1.809 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Knald rødt øre Knald rødt øre

Hej alle.

Vi har tid ved dyrlægen kl 10 i morgen formiddag.

Pan har i løbet af natten, anskaffet sig et knald rødt øre, og det stinker.
Desværre havde dyrlægen ingen akuttider i dag...
Det er virkelig kommet lynhurtigt, og hun klør, klør og klør på det....
Er der noget man kan gøre? For at det ikke klør så meget...
Det er rigtig ubehageligt, ikke mindst for hende, at se på smiley

Gode råd søges

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stoppet køkkenvask 600 kr.
  • Hænge lamper op 500 kr.
  • Painting the inside of a small building 3.940 kr.
  • Rengøring af 200 kvm hus 1.500 kr.
  • Hækkeklipning af ca. 35 m hæk 2.000 kr.
  • Privat kok søges til madlavning med grøntsager fra egen køkkenhave i Holte 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knald rødt øre
  • #2   30. nov 2017 Endelig ikke xylocain i øret!!

Øret er lidt bøvlet fordi der skal være en ret høj PH i det. Derfor kan man ikke rense med hvad som helst. Bedst er det at have ørerens hjemme.

Du kan prøve at rense lidt op med en vatrondel, men det er behandling, der skal til.

• #3   30. nov 2017 Kan du nå i byen, så find en ørerens til formålet

• #4   30. nov 2017 En anden dyrlæge?
    Det kan ikke vente til i morgen, når hunden er så generet.
    Er det indeni øret eller er det et såkaldt blodøre?

• #5   30. nov 2017 Personligt havde jeg også fundet en dyrlæge med tid... inden eller udenfor normal åbningstid.

Det er afsindigt smertefuldt

• #6   30. nov 2017 Blodøre?
    Det er indeni øregangen samt i den ydre del (stadig på indersiden) af øret hun er knald rød....
    Der er ikke sådan lige, at finde en dyrlæge der har åbent nu....
    Puha, har det skidt over det smiley

• #7   30. nov 2017 Der er vagtdyrlægen smiley

• #8   30. nov 2017 Er i korrespondance med en dyrlæge, der ud fra billeder vurderer om det er alvorligt smiley

• #9   30. nov 2017 Jeg var også taget en tur til vagten. God bedring med vuffi

• #10   30. nov 2017 det bedste man kan gøre er at rense meget forsigtigt med ørerens.
    men hvis øret er SÅ rødt og generet, havde jeg fundet en anden dyrlæge og fået noget behandling.

Det kan være så smertefuldt for dem med sådan et øre.

• #12   30. nov 2017 Jamen, det er såmænd næppe alvorligt, som i at hunden mister hørelsen eller dør, men det lyder til øregangsbetændelse, og det er ekstremt smertefuldt og generende, fordi det klør!

Hvis du ikke kan komme til dyrlæge nu, så må du afsted på et døgnapotek efter ørerens og en krave. Så fylder du øret med ørerens, nulrer forsigtigt uden på øret, lader den ryste hovedet, tørrer snask ud med et stykke vat og fortsætter et par gange. Det kan lindre en lille smule.

Vær OBS på at dyrlægerne som regel bare giver dråber med hjem, uden at teste præcist hvad der er galt. Jeg insisterede på en dyrkning til sølle 200 kr, og var sikker på at hunden fik rette behandling i første hug.

• #14   30. nov 2017 Det bliver nu også rødt og hævet derinde, hvor der ikke kommer kradsende poter...

• #16   30. nov 2017 Vi tager til vagtdyrlæge nu, opdatering kommer ! smiley

• #17   30. nov 2017 Infektion med gærsvamp.
    Øredråber i 14 dage 2 gange dagligt, og en injektion med binyrebarkhormon fik hun....
    Puha da.... en masse penge fattigere - hurra for sygeforsikring!

• #18   30. nov 2017 Godt du kom afsted. Det gjorde du rigtigt i, og ja, hurra for forsikring smiley

Min hund får svær ørebetændelse en del gange om året, pga. allergi, og hun er meget forpint. Binyrebarkhormonet kan dog tage smerterne/ubehaget inden for 15 minutter ...

Hun får også nogle fantastiske øredrb. som behandler betændelsen.

De første gange viste vi ikke hvad det skyldtes, så hun var ved vagtdyrlæge (vi havde også hjemmebesøg), en del gange.

Hendes ører starter med at lugte, de bliver varme og øreflippen bliver rød, og hun ryster på hovedet, brummer, prøver at klø, piver. Man skal behandle så snart de første symptomer viser sig, da hunden er voldsomt forpint.

Hunden kan kradse sig selv til et blodøre, hvis ikke man er meget påpasselig ...

Kia efter operation af blodøre (1. operation var ved vagtdyrlægen som sjuskede forfærdeligt, så det var meget heldigt, at min dyrlæge kunne redde hendes øreflip, selv om den ser noget maltrakteret ud nu ...) ...

profilbillede
  • #19   30. nov 2017 Kias øre nu:

profilbillede
  • #20   30. nov 2017 Årh... Cof får det også hvert år - han har det lige nu, faktisk. Sidste år fik han krattet et blodøre til sig, som heldigvis gik i sig selv.

Det bøvlede er, at han skal i narkose for overhovedet at blive undersøgt.
    SÅ træls...

Det er noget djævelskab.

• #21   30. nov 2017 Stakkels Cof. Man føler sig så magtesløs, når de lider, og man ikke rigtig kan gøre noget, udover at putte medicin i dem.

Kia ved godt hun ikke må klø, men blodøre kan også komme af rysten på hovedet, i sig selv. Hun har lært, at komme hen til mig, og så "klør" jeg udenpå, med en bøjet kold pegefinger (ingen fingerspids i øret), lige i det yderste af øret, så hun kan komme til, at lugte og smage til det, uden selv, at få poten i det.

Alt for at undgå blodøre. Der er stadig blod i loftet, fra da hun kom hjem fra den sidste operation, og sprøjtede blod op af vægge, og hen over loftet, når hun rystede på hovedet .. gys.

Da hun fik de første ørebetændelser, næsten altid i vagten selvf. smiley måtte jeg tage fri fra arbejde, for at få dyrlægen på hjemmebesøg (vi havde ikke bil). Det var godt nok dyrt.

Førhen var Kia ligeglad med at blive undersøgt. Men efter hun blev 7 år, har vi indimellem måttet give hende mundkurv på, ved dyrlægen, når øjne og ører skal undersøges/behandles. Jeg ved ikke om hun vil bide, men hun vil hukke ud efter dyrlægen af angst for smerter, og reelle smerter. Og det skal selvf. forebygges.

Hvorfor skal Cof bedøves? Bliver han udadreagerende, stresser han for meget?

Binyrebarkhormonen virker upåklageligt, selv meget små doser heldigvis. Desværre skal hun have Incurin sammen med, da hun ellers bliver inkontinent, den gamle vov ... men så længe det virker, er det jo godt nok.

Men det bedste, når det er allerværst, er en gang behandling med Easotic øredrb. Intet kommer op på sidelinjen med det. Men der er jo risiko for resistens en dag.

Men hvor er det godt, så længe det virker smiley

• #22   1. dec 2017 Vi kan hjælpe ham lidt ved at massere øret godt, men det rækker jo aldrig.
    Vi forsøger altid at tage det i opløbet ved at rense godt op med rens og swabs, men en gang i mellem er det den store tur.
    Så må vi afsted - han panikker totalt når dyrlægen nærmer sig øret, hun får ikke engang lov at kigge. Mundkurv løser ikke problemet, han kan ikke fastholdes - så i bedøvelse med ham, så kan hun rense ordentligt og udtage prøve til mikrobiologi.

Og så i gang med øredråber - aldrig nok med almindelig behandling, han skal have den et stykke længere. Det samme når han har haft hudbetændelse....

besværlig vaps....
    Han har aldrig fået systemisk binyrebarkhormon, heller ikke i engangs... men vi giver ham lidt smertestillende...

Stakkel dyr smiley

• #23   1. dec 2017 Det er ikke nemt. Især fordi de ikke forstår hvad der sker.

Kia får ikke medicin fast. Men jeg er glad for at have det PN. smiley

• #24   1. dec 2017 Det var godt du kom afsted, TS. Håber det lindrer hende allerede smiley

Kommentér på:
Knald rødt øre

Annonce