Falck kæledyrsabonnement ophører?... :( Falck kæledyrsabonnement ophører?... :(
Hej alle
Jeg har i går købt ny hund og skulle derfor genkøbe Falck Kæledyrsabonnement, der gør at man kan ringe 24/7/365 efter dem, hvis ens hund er syg og skal til dyrlægen.
Da jeg i perioder har haft voldsomt angst har jeg ikke altid kunne tage med min tidligere hund, hvorfor det var endnu mere genialt. Da de både kunne køre hende alene eller tage mig med.
Da jeg hverken har kørekort eller bil var det endnu mere genialt.
Men i dag fik jeg at vide at det ophører. Man kan ikke tegne det påny, og dem der har den vil blive opsagt men der er nogle varsler.
Jeg sagde at jeg håbede de ville genoverveje deres beslutning.
Hvortil han opfordrede mig til at sende en mail, for jo flere der efterspørger den, jo større sansynlighed er der for de vælger at revurdere det.
Så kan kun opfordre alle berørte til at sende en mail til dem.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1318 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.379
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.478
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.006
Ts laver en tråd fordi at den ordning hun er glad for og har god erfaring med, den ophører.
Hun skriver at man kan sende en mail såfremt man skulle være berørt af det.
Fint fint.
Og nu spammes tråden så med indlæg TS ikke kan bruge til noget??
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 92 Hunde: 2 Emner: 354 Svar: 6.106
Jeg havde dem osse for en hel del år tilbage, og da jeg ringede for at opsige den (flyttede ind til en veninde med bil), der fik jeg at vide at det ikke kunne fortrydes fordi ordningen lukkede ned.
Har så ikke haft brug for den i den efterfølgende årrække, men lur mig om ikke det er en service der sådan lidt kommer og går.
mar 2011
Følger: 1 Svar: 1.068
Jeg spørger blot fordi jeg ikke kan tolke om det har været nødvendigt at anvende, eller om det skal tolkes således, at din angst har været så slem i perioder at det ikke ville have været muligt at tage med, om det det blev nødvendigt.
For jeg må tilslutte mig de andre mindre positive oplevelser. Der bør findes en tråd herinde hvor både jeg og andre har diskuteret ordningen.
Jeg afmeldte da jeg netop stod i situationer hvor jeg hverken kunne få transport akut eller booke tid i forbindelse med at hente og bringe til operation. I sidstnævnte situation endte jeg med en dyretaxa. Ellers almindelig taxa der kommer med det samme. Mit Falck abonnement var en falsk tryghed, for det kunne reel ikke bruges som det blev beskrevet da jeg købte det. Men man kunne selvfølgelig være heldig at der lige var en ledig vogn i akut tilfælde.
Det var for ca 6 år siden i Kbh. Hvordan og hvorledes det har fungeret siden, og i andre områder, ved jeg ikke.
Så blot en opfordring til at undersøge andre muligheder såfremt det er vigtigt for dig at vide, at du altid kan komme hurtigt til dyrlægen. Jeg ville nok spørge det lokale taxaselskab om de evt ville kunne transportere hunden i taske eller bur til dyrlægen uden dig, såfremt det skulle blive nødvendigt.
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.093
Og ja hun blev mange gange sendt afsted alene, både når det var en rigtige dyretransport og når det var en taxi de sendte istedet.
Aldrig nogen problemer med at hun blev sendt afsted uden ejer.
Sille var dog altid afsted i et bur.
Og ja man kan selvfølgelig "bare" tage en taxi. Men de... 280 kr eller hvor meget det var jeg betalte om året.
De er sgu brugt op 1. gang man tager den ene vej til dyrlæge.
I dag er jeg ikke lige så voldsomt ramt af angst, og vil selvfølgelig hoppe i en taxi. Men prismæssigt kan det bare hurtigt løbe meget op.
Det kostede jo nærmeste 1-2 taxitur om året i abonnement om året.
De var hurtigt brugt i mit tilfælde.
Det kan sagtens være det har været utrygt for Sille at blive sendt afsted alene. Jeg havde dog ikke den opfattelse. Og det var trods alt bedre at hun kom på dyrehospitalet hurtigt, selvom det så blev alene.
End jeg kunne finde en i min omgangskreds der ville køre hende, da det flere gange var akut akut hun skulle afsted om natten.
Jeg har selvfølgelig allerede sikret mig kørsel når hun skal vaccineres når hun bliver 12 uger og de planlagte ting vil heller ikke være noget problem at få nogen til at køre hende og jeg.
Men nu var min tidligere hund meget syg og røg ofte afsted om natten og så vil jeg sgu gerne have den tryghed at jeg kan ringe til Falck istedet for jeg skal ringe og vække en ven midt om natten
okt 2008
Årsagen er at det ikke er rentabelt
okt 2008
Jeg betalte 368,98 om året for den forsikring.
Nu findes der privatpraktiserende læger i Ishøj, men ingen dyrlæger!
Og nej jeg har ikke Falck. Enten så kører mine nærmeste mig, hvis jeg skal til læge længere væk, eller hvis det er totalt akut så henter 112 mig med udrykning (som da mit hjerte drillede osv).
Men nu kan jeg altså ikke trykke 112 for at få hentet min hund
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
Og tillykke med din nye hvalp
okt 2008
Og tak
Til alle: tak for alle jeres forslag. Men min tråd var bare for at opfordre folk der var berørte af at Falck kæledyrsabonnement nedlægges, til at sende en mail.
Andet var min tråd ikke til for
Ha en dejlig tirsdag
Falck kæledyrsabonnement ophører?... :(