{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

Dækker jeres forsikring fx lungeorm? {{forumTopicSubject}}

Ja, ganske kort og godt - dækker jeres forsikring, hvis jeres hund får lungeorm eller hjertelungorm (fransk hjerteorm) ?

Dumle har lige haft hjertelungorm, og vi sendte derfor som sædvanligt regningerne ind til forsikringen.
Fik dog svaret: " Vi gør jer opmærksom på at såfremt hundene får diagnosen hjertelungeorm, er der ikke dækning for sygdommen på forsikringen da det betragtes som en parasit og forsikringen dækker ikke parasitter.
Der er heller ikke erstatning på udleveret recept på ormekur, da forsikringen dækker ikke ormekur."

Og det studsede jeg faktisk lidt over!

Jeg kan sagtens forstå at de ikke gider at betale de "almindelige" forebyggende ormekure (dem hundene fx altid skulle have, for at kunne komme til Sverige), men hjertelungorm er da ikke "bare" orm, det er da en alvorlig sygdom! smiley

Vi er ellers lige skiftet til dem, da de dækker kiropraktor, genoptræning og alt mulig andet, som den gamle ikke dækkede. Men et eller andet sted skulle gavmildheden vel stoppe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækker jeres forsikring fx lungeorm?
  • #3   17. nov 2017 Jeg har aldrig læst en begrænsning på sygdomme forårsaget af parasitter.
    Jeg sender mine hvalpe ud i verden med en agria-forsikring, og én af dem fik en kattebåret parasit, som forsikringen tog alle regninger på.

Hvilket selskab har du?

• #4   17. nov 2017 #1 - Jeg tror ikke det er så udbredt mere, men det er da ikke særlig mange år siden, hvor hunden skulle have en ormekur, for at komme med til fx Sverige. Det var forebyggende, og et krav fra Sverige. Det krav er heldigvis fjernet nu smiley

#3 - Ja, jeg synes også det lyder meget underligt! Vi har Tjenestemændenes forsikring.

• #6   17. nov 2017 #5 - Ja, er klar over de sagtens kan tillade sig at sige det. Nu var jeg mere nysgerrig efter at høre, om det ikke er ret unormalt - så kan jeg jo presse citronen lidt, og forhåbentlig få dem til at ændre på det smiley

Det er ret nyt, at de overhovedet tilbyder hundeforsikringer, og de har før været tilbøjelig til at ændre lidt i reglerne, hvis man påpeger at det er meget unormalt i forhold til andre hundeforsikringer.

Det er i hvert fald et forsøg værd tænker jeg - og god pointe du har, i forhold til deres egne regler, om at hunden skal undersøges og behandles for orm!

• #8   17. nov 2017 #7 - Er punkt 8.7 hvad de ikke dækker, eller hvad de dækker? smiley

• #10   17. nov 2017 Kathrine vi har da dyrekassen danmark og de dækkede alt da Aika var alvorligt syg med hjertelunge orm.
    blodprøver, scanning, medicin og alt.

• #12   17. nov 2017 mon ikke det måske bare er på alm forbyggende for orm lopper osv ?
    og ellers har vi måske bare været heldige at få det dækket smiley

• #15   18. nov 2017 Det lyder lidt selvmodsigende, at skrive sådan i sine betingelser, men alligevel betale i nogle tilfælde eller ved nogle type undersøgelser?

Kan også se, at de HAR indsat penge for test af deres afføringsprøver.. På trods af de skrev i mailen, at de ikke dækkede i forbindelse med orm... Øøhh.. Tror bare jeg tier stille så smiley smiley

• #16   18. nov 2017 Min dækker ikke receptpligtig medicin eller materialer i forbindelse med sygdom/skade, det fandt jeg i hvert fald ud af, da Pepsi skar sin trædepude op smiley
    Materialer mener jeg div. forbindinger m.m.
    Har Alm. Brand

• #18   19. nov 2017 Ja, selvrisiko på 300 kr. smiley

I mailen fra sagsbehandlingen efter Pepsi`s skade står der:

Vær opmærksom på
    Udgifter til diverse gebyrer, udleveret eller ordineret medicin, plejemidler, foder og kosttilskud dækkes ikke af forsikringen jf. forsikringsbetingelserne 6727, afsnit 4.

Dertil kan jeg se alle de kvitteringer på forbindingsmatriale er trukket fra... Kan dog se de dækkede konsultationerne ifb. med dette.

• #19   19. nov 2017 Da hunden jo er klog og kunne træde forbindingen af var jeg flere gange ved dyrlægen og købe ekstra forbindinger uden en konsultation og skiftede herhjemme. Disse kvitteringer har de ikke dækket.

Kommentér på:
Dækker jeres forsikring fx lungeorm?

Annonce