det, frk. Jensen?

    Jeg tænker det er denne historie, der refereres til. En halvtæmmet ørn fra en falkoner...

    https://www.spanienidag.es/spanske/nyheder/grotesk-angrebet-af-rn


  • #192   9. sep 2017 I Benalmadena er der et sted hvor man kan komme op og se alle ørnene - men det er ikke kun dem jeg tænker på, min have ligger dybt nede og jeg kan så ikke holde øje med dem hele tiden, og her har vi store katte og en del ræve og mange vildhunde, der er en ældre mand som opdrætter jagthunde lige nedenfor vores grund og han fortalte at han havde ballade med disse uvelkomne dyr, der går efter smådyr. Ikke en rar tanke, men godt at de ikke kan komme op på vores terrasse, for Coya går helt amok når der kommer uvelkomne dyr i nærheden af hendes hjem:-)

  • #193   10. sep 2017 Nå så har vi fundet på den geniale ide at sende vores 2 høns og 1 hane ud i haven, hmm de er godt nok gået ind igen, men regner med at de er ude senest i morgen da vi har flyttet både deres vand / foder og redekasse ud:-) Så kan hvalpene få god plads og den halve gård er overdækket, hvis der skulle komme regn, og der er desuden hønsetråd foroven, så de er lukket godt inde, og der er en låge med lås på, bliver spændende hvordan det går:-) nu bliver de også sat til salg så dem der vil kan komme og se på dem. Ja så er det søndag og vi skal altså skynde os at finde navne til dem:-)

  • #195   10. sep 2017 Altså.. de skal vel ikke være derude alene?

    At være ude og mærke planter under fødderne er vigtig miljøtræning og uundværligt for deres motoriske udvikling, men det er da voldsomt at sætte dem ud bag lås og slå.

    Vi laver en hvalpekravlegård i haven og i den vil de være sammen med os og de to voksne hunde indtil vi går ind igen.

    I kravlegården er der forskellige udfordringer på miljø og motorik - det udvikler og det trætter. Men de bor indendøre.


  • #196   11. sep 2017 CH vi kan ikke bære dem frem og tilbage - men klart vi vil bruge tid sammen med dem dernede - om ørnene tager de 2 høns og den ene hane vi har tilbage er der ikke noget at gøre ved smiley Låsen er fordi når vi ikke lige er nede hos dem - kan man kravle over hegnet og stjæle dem, hernede bliver der næsten stjålet flere hunde end biler - ikke en rar tanke - derfor låsen smiley

  • #197   11. sep 2017 Vi har ægte tyske SHEPHERD med fuld stamtavle, til at sælge fra 8. oktober 2017, Han & hun hvalpe af farverne sort samt sort/brun, vi leverer dem vaccineret, ormekur, med mikrochip samt pas. Moder er W-SCHWARZ WALID OF HOUSE ALAMOS Sort og faren er ZILBER VASSERFAL YURASHA Sort, alle hvalpe er af ren race, vi sender overalt. For mere information kan du kontakte os.

    profilbillede
  • #198   11. sep 2017 Det er ikke tilladt at sælge i forum smiley smiley

  • #199   11. sep 2017 Ok det vidste jeg ikke - kan ikke sælge på den anden side pga jeg bor i Spanien - så den vil ikke godkende mit postnummer smiley

  • #202   11. sep 2017 Bente, de, der har fulgt din tråd her, ved jo, at du har hvalpe og at de formentlig skal sælges, så hvis nogen er interesseret kontakter de dig nok, selv om du ikke annoncerer her.

  • #204   12. sep 2017 Kære alle men de kommer også ned i næste uge i haven - men de er også glade for at når vi renser inde i deres gård - løber de rundt med deres mor på 100 m2 terrasse og har det sjovt - og det sker jo flere gange om dagen - jeg har prøvet at give dem tørfoder - men pøj siger de - det er ikke det samme mad (det skal jo tygges smiley ) de har en masse legetøj - så de keder sig ikke - Coya gider dem ikke mere og har næsten ingen mælk tilbage - til dem der syntes at de skal flyttes i haven ind imellem, vil jeg fortælle at vores hus ligger sådan i forhold til haven, at det ville være som at bo på anden sal - og så skal jo bæres har mange og høje trapper ned - og vi er dårligt gående og de er tunge - så næste uge bliver det haven og den store hønsegård med masser af plads smiley

  • #205   12. sep 2017 Lens de er allesammen skønne hver især - men netop den du ser der har sind efter sin mor og er utrolig kælen smiley

  • #207   17. sep 2017 Hej alle ang. renlighedstræningen - det er et stort problem for mig - sig mig er det normalt at de skynder sig at spise de andres afføring, selvom de er ude eller inde i hundegården - når Coya kan nå det ordner hun det - når jeg opdager at en er ved at gøre noget er jeg der straks med køkkenrulle - men jeg er ikke så hurtig - og det er ikke fordi de er sultne - men hvad kan grunden være, det er lige meget hvor de besørger er der altid en anden hvalp der er der til rengøring - jeg sidder så mange timer hos dem, er nu helt revet i stykker på mine hænder arme fordi jeg prøver at være hurtigere end dem - jeg får blodfortyndende medicin, så jeg ser skrækkelig ud - er ved at være træt af at måtte spørge jer alle hele tiden!!! Og lige til Ida og Figo - de går på cement gulv og aviser og maler afdækningspapir! Haven og hønsegården skal laves færdig med tag på hele hønsegården for solen og hegn gennem det halve af min kæmpe have - venter på håndværkeren får tid:-(

    Rigtig god søndag til jer alle fra en mega træt hundemor:-)


  • #209   17. sep 2017 Det er fuldstændig naturligt at de gør det og det har en logisk forklaring.

    Når tæven gør det er det for at passe på sine hvalpe og holde reden ren. Når hvalpene gør det er det for at passe på sig selv.
    Afføring efterladt vil tiltrække rovdyr, så de rydder op så godt de kan.

    Der er enkelte, der ikke vokser fra det helt af sig selv, der skal hvalpekøberne lave lidt, men de fleste holder op helt af sig selv.

    Så - ud over at vi synes det er hamrende ulækkert, så er det uskadeligt så længe det er indenfor eget kuld og ikke ude blandt andre hunde.

    I samme forbindelse - husk endelig ormekur. På dette tidspunkt smitter de hinanden gensidigt.


  • #211   17. sep 2017 Har man halm i Spanien? smiley

  • #213   17. sep 2017 Ja vi har halm osv - vi mangler bare græsplæne, da det ikke regner nok til at græsset kan gro, de har fået ormekur alle - de er ca. 1 time på terrassen, 4 x om dagen, mens vi renser hundegården, vi kan ikke lade dem være der hele tiden, da Coya så ikke kan løbe ud og lave hendes ting:-) -de har masser af legetøj og grene at bide i og lege med - gulerødder kan de tåle at spise rå gulerødder jeg mener hele at bide i?? de får nu tørfoder, som de spiser med glæde smiley

  • #215   17. sep 2017 Jo det er da på tide - men jeg har kun lavet nogle video og dem kan jeg ikke sende - desværre - skal nok lave nogle nye - ser lige efter om jeg har nogle

    profilbillede
  • #216   17. sep 2017 hmm den har jeg haft sendt før - skal nok tage nogle nye - men lige nu sover de til middag - de har spist og leget en time så de er trætte - jubii så er det jo også siesta tid her til mig smiley

  • #217   18. sep 2017 Så er der nye foto fra igår hvor de venter på at komme ud at løbe:-) Jeg fik aldrig svar på om de måtte få rå gulerødder???

    profilbillede
  • #218   18. sep 2017

    profilbillede
  • #219   18. sep 2017

    profilbillede
  • #221   18. sep 2017 De må gerne få gulerødder smiley

  • #222   18. sep 2017 Vi arbejder virkelig på sagen da de elsker at løbe rundt på terrassen smiley

  • #223   18. sep 2017 Det er ikke for at punke dig, Bente, men når man ser på billederne så trænger hvalpene til at få klippet negle.

    Nu skriver du, at de moderen ikke har særlig meget mælk mere, men hvis de får bare lidt hos hende, så er de lange skarpe negle virkelig ubehagelige for hende. Også af hensyn til hvalpene selv vil det være godt at få nippet spidsen af.

    Ellers dejlige billeder af nogle lækre bamser smiley


  • #224   20. sep 2017 Lene N tak for det, ja de er skarpe de negle - det bære også jeg mærker af kan du tro, kan vi selv gøre det?

  • #225   20. sep 2017 Og ja når de alle styrter rundt på terrassen får de mælk hos Coya smiley

  • #227   20. sep 2017 Jeg har allerede klippet to gange - på tre uger.
    De er drabelige, de klør.
    Det er de også når de lige er klippet.


  • #228   21. sep 2017 Er der nogen af jer der ved hvordan jeg kan sætte mine hvalpe til salg i DK?

  • #229   21. sep 2017 Du kan sætte dem til salg når som helst, men de må ikke forlade tæven før de er 8 uger.

  • #230   21. sep 2017 Jamen hvor kan jeg sætte dem til salg i DK? Nej klart de skal være 8 uger og mere:-)

  • #232   21. sep 2017 Lens nej det kan jeg ikke fordi jeg ikke har et Dansk postnummer!!!!

  • #234   21. sep 2017 Ved ikke lige pt hvem det skulle være fordi mit mobil nr. er jo Spansk:-)

  • #235   21. sep 2017 Nu har jeg talt med dem fra hundegalleriet og de sagde jeg bare skulle skrive et postnummer på - så nu har jeg lavet en annonce - er der en der vil være venlig at prøve at finde den og så skrive hvis der er noget forkert?? Så jeg kan nå at ændre den -

  • #238   21. sep 2017 Schaeferhunden.dk

  • #239   21. sep 2017 Ok takker alle - men nu skal de små spise og lege smiley og bagefter er der siesta - Schæferhunden.dk har jeg prøvet men kan ikke lige finde ud af at lave en annonce derinde - må se på det igen i morgen smiley

  • #241   21. sep 2017 Lige i DK skal du nok forberede dig på, at det godt kan blive svært at sælge hvalpene.
    Der er rimeligt mange af typen på markedet og for at folk vil tage så langt væk eller lade hunden rejser så langt så tidligt, så skal forældredyrene nok have vist enten exceptionelle resultater eller noget virkelig godt afkom.

    Jeg tror, det bliver lettest for dig at sælge dem lokalt.



  • #243   22. sep 2017 Hmm jeg mener de har virkelig gode forældre og man kan se begge forældres stamtavle hvis de er int. det sker nogen gange at der er danskere der gerne vil have en hund til DK og hvis de er hernede eller har venner hernede sker det, at de beder dem at tage hen og se på hvalpene og tage dem med til DK.:-)


  • #244   22. sep 2017 Det er sket før hvor Freddy har hjulpet dem med dyrlæge fly osv.

  • #245   22. sep 2017 Men der sker jo ikke noget ved at vi forsøger:-)

  • #248   22. sep 2017 Det, der er relevant i en salgsannonce er forældredyrenes sundhedsresulater (HD-AD, evt OCD), prøveresultater (IPO), om de er avlsgodkendte/mønstrede/kårede og hvem deres forældre er.

    Som taget fra schaeferhunden.dk hvor resultater er vægtet:
    TROLD NOMI, IPO1, AK
    (Trold Emsy, IPO3, SPH1, AK - Gustav von Skandinavika, IPO3, DM-deltager x flere, AK)

    er parret med

    CHA-De´s Laiko, IPO3, VM deltager x 3 i RSV2000
    (Cinto v. Ungalant, IPO3 - Cha-De´s Tammy, IPO3).


  • #249   22. sep 2017 CH hmm det må jeg undersøge nærmere - men tak for oplysningen smiley forældrenes stamtavler er længere oppe i tråden smiley jeg skal bare lære at læse hvad der står:-)

  • #250   22. sep 2017 Hehe, ja det kan godt være en udfordring.
    Din egen tæve kender du og ved, hvordan hun er avlsgodkendt og hvilke prøver hun har og hvilke sundhedsresultater, ihvertfald smiley


  • #251   23. sep 2017 Ja det er rigtigt - men jeg nøjes med de annoncer jeg har sat i forskellige steder - men tak - det er en urskov at læse sådan stamtavler:-)


  • #252   25. sep 2017 Så skal alle 9 stk. hvalpe ned og vaccineres - puha endnu en kæmpe udskrivning smiley spændende hvordan det går, de måtte ikke komme ned i hønsegården eller haven før de er vac. - fordi vi herude bor i det der kaldes campo, og der kan være mange forskellige dyr der har vandret rundt her - så jeg glæder mig til de er så langt for sikken et kæmpe rengøringsarbejde jeg har her hver dag:-)

  • #253   5. okt 2017 Så er der lavet hundegård med hundehus:-) Alle trives så fint:-)

    profilbillede
  • #254   5. okt 2017

    profilbillede
  • #255   5. okt 2017

    profilbillede
  • #256   5. okt 2017

    profilbillede
  • #257   5. okt 2017

    profilbillede
  • #258   5. okt 2017

    profilbillede
  • #259   5. okt 2017

    profilbillede
  • #261   5. okt 2017 Det er lækkert, det I har fået lavet der med plads og muligheder for hvalpene for at få udforsket, bevæget sig og brugt noget energi. Det må også være lækkert for jer at kunne være derude med hvalpene og også ind i mellem at have trætte hvalpe smiley

  • #263   5. okt 2017 Hvor er det godt!
    Det ser superlækkert ud og dejligt udfordrende for hvalpenes hoveder.

    Sikke store, de er blevet smiley


  • #265   5. okt 2017 Hej alle og tak for alle svarene - nej vi har endnu ikke fået nogen henvendelse, kun igår da bad ham der har hannen om vi ville tage billeder af de 3 sorte tæver, så må vi se om der sker noget der, og så 1 af vores venner han forelskede sig i 1 af de store hanhunde, men tog til DK dagen efter og kommer nok tilbage i løbet af ugen - men han er jo nødt til at spørge sin veninde om hvad hun syntes da de har 2 golden retriever tæver i forvejen - men det er spændende - og i morgen kommer der nye annoncer i Sur in English - så jeg krydser fingre og tæer smiley

  • #266   5. okt 2017 Så er der kommet halm til at lege i og svine med - godt man bor på landet:-)
    Og halm ind i hundehuset - det kan de godt lide:-)


    profilbillede
  • #267   5. okt 2017

    profilbillede
  • #268   5. okt 2017 Halm er rigtig morsomt. Det har jeg også nogen gange brugt, og hold da op, hvor kan man få det ind i huset, når man har langhårede hunde.

Kommentér på:
Fødsel

Annonce