1.325 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Maggie - hvad sker der? Maggie - hvad sker der?

Maggie, har været inde til røntgen i torsdags.
I denne forbindelse har hun jo så været i narkose. Dette grundet smerter, hvor hun halter og pludselig hyler op uden grund...

Hun har herefter fået en række symptomer, men jeg afventer et opkald fra dyrlægen selv, i morgen.

Hun nyser, ikke som i reversed sneezing, men enkelte overdrevede nys, flere gange i træk med 5-10 sekunders mellemrum, dette hænder ofte.

Hun har en pivelyd når hun trækker vejret, gerne ved glæde eller anden 'ophidselse'

Vi har bemærket at hun er utroligt spændt ved maveregionen. Derudover føles det indimellem som om, brystbenet står længere ude, end normalt.

Mærkelig og hård afføring... som i små gnalinge hun kommer af med.

Humør mæssigt ingen ændring, omend dog SINDSYGT træt, hun sidder ret op og ned og sover.

Mangler kræfter, selv på en kort tur, føler vi, der ikke er 'go' samt hun pludselig stopper op, og ikke magter at gå længere.

Tiltagende er hun blevet dårligere efter dyrlæge besøget og narkosn.

Ingen temperatur forhøjelse ( på smertestillende ) - grundet mistanke til smerter i albuerne. 38,2.

Hvad tænker i?
For jeg er i vildrede, hun er jo primært min mors hund, og vi blev enige om at slå det op her, da vi er meget forvirrede over de vidt forskellige symptomer...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maggie - hvad sker der?
  • #1   5. sep 2017 Jeg håber røntgen afslører noget, den stakkel er da hårdt ramt.

Jeg vil henlede opmærksomheden på den muskel, der forbinder den forreste del af kroppen med den bagerste. Den går fra forsiden af rygsøjlen ned til lårbenet og sørger for at hofteleddet kan bøjes. Musklen hedder Psoas.

Min egen hund har lavet en alvorlig forstrækning i denne muskel og det giver de symptomer, du nævner.
    Pludselige smerteytring (ved bagudstræk af bagbenene), halthed på grund af nervesmerter (iskias) og symptomer fra tarmen som hunden ikke gerne tømmer og forstoppelse opstår - hård maveregion og klatvis afføring.

Svaret er en kiropraktor. Det vil jeg stærkt anbefale.

Symptomerne fra luftvejene får mig til at tænke på orm - jeg håber dyrlægen har udelukket dette.

• #2   6. sep 2017 De symptomer kan jo stamme fra enormt mange forskellige sygdomme, så I må tage testene fra en ende.
    Test for hjerteorm, fremmedlegeme i luftvejene, test blodet for mangler, tjek leddene vis røntgen.
    Det kunne tyde på flere samtidige problemer.

• #3   6. sep 2017 Har I testet for hjerte/lungeorm?

• #4   6. sep 2017 Jeg tænker om tuben under narkosen har ligget forkert eller har trygget noget i halsen? Vend det med dyrlægen om det er noget der går over af sig selv eller skal gøres noget ved.

Jeg tænker i forhold til afføring at det kan være bivirkning på at hun får smertestillende og måske er blevet mere inaktiv efter narkosen. Prøv at giv lidt olie i maden en periode.

• #6   6. sep 2017 Det er normalt at de har hoste og evt også pivlyd efter at have haft en tube i halsen efter narkose, men det kan virke meget skræmmende, især når dyrelægerne glemmer at fortælle at det for en kort tid kan være sådan pga tuben.. jeg har oplevet det selv med både katten og hunden.

Mht ekstrem træthed ved jeg ikke, måske vaps modtager narkose dårligt? Er det en ældre hund?

Du kan ringe ind og spørge ved kontoret om hvor længe det ca. varer, hvis det fortsætter må de tilse hunden igen... God bedring med vaps, håber det snart bliver bedre.

• #7   6. sep 2017 Har snakket med en veterinær sygeplejersker her til morgen, og jeg afventer stadig et opkald fra dyrlægen selv.
    Jeg ved som skrevet ikke hvad det er, er bare meget i vildrede, grundet alle de symptomer.
    Røntgen viste ingenting.
    Hun er en lille 5 kg hund, på snart halvandet år.
    Ift flåter, har hun ikke været udsat.
    Men ved som sagt intet, men snakker med dyrlægen, ligeså snart han ringer...

• #8   6. sep 2017 "Ift flåter, har hun ikke været udsat." Det har alle hunde såfremt de kommer uden for en dør smiley
    Der var engang hvor flåter kun var noget man kunne risikere at møde i skoven. Sådan er det ikke mere; de trives fint i vores haver og parker.
    Men synes mere det lyder somom hunden trænger til en grundig undersøgelse hos en dyrlæge og kiropraktor. For med den beskrivelse du giver er det da meget tydeligt at hunden har smerter.

• #9   8. sep 2017 Noget nyt?

Kommentér på:
Maggie - hvad sker der?

Annonce