1.226 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Maria B
Maria B
Følger: 3 Emner: 6 Svar: 66

Bugspytkirtelbetændelse Bugspytkirtelbetændelse

Hejsa..
Jeg skriver på en venindes vegne.
Hun har en fransk bulldog som fik konstateret bugspytkirtelbetændelse sidste år. Hunden er nu på speciel foder og må slet ikke få noget fedtholdigt!
Nu har hunden fået en diskusprolaps og er på smertestillende den næste måned og skal derefter vurderes.
Min veninde ønsker derefter at give hunden Strongjoint - kan det lade sig gøre??
Del endelig jeres historier hvis i kender til bugspytkirtelbetændelse hos hund.
På forhånd tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bugspytkirtelbetændelse
  • #1   25. jul 2017 Det giver nok mest mening at tage indholdsfortegnelsen med til dyrlægen og lade denne vurdere om et forsøg er uproblematisk.

Jeg tør ikke anbefale noget, det er de potentielle konsekvenser for store til.

• Maria B
    Maria B Tilmeldt:
    maj 2008

#2   25. jul 2017 Dyrlægen er blevet spurgt, og kunne ikke svarer på det. smiley

• #3   25. jul 2017 Måske dyrlægen kunne henvise til en dyrlæge, der kunne svare på det smiley

• #4   25. jul 2017 Få også lidt info fra Innordic selv, men husk at være kritiske.

• #5   25. jul 2017 Med en fedt % på 99 kompeet, som er en elementær del af strongoint som jeg læser indholdslisten.. så er det absolut NO GO!

• #6   25. jul 2017 Selvom mængden af det tilskud, der skal gives er lille, så ville jeg finde et andet ledtilskud, netop pga. det høje fedtindhold i Strongjoint.

• Maria B
    Maria B Tilmeldt:
    maj 2008

#7   25. jul 2017 Hvad findes der af tilskud uden så høj fedtprocent?

• #8   25. jul 2017 Hvor lav er fedtprocenten i det foder, som din hund får?

Jeg tænkte nemlig på dette foder, hvor der er en masse til leddene i. http://acana.com/our-foods/heritage/light-fit/?lang=da

• Maria B
    Maria B Tilmeldt:
    maj 2008

#9   25. jul 2017 Har kigget på Acana light and fit smiley
    Hun får pt Hills id digestive Care - low fat.
    Fedtindhold: 7,8%, essentielle fedtsyre: 2,83%,
    Omega 3 fedtsyre: 0,80%.

• #11   25. jul 2017 Det er mig simpelthen en gåde, hvorfor en hund med disse problemer, skal have et foder med korn, som første ingrediens. smiley

Problemet opstår oftest, fordi hundene bliver fodret med for mange kulhydrater. Hunden mangler fra naturens side et enzym i deres fordøjelse, som gør, at de ikke kan fordøje kulhydraterne. Bugspytkirtlen udskiller en meget lille mængde af det enzym, men slet ikke nok. Det vil sige, at bugspytkirtlen er på overarbejde....

• #12   25. jul 2017 DET ville jeg gerne se noget dokumentation på, Gitte...

At hunde ikke har amylase i samme udstrækning som mennesker har betyder at de fordøjer det mindre godt, men ikke at de bliver syge af det.

Store mængder fedt, derimod, overbelaster pancreas og kan både føre til akut og kronisk betændelse i pancreas.

• #14   25. jul 2017 *CH*
    Nu kan jeg selvfølgelig kun finde det ene link. http://ivcjournal.com/digestive-enzymes/

Det er ikke helt skrevet på samme måde, som min forklaring.

• #16   25. jul 2017 Det er nogle hidsige konklusioner de laver - og din konklusion bliver heller ikke helt understøttet, synes jeg.

Ind til benet: Vi mennesker spiser mange ting, vi slet ikke fordøjer.
    Der gør os ikke syge, det betyder bare, at de ufordøjede ting fiser ret igennem.

Hundens fordøjelse er ikke i samme omfang som vores i stand til at fordøje kulhydrat (noget fordøjer det dog). Det, der ikke omsættes fiser ret igennem.

Bugspytkirtlen overbelastes ikke af det, det gør den til gengæld af store mængder fedt (som vores også gør).

• #18   26. jul 2017 Sorry - Gittes konklusion smiley

Kommentér på:
Bugspytkirtelbetændelse

Annonce