Ghinis, vægttab med ny strategi. {{forumTopicSubject}}
Efter Ghini blev steriliseret for godt et år siden, har jeg kæmpet med at få hende tilbage på normalvægt igen, hun har konstant vejer 1,2-1,5 kg for meget, i forhold til de 14 kg., der er hendes idealvægt.
Vi er ikke helt i mål, hun mangler stadig at smide ca. 500 gram, men det er jeg nu, helt sikker på vil lykkes, de sidste 4 uger har hun tabt 800 gram.
Hvad jeg har gjort, jo hun har fået lov til at spise Platinum hvalpefoder, som hun elsker, ad libitum + råt og rester.
De første dage åd hun, men langsomt har jeg oplevet, at hendes gamle appetitregulering er vendt tilbage.
Før hun blev steriliseret, fik hun mad når hun bad om det og i de mængder hun kunne spise, hun var altid i perfekt kondition.
Jeg har gennem året forsøgt med at nedsætte hendes foderration og begrænse godbidder, ingen effekt ud over, at jo mere jeg skar i fodermængden, jo mindre bevægede damen sig. Til sidst gik det op for mig, at jeg faktisk ikke havde set hende løbe for fuld speed i over en måned, hun trissede bare afsted, fik færre muskler og dårligere kondition.
Da, Cala havde hvalpe fik hun tiltusket sig rigtig meget hvalpefoder, men tog mærkelig nok ikke på, til gengæld begyndte hun igen at bevæge sig og så gik sammenhængen op for mig.
Hun kan stadig selv regulere sit foderindtag, men i min iver for at få hende slank og skrækken for at hun blev større, har jeg ikke ladet hende gøre det.
Det får hun lov til nu, for hun ved bedst selv
Det er nok svært helt at se på billederne, men jeg synes godt man kan se forskel. Først billede fra maj med 1½ kg. for meget på sidebenene
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 79 Svar: 8.155
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.903
okt 2010
Caroline - Det kan meget vel være, at han selv regulerer det. Ghini har også dage, hvor hun næsten intet spiser og andre, hvor hun spiser rigtig meget.
Hendes egen appetitregulering, har så åbenbart også gjort, at når jeg har skåret i foderet, så har hun bare mindsket aktivitetsniveauet og så er vi jo lige vidt.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
Jeg har set præcis det samme mønster hos Ingle, da han skulle slankes lidt i foråret; da jeg skar ned på foderet, satte han bare aktivitetsniveauet ned, og så var vi jo lige vidt, men da jeg satte ham op i foder igen, røg aktivitetsniveauet i vejret, og vinterfedtet (omkring et kg) røg af på et par uger. Kostfornægter bliver han dog aldrig, så foder ad libitum er ikke en mulighed
Basso har perioder, hvor han ikke gider spise, men aktivitetsniveauet er dog ikke det mindste påvirket. Alderen taget i betragtning, skyldes det nok nærmere hormoner og løbetidstæver end indbygget appetitregulering
okt 2010
Eva - Jeg tror du har ret med Basso
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
Ingle opførte sig faktisk på præcis samme måde i den alder, så jeg satser på, at det går over af sig selv
okt 2010
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
Hun er simpelthen så smuk og har en fantastisk udstråling
okt 2010
Whippernes arbejde er primært at løbe, jeg træner kun lidt småøvelser og balance/motorik.
Tak Anya
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 55 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.729
okt 2010
Åh, hvor jeg kender den med fornærmede hunde, det er da også uretfærdigt, at Fie kan spise løs, bare fordi hun skal levere en smule mælk
okt 2010
De første dage åd hun 4-5 gange i døgnet, herefter har hun spist ganske moderat 1-3 gange dagligt som hun gjorde det, før hun blev steriliseret. Jeg kunne fornemme at energien røg i vejret efter en uge ca., vægten var gået lidt ned efter to uger.
okt 2010
Hun mangler stadig, at smide 500 gram, så helt fin er hun ikke endnu
Hun blev steriliseret i forbindelse med et kejsersnit og tog på mens hun havde diende hvalpe.
Min fejl er nok, at jeg skar ned på hendes foder, da hvalpene var rejst. Det skulle jeg ikke have gjort. Jeg skulle have fodret hende som jeg altid havde gjort, altså ladet hende spise det hun kunne.
Min fejl at jeg var for fokuseret på overvægten, men skrækscenariet med overvægtige, neutraliserede hunde, spøgte nok i baghovedet.
okt 2010
Cala, hendes datter har lige haft hvalpe og har på intet tidspunkt været afpillet, hun vænnede sine hvalpe fra da de var knap 6 uger og var faktisk tilbage i udstillingskondition, da hvalpene flyttede hjemmefra.
Mens hvalpene udelukkende levede af hendes mælk spiste hun fire gange så meget som vanligt. Jeg prøvede nemlig denne gang, at veje det daglige indtag et par gange
Ghinis, vægttab med ny strategi.