{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.122 visninger | Oprettet:

Seresto halsbånd {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har fået anbefalet og desværre købt et seresto halsbånd , læste efter at have åbnet æsken, i indlægs seddelen at hunden skal bære det hele tiden, men det frarådes, at de ikke sover i seng hos ejere, slet ikke hos børn.
Ved i hvad der kan ske med os mennesker, har da bestemt ikke lyst til at erhverve mig dårligdomme.
Min hun har sovet sammen med mig, gerne på hovedpude eller i armhule i 8 år, og det kan ikke ændres.
Vi skal til Italien og halsbånd skal modvirke sandfluer, min hund har ca to flåter om året.
Tænker også på hvad hvis man er gravid og hunden sover i seng.
Nogen erfaringer eller forstand på disse dele


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seresto halsbånd
  • #2   29. jul 2017 I de gode gamle dage da jeg (og en masse andre på min alder) var barn brugte stort set alle hunde loppehalsbånd.

    Det var sådan nogle hudfarvede nogle med noget hvidt pulver-agtigt på - det STANK. Og det var giftigt.
    Der var ingen advarsler. Bevares, vi fik at vide at vi ikke skulle pille ved selve halsbåndet, men der var ingen restriktioner i omgangen med hunden.

    Man stank bagefter - der var afsmitning til alt.

    Den oplevelse har gjort, at jeg ikke kommer til at bruge halsbånd til bekæmpelse.
    Det kan være, de ikke lugter mere, men giften er der - og det er klart, at man indtager det.
    Har hunden sådan et halsbånd på konstant eller bare et halvt år ad gangen, så får man sin del gift.

    Så - var det mig - så ville jeg finde noget andet.
    Hellere noget dryp i nakken, hvis du ikke har lyst til at bruge de nyere midler som gives i pilleform.


  • #3   29. jul 2017 Der findes noget i pille form, der duer. Jeg fik noget med fra opdrætteren, da jeg købte hvalp i "sæsonen" i Italien. Jeg kan ikke huske, hvad det hed, men hun var behandlet en gang og jeg fik en tablet med til afsluttende behandling. Det må din dyrlæge kunne hjælpe dig med.

  • #4   29. jul 2017 De lugter ikke mere og der er ikke pulver på dem mere. De smitter ikke af.
    Men jeg bruger dem ikke selv, men det gjorde min x til hans jagthunde og de fungerede rigtig godt.


  • Mette C
    Mette C Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #5   6. apr 2019 Jeg bruger seresto og min hund sover også hos mig. Ingen problemer der.

  • Ingelise B
    Ingelise B Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #6   28. jun 2019 Vi har døjet rigtig meget med lopper på alle de hunde vi har haft. Jeg tror ikke der findes noget hos dyrlægen vi ikke har prøvet. Sidste år forsøgte vi så med Seresto halsbåndet, og jeg må sige vi blev meget positivt overraskede,( havde ikke forventet det helt vilde) Det er det eneste der har virket hos os. ?? Slut med dryp i nakken her.

Kommentér på:
Seresto halsbånd

Annonce