Ændrer Malteser pels med alderen? Ændrer Malteser pels med alderen?
Hej, jeg er sprit ny hundejer og har en skøn lille malteser dreng på 6 mnd.
Han er bestemt i i trivsel. Glad og tryg ved verden. Men.. Hans pels er ikke så flot og i "trivsel".
Når jeg sammenligner ham med andre små maltesere, synes jeg at hans pels er tynd og ikke så "bamset", men glat og fin og hurtigt sidder i "klaser". Den har ikke det lækre og nuttede bamsede look.
Idag mødte jeg en anden jævnaldrende malteser i regnen på vejen. Han stod lige så bamset og tyk trods regn, hvor Marley blev lille og skelet agtig at se på, lille pjusk
Jeg købte ham spontant over nettet af en privat sælger og fik ikke så meget af vide om hans fortid. Han har serbisk pas og er chippet/vaccineret osv.
Men KAN tynd pels, være på grund af ex dårligt foder i opvæksten??
Eller er Maltesere bare FORSKELLIGE, som mennesker?
Eller, kan det være jeg slet ikke har købt en malteser, haha.. ?
Har desværre ikke billeder på min computer jeg kan lægge op her, æv
mar 2016
Følger: 11 Følgere: 207 Hunde: 5 Emner: 56 Svar: 1.473
grim pels kan være tegn på forkert foder, ikke kun førhen men også nu
er han neutraliseret? for det kan også have noget at sige!
og nu når du ikke ved så meget om ham, kan muligheden så være han ikke er ren racet?
apr 2011
Følger: 12 Følgere: 41 Hunde: 8 Emner: 71 Svar: 611
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 188 Svar: 10.561
Glæd dig over at du har en racetypisk Malteser, og som Birgitta skriver, så er din hund endnu ikke færdig med at skifte pels.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Jeg tænker de hunde du ellers har set måske ikke har været racetypiske. Maltesere har en silkefin pels der ligger sig glat ned. De er ikke bamsede og vamsede.
Men et billede vil kunne sige lidt mere om han er tyndpelset og i dårlig pelskondition.
For har han feks dårlig hud, dårlig kost eller har haft utøj så kan han jo have en ringe pels alligevel selv om den er racetypisk.
okt 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25
De billeder jeg har kunne finde, er han både redt og ikke redt. De viser det tjavsede hår, han har lige efter han er blevet redt og som jeg synes ser meget tyndt ud .
Den malteser jeg har set, er fra en dansk opdrætter og har stamtavle. Så tænker at den er raceren nok. Min marley har serbisk pas og ingen stamtavle, haha.. Derfor jeg tænkte, at det nok var HAM der var en lidt tilfældig blanding
okt 2017
okt 2017
okt 2017
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.763
Men jeg synes da, den ligner meget godt
Og pelsen skal nok blive kraftigere
Han er jo kun en stor hvalp.
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
her er min væske ægte malteser efter bad og føn. Så lidt vamset kan man godt være
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.530
Maltesere skal have en glat silkeagtig pels, når det er sagt, kan der være stor forskel på pelsen, også hos racerene maltesere.
Når din hund er 6 måneder nu, vil du indenfor det næste halve år opleve at pelsen bliver nærmest umulig at holde. Det kan vare helt frem til omkring 2 års alderen. Din hund vil sikkert være billigt til salg flere gange i den periode
Sørg for holde pelsen ren og filterfri (filterfri betyder, at pelsen skal kunne redes igennem med en kam, hvor tænderne sidder tæt, og den skal redes igennem HVER dag). Det kan være et helvede, men når den dumme periode er overstået, bliver det hele meget nemmere, og du kan glæde dig over, at du har valgt en skøn race
okt 2017
Nu gælder det så bare at lære ham, at være alene i længere tid end to timer. WUIIIII.... Arbejdet kalder suk jammer klynk
Alle de "mor bekymringer"..
Tak for svarene... Har fundet ro i, at det nok ER en malteser, takket være jeres svar...
okt 2017
mar 2016
men han ser dejlig ud
okt 2017
Siden da er han blevet vasket MANGE gange, haha... For han så rædderlig ud
okt 2017
mar 2016
dec 2017
Følger: 1 Svar: 1
Kan se du har fået svar på dit spørgsmål...
Hvor købte du Marley?
Tror måske jeg har hans bror
Ændrer Malteser pels med alderen?