3.307 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Ændrer Malteser pels med alderen? Ændrer Malteser pels med alderen?

Hej, jeg er sprit ny hundejer og har en skøn lille malteser dreng på 6 mnd.

Han er bestemt i i trivsel. Glad og tryg ved verden. Men.. Hans pels er ikke så flot og i "trivsel".

Når jeg sammenligner ham med andre små maltesere, synes jeg at hans pels er tynd og ikke så "bamset", men glat og fin og hurtigt sidder i "klaser". Den har ikke det lækre og nuttede bamsede look.

Idag mødte jeg en anden jævnaldrende malteser i regnen på vejen. Han stod lige så bamset og tyk trods regn, hvor Marley blev lille og skelet agtig at se på, lille pjusk smiley

Jeg købte ham spontant over nettet af en privat sælger og fik ikke så meget af vide om hans fortid. Han har serbisk pas og er chippet/vaccineret osv.

Men KAN tynd pels, være på grund af ex dårligt foder i opvæksten??

Eller er Maltesere bare FORSKELLIGE, som mennesker?

Eller, kan det være jeg slet ikke har købt en malteser, haha.. ?

Har desværre ikke billeder på min computer jeg kan lægge op her, æv

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ændrer Malteser pels med alderen?
  • #1   21. okt 2017 et billede ville være godt smiley
    grim pels kan være tegn på forkert foder, ikke kun førhen men også nu smiley
    er han neutraliseret? for det kan også have noget at sige!
    og nu når du ikke ved så meget om ham, kan muligheden så være han ikke er ren racet? smiley

• #2   21. okt 2017 En malteser skal ikke have bamsepels - de er meget glatte i pelsen

• #4   21. okt 2017 Eller de "bamse" Maltesere du møder er blandinger. Der render jo utrolig mange blandinger og "racerene uden tavle" rundt af de racer.
    Glæd dig over at du har en racetypisk Malteser, og som Birgitta skriver, så er din hund endnu ikke færdig med at skifte pels.

• #5   21. okt 2017 Ja din hund vil ændre pelsstruktur gennem en periode omkring 8-12 månedersalderen. Hvor den vil filtre en del mere end ellers.
    Jeg tænker de hunde du ellers har set måske ikke har været racetypiske. Maltesere har en silkefin pels der ligger sig glat ned. De er ikke bamsede og vamsede.

Men et billede vil kunne sige lidt mere om han er tyndpelset og i dårlig pelskondition.
    For har han feks dårlig hud, dårlig kost eller har haft utøj så kan han jo have en ringe pels alligevel selv om den er racetypisk.

• #6   21. okt 2017 Tusinde tak for svar! Det glæder mig at høre, at Maltesere har det glatte hår og ikke det bamsede. Troede at han var lidt "forkert" sammenlignet med de andre tykhårede på gaden.
    De billeder jeg har kunne finde, er han både redt og ikke redt. De viser det tjavsede hår, han har lige efter han er blevet redt og som jeg synes ser meget tyndt ud .

Den malteser jeg har set, er fra en dansk opdrætter og har stamtavle. Så tænker at den er raceren nok. Min marley har serbisk pas og ingen stamtavle, haha.. Derfor jeg tænkte, at det nok var HAM der var en lidt tilfældig blanding smiley

profilbillede
  • #7   21. okt 2017

profilbillede
  • #8   21. okt 2017 På billede et´ er Marley LIGE ankommet til vores hjem. Sød, men beskidt og tjavset smiley

• #9   21. okt 2017 Hvad er forskel på ung pels og voksen pels?

• #10   21. okt 2017 Jeg indrømmer, at Malteseren ikke lige er min spids kompetance.
    Men jeg synes da, den ligner meget godt smiley
    Og pelsen skal nok blive kraftigere smiley
    Han er jo kun en stor hvalp.

• #11   22. okt 2017 en glat paæs er helt naturligt. Men de kan nu også sagtens være bamsede (jeg har 3 DKK malteser du kan se billeder af i min profil) lang de fleste malteser jeg møder ude tal er dog så vidt jeg vil vurdere blandinger af bichonerne og der skal ikke ret meget coton eller frise i før pelse er helt forkert. Meeen hvalpepels er selvfølgelig også noget man må tage med.k betragtning hos nogle af de.meget pelsede malteser hvis de da stadig er hvalpe smiley
    her er min væske ægte malteser efter bad og føn. Så lidt vamset kan man godt være

profilbillede
  • #13   22. okt 2017 Tillykke med din søde hund.
    Maltesere skal have en glat silkeagtig pels, når det er sagt, kan der være stor forskel på pelsen, også hos racerene maltesere.
    Når din hund er 6 måneder nu, vil du indenfor det næste halve år opleve at pelsen bliver nærmest umulig at holde. Det kan vare helt frem til omkring 2 års alderen. Din hund vil sikkert være billigt til salg flere gange i den periode smiley
    Sørg for holde pelsen ren og filterfri (filterfri betyder, at pelsen skal kunne redes igennem med en kam, hvor tænderne sidder tæt, og den skal redes igennem HVER dag). Det kan være et helvede, men når den dumme periode er overstået, bliver det hele meget nemmere, og du kan glæde dig over, at du har valgt en skøn race smiley

• #14   23. okt 2017 Jae, har også tænkt, at det måske er klipningen der afgør looket... Marley er bare lidt tyndhåret, bum bum..

Nu gælder det så bare at lære ham, at være alene i længere tid end to timer. WUIIIII.... Arbejdet kalder suk jammer klynk smiley
    Alle de "mor bekymringer"..

Tak for svarene... Har fundet ro i, at det nok ER en malteser, takket være jeres svar...
    smiley

• #15   23. okt 2017 CMP... HVor gammel er din lille skønling der??

• #16   23. okt 2017 tænker mht. hans pels så ville jeg i hvert fald bade ham, få ham børstet og nok give ham en klipning!
    men han ser dejlig ud smiley

• #17   23. okt 2017 haha, ja det billede jeg satte på først, var sådan han ankom til min bolig første gang smiley
    Siden da er han blevet vasket MANGE gange, haha... For han så rædderlig ud smiley

• #18   23. okt 2017

profilbillede
  • #19   23. okt 2017 han er nutteputtet smiley

• Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    dec 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #20   14. dec 2017 Hej smiley
    Kan se du har fået svar på dit spørgsmål...
    Hvor købte du Marley?
    Tror måske jeg har hans bror smiley

Kommentér på:
Ændrer Malteser pels med alderen?

Annonce