{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

Hvorfor lave et kuld hvalpe. {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig, en debat om det at lave et kuld hvalpe. Ser jo herinde nogen der vil aflive hvalpe ved ugeens udgang, andre der tror deres lille hund på ca . et år gammel måske skal have.
Hvad gør de fleste? Bruger tid på at finde den rigtige han . Det rigtige tidspunkt og måske aftale med hvalpekøber inden hvalpene fødes. Ja hvad gør i ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor lave et kuld hvalpe.
  • #1   11. dec 2006 Har ikke haft nogen, men jeg forventer at være urimelig pernittengryn mht krav til tæver når/hvis min han skal stilles til rådighed.
    Ligesom jeg selv stiller høje krav til min egen hunds sundhed, hvilket kommer til at manifestere sig som en masse tests for at sikre sikre sunde hvalpe (ikke fordi de ikke er sunde ved utestede forældre, men så har jeg da bevis på at forældrene i hvertfald er det)


  • #2   11. dec 2006 mark hvorfor får du hvalpe på dine hunde?

  • #3   11. dec 2006 Mark Blom....ja du har nok lidt ret, det er en general debat jeg ønsker, ser nemlig nogle af de ting du skriver, som begrundelse, men derfor kan det jo godt være der er lavet et godt fodarbejde forinden.

  • #4   11. dec 2006 At lave hvalpe er jo en rimelig seriøs affære så
    Jeg vil da først sørge for at tæven er avlsgodkendt
    Har fået undersøgt hofter og øjne og siden udvælge en han som også er avlsgodkendt og ok på andre fronter som passer til hende.. men det jo bare min mening smiley


  • #5   11. dec 2006 vibeke

    det emne har været 50000 gange efterhånden... kan ikke se hvorfor at andre folk skal blande sig i hvorfor man gør som man gør (misforstå de nu ikke!!) synes bare ofte at folk fejer for andres døre uden at feje fo rderes egen...


  • #6   11. dec 2006 Mark.
    engang hvor længe er det siden?


  • #7   11. dec 2006 mille`s moar , syntes det er godt i har bevaret kontakt med hvalpekøber og jeg har da heller ikke noget imod krydshvalpe, jeg har ikke været så længe på Hg men er nogle gange faldet over nogle syntes jeg uheldige annoncer herinde med hvalpe, særlig den i dag med hvalpe der bliver aflivet , hvis de ikke er solgt sidst på ugen, det er åndsvagt syntes jeg

  • #8   11. dec 2006 Mark: Plejer du ikk at gå ind for at der skal være tavle på al avl?

  • #9   11. dec 2006 Smil.. Ja nu har VI ALDRIG haft hvalpe..
    Men hvis vi engang skal
    * skal han og hun hund være nøje udvalgt.. "være godt for fremtidige hvalpe ejere"
    * skal han og hun hund være sunde og HD osv, tjekket
    *Skal vi have tid til at arbejde med og præge hvalpene fra dag 1!! (føler ikke vi har nok erfaring endnu .. har haft hunde i mange år!!.. og opvokset med hunde!!)
    *Vil vi have lov til at følge hundene frem i livet!

    *vil ALDRIG lave hvalpe "for min skyld".. eller for at tjene penge.. Men hvis muligheden engang kom .. for at nogle familier får nogle dejlige vovser MANGE år frem..


  • #10   11. dec 2006 Emnet i forskellige udformninger har været oppe så mange gange herinde, at jeg med den hets som jeg har læst bliver ført hvis du skulle have hvalpe uden stamtavle, ja så vil dette forum være det sidste sted jeg ville skrive i hvis jeg skulle have hvalpe engang, det er så min holdning.

  • #11   11. dec 2006 Jeg ville gerne have et kuld på Effie hvis hun klarer alle de krav der skal til......

    Men hånden på hjertet, så tvivler jeg lidt på det bliver til noget. Jeg ville nok brænde inde med de fleste, da jeg ikke sådan lige ville kunne sælge til hvem som helst.

    Og kom det virkelig dertil, ville jeg bruge alt den hjælp jeg kan få gennem mine klubber og folk der virkelig ved noget om det.


  • #12   11. dec 2006 Jeg siger tak for de gode svar der er kommet ind til videre, jeg ville jo også bare gerne høre lidt om de tanker man gjorde sig, når man planlagde et kuld.
    Havde ikke set der havde været så mange tråde angående emnet.
    Måske det var en falsk tråd, med de hvalpe, så syntes jeg nok det er en syg humor


  • #13   11. dec 2006 Mamma Anna E
    -ikke for at dømme nogen eller noget... men har du et personligt problem med Mark Blom . ???

    ... det lyder sådan for mig???


  • #14   11. dec 2006 Mark: Jeg forstår bare ikke hvordna man kan være så dobbelt moralsk.. Jeg mener ikke at man skal have tavle på hunde for at avle (Ja ja kom nu med det) når bare man har tjekket hunden og hundens forældre, kan det jo ikke gå helt galt..

    Perosnligt vil jeg aldrig have hvalpe på min hund fordi hun slet ikke er "moden" til at få hvalpe. hun er alt for legesyg.. Tiltrods for at hun er sund og rask og er blevet tjekket for des lige ting, Så syne sjeg da netop at det er vigtigere at hunden har et godt sind frem for en stamtavle..


  • #15   11. dec 2006 team: nej bestem tikke. Han er fkatisk på min venneliste smiley hehe

  • #16   11. dec 2006 Mamma Anna E
    ... OK.. syntes bare du skød med skarbt.. he he..


  • #17   11. dec 2006 Mark-Blom.
    Ja men de værste og fleste skavanker er da fremavlet på racehunde fordi dommerne belønner det ekstreme.
    De få kuld som bliver lavet uden stamtavle er da vand ved siden af den flod af fremavlede skavanker og racedefekter som er dukket op gennem de sidste 30-40 år.


  • #18   11. dec 2006 Team. jamen jeg har ozz fået sigtebrød hehe

  • #19   11. dec 2006 Snow: ekstremt enig!

  • #20   11. dec 2006 Markager....så kan du muligvis hente en her om nogle år ;0))

  • #21   11. dec 2006 Duncan.
    Er din hvalp opdrættet som barf hvalp?????
    Hvis den er høre jeg meget gerne om dine erfaroinger.
    Har gået til træning med et par stykker, men de havde alle maveproblemer.


  • #22   11. dec 2006 Jeg har endnu ikke haft en tæve og derfor heller ikke haft hvalpe. Jeg købte min tæve med henblik på at avle. Jeg havde en han uden stamtavle men af samme race som bare var utrolig unik - skriver var fordi han desværre er død nu. Jeg ville avle da jeg er godt og grundig forelsket i racen og ønsker at udbrede kendskabet til denne pragtrace. Nu ville tilfældet imidlertid at jeg blev oprettet som bruger her på siden, og jeg fulgte med en en masse debatter omkring avl hvor blandt andre min store guru på området Reese har givet mig en masse argumenter til hvorfor jeg IKKE skulle parre min tæve med min daværende han. Kort fortalt så høstede jeg en masse viden herfra som fik mig til at tænke over det at avle, og hvilke konsekvenser det kunne have ved brug af min han som jeg rent faktisk intet vidste om sådan rent genetisk.

    Jeg synes selv at jeg er meget omhyggelig med at søge informationer omkring det at avle, og da kærligheden til min race er stor ønsker jeg naturligvis kun at avle hvis jeg kan bidrage racen med noget positivt.
    Nu vil skæbnen imidlertid at min tæve fik konstateret HD i mild grad, hvorfor jeg igen må tage spørgsmålet om avl op til revision ihverttilfælde med hende som tæven og jeg har oprettet op til flere tråde herinde for at søge argumenter for og imod at avle på netop min tæve. Og jeg er nået frem til at det vil være forsvarligt at avle på min tæve hvis jeg finder en egnet han. Det vil sige en han hvor HD status er fri - altså A. Desuden hjælper min opdrætter mig med at finde en egnet han udfra stamtavlen og sundhedstatus - Og imens vi leder efter en han skal Athene, min tæve have taget nye fotos for HD.

    / Trine


  • #23   11. dec 2006 Mark-Blom.
    Undskyld, jreg troede det var generelt du kom med udtalelser, vidste ikke det var indenfor din race.
    Men mener så stadig væk det samme generelt som før.


  • #24   11. dec 2006 Nu var det jo et emne om, hvordan i planlægger et kuld, jeg var intresseret i. Man bliver aldrig for klog til at lytte til andre, og derved undgå at lave fejl, som er lavet.God råd er ikke at foragte.

  • #25   11. dec 2006 For at følge de omtalte tråde jeg henviser til læs venligst vedhæftet link.

    (link fjernet)

    Her er begge de link som omfatter mit dilemma om avl med en HD tæve


    / Trine


  • #26   11. dec 2006 Hvorfor min hund har fået hvalpe???
    Tjaa det var et uheld, ( ved godt at nu kommer der nok reaktioner, hvorfor den ikke har fået abort sprøjte)
    Naboen`s hund som er labrador ( med papirer) havde været på besøg, og da vores hund kan gå frit omkring ude / inde når vi ikke er hjemme, Tjaaa så opdagede vi det ikke. Før en dag hand hunden var hos os, da vi kom hjem. Jeg troede ikke der var sket noget, og fik han hund hjem.. meen kunne jo godt se at Mif voksede, og så tænkte jeg nå ja skidt, de er jo lavet så skal de da have lov til at leve, og jeg er faktisk af med de 7 har 2 tilbage og de skal nok finde et godt hjem osse, ellers så må de jo blive hos mig. ( Har jo masser af plads) og ellers kunne jeg jo have fået Mif undersøgt, hvis jeg ikke gad have hvalpe.. Jeg har det sådan at jeg kan ikke lide vist nogen mener at fordi de ikke har plads efter at hvalpene er så store de må komme væk...SÅ AFLIVER MAN BARE... NEJ DET GØR MAN IKKE::::


  • #27   11. dec 2006 Helle P

    Godt du ikke afliver, men måske selv beholder dem, og jeg ved det kan være svært at få dyrlægen, til at gi en abort sprøjte, der kan jo også opstå problemer i den forbindelse, ingen sure opstød herfra, men pas på hende næste gang, hun kan være mere ivrig næste gang.


  • #28   11. dec 2006 Ja jeg har lært at passe på, ( hun skal nok desværre ikke have sin frihed til at løbe ud og ind når hun næste gang er i løbetid) ja jeg kunne da godt have dem alle!!! de var jo søde smiley men det gik jo ikke... 2 hvalpe nu og en voksen er bestemt nok.. de hygger lige nu i køkkenet. Og tro mig de siger til når de skal ud.. det er jo lækket,,

  • #29   11. dec 2006 Undskyld .. men skal smutte nu, da de små vil ud... ( og det skal overholdes)) Heh.. ellers er der rengøring.

  • #30   11. dec 2006 Mark...Du skriver at du er blevet klogere!

    Skal det forståes sådan at det kuld du lavede uden papirer er noget skrammel???


  • #31   11. dec 2006 vi kørte til Polen og fik Equitta parret - det var en parring der var meget velovervejet.

Kommentér på:
Hvorfor lave et kuld hvalpe.

Annonce