736 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

AT
AT
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961

brug af spirituelle kræfter til diagnosticering. brug af spirituelle kræfter til diagnosticering.

Jeg er medlem af en gruppe på facebook, omhandlende spirituelle kræfter som teleparti, clairvoyance, healing mm.

Jeg har oplevet en tendens til at mange dyreejere spørger om råd og vejledning til deres dyrs helbred, og tager udgangspunkt i de svar de før, og ud fra dette vurdere om de skal bringe deres dyr til dyrlæge.

Senest var en ældre høj løbsk tæve stukket af, og ejer spurgte om tæven var drægtig. - svaret var, tag den med ro, der er ingen grund til at stresse.

en anden havde en ældre kat, som fejlede 120 ting, som havde det kronisk dårligt på trods af medicinering. Men efter som at der via teleparti blev fortalt at katten ikke var klar til at komme her fra, så holdt ejer den i live.

jeg er en smule ambivalent med det er benytte teleparti mm. til at vurdere et dyrs helbred. på nogle punkter kan jeg godt se det som en løsning. Hvis f.eks. dyret har nogle problematikker, som dyrlæge, og andre fagpersoner ikke kan finde et svar på, og man derfor prøver teleparti som en sidste udvej.

Hvad er jeres holdning til det?
tror i så meget på det, at i kunne overveje eks. teleparti inden besøg ved dyrlæge.

Personligt tror jeg på at nogen kan kommunikere på et andet plan end via sprog og bevægelse, men jeg ville aldrig turde lægge min lid til at det der blev fortalt var korrekt, og derfor vurdere 110% ud fra det.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brug af spirituelle kræfter til diagnosticering.
  • #2   18. sep 2017 Jeg er i en menneskegruppe, hvor de har sat som en regl at de ikke stiller ind på sygdomme..

Jeg syntes ikke man skal sige "din *indsæt dyr* fejler det og det"

Hjælpende healing syntes jeg er okay, men det skal ikke være den primære "kur" Det skal være en hjælp til dyret (måske) kommer sig hurtigere over det

• #5   18. sep 2017 Jeg synes, det er direkte uetisk, at bruge spiritualiteten på den måde.
    En clairvoyant (uanset om det er ift. dyr eller mennesker) er ikke læge, og hvis de ellers er uddannet et ordenligt og professionelt sted, så har de som noget af det første lært, IKKE at udtale sig om sygdom.

Det længste man kan strække det til, er at sige fx. "Jeg fornemmer, at du har noget stivhed siddende i højre side af ryggen, som jeg vil anbefale, at du får en læge/kiropraktor/fys" til at kigge på", eller "Der virker til at være en ubalance omkring din lever/nyrer/......, det synes jeg, du skal få undersøgt"....

Healing er selvfølgelig en anden sag. Det kan aldrig skade, men det må ikke erstatte besøg hos (dyr)lægen.

• #7   18. sep 2017 Det er ren ansvarsfraskrivelse når det anvendes på den facon. Uetisk af pommern til.

• #9   18. sep 2017 Finder det bestemt ikke ok at spørge sådanne steder frem for dyrlægen.

Lidt ala dem der kommer efter ørerens eller øjebad, for at undgå dyrlægen. Så sent som i går, kom en efter øjebad da hunden har øjenbetændelse. Uha dyrlæge på en søndag, JA det koster, og det hører MED til det ansvar man har som ejer smiley

Langt de fleste forstår dog, at det ,
    Betændelse ved øjne eller tydeligt røde inficeret ører er = dyrlæge

• #11   18. sep 2017 Jeg er vidst i samme gruppe, jeg så i hvert fald den med den løbske tæve. Og var ret chokeret.
    Jeg tror meget på det spirituelle, men jeg synes det er uansvarligt at lade det stå i stedet for behandling.
    Hvis du har en syg hud og tager til dyrlægen, og der er problemer med at sætte en diagnose, ser jeg ingen problemer i at spørge en clairvoyant, der måske kan spore sig ind. Kan vedkommende det er det jo fint. Men det må og skal aldrig stå i stedet for kvalificeret dyrlægebehandling

• #13   18. sep 2017 Det er på ingen måde ok.

Diagnosticering skal overlades til fagfolk.

• #15   18. sep 2017 Nu tror jeg slet ikke på den slags - det eneste jeg tror på i den forbindelse, er nogen menneskers store evner til at lokke penge ud af andre smiley

Men hvad folk vil betale til må de naturligvis selv om, og hvis nogen synes det får god hjælp af noget overnaturligt, så go for it - men sgu da ikke istedet for dyrlæge. FØRST dyrlæge og SÅ kan man supplere med healing, telepati eller what ever...

Det er for mig lige så skørt at bruge telepati eller clarivoyance som første (og eneste) behandling, som når tossede amerikanere fravælger behandling til fordel for at bede til Gud...
    - de må da tror på Gud alt det de vil... men hvis ens barn f.eks. har sukkersyge, så kan en bøn altså ikke erstatte insulin.
    Det samme gælder for healing, telepati osv.

• #16   19. sep 2017 Aldrig i livet om jeg ville bruge den slags, og da slet ikke i forbindelse med et sygt dyr.
    At folk vælger at bruge en clairvoyant eller lignende i forbindelse med livsbeslutninger, må være deres valg. Men det er ikke noget for mig.

• #17   19. sep 2017 Jeg bli'r så træt. Jeg er tror helt sikkert at der er mennesker der kan noget særligt og at der er forbindelser som ikke kan videnskabeligt dokumenteres - endnu. Men jeg står godt nok helt af, når folks "evner" også kan gå på nettet for at finde ud af hvilken person og hund det drejer sig om. Og lege spåkone ud fra billeder og sætninger fra internettet er grænsende til provokerende.

Kommentér på:
brug af spirituelle kræfter til diagnosticering.

Annonce