{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.084 visninger | Oprettet:

Nogle maltesere/selskabshunde, der har lært at være alene hjemme? :-) {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har nu haft Marley, en sød lille malteser hund i 3 uger.
På den tid er han blevet langsomt trænet op til at være alene i to timer. Det synes jeg er flot. Og rigeligt, hvis altså jeg ikke også havde et 37 timers arbejde, som rigtigt starter op i morgen.

Jeg har lidt venner/naboer og mine børn, som af og til kan kigge ind og lufte i frikvarter, osv. Men men.. På den lange bane, skulle det helst ikke være nødvendigt med besøg hver anden time. Desværre urealistisk og ret svært at koordinere hver eneste dag.

Så.. Er der nogen der har BRAND gode erfaringer med selskabshunde, der trods socialt sind har lært, at være alene i dele af dagtimerne?

Hvor længe ca. tog det??
Har alder og modenhed en betydning, når det gælder maltesere??
HVor meget måtte i trække på omgivelserne??

Det er jo en social lille selskabs hund.. Som helst vil være tæt på sin "herre"... Oh lord smiley

Håber på nogle positive historier smiley







Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle maltesere/selskabshunde, der har lært at være alene hjemme? :-)
  • #1   23. okt 2017 Min lærte ret hurtigt da han var hvalp at være alene hjemme. Jeg gik dog hjemme, så det var ikke dagligt at han var selv, men han kunne godt.

    Der kom så lidt problemer, da jeg flyttede fra kæresten med ham og han skulle lære det et nyt sted. Her kunne han måske lige pive 2-3 gange i den tid jeg var væk. Her tog det et par måneder før vi var helt ovre det. Nu er han selv uden problemer flere gange i ugen. Jeg efterlader ham som regel ikke længere end 5-6 timer af gangen, men han godt være selv længere når det en sjælden gang imellem er nødvendigt.


  • #2   23. okt 2017 Jeg har 3 maltesere, så de er jo aldrig helt alene. Men du kunne måske finde en person, som savner at have hund, men ikke vil forpligte sig? Jeg kender selv sådan en dame, og hun ville være lykkelig for at kunne have hund på "deltid", måske bor der også sådan en i dit nabolag? Som du selv er inde på, så kan man nok ikke trække på familie og venner i længere tid.
    Du skal bare passe på, at du ikke lader vapsen være alene for længe, for i værste fald risikerer du, at du skal starte alenetræningen forfra.


  • #3   23. okt 2017 Dejligt... Jeg tror også, at det er nemmere at træne det, når man går hjemme og ikke selv har et kæmpe pres der venter.. Man kan slappe af og ikke forcere det for hurtigt frem.

    Her "kæmper" jeg også med at have 3 børn, der bor i lige uger. NÅR de er hjemme er der hygge og gang i den. De sover længe og kommer og går og gør det svært, at opretholde en "form" på træningen.
    Derudover arbejder jeg skiftende arbejds tider...

    Haha, kan pludselig selv høre, hvor udfordrende en situation vi er i..

    Meeeen, det SKAL sgu gå... Bebe kære Gud.. Vi er såååå vilde med ham og vil beholde ham. Så han skaaal bare lære det smiley


  • #4   23. okt 2017 Liselotte,

    jep.. Ved nemlig, at så kan man starte forfra... Men, er det sådan HELE deres liv?
    Vænner de sig ikke en dag til det? Når de er et par år.. Eller skal jeg altid have en anden der vil være med inden over?




  • #5   23. okt 2017 Kunne da godt være jeg skal lave et opslag på Islands Brygges hjemmeside, om "dele hund".. I hverdagene.. GOd ide´..

  • #6   23. okt 2017 Jeg har chihuahua, som jo også er selskabshunde, og har aldrig haft problemer med alene hjemme. Men jeg gik også hjemme ved begge to, så det var ikke hver dag.
    Jeg gjorde aldrig noget ud af det, det var de bare når jeg skulle noget. Oftest var det jo bare lige hen og handle.

    Men det er jo forskelligt fra hund til hund. Mine har altid været gode til bare at sove, og kan også sagtens være alene en hel dag.
    Jeg foretrækker dog at de ikke er, men de kan sagtens.


  • #8   23. okt 2017 Langt de fleste hunde lærer at være alene hjemme. Tror også, at det for det meste er ejeren, der er problemet.

    Løsning på problemet: du må dele børnene op, så de er der på skift i en periode smiley Det var selvfølgelig ikke alvorligt ment smiley


  • #9   23. okt 2017 Da jeg fik mynte havde jeg 3 ugers fri.
    Første uge Var hun slet ikke klar til ret meget alenehjemmetræning. Og hun blev hentet som 9,5 ugers. Så har du haft din vaps som 8 ugers så kan jeg godt følge den ikke er ret meget med i træningen endnu.
    Jeg vil dog sige at steppet fra 2 timer og op ad ikke er det sværeste.
    Det værste er at øge fra mellem 15 min og op til første time. Det foregik her med virkelig babysteps.
    Efter de 3 uger havde vi trænet op til netop 2 timer og ja så sagde jeg lidt bare ærgerligt jobbet skal bruge mig i 6 timer. De første par dage cyklede jeg hjem i pausen, men hun klarede det faktisk bedre med bare at være alene hele perioden. Hun var ligeglad med om jeg var væk i 2 timer eller 6... det svære var perioden lige når jeg gik hjemmefra.
    Du må dog ikke forvente hunden kan holde sig så længe - du kan evt lave en nødavis ved døren.
    Mynte var først renlig som8 måneders. Og det skyldes uden tvivl alenetiden. Jeg prioterer dog heller en hund der havde det bedst muligt med at være alene uden at jeg kom hjem og gik hurtigt igen end en hund der er hurtigt renlig.


  • #10   24. okt 2017 Jeg har samme oplevelse som Ginne - når først de kan være alene i et par timer, er det sidste "ryk" ofte ikke så svært.

    Og jeg har også oplevet, at det er hårdere for dem at blive forladt flere gange på en dag, fremfor bare at være alene hele strækket. Det forvirrer ihvertfald vores, hvis folk bare kommer og går. Som regel sover de, når vi ikke er hjemme, så jeg tror ikke de bemærker, om vi er væk i 2 timer eller 4 timer fx.

    Skal vores være alene i mange timer (over 6-7), så får vi kun folk til at kigge forbi, hvis de kan være der mindst 30 minutter - så når hundene lige at få ro på og få lidt opmærksomhed, inden de smutter igen. De der "kigger lige ind i 5 minutter og går igen", synes jeg virker mere stressende ene beroligende for vores hunde smiley


  • #11   24. okt 2017 Tak for svar!!

    Det er sjovt, at han godt kan være alene i 1 - 1 ½ time.. Og SÅ bliver han rastløs og urolig og galper op.

    Men det varierer, efter hvornår på dagen. Om eftermiddagen er han træt og da lægger han sig og sover og virker meget tryg. Forleden sov han i to timer. Om morgenen og formiddagen er han ALT for frisk til at være alene!! Men det er jo der man har brug for det..

    Ville i princippet gerne lade ham gø ud, hvis han lærte det ad den vej. Tænker bare på, om det "ødelægger ham", at blive så "alene og frustreret"? Har læst, at hyler de først, skal man starte HELT forfra, da det kan blive selvforstærkende og en vane, de ikke kan lægge fra sig.

    MEN... En foreslog, at jeg fandt en DELE familie, altså en familie der kan passe ham, når jeg er på arbejde. Det gjorde jeg i går og fandt et sødt par, der begge går hjemme, bor lige om hjørnet og meget gerne vil have ham i de timer jeg er væk.

    Men, jeg VIL jo helst fortsætte med at hjemmetræne ham, selvom han nu kommer deltids over til en anden familie. HVordan DET så lige skrues sammen, må jeg snakke med dem om.

    Uhh, første gangs hundemor GULP det er svært!!



  • #12   24. okt 2017 Ginne bolognese: Fik først Marley da han var 5 mnd. smiley
    VI har haft ham en lille måned nu.

    Men renlig, det er han blevet i den tid jeg har haft ham. Så det kører fint. Det er kun den alene tid der..

    Håber der er håååb forude smiley


  • #14   24. okt 2017 Dejligt at høre, at det ikke kan bearbejdres racen, at de ikke kan være alene hjemme.
    Det er sgu nok bare mig der er usikker, ny i det og stresser lidt over det hele smiley


  • #15   24. okt 2017 Men er der en "alders norm", man kan skele til?

    "I 1 års alderen BØR de kunne være alene i 6 timer, agtigt"?









  • #17   24. okt 2017 Hej Nicole,

    Godt at høre, at et tidsperspektiv godt kan være 3 mnd. Så jeg bhøver ikke at give op, efter bare 1 måned smiley Tak!

    Din historie lyder som noget jeg kan læne mig op af. Jeg har også netop fundet en plan B i form af et par der vil passe ham når jeg er væk. Og jeg er også på fuld tid og sleeet ikke der, hvor jeg kan være væk. Og jeg filmer ham også. Når jeg altså husker at tænde..
    Forstår ikke helt. BLev han passet ude, eller hjemme? Gik i fra ham, når i kom hjem fra job? Eller hur? smiley


  • #19   24. okt 2017 åh tusinde tak for svar. Marley skal også passes ude, så det lyder som en god måde at gøre det på. Håber at sittere gider hente og aflevere, nogle af gangene.
    For sagens skyld!

    Marley på 56 mnd. skal nok lære det..!


Kommentér på:
Nogle maltesere/selskabshunde, der har lært at være alene hjemme? :-)

Annonce