2.283 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Boston Terrier - gode kenneler? Boston Terrier - gode kenneler?
Hej alle
Kan I anbefale en eller flere kenneler i Danmark (gerne på Sjælland) som opdrætter Boston Terrier?
Jeg vil gerne lære lidt mere om racen, og tænker derfor at det vil være smart at kontakte en god kennel, og få en snak med vedkommende.
Deraf vil jeg høre jer, om I kan komme med nogle anbefalinger - også gerne om der er nogle der er knap så gode (må gerne skrives i privat besked, så vedkommende ikke bliver hængt ud).
I må selvfølgelig også komme med jeres egne meninger omkring racen, hvis I ønsker dette.
På forhånd tak!
0 synes godt om
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.734
aug 2010
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 28
Jeg vil også gerne tale med kenneler i resten af DK, det var mere for at få besøgt en Boston Terrier
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.734
Mange hanner har en tendens til at være mere terrier agtig end tæverne. Plus vil du have en 5 kg eller en 10 kg er du til spidse eller runde øre? Meget eller lidt hvid.. jeg er personligt til de langbene og høje hunde.
Her er siden
aug 2010
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 28
Men jeg tror, uden at være 100% sikker, at jeg er til den lille af dem. Men jeg har faktisk ikke tænkt over det med ørerne. Farven har jeg lagt mærke til at dem med mest mørk farve, interesserer mig mest - og helst gerne de sorte. Men det er netop alle de ting, som jeg skal blive klogere på
Er de langbenede og høje hunde dem i 10 kg.'s klassen? Jeg kan nemlig også godt lide at de minder "mindst muligt" om den franske bulldog, fordi de netop er en "sporty" model. Hvis det giver mening.
Ah tak! Kunne ikke lige finde frem til siden
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 775
Jeg så lige dit indlæg. Du kan se forskellige kenneler på købhund.dk, men ikke alle kenneler er registreret der. Det lyder fornuftigt at du vil snakke med kenneler format lære lidt mere om racen. Vær dog opmærksom på at der mange "nye" hundefolk i racen og at der pt. avles rigtig mange hvalpe, men desværre er det nok ikke alle hvor der ligger lige meget arbejde bag.
Du er velkommen til at skriv/kontakte mig hvis du ønsker input, men værd ikke bange for at stille kritiske spørgsmål til opdrættere for at tjekke op på baggrunden for der opdræt.
Jeg kan se du er fra Bornholm, så måske det kunne være en ide for dig at besøge de kommende udstiller I Rønne. Specialklubben holder 2 udstillinger fredag d. 18/8 og DKK holder internationale udstillinger 19+20/8 på stadion Nord. Der er tilmeldt 15 Boston terrier fredag og 20 de øvrige dage.
Her er link til racegruppen under KSS:
http://canis-minor.scdata.dk/boston_terrier/Hvalpeogopdrættere/Racerepræsentant.aspx
Boston Terrier - gode kenneler?