1.809 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Knald rødt øre Knald rødt øre
Hej alle.
Vi har tid ved dyrlægen kl 10 i morgen formiddag.
Pan har i løbet af natten, anskaffet sig et knald rødt øre, og det stinker.
Desværre havde dyrlægen ingen akuttider i dag...
Det er virkelig kommet lynhurtigt, og hun klør, klør og klør på det....
Er der noget man kan gøre? For at det ikke klør så meget...
Det er rigtig ubehageligt, ikke mindst for hende, at se på
Gode råd søges
0 synes godt om
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.022
Øret er lidt bøvlet fordi der skal være en ret høj PH i det. Derfor kan man ikke rense med hvad som helst. Bedst er det at have ørerens hjemme.
Du kan prøve at rense lidt op med en vatrondel, men det er behandling, der skal til.
aug 2006
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Emner: 159 Svar: 12.788
Det kan ikke vente til i morgen, når hunden er så generet.
Er det indeni øret eller er det et såkaldt blodøre?
aug 2006
Det er afsindigt smertefuldt
feb 2015
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 66 Svar: 384
Det er indeni øregangen samt i den ydre del (stadig på indersiden) af øret hun er knald rød....
Der er ikke sådan lige, at finde en dyrlæge der har åbent nu....
Puha, har det skidt over det
aug 2006
feb 2015
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.300
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.197
men hvis øret er SÅ rødt og generet, havde jeg fundet en anden dyrlæge og fået noget behandling.
Det kan være så smertefuldt for dem med sådan et øre.
sep 2017
Følgere: 552 Emner: 161 Svar: 10.981
Hvis du ikke kan komme til dyrlæge nu, så må du afsted på et døgnapotek efter ørerens og en krave. Så fylder du øret med ørerens, nulrer forsigtigt uden på øret, lader den ryste hovedet, tørrer snask ud med et stykke vat og fortsætter et par gange. Det kan lindre en lille smule.
Vær OBS på at dyrlægerne som regel bare giver dråber med hjem, uden at teste præcist hvad der er galt. Jeg insisterede på en dyrkning til sølle 200 kr, og var sikker på at hunden fik rette behandling i første hug.
aug 2006
feb 2015
feb 2015
Øredråber i 14 dage 2 gange dagligt, og en injektion med binyrebarkhormon fik hun....
Puha da.... en masse penge fattigere - hurra for sygeforsikring!
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.289
Min hund får svær ørebetændelse en del gange om året, pga. allergi, og hun er meget forpint. Binyrebarkhormonet kan dog tage smerterne/ubehaget inden for 15 minutter ...
Hun får også nogle fantastiske øredrb. som behandler betændelsen.
De første gange viste vi ikke hvad det skyldtes, så hun var ved vagtdyrlæge (vi havde også hjemmebesøg), en del gange.
Hendes ører starter med at lugte, de bliver varme og øreflippen bliver rød, og hun ryster på hovedet, brummer, prøver at klø, piver. Man skal behandle så snart de første symptomer viser sig, da hunden er voldsomt forpint.
Hunden kan kradse sig selv til et blodøre, hvis ikke man er meget påpasselig ...
Kia efter operation af blodøre (1. operation var ved vagtdyrlægen som sjuskede forfærdeligt, så det var meget heldigt, at min dyrlæge kunne redde hendes øreflip, selv om den ser noget maltrakteret ud nu ...) ...
okt 2007
aug 2006
Det bøvlede er, at han skal i narkose for overhovedet at blive undersøgt.
SÅ træls...
Det er noget djævelskab.
okt 2007
Kia ved godt hun ikke må klø, men blodøre kan også komme af rysten på hovedet, i sig selv. Hun har lært, at komme hen til mig, og så "klør" jeg udenpå, med en bøjet kold pegefinger (ingen fingerspids i øret), lige i det yderste af øret, så hun kan komme til, at lugte og smage til det, uden selv, at få poten i det.
Alt for at undgå blodøre. Der er stadig blod i loftet, fra da hun kom hjem fra den sidste operation, og sprøjtede blod op af vægge, og hen over loftet, når hun rystede på hovedet .. gys.
Da hun fik de første ørebetændelser, næsten altid i vagten selvf.
Førhen var Kia ligeglad med at blive undersøgt. Men efter hun blev 7 år, har vi indimellem måttet give hende mundkurv på, ved dyrlægen, når øjne og ører skal undersøges/behandles. Jeg ved ikke om hun vil bide, men hun vil hukke ud efter dyrlægen af angst for smerter, og reelle smerter. Og det skal selvf. forebygges.
Hvorfor skal Cof bedøves? Bliver han udadreagerende, stresser han for meget?
Binyrebarkhormonen virker upåklageligt, selv meget små doser heldigvis. Desværre skal hun have Incurin sammen med, da hun ellers bliver inkontinent, den gamle vov ... men så længe det virker, er det jo godt nok.
Men det bedste, når det er allerværst, er en gang behandling med Easotic øredrb. Intet kommer op på sidelinjen med det. Men der er jo risiko for resistens en dag.
Men hvor er det godt, så længe det virker
aug 2006
Vi forsøger altid at tage det i opløbet ved at rense godt op med rens og swabs, men en gang i mellem er det den store tur.
Så må vi afsted - han panikker totalt når dyrlægen nærmer sig øret, hun får ikke engang lov at kigge. Mundkurv løser ikke problemet, han kan ikke fastholdes - så i bedøvelse med ham, så kan hun rense ordentligt og udtage prøve til mikrobiologi.
Og så i gang med øredråber - aldrig nok med almindelig behandling, han skal have den et stykke længere. Det samme når han har haft hudbetændelse....
besværlig vaps....
Han har aldrig fået systemisk binyrebarkhormon, heller ikke i engangs... men vi giver ham lidt smertestillende...
Stakkel dyr
okt 2007
Kia får ikke medicin fast. Men jeg er glad for at have det PN.
sep 2017
Følgere: 552 Emner: 161 Svar: 10.981
Knald rødt øre