10.717 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Orijen vs Real nature foder Orijen vs Real nature foder

Hej HG!

Jeg overvejer at prøvet et andet foder til min hund men er i tvivl. Var i dag i Maxi Zoo og syntes ikke helt jeg fik de svar jeg søgte, så måske i kan hjælpe?

Min newfie får Hill's Science Plan Advanced Fitness Large Adult med Kylling og er rigtig glad for det. MEEN jeg syntes bare hun skider det meste ud igen smiley desuden så sluger hun også bare sin mad selv om Hills foder er meget stort. Selv hvis vi giver det som "godbid" og er træt af at bløde det op.
Hun er en meget sporty og aktiv pige på 19 måneder og 43 kg. Jeg vil gerne give hende noget som hendes krop kan udnytte bedst muligt.

Jeg har kigget en del på Orijen og Real Nature men så "dygtig" som jeg er kan jeg ikke bedømme hvilket der er bedst eller giver mest mening at prøve?
Der er en pris foreskel på 6 kr. om dagen, hvilket jeg syntes er meget på den lange bane. Såå hvad er din erfaring?

Forslag til andre mærker er selvfølgelig også velkommen! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Orijen vs Real nature foder
  • #1   23. jul 2017 Når jeg køber tørfoder, så er det Orijen.
    Somme tider også Acana.

Hvis du synes at hun spiser for hurtig, så kan du sprede hendes mad ud i hele haven så hun kan søge efter det.
    Samtidig så er det også god beskæftigelse for hende

• #3   23. jul 2017 Pjevsen: Real Nature indeholder da ikke primært kartoffel ? Såvidt jeg husker er andelen af kartoffel på omkring 15, måske 20 % ? Men måske den indeholder mere kartoffel end Orijen ?

TS. Jeg har afprøvet Real Nature, og mine hunde var vilde med det, og sked væsentligt mindre end på et foder med korn.

• #6   23. jul 2017 Pjevsen: Mente jeg nok smiley Var ikke i tvivl om, at der findes andre fodertyper med højere andel af kød, end Real Nature. Men set i forhold til hvordan mange fodertyper, med korn ser ud, så er Real Nature ok i mine øjne.

Real Nature er et kornfrit "discountfoder", så jeg er ikke i tvivl om at Orijen er af højere kvalitet.

• #7   23. jul 2017 Prøv at kigge på Wilderness? Men det er måske det I mener med Real Nature?

• #9   23. jul 2017 Jeg fodrer med Orijen - Det er klart det bedste foder af de to, da der ikke er så meget unødvendigt "fyld" i (f.eks. kartofler), som i Real Nature Wilderness...
    Min ene hund er både kræsen (I know, dårlig golden!!!) og har tendens til lidt foderrelateret hudirritation, og han fungerer bedre på Orijen end på noget andet, vi har prøvet, inkl. allergifoder fra dyrlægen. Begge hunde ser fantastiske ud!
    Der er MANGE penge at spare ved at købe på nettet - Jeg køber dog i MaxiZoo, da de har prismatch, og de derfor matcher prisen fra f.eks. Brekz, hvor Orijen er billigst i øjeblikket.

• #10   23. jul 2017 Tusind tak! Hvordan passer fodervejledningen på Orijen? Giver i samme mængde som der står på pakken?

Jeg snakket med en medarbejder i maxi zoo i dag og han sagde at han ville klare vælge real nature men kunne ikke komme med en anden forklaring end at det var det han ville anbefale smiley Men er det endeligt deres eget mærke? lige ummelbart kan jeg ikke finde det i andre butikker smiley

• #11   23. jul 2017 Orijen er ikke deres mærke.
    Du får hvad du betaler for og ja Orijen er noget af det dyreste sammen med feks. Wolfsblut.

Når der er tilbud på Wilderness kan du få 12 kg for 400 kr. Og det er ganske udemærket foder plus at der er mange smagsvarianter.
    Jeg bruger det gerne sammen med andre mærker.
    Jeg fodre kornfrit, men det behøves ikke altid være det dyreste af det dyreste.

De har 70 procent kød, mener jeg.

• #14   23. jul 2017 Real Nature og Real Nature Wilderness er ikke det samme.
    Jeg fodre kornfrit og jeg bruger IKKE Real Nature.
    Men bruger gerne Real Nature Wilderness.
    70 procent kød og 12 kg. til 399 (Tilbud) er altså en fin pris for foder.

• #15   23. jul 2017 Helt enig, jeg har før sagt at bla. RC sælger deres foder på navnet.

• #20   23. jul 2017 Troede hun mente Orijen smiley
    Ja Wilderness er deres eget mærke.
    Jeg sammenligner dem ikke, overhovedet ikke, men Wilderness er altså ikke dårligt foder.

• #21   23. jul 2017 Med den prisforskel havde jeg prøvet den billige af først. Så længe du synes foderet lever op til dine krav, så prøv det afg se om hunden trives på det.

• #22   23. jul 2017 Man kan - Hvis man ser sig lidt for - Få Orijen til omkring 45 kr./kg. - Real Nature Wilderness ligger på omkring 33 kr./kg. i MaxiZoo lige nu...

Så der er bestemt en forskel - Men mine hunde fungerer bare bedre på Orijen, og så gider jeg ikke betale overpris for kartofler smiley

• #24   23. jul 2017 Jo Pjevsen

• #26   23. jul 2017 Tager man denne feks.
    https://www.maxizoo.dk/orijen-regional-red-4-slags-kod-13-kg.html
    Så får man 13 kg. for 799, mens man af Wilderness kan få 12 kg. for 399 som oftest da det tit er på tilbud.
    Jeg går MEGET op i foder, men jeg vil sku hellere købe 2 sække Wilderness og få 24 kg end at købe en sæk Orijen med 13 kg. til 799.

Med to store Schæfere der får foderet altså hurtigt ben at gå på.
    Jeg fodre så også dagligt med vådfoder, råt og rester, så deres tørfoder står alligevel ikke alene.
    Man ja, det er jo op til en selv.

• #27   23. jul 2017 Real Nature har 3 under kategorier nemlig WILDERNESS, CLASSIC og COUNTRY smiley
    men kan se at Orijen og Acana ligger tæt op af hinanden men der er 5 krs foreskel og syntes flere siger det ligger så tæt så de ikke vil skille det ad?
    Syntes godt nok foder er svært!! og må indrømme at min økonomi ikke er til at skulle betale 5 - 10 kr ekstra om dagen på mad hvis hunden får det samme ud af det, hvis det giver mening?

• #29   23. jul 2017 Pernille, du kan altså roligt prøve Wilderness.
    Jeg går som sagt meget op i foder og fodre kun kornfrit, men min økonomi er altså ikke til at give 800 kr. for 13 kg foder når jeg har to Schæfere. Og selvom min økonomi var det, så ville jeg ikke gøre det alligevel.
    For mange år siden brugte jeg Wolfsblut, men i takt med at det steg og nu er nået en pris på 7-8-900 for een sæk, ja der går jeg efter det der er lidt billigere, men stadig kornfrit.

Jeg bruger som sagt også vådfoder, råt og rester, så deres tørfoder er ikke det eneste de får.

• #31   23. jul 2017 Ja jeg stemmer også i, med Carnilove, det bruger jeg også.

• #32   23. jul 2017 Det er trods alt "kun" tørfoder.
    Tænk på hvad man faktisk kan få af råt kød for 800 kr.

• #48   24. jul 2017 Jeg sætter virkelig pris på jeres råd og tror jeg kaster mig ud i REAL NATURE WILDERNESS FRESH WATER ADULT FISK til en start og så må jeg se hvordan hendes krop regere på det smiley
    Syntes indeholdet ser fornuftigt ud, og så indeholder det mere protein samt flere vitaminer og mineraler end det hun får i forevejen smiley
    Det vil kost mig ca. 15 kroner om dagen hvor imod Orijen koster 21 kr og som Stine også skriver så der meget langt fra produktions landet og så her til smiley
    og måske også en smule bekymret for hvordan det er opbevaret undertransporten.
    Endnu engang tak!! det altid dejligt at der er nogen der vil hjælpe smiley

• #49   24. jul 2017 Det lyder som en god ide smiley
    Det behøves altså ikke at være det dyreste af det dyreste for at det skal være godt smiley
    Wilderness har mange smagsvarianter og det er ofte på tilbud.

• #54   26. jul 2017 jamen en helt anden synspunkt er deres lokale og regionale råvarer, nu er Canada jo et kæmpe land og hvis man læser på deres hjemmeside hvorfra de får leveret råvarer så bliver nogle af dem transporteret 100-1500 km, hvad vil I sige til hvis et dansk foderfirma reklamerede sådan, de lokale råvarer er fra Danmark de regionale er fra EU lande som Frankrig, Spanien eller sågar Grækenland.
    Hvad med deres friske grøntsager, frugter og bær, mig bekendt har Canada ikke et klima hvor man hele året kan høste grøntsager eller plukke bær og frugter.
    Jo markedsføring er en forunderlig ting, nogen kan skrive alt og det bliver taget for gode varer !!!!

• #57   26. jul 2017 Pjevsen:
    Frolic. og Pedigree, kan du finde så godt som over hele verden også i Canada, hvor det tilfeldigvis også er fuldfoder
    Og så vidt jeg lige husker er det samme multinationale selskab som står bag begge produkter, Mars, som tilfældigvis også producerer RC

• #58   26. jul 2017 Ja, der er kun et bestemt slags foder der dur, ikke sandt Leif?

• #61   28. jul 2017 Velvidende om at jeg igen bliver verbalt angrebet af Zenta og Laikas moar vil jeg give en kommentar til Purizon vs. Orijen, der er meget stor forskel på disse 2 produkter Purizon har mere ikke tørret kød og fisk i deres foder, hvilket vil give en proteinindhold på 30-31 % så pepper de lige proteinindholdet op med 2 vegetabilske protein ekstrater, kartoffelprotein, ærteprotein, begge med et proteinindhold på 85 %, mere end tørret kød indeholder, disse 2 ingredienser, giver lige 7-8 % højere proteinindhold.

• #63   28. jul 2017 Stine H : der er betydelig mere kød i Orijen end der er i Purizon.
    For hver 100 gr. ikke tørret kød er der 25 gr. kød i det færdige produkt, når det færdige produkt indeholder ca. 10 % vand

• #65   28. jul 2017 Stine H, der er jo mega stor forskel på om kødet er "frisk" kød eller tørret kød.
    "frisk" kød indeholder ca. 18 % protein og tørret kød indeholder ca. 72 % protein

• #67   29. jul 2017 Stine H noget af det der gør den store forskel er at Porizon som 2-3 ingrediens har mellem 15 og 20 % kartofler og så har de omkring 10 % mindre gød i deres blandinger

Kommentér på:
Orijen vs Real nature foder

Annonce