1.978 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

Hjæææælp min hund stinker.. osv osv Hjæææælp min hund stinker.. osv osv

Nu må det være nok.. efter at have været i bad går der Max 5dage så stinker han igen, og det bliver værre jo ældre han bliver syntes jeg (3 år til jan).

Har hørt man kan bade dem for meget, men har prøvet ikke at bade ham 2mdr. Det hjælper ikke, han er ligeså fedtet og stinkende af den grund. Han plejer at komme i bad hver anden uge. Og det sikkert for meget men kan ikke holde det ud, det flovt at have folk med i bilen og have ham med ude når folk har rørt ham stinker de.

Han fælder samtidig unormalt meget syntes jeg, har prøvet forskellige shampoo fra dyrelægen den sidste hedder Pyoderm og skal bruges 2 gange ved hver vask 2-3 gange om ugen.. det virker ikke og sådan en stor hund til den shampoo pris gider man altså ikke i længden.

Nogen som har samme problem..?? Mangler et råd nu da jeg ikke gider mere. Tror måske han har en betændelses tilstand da han har så mange små ting i perioder feks. ørebetændelse, øjenen løber så der kommer brune render, røde bagpoter fordi der er svamp imellem tærene og han gnaver og slikker i den tit. han har altid haft dårlige øre, som skal dryppes 8-10 gange om året i en uge eller 2.. Det med øjnene kommer 5-6 gange om året.

Er simpel hen så træt af at have problemer og gå til dyrlægen som alligevel bare renser og siger her er en ny tube et eller andet. Nogen siger AM bulldogs er en allergi hund og tåler ikke mange ting.. Tror på dem som siger det, da han også slår ud af alt andet end tørkost.

Han får foder med lam og ris da det skulle være godt for allergi og pels.. mærket er Arion. Tænkte på at give ham noget fiske olie for at han måske fælder mindre??

Please kom med noget positivt er klar på alt så jeg selv kan holde min dejlige hund ud.. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjæææælp min hund stinker.. osv osv
  • #1   28. dec 2006 vil anbefale dig at få ham testet for allergi, få taget en blodprøve, brugte en arm på Ugly for at finde udaf hvaf han fejlede, og mange af tingene lyder som din men det du også kan gøre er at give ham noget viacutan(omega 3 og 6 syre) og tjekke foderet efter i sømmene, der kan være noget i det han ikke kan tåle, der kan også være 100000000 andre ting, så hellere tømme sparegrisen for de sidste kroner til en blodprøve, for hvis han fejler noget bliver dyrelægeregningerne mega store. og så er det sgu kontoen der bliver tømt istedet for.

• #2   28. dec 2006 Nej, det har jeg aldig oplevet!

• #3   28. dec 2006 Hey Kenneth. Det er sgu da noget juks med ham. Håber du finder ud af det. Håber da ikke vi får så mange problemer med Diesel. Hvordan går det med Audi'en hehe smiley

• #4   28. dec 2006 Ugly skulle bades 2 gange om ugen i starten han lugtede af død og ødelæggelse. han blev/ bliver badet med k-hex shampoo fra dr.dyregod

• #5   28. dec 2006 hallo! skriver jeg med mig selv. he he

• #6   28. dec 2006 Hmm.. Jeg må lige se hvad folk skriver, har snakket med dyrelægen omkring det med blodprøve men har hvergang tænkt nej det går over.. Så det var en ide jeg må gøre. Mærket på fodret har han altid fået i forskellige varianter.

Thomas. ja det skide irreterende, men nok ikke så tit man har så mange problemer som jeg har. godt der er en god forikring på såfremt han er syg.

Bilen har det godt er færdig om et par uger vil jeg tro.

• #7   28. dec 2006 Ved der er hunde der er hjulpet af med den slags problemer ved at begynde at fodre efter BARF, har du prøvet det?

• #8   28. dec 2006 Nææ ved ikke hvad BARF er??

• #9   28. dec 2006 vil nok anbefale at du får ham tjekket først altså en hund kan være allergisk overfor ALT endda sig selv. ja sygeforsikring er en god ting Ugly har kostet 40.000.

• #10   28. dec 2006 Det er når man fodrer med rået..

Hmmm..PRøver lige at finde et link til dig *SS*

• #11   28. dec 2006 Kenneth snak med Rene - Watcher. Han "barfe" også hans hunde. www.barf.dk. Men så spiser de kun råt kød tilsat nogen vitaminer og mineraler.

Glæder mig sgu til at se vognen. smiley

• #12   28. dec 2006 http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=71056

Her e et rigtig godt link til dig *S*

Det viser noglesom har fået hjælp på grund af det + en rimelig grundig beskrivelse af hvad det er, der bliver nævnt nogle personer i i tråden også som ved en masse om det, prøv at skriv til dem og lad dem hjælpe og guide dig, for det er ikke bare lige noget man springer ud i *S*

Håber du kan bruge det til noget ;o)

• #13   28. dec 2006 Og så er der links til andre sider der handler om barf *SS*

• #14   28. dec 2006 (link fjernet)./allergi2.htm

• #15   28. dec 2006 Altså - jeg kan godt forstå han fælder nå du bader ham så ofte, det er slet ikke sundt for ham.
    Jeg vil anbefale dig at opsøge et hundesvømmecenter nær dig - sæt en tid af én gang om ugen hvor du svømmer med ham.
    Jeg vil næsten garantere dig for at han både holder op med at lugte og fælde så voldsomt som du beskriver det.

• #16   28. dec 2006 Thanks til begge jeg må læse snere hvad de kloge skriver .-)

• #17   28. dec 2006 Ved godt det er en rimelig stor mundfuld af en tråd, men der er næsten det hele i ;o)

• #18   28. dec 2006 Om sommeren bader han 2-3gange om ugen og her for et par uger siden var han også i baljen.. Men nej det bliver desværre ikke bedre af at komme i saltvand uden shampoo..

• #19   28. dec 2006 Nej, også derfor det skal være i klorvand i en svømmehal for hunde - og regelmæssigt - dvs. fast.

• #20   28. dec 2006 Jeg tror det er fordi du simpelthen bader ham for tit...

• #21   28. dec 2006 Jeg tror jeg har badet Balta 2 gange mens han har boet her og det var fordi han var møgbeskidt :o)

• #22   28. dec 2006 Det lyder voldsomt.. Mine kommer i bad max 2 gange... om året altså.

Jeg synes at der er en tendens til at hanhunde lugter mere af hund end tæver gør ??

Foderet burde være godt nok, men der findes også et andet allergifoder baseret kun på vegetabilske produkter.. Det lyder måske underligt, men det er afprøvet på arbejdende schæferhunde, og det fungerer fint.

Det hedder Pitti Boris, og dem der forhandler Arion kan få det ved samme leverandør, så du skal ikke til at lede efter en forhandler.. Ellers kan du købe det ved mig ;o)

• #23   28. dec 2006 Jeg ville nu også overveje om ikke hunden skulle indersøges grundigt for allergi og lignende, det er ikke normalt at en hund lugter så meget.
    At du bader ham tror jeg ikke gør det store. Mine svømmer fast i svømmehal en gang om ugen og de bliver vasket med shampoo ca hveranden måned. De lugter faktisk helt godt :0)

• #24   28. dec 2006 Altså det med om man bader hunden for meget er der jo meget delte meninger om.. dyrelægen siger at jeg kan bade ham så tosset jeg har lyst til og det er de 2 læger jeg har haft..

Men ja tror han har noget i kroppen der ikke er godt siden han også har så mange andre symptomer.

Syntes bare at når man taler med durelægen så kan det være 30 ting og skal vi igennem dem alle så er han nok ikke til stede mere.

• #25   28. dec 2006 jeg kan kun snakke af erfaring, ikke at i andre ikke ved hvad i snakker om...... men tro mig som skrevet tidligere Ugly har været hos 7 dyrelæger- karlslunde, skibby, holbæh, rye osv osv, og jeg har fået 7 diagnoser på ham indtil jeg fandt hudklinikken i Bagsværd, der fik han konatateret allergi overfor : skimmelsvamp, lager og støv mider. alle de andre sagde: bumser, hot spots, godt blodomløb(fordi hans mule var varm og rød),hvalpeknopper, hudbetændelse, hårsækmider osv osv. han lugtede fælt, havde øreproblemer, var rød omkring mulen og ml. tæerne var han rød og fedtet,fik til sidst "briller" og tabte pelsen, og faldt om. han har fået 20 antibiotika kure, alt muligt medicin, kemiske bade, salver, specielfoder osv osv. da jeg fandt Flemming(Bagsværd) fik jeg besked på at bade ham hver gang han begyndte at blive fedtet i pelsen med speciel shampoo(k-hex) vaske poter, rense øre med Epiotic, finde et foder uden mel, og medicinere ham med Prednisolon.han er kronisk syg, men om sommeren er han ski flot- forsi det er skimmelsvampen der er den værste, så vi kæmper lige for tiden pga det er sjapvejr. nå lang smøre, men gør dig selv den tjeneste at kontakte f.eks Flemming, han er dyr, men jeg ved med garanti han kan give dig et svar med hvad din hund fejler,for det er mere end for mange bade.

• #26   28. dec 2006 det var sgu et seriøst svar jeg kunne bruge til noget.. Kan ikke overskue mere tid med snak og dårlig vejleding af fag folk som en dyrelæge osv.. Jeg har intet godt fået ud af det.. Kun en masse kroner ud af lommen og betaler geren hvad det koster at han får det godt og jeg selv syntes han er smuk og og dejlig at dufte til som han kan være.. Og ikke alt det snask i øre og øjne poter osv..

• #27   28. dec 2006 http://www.vethudklinik.dk/ her kan du læse lidt om klinikken.

• #28   28. dec 2006 Tak for det ringer imorgen og så orintere jeg min egen læge om det samtidig med jeg kan få nogle piller til nytårs aften .-)

• #29   28. dec 2006 jeg tror din læge er ligeglad ha haaaaaaa hvor får jeg det fra... hæ hæ. giv os lige et hint her på siden hvordan det udspiller sig.

• #30   28. dec 2006 og desuden vil jeg anbefale dig at undlade pillerne nytårsaften hæ hæææææææ. nej ok jeg stopper nu.

• #31   28. dec 2006 Nej fordi jeg har en hund som går helt i coma.. bare i dag et lille knald langt væk og har sprang over gaden og hen til bildøren og begyndte at ryste mere og mere til sidst så han ud som om han fik et epileptisk anfald.. og han skal være alene i år fra kl 22 så han SKAL have noget beroligende.. Har læst hvad folk syntes og mener, men han har bedst af at slappe helt af end at få det som han gør det helt vandvittig det andet.

Men skal nok fortælle om der kommer noget positivt ud af det..

• #32   28. dec 2006 Nej der skulle være noget rottweiler i ham også..

• #33   28. dec 2006 AB er en allergi hund- ligesom alle de andre korthårsracer, gd, bull mastiff, boerboel, bullterrier,SBT, osv osv- de har meget større tendens af en eller anden årsag. det er deres immunforsvar. badet har INGEN betydning. jeg ved hvad du mener Lindgren, men det var fordi du skrev at du ville kontakte din læge, så gassede jeg lidt.

• #34   28. dec 2006 hm har f.eks lige læst at alm brand ikke dækker hudsygdomme hos f.eks AB.

• #35   28. dec 2006 Vuck stank også helt vildt en overgang.. og han havde noget undelit allergi og så fællede han helt vildt..... jeg skiftede fra SPORTSMAN's PRIDE med kylling til den med lam og ris og nu er der ingen problemer med pelsen og stanken mere...........

• #36   28. dec 2006 ja foderet siger meget,mht pels og lugt, men i det her tilfælde bliver der sagt at der er røde poter, øre og øjenflåd, det er nok ikke kun foderet der spiller ind der.

• #37   28. dec 2006 Men han får lam og ris nu.. Louise det godt du følger lidt med så vi forstår hinanden he he..

Har lige skiftet forsikring fra Alm B til tryg så det var sgu da heldigt.. (",)

• #38   28. dec 2006 pyha !!! kig den lige efter i sømmene, de er sgu nogle snu sataner de forsikrings folk.- Jeg ved ik om Tryg har bestemte racer de ik vil betale til.

• #39   28. dec 2006 Nej det må jeg lige spotte.. Det min kammerat som er assrandør så han får bare ballade hvis han har klokket i det smiley

• #40   28. dec 2006 hæ hæ nat nat- jeg skal lige bruge en halv time til at få ugly det store læs lo... udaf sengen, han har sneget sig derind tidligere. skriv lige hvis du snakker med Flemming imorgen. lidt nysgerrig har man vel lov at være....

• #41   28. dec 2006 Skal jeg nok.. ja der kan ikke være meget plads tilbage når vi snakker den størrelse i sengen smiley Sov godt..

• #42   29. dec 2006 Har fået en tid fre d. 5 kl 9 så det bliver spændene.

Hun lød til i tlf at det hele meget vel kunne hænge sammen på en ting han ikke kunne tåle. så glæder mig sgu til at se hvad de får ud af den time med ham.

• #43   7. jan 2007 Update...

Så har jeg været til undersøgelse.

Han mente der var en allergisk grund til alle de her problemer jeg har. så nu er der sendt en blødprøve til tyskland og så skal vi til tjek igen tirsdag 2 uger.

Har fået shampoo som jeg skal bruge specielt noget vegetabilsk olie med omega 3-6 fedtsyre.

Speciel foder som alle hunde kan tåle. og ¨så skal han have skyllet poter hvergang han har været ude. Han har for meget fedt i kroppen derfor

• #44   7. jan 2007 ja tænkte det sgu nok, så har du fået Viacutan, zd,eren eller er der Eicosa?? ja så skal du igang med badene, og poteskylningen, ja det har vi været på længe herhjemme, især i det pis vejr her, hm spændene at se hvad han er allergisk overfor, fandens til lo..

• #45   7. jan 2007 Jeg kan ikke lige huske hvad det hed det jeg fik, er ikke hjemme så jeg kan se det nu. Men han havde så mange ?-mider i ørene da han tog en prøve uden man kunne se han var sort som han plejer at Flemming ringede kl 21 om aftenen og sagde jeg skulle dryppe øre på ham med det samme. så han ikke nåede at få en betændelses tilstand inden han kommer næste gang.

Men det er de talkirtler som sidder i huden som laver problemer, så han ikke kan komme af med fedtet igennem hårene.. Men det var godt at komme og få noget ordenlig vejledning, han så på ham 3min og vidste hvad vi måtte gøre for at gå videre men så snakkede vi en time med lidt teori og fortælling om hvorfor tingene var som de er nu.

Men det var også en dyr omgang 4200kr for en time.. puhaa håber den blodprøve siger noget ellers skal han have en anden prøve næste gang på 2000kr plus konsultation. Men det kender du jo.

Men er så desperat at jeg bare skal ha problemet fikset nu. Håber forsikringen vil æde en del af det smiley

• #46   7. jan 2007 forsikringen har ædt rigtig meget af vores, så ja håber at jeres vil, he he han er lidt spøjs ham Flemming, men du finder ik en bedre end ham, og tro mig de skal nok finde udaf hvad han fejler.

• #47   7. jan 2007 Ja han er en sjov snegl.. Men sjov fordi han er så vel uddannet kan man hører, der går næsten professor i ham når han forklarer og fortæller.

Kommentér på:
Hjæææælp min hund stinker.. osv osv

Annonce