569 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Oliver's foder. Oliver's foder.

Nu har jeg endelig fundet et foder til hunden, som hun vil spise. Olivers!
Men jeg syntes godt nok at hun skal sættes meget ned i mængde?
Hun går fra hvalpefoder til voksenfoder. Før fik hun ca 450 g om dagen og nu skal hun gå ned på 250 g.
Er pga af at det er fra "hvalp" til "voksen"?
Eller er det fordi det er meget mere koncentreret?
Hun fik Royal Canin før..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oliver's foder.
  • #1   20. dec 2006 Royal Canins anbefalede mængde er ret høj.. Fordi det er amerikansk, og de ikke vil sagsøges for at anbefale for lille mængde

• #2   20. dec 2006 Tror vist det er meget normalt:-)

• #3   20. dec 2006 Hej,
    Min egen erfaring omkring fodermængden er at det er en passende mængde foder pr. dag. Hvor meget vejer hun?
    mvh
    Malene J & Co.

• #4   20. dec 2006 Hun vejer ca 20 - 25 kg. Ved det ikke præcist...

• #5   20. dec 2006 hmm. jamen så er det vel de der 250-275 gram om dagen hun skal have. Som skrevet tidligere, så har jeg ikke oplevet at mine hunde er gået sultne i seng..

• #7   20. dec 2006 ellers ring og hør dem ad, de er meget søde til at svare kompetent på de spørgsmål man har.. Vi bruger selv olivers, skiftede fra Royal canin - havde samme spørgsmål men fik svar på det..man kan maile eller ringe, jeg gjorde begge dele, for at være sikker...
    Battie fik tynd mave af Royal, så kan det jo være ligemeget at han skal have to kilo om dagen når det hele ryger ud i et sprøjt..
    Sorry, det var ikke for at være klam, men bitter på at et firma kan spinde så mange penge på noget voires hund ikke kan tåle SS
    Stol på dem fra Olivers..

• #8   20. dec 2006 Hvalpe skal jo bruge en masse energi til at vokse og voksne hunde skal bare holdes ved lige... Derfor skal hvalpe have mere

• #9   20. dec 2006 men det kommer an på hviken race det drejer sig om, en GD må ikke få hvalpefoder da der er for meget øhem tror det er energi i - derfor skal de have noget der er specieltfremstillet til at knoglerne vokser i takt med det de skal...

• #10   20. dec 2006 tøsensmor.....Ja det er vist rigtigt, men er du lige skiftet, for det kan godt gi lidt bøvl med mavsen

• #11   20. dec 2006 Sakki vejer 22kg..han holder vægten på 300g. olivers dagligt.. ;o)

• #13   20. dec 2006 Tøsensmor- neej det virker underligt, men det hun kan nok ik optage det ordenligt

• #15   20. dec 2006 tøsensmor- sikkert ingenting men hunde optager jo ik foder ens.

• #17   20. dec 2006 rasmus får ca 130 gram om dagen (står han skal have ca 80 gram men han er hverken for tyk eller for tynd, så det passer fint med 130 g, nogle gange spiser han helt op, andre dage ikke).
    Efter olivers, skider han kun 2 gange om dagen (morgen og aften).

Han får Adult. Jeg har tænkt på at skifte til Lamb (olivers stadig). Nogle gode erfaringer med det?

• #18   20. dec 2006 altså ikke fordi han har allergi, så kunne man passende også forebygge det. men for også at få en smagsædring (han har fået det adult siden aug. mdr), og lave en langsom overgang til det lamb. Jeg har villet ringe og snakke med olivers om det, men har ikke fået taget mig sammen endnu, kunne det mon give ham et ekstra kilo på side benene med lamb?

• #20   20. dec 2006 Kun af nysgerrighed PIA >> hvoff vil du skifte ?

• #21   20. dec 2006 Tøsensmor - lyder godt smiley Rasmus elsker nu også adult, men jeg ku godt tænke mig at han fik en smule mere på side benene, og det hjælper ikk at sætte foder mængden op, han spiser ikk mere af den grund (medmindre katten sidder ved siden af hans skål *G*)

• #22   20. dec 2006 OKI du har svaret.. GGG

• #24   20. dec 2006 tøsensmor - det er det jeg gerne vil vide *G* om det indeholder mere fedt?
    Jeg har lige vejet rasmus, han vejer 6.4 kg, hvilket jeg jo mener er fint for en dværggravhund på hans str.) men ja, får nogle gange af vide "er han ikk tynd?", og man kan altså IKKE se hans ribben

• #25   20. dec 2006 put olie i maden hvis hunden skal fedes op, de får samtidig sådn en fin pels....

• #26   20. dec 2006 Han får Olivers olien smiley

• #28   20. dec 2006 LoooooooooooooL Pia >> Sakkis ribben kan man da sagtens se trods tyk pels...MEN FOR tynd er HAN da ikke af den grund...GGG

• #29   20. dec 2006 Tøsensmor - ja, har godt set det....hmmm nej han er ikke for tynd *G* det må jeg holde ved. Han har da taget et lille kilo på siden han er kommet herind på HG smiley
    Nå jeg må lukke ørerne for hvad folk sir om ham, men den anden gravhund her i byen er total rund, så nok derfor de synes det *G*
    Men ja, tror vi vil prøve lamb for en smagsændring smiley Tøsensmor - havde du prøvet adult før lamb?

• #30   20. dec 2006 Det er ikke skidt, hvis man lige ka ane hundens ribben fx i bevægelse..

• #31   20. dec 2006 Sus - min mormor mener han skal have sovs og kartofler og kun det *G* Det er hun jo eller var hun jo vant til at give hendes hund i gamle dage

• #32   20. dec 2006 Pia>> har lige tjekket Rasmus ud på det foto med fodbolden..fine linier...han er blot lidt smalhoved lissom Sakki.. *GG*

• #33   20. dec 2006 Tak *S* Ja han har skarpe kanter i hovedet *G* smiley

Nå nu vil jeg gå i seng, skal være klar til endnu en travl dag i Brugsen smiley Kan i hygge jer!

• #34   20. dec 2006 Olivers er ikke noget jeg vil anbefale at fodre med, men deres service og deres guffer er fuldstændig i top!
    til mine hunde er deres foder rent sagt elendigt.

MEN de forstår at yde service det må man sige, køber stadig alle vores guffer hos dem. men får foder endre steder fra..

for dårlig optagelse af foderet på dem med højt stofskifte og for fedt foder til dem der er lidt godt i stand, ud over at pelsen blir elendig og de mister farven.

Dem der kan bruge olives får helt sikkert en kanon service! Så held og lykke med det!

• #35   20. dec 2006 Tøsens mor - jeg har en veninde der skiftede fra Olivers Adult til lam og hendes hund sked også helt vildt af det, så hun har skiftet tilbage igen.

Så det er altså ikke kun din hund der har ekstra afføring af det :o(

• #36   20. dec 2006 Hehe.. annette jeg skulle lige til at skrive..*G*
    Men ja, Tyson kom på olivers lamb, og han kunne skide op til 5-6 gange om dagen, og vi snakker altså kæmpe portioner han kom af med.. Nu har jeg skiftet tilbage til olivers adult, og nu laver han "små portioner"2 gange om dagen... Så Tyson skal bare ikke have det lam.. *S* men han elskede det. hehe

• #37   20. dec 2006 Lea - aha....måske jeg så sku beholde ham på Adult og ikke tænke på den smags ændring smiley
    Nat nat

• #38   20. dec 2006 Sussan B... hvordan ved du om din hund har høj stofskifte ??

Den ene af vores hunde fungere ikke ordentlig på Oliver`s hun tager ikke nok på , og hun får ikke rigtig underuld.

• #39   20. dec 2006 Pia.. Det kan jo være din hund kan optage olivers lamb.... Tyson kunne bare ikke... Altså det er jo et forsøg værd.. Jeg ville nemlig også bare lave lidt smagsændring, hehe... men det varede ikke længe.. griner...

• #40   21. dec 2006 Else - det kan man hvis man er i tvivl få tjekket hos dyrlægen!
    Med lidt viden kan man også se det på hunden.
    Jeg er slet IKKE i tvivl om at Tempo har et ekstremt højt stofskifte, han er ikke til at holde en normalvægt på !!

Da jeg fordrede med olivers fik han det de kalder max energy altså den til MEGET arbejdende hunde, han fik trippeldosis af det anbefalede til sidst (mener han fik omkring 600 gr) og holdt kun lige min. vægten han lå og svingede omkring de 16-17 kg (han burde veje 20). Han arbejder ikke ret meget, men er en aktiv dreng.

Mine ruhårede hunde udviklede overhovedet ikke normal pels, Tempo var 8 mdr om at komme i udstillingspels, mod normalt 2 OG den kom først efter jeg var skiftet til regal. han rendt rundt med noget underligt halv skiftet noget, som jeg ku trimme af i striber og underliggende var en helt HVID underuld...

mine de små sorte blev helt brune og fik underlig porøs dækpels, samtidig med de var fyldt med skæl og kløende partier.

Jeg har et eller andet sted gemt nogle før og efter billeder af de sorte, skal se om jeg kan finde dem.

På Tempos profil kan man se billede nr 3 og så et par mdr efter nr 2 her er en underlig halvgroet, porøs pels kommet frem - trimmet af igen til nr 13 og så hans udstillingspels der kom efter skiftet til regal/belcando på det 2. sidste hvor han også er kommet noget op i vægt. AV det kostede mig mange udstillinger smiley

Jeg fodre nu med regal til de sorte (fantasisk til pelsen og farven) og Belcando High Energy til Tempo - han er nu oppe på 19 kg og får sørme kun 200 gr foder om dagen!!! Belcando har et specielt PELSGRONINGSfoder smiley men jeg er ikke meget for at skifte mine de sorte igen når nu de ser så fine ud på regal, så hellere fodre med to typer foder smiley

Kommentér på:
Oliver's foder.

Annonce