{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

Vil ikke gå tur?! {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg er lidt i syv sind... smiley

Jeg har min Boston Terrier på 1 år og 2 måneder.
Hun virker til at være sund og rask...
Men de fleste gange vi går tur vil hun ikke gå! :’(
De først 10-15 min. af en tur skal hun kaldes på ufattelig mange gange.
Jeg kan sagtens lokke hende med godbidder da hun er ufatteligt madglad!!
Men hun er jo ikke dum, for så stopper hun med at gå hver gang hun finder ud af at hun ikke får en godbid ud af det!

Det hele er startet 1-2 uger inden hendes sidste løbetid (som er hendes 2 løbetid).
Og under og efter løbetiden er det bare blevet værre! smiley

Det skal også lige siges at hun er en rigtig lille frossenpind, hun hader kulde og bare det at det har regnet og der ligger lidt vand hvor vi skal gå er nok til at hun stivner helt!
Hun går med et softshell dækken, som hun har gået med en månedstid.
Som hjælper, dog meget lidt.
Men kan dog tydeligt mærke forskel på om hun har den på eller ikke.
Hun skal selvfølgelig ha’ et varmere dækken når det bliver lidt koldere.

Hun liver lidt op hvis vi går nye steder.
Men da jeg hverken har bil eller kørekort er det svært at gå nye steder hver dag.

Jeg prøver at lave lidt øvelser med hende på vores gåture for at det skal blive sjovere, men hun skal ikke stå eller sidde stille for så fryser hun da først.

Når vi er ovre de første 15 min. nogen gange mere, af turen, så går det som regel ok, når først hun er kommet igang.
Men det kan være en kamp bare at få hende igang smiley Og det tager altså noget af glæden ved vores gåture!!
Tror hvis det stod til hende, gik vi kun ud for at besørge og så ind i varmen igen.
Og det kan jo ikke nytte noget.

Hun er ellers en glad lille hund, men det her er bestemt ikke hendes ynglings årstid og det bliver jo kun værre!!

Jeg søger råd til hvordan jeg får hende til at nyde hendes gåture lidt mere?!

Skal lige siges hun har været ved dyrlæge og fået taget blodprøver for at se om tallene var som de skulle og fik lavet PL status hvor det hele var ok.

Beklager det lang opslag! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke gå tur?!
  • #1   5. nov 2017 Mit bud ville være om hun frøs?
    Men ellers tænker jeg, på denne tid af året, om hun er blevet forskrækket over noget?


  • #2   5. nov 2017 Jeg tænker også at hun fryser

  • #3   5. nov 2017 Nej, hun er ikke blevet forskrækket over noget af hvad jeg ved.
    Og da jeg bor alene er jeg den eneste der går med hende.
    Men måske jeg allerede nu skulle prøve et varmere dækken.
    Tænkte bare at det jo kan blive meget koldere endnu! smiley


  • #4   5. nov 2017 Når man ikke har underuld (mener jeg ikke de har) er det meget koldt allerede nu smiley Jeg er også selv skiftet over til vinterjakke på mig selv smiley

  • #5   5. nov 2017 Det er mit bedste bud. At hun fryser

  • #6   5. nov 2017 Nej, hun har ingen underuld.
    Og hun er en bette størrelse på lidt under 5 kg.
    Men kan jo desværre ikke blive ved med at lægge et nyt dækken på hver gang det bliver lidt koldere.
    Nogle der kan anbefale et godt dækken?
    Et der er vind og vand tæt og som holde godt på varmen uden at være sådan et mega tykt halv stivt dækken. smiley


  • #7   5. nov 2017 Back on track eller Hurtta kan jeg anbefale.
    Men det er meget op og ned hvordan de sidder på racerne


  • #8   5. nov 2017 Du kan evt når det bliver endnu koldere give hunden en bluse/sweater på under dæknet, det kan give lidt ekstra varme smiley

  • #9   5. nov 2017 Ja, har nemlig i forvejen lidt svært ved at finde noget til hende.
    Hun er 32 cm. lang, men er meget meget slank og klejn, så de er som regel for store i omkreds men passer i længde. smiley


  • #10   5. nov 2017 Kan Back on Track købes i nogle fysiske butikker? Har hørt en del godt om det også til hest nemlig.

  • #13   5. nov 2017 prøv at kigge på www.hooks.dk der har jeg købt et genialt dækken og mange er til små hunde.

  • #14   5. nov 2017 Rotterne

    Hun kan sidde i min cykelkurv hvilket hun elsker!! Hun sidder i sådan en tyk kattehule der er polstret med plys og så nogle håndklæder omkring + hendes dækken.
    Skal dog have fat i et der er endnu varmere kan jeg godt se på det hele!!

    Så må jeg prøve at cykle lidt væk herfra og gå hjem og se om det hjælper.

    Jeg prøver virkelig og være positiv, men nogle dage har jeg ikke lige meget tålmodighed.
    Jeg ved godt det er en meget anderledes hund jeg har nu end Alba min Labrador.
    Har prøvet at vente til hun selv begyndte at gå, men så står hun bare og ryster fordi hun fryser.
    Jo mere hun fryser jo sværere er hun at få igang. Hvilket jeg godt forstår!

    Må lige i første omgang prøve et nyt dækken og cykle ud med hende til nogle nye steder.
    Hun kan bare godt lidt komme til at fryse når hun sidder stille i cykelkurven, selvom hun elsker den. smiley


  • #16   5. nov 2017 Caroline
    Hvilket dækken mener du? smiley


  • #17   5. nov 2017 Min FB reagerede på samme måde når hun frøs. Men du skal selvfølgelig være helt sikker på at hun ikke fejler noget inden du drager kulde konklusionen.

    Back on Track passede rigtig dårligt til min FB især på bagparten, tænker du kunne få samme problem med en Boston.
    Jeg har til gengæld lige opdaget en fed svensk side der hedder Dogmania hvor de har nogle super fede ulddækner. Sådan et skal min lab helt sikkert have. Min FB lever desværre ikke mere ellers skulle hun også.


  • #20   5. nov 2017 Lens

    Da hun var ved dyrlægen og blive tjekket (blodprøver og PL) var det fint.
    Hun har selvfølgelig ikke fået taget røgten billeder men hverken dyrlægen eller jeg mistænker noget.

    Hun er en ufattelig ufattelig ufattelig stædig hund!!
    Og hov...!!!
    Det skak lige siges at når vi går steder hvor hun kan få snoren af (hvilket ikke er så ofte, da de skal gå i snor her hvor vi bor, men ca. 2 gange om ugen.) så liver hun fuldstændig op og det er lige før at regnen bare kan komme an smiley
    Men så kan hun selvfølgelig også bevæge sig mere end i hendes snor, som dog er en 8 M. flex line. Men så kan hun måske bedre holde varmen og så er det nok også bare lidt sjovere med lidt mere frihed hvilket jeg sagtens kan forstå. Men det er ikke hverdag hun kan komme fri.


  • #21   5. nov 2017 Caroline

    Den går ikk så mege ned over lårene?
    Eller ser det bare sådan ud? smiley


  • #23   5. nov 2017 Nej, hun skal bestemt ikke fryse! smiley

    Jeg må på jagt efter et godt dækken det passer hende.
    For hun er lidt ranglet at se på, så tror måske det bliver lidt af en udfordring smiley
    Men godt der er meget at vælge i mellem smiley


  • #26   5. nov 2017 Jeg tænker der er flere muligheder:
    1) Hun fryser
    2) Hvad får hun ud af den adfærd? Du skriver, hun gerne bevæger sig for godbidder - belønner du adfærden? Eller har hunden fået trænet dig så godt, at der - i hvert fald nogle gange, og det kan være alt rigeligt for en madglad hund - falder godbidder af, fordi du bliver frustreret over adfærden?
    3) Har hunden det sjovt på turen? Ved godt du skriver, at I laver små øvelser, men har I det sjovt sammen? Keder hun sig?
    4) Hvilken indstilling har du selv til turen? Lidt i tråd med nr.3, Har I det begge to sjovt? Er du frustreret og irriteret over adfærden? Den slags smitter af med det samme. Trækker du hunden afsted for at komme bare nogle vegne? Det vil nogle hunde (min egen fx) føle som et decideret overgreb, og blive enormt kede af, og lysten til tur vil mindskes.
    5) Du skriver: "Tror hvis det stod til hende, gik vi kun ud for at besørge og så ind i varmen igen.
    Og det kan jo ikke nytte noget.
    "
    Kan det ikke det? Altså, har du nogensinde taget konsekvensen, og simpelthen bare sagt "nå, jamen så skal vi åbenbart ikke ud", når hun ikke vil gå?
    Jeg har selv været i sammen situation med en hund, som synes de mørke vintermåneder var ubehagelige at komme ud i. Men efter jeg begyndte at lade være med at gå ud, når hun ikke ville ud, så er den indstilling fuldstændig forandret. Den forandring kom sådan løbende i løbet af 2 uger og har holdt ved nu her 4 år senere. Hun kommer ALTID, for hun ved, at hvis hun ikke kommer, så kommer hun ikke ud, og så er næste turmulighed altså først om flere timer..


  • #28   5. nov 2017 A-S

    Ja, der har faldet godbidder af.
    Helt fra hun var lille.
    For hun var faktisk ret gammel før hun begyndte at ville gå tur.
    Det er også gået ok i sommermånederne.
    Men efter det er blevet lidt køligere vil hun ikke, desværre.
    Så tror også på at hun fryser.
    Det vil jeg i hvert fald som udgangspunkt prøve først at løse, da jeg ikke mistænker smerter.

    Jeg bliver nok frustreret når hun nægter at gå... For jeg vil SÅ gerne gå ture og vil jo aller helst det er i selskab med Naddie smiley
    Og mange gange skal hun også "bare lige" igang. Men det kræver lidt at få hende igang.
    Nogle dage er bedre end andre. Det kommer meget an på vejret og hvad tid på døgnet det er.


  • #29   5. nov 2017 Du kan strikke et uld dækken til hende og så nøjes med et tyndere vandtæt dækken oven på det.

    Husk at tjekke dækkener ikke strammer foran over brystet, det kan nemlig også godt gøre vovserne ikke har lyst til at gå lang tur, ofte ser det fint ud mht. pasform når hunden bare står med dækkenet på men stik en finger ind ved forbenet og frem mod brystet når hun går så kan man starks mærke om der er plads til bevægelse eller om det strammer der.


  • #32   6. nov 2017 Lens

    For et år siden gik jeg ikke ture med hende.
    Der havde jeg næsten lige fået hende hjem på dette tidspunkt.

    Det med bladene er der stadigvæk, dog slet ikke så voldsomt som da hun var mindre.


  • #33   6. nov 2017 Pia

    Ja, kunne godt være falsk drægtighed, men dybest bare det startede lidt før hendes løbetid også...
    Men hun blev en smule falsk drægtig efter hendes første løbetid, så måske hun også bliver det efter denne.
    Hun skal dog steriliseres inden næste løbetid, da hun ikke har det godt i dem + falsk drægtighed!!


  • #35   6. nov 2017 Hun havde et Vinterdækken på sidste vinter.
    Og nogen gange striktrøje på indendørs, da hun altid har været en frossenpind smiley
    Men hun er desværre vokset ud af alt det hun havde sidste år.


  • #36   6. nov 2017 Chillydogs dækken er også en mulighed

  • #38   6. nov 2017 Pia

    Tak for link smiley
    Kigger lige på om de har det andre steder, for de har det vidst ikke i hendes størrelse der.
    Men det ser rigtig godt ud smiley


  • #40   6. nov 2017 Lens

    Haha Sorry... Selvfølgelig var det det du mente!! Mig der ikke lige tænkte så langt.
    Må se om jeg kan huske navnet på det dækken hun havde sidste år.
    Har desværre smidt det væk, da hun ikke kunne passe det i år smiley


  • #41   6. nov 2017 Hvis det er kommet i forbindelse med en løbetid, ville jeg få hende tjekket ved dyrlægen - Det kan jo være en blærebetændelse der gør at hun har ondt og ikke vil gå, eller i værste tilfælde en livmoderbetændelse.

    Dette er ikke for at skabe skræk og rædsel, men præcis sådan have min tæve det i et godt stykke tid, før hun pludselig begyndte at bløde igen på trods af at hendes løbetid for længst var overstået.
    Jeg bestilte tid ved dyrlægen, og lige som vi kom derned væltede det ud med blod, og hun blev akut opereret for livmoderbetændelse.
    Dyrlægen synes det var imponerende at hun ikke havde givet tegn på at hun havde ondt, da hun havde haft denne betændelse noget tid og at det var i sidste øjeblik at vi kom med hende smiley




  • #43   6. nov 2017 Det kommer jo an på hvor koldt det er smiley I min lejlighed ville nogle hunde fryse.. Der er pisse utæt og jeg bor i stueetagen, så har en kold kælder lige nedenunder der gør det enormt fodkoldt


  • #44   6. nov 2017 Man skal vel sørge for, at hunden ikke fryser i eget hjem?
    Min egen sover fx tit på gulvet om sommeren, pga varmen, men om vinteren lægger hun sig altid i kurven, når det bliver rigtig koldt, lægger jeg et lammeskind under kurven, så den har noget isolering fra gulvet. Derudover ligger hun en del i sengen, og, når jeg ikke er hjemme, i sofaen, som jo er gode til at få varmen i.


  • #45   6. nov 2017 Hun frøs sidste vinter, også indenfor selv om der var varme på.
    Hun havde nærmest ingen pels på maven og ufatteligt lidt mange andre steder!!
    Hun fryser ikke nu hun er "voksen".
    Kun udenfor.


Kommentér på:
Vil ikke gå tur?!

Annonce