{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
416 visninger | Oprettet:

Hund nr 2...dreng/pige??? {{forumTopicSubject}}

Vi har Oscar på 6 mdr og det har længe været meningen at vi skal en gd mere.
Vi har et kuld i kikkerten (tæven er ikke parret endnu, så der går et halvt års tid inden hvalpen er "rejseklar")
Dvs Oscar når at blive et års tid...
Vores spørgsmål går nu på, hvilke erfaringer folk har med at have 2 hunde af samme køn.

Min kæreste er mest indstillet på at få endnu en hanhund.
Jeg har bare de værste skræk-scenarier af to gd-hanner på 80 kilo, der ryger i totterne på hinanden midt i sandkassen....... Puha, så syns selv JEG, at en gd pludseligt blir en stooooor hund!!!
Nogen siger, at der skal være større alders-forskel på dem, så der ikke er tvivl om hvem der er bossen af dem.
Andre siger, at så længe at det er OS, der er de tydelige ledere, så skulle det ikke give problemer...

Vi har selvfølgelig også overvejet at få en tæve, men men men så er der lige det store "hormon-cirkus", hvor hjemmet blir ramponeret, naboer klager over hylen og tuden, en hanhund der ikke spiser i flere uger osv...

Såeh...kom frisk, kom glad med jeres erfaringer!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund nr 2...dreng/pige???
  • #1   22. dec 2006 Jeg har to hanner med et halvt års mellemrum, det går helt fint, vi har absolut ingen problemer med dominans eller lign. Jeg tror ikke der vil være nogle problemer med at få en af samme køn, nu har GD og Newf. jo meget lige temperament.... Men det er skønt med to... de har så meget glæde af hinanden.

• #2   22. dec 2006 vi har en amerikansk bulldog tæve på godt 1 ½ år og har lige fået en lille boris fyr...

er ikke i tvivl om at næsten alt kan lade sig gøre, men personligt vælger vi en af hvert køn.

• #4   22. dec 2006 Generalt lyder det til at to hanner er MEGET nemmere at have sammen end to tæver.( Det skyldes nok, at tæverne i naturen er flokføreren, som det for øvrigt er hos langt de fleste pattedyr...)
    Stride mokker! ;o) Rigtige krigs-amazoner, der skal prøve hinanden af hele tiden.
    Hvorimod hannerne én gang for alle får sat på plads, hvem der har bukserne på...?
    Har jeg ret?

• #5   22. dec 2006 det er sørme et godt spørgsmål hvis du væger en tæve ka du vel parkere oscar hos winnie i den uge, men man kan jo også sørge for at vælge en ikke så dominant hvalp i kuldet, nu har jeg jo selv 2 tæver der ligger tæt på hinanden og det fungerer fint men de har ikke mad eller ben når jeg ikke er hjemme, og jeg er selvfølgelig ops på det. merd venlig hilsen Michael

Kommentér på:
Hund nr 2...dreng/pige???

Annonce