{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.346 visninger | Oprettet:

Emilie P
Emilie P
Tilmeldt:
12. nov 2017
Emner: 1 Svar: 2

Löwchen-opdrættere - hvilke kan anbefales? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min kæreste og jeg er helt nye i denne verden, vi har aldrig haft hund før, og vi er ved grundigt at undersøge, hvilken race, der passer os og hvor vi kan besøge opdrættere, for at finde ud af, hvad der er bedst for os at gøre.

Vi synes umiddelbart ud fra hvad vi kan læse på nettet at Löwchen-racen ville passe godt ind hos os. Vi vil gerne besøge opdrættere inden evt. endelige fastlæggelse af om racen er den rigtige for os.

Hvor finder jeg opdrættere, der ikke avler for udstilling, men udelukkende for kæl?

Jeg har læst mig til at, der kan være forskel på, hvilke dyr og dermed egenskaber, der avles på, hvis opdrætteren går op i udstilling. Vi er kun interesseret i hvad der er "inde i hunden" og ikke uden på.

På forhånd mange tak! Jeg håber meget, nogle af jer erfarne folk kan hjælpe os nybegyndere lidt på rette vej.

Mvh.
Emilie P.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Löwchen-opdrættere - hvilke kan anbefales?
  • #2   12. nov 2017 Kennel lions of denmark avler nogle rigtig fine hunde, både til kæl og udstilling. smiley

  • #3   12. nov 2017 Seriøse opdrættere avler ikke kun efter kæl, seriøse opdrættere avler efter at forbedre racen, de avler efter at lave sunde racetypiske hvalpe.
    Og nu er det en lille Löwchen du vil have, så der behøver du nok ikke tænke på om den er opdrættet til udstilling eller ej, det er jo ikke en brugshund, hvor du både har brugslinjer og arbejdslinjer og hvor du skal vælge hvilken linje du skal have.

    Find en opdrætter, hvor hundene er testet for racerelaterede sygdomme og hvor du har en god mavefornemmelse.

    Og selv om der er avlet til udstilling, så er de stadig til kæl.


  • #5   12. nov 2017 Jeg vil anbefale lionsbybille.dk . Meget kompetent opdrætter med hjertet rette sted, de har oftest kun et kuld om året.

  • Emilie P
    Emilie P Tilmeldt:
    nov 2017

    Emner: 1 Svar: 2
    #6   13. nov 2017 Tak for jeres svar. Ville svare jer individuelt under hvert af jeres svar, men jeg kan ikke finde ud af det.

    Jeanette O: God pointe, vi må forhøre os, når vi er i kontakt med en opdrætter. Tak for dit svar.

    Krøllet kærlighed: Tak - dem kigger jeg på!

    Anni: gode pointer, dem vil jeg tage in mente.

    DKK med soulmates: meget enige i dine betragtninger; vil prøve at søge efter opdrættere, der er godkendt af DKK. Har vi tænkt på. Kender du til et kartotek/hjemmeside, hvor DKKs opdrættere er godkendt? Eller skal man fremsøge alle opdrættere og så kigge individuelt på dem om de er godkendt af DKK? Og for resten, mange tak for dit udførlige svar.

    Michelle J: Tak for dit svar. Jeg kigger på Lionsbybille.dk.



  • #8   13. nov 2017 Www.canis-minor.dk
    Det er racens specialklub. Der inde kan du både finde aktuelle kuld, parringer hvor der ventes hvalpe og en liste over opdrættere i racen.
    Ud fra listen kan du søge lidt rundt på opdrætterene og se hvad de skriver på deres hjemmesider. Se hvad de hver i sær lægger vægt på i opdrættet.
    Det er et godt sted at starte.

    Når du ikke er interesseret i udstilling osv. Så husk at sig det til opdrætteren. så kan de fordele hvalpene efter det smiley
    Jeg kan godt forstå du lægger mest vægt på det gode sind og hundens indvendige sammensætning og sundhed som helt alm. Hvalpekøber. Det er og skal også være det vigtigste! Det aller bedste er jo når man både har fokus på disse ting og ikke går på kompromis hermed, men også sørger for eksteriøret er i orden ved feks at udstille hundene lidt så man får vurderet sit avlsarbejde på eksteriørsiden smiley

    Du kan i øvrigt også inde på klubbens hjemmeside læse om lignende racer hvis det alligevel ikke lige skal være løwchen. Så er der flere typer som minder lidt om. Min egen race bologneseren feks.


  • #9   13. nov 2017 Det bedste du kan gøre er at henvende dig til et par af dem som opdrætter racen, snak med dem og se om du syntes du harmonerer med personen, tag ud og besøg opdrætter og mød dennes hunde på hjemmebane, vurder om det er noget du vil støtte smiley der går rigtig mange rygter i løwchen kredse du har sikkert fået pb om nogle af dem allerede smiley lad være med at tage notits af rygter, kontakt kennelerne og dan din egen mening smiley løwchen er en fantastisk race, jeg har to og elsker dem, men hold da op der er meget fnidder i krogene omkring racen smiley

  • Emilie P
    Emilie P Tilmeldt:
    nov 2017

    Emner: 1 Svar: 2
    #10   13. nov 2017 Ginne-Bolognese: Tak for dit svar. Og mange tak for linket - en kæmpe hjælp. Den side er jeg ikke stødt på under min research.

    Bodil Dalsgaard: Mange tak for dit svar. Din tilgang til valg af hund/opdrætter, lyder som vores.
    Vi tager alles ord in mente og vil forholde os nogenlunde objektivt ifht. endelige valg af opdrætter. Og vi vil sørge for at besøge flere forskellige inden endeligt valg - således at vi får afdækket området bedst muligt og føler os mest sikre.
    Jeg har selv haft indekanin i mange år og kender fra det miljø til mange grupperinger, rygter osv. Jeg prøver at forholde mig rimelig neutralt til sådanne ting, selvom jeg selvfølgelig lytter til folk og husker hvad de har sagt. Men jeg holder af selv at undersøge tingene på en objektiv måde, så det vil også være vores indgangsvinkel, når min kæreste og jeg skal købe hund.


  • #11   13. nov 2017 Skulle jeg ud for at købe Løwchen nu, ville jeg uden tvivl køre til Nordjylland og besøge kennel lions of Denmark.
    Men hvis jeg var rigtig frisk kørte jeg til over grænsen til kennel Disneyland smiley


Kommentér på:
Löwchen-opdrættere - hvilke kan anbefales?

Annonce