{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Hyggetråd - sjove/ukendte facts om din race? {{forumTopicSubject}}

Inspireret af "Vis mig hvem du er"-tråden, så fik jeg lyst til en hyggetråd mere.

Sååå fortæl noget sjovt eller lidt ukendt om din race.

Jeg lægger ud:

De fleste ser en ulvegrå hund med blå øjne for sig, når man siger Siberian Husky. Men faktisk var den første husky, der blev importeret til Danmark hvid - og den første, der for alvor gjorde sig gældende i show-ringen var kobberfarvet smiley

Den hvide, som det hele begyndte med, gjorde sig iøvrigt bemærket ved på et tidpunkt at få et helt kuld på 7 stk. som kun bestod af hvide han-hvalpe smiley
(Jeg prøvede at få bekræftet antallet i kuldet via hundeweb, men hold nu op registreringerne er sjove, når man går så lang tid tilbage. Én af hvalpene står fx. som DKCH men "Ikke stambogsført" smiley smiley )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyggetråd - sjove/ukendte facts om din race?
  • #2   5. okt 2017 "Stædig og bidsk" smiley smiley

    Hæhæ smiley


  • #5   5. okt 2017 Irsk Terrier:
    "The poor man's sentinel, the farme's friend and the gentleman's favorite".
    Vagabonden i "Lady og Vagabonden" er godt nok grå, men forlægget til ham er en Irsk Terrier.
    Om dens oprindelse er der en legende, der beskriver Irsk Terrier som legekammerat for "The Little People" og den havnede hos menneskene fordi den blev væk: "His irresistible impulse after knowledge led him astray from his elfin friends. Lost and hungry, he was found and befriended by some humans who won his affection by their kindness. In gratitude, he swore a great oath that never would he leave his newfound friends. But would always guard and protect them, their belongings and, above all, their little ones."
    Så det er altså alfernes hund, der blev i menneskeverdenen smiley
    Under første verdenskrig blev racen brugt som 'meldehund'. Kort fortalt; en hund der løb mellem to skyttegrave med meddelser. Det kostede mange irere livet, men det har også reddet en del soldater.


  • #7   5. okt 2017 Nu var irene jo så ikke alfernes trækhunde, men deres legekammerater smiley smiley smiley

  • #9   5. okt 2017 Altså, hvis irerne var legekammerater med alferne, så har de stakkels corgier da sikkert også skulle trække rundt med dem . smiley smiley

  • #11   5. okt 2017 De første pudler var 2 farvede smiley

  • #12   5. okt 2017 #9: smiley smiley smiley Og det ville såmænd ikke undre mig om der i vognen som den stakkels corgi skulle trække rundt med sad en irer - mageligt hængslængt med en Guinness smiley
    .... der er den der med de forskellige hundes attitude til at skifte en pære; irerens er 'jeg går på pubben' smiley


  • #14   5. okt 2017 Om samojeden siges det, at den er ægte/ren, hvis den har mindst ét sort hår.

    Jeg aner ikke om det passer, men jeg kender ingen rene samojeder, der ikke har mindst ét sort hår smiley


  • #15   5. okt 2017 Endnu en sjov om corgien: Der er for mange år siden avlet collie ind, for at den skulle få et blidere sind, men stadig bevare sit hyrdeinstinkt smiley

    Noget de færreste er forberedt på når de får corgi er, at de har en helt særlig lyd, som følger at de er insisterende. Sådan en sjov knurre-gurgle lyd, som egentlig bare betyder "adlyd mig, menneske, du er min tjener". Så det gør jeg smiley


Kommentér på:
Hyggetråd - sjove/ukendte facts om din race?

Annonce