{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Hvornår er understimuleringen "væk"? {{forumTopicSubject}}

Vi mangler ugen ud + næste uge med ro pga. lungeorm og det er...... ikke sjovt!

Selvsagt har vi jo 2 stk understimulerede hunde. Easy (7 mdr.) reagerer ved at være irriterende - bider lidt (ikke slemt), lægger op til leg, løber rundt i stuen, hvis han kan få lov, vækker os kl. 8 om morgenen (vi plejer at stå op omkring 9-10).

Nicki laver ballade - især når de er alene hjemme!! Stjæler ALT hvad hun kan, og alt der bare minder om mad, skal stå i et andet rum.

I går da jeg ikke var hjemme og min kæreste var i bad, har hun været på bordet og hive madsækken ned, og så stod de ellers og guffede begge to smiley

Nå, mit spørgsmål er - når vi må lave noget med dem igen, hvor lang tid bør det så tage før de ikke er understimulerede? Tænker det vel ikke allerede er efter 1. dag, når de ikke har lavet noget ud over lidt spor i 4 uger?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er understimuleringen "væk"?
  • #1   6. dec 2017 hvorfor i alverden er der lagt forbud mod aktivering ?

  • #2   6. dec 2017 #1 De må ikke løbe, lege eller få pulsen op under behandlingen af lungeorm, det er farligt..

    Spurgte ind til spor og generelt næsearbejde og dyrlægen sagde tøvende ok, så har også været meget forsigtig omkring det smiley


  • #3   6. dec 2017 Jeg overtog på et tidspunkt en voldsomt understimuleret beagle. Nærmest fra den første lange gåtur med indlagte søgeøvelser, var der ro på hende, og vi oplevede aldrig noget af alt det problemadfærd (urenlighed, gøen, aggression osv.) som de havde kæmpet med, i det gamle hjem.

    Så i min erfaring går det faktisk rigtigt stærkt.


  • #4   6. dec 2017 Tak!

    Nicki er blevet meget sur på andre hunde under det her sygdomsforløb - har tænkt det var pga. hun var så svag og syg i starten, men det kan selvfølgelig også være understimulering. Forhåbentlig bliver hun normal igen snart!


  • #5   6. dec 2017 Så lav hundespil, næsearbejde noget der kræver aktivering af de små grå. Aktivering behøver jo ikke foregå udendørs.

  • #6   6. dec 2017 Ak ja.. her er Coffeys stempel og udtrykt for kedsomhed smiley

    En lille uges tid synes jeg kan gøre det.


  • #7   6. dec 2017 Beaglen havde også været ekstremt udadreagerende i tidligere hjem. Men det forsvandt som dug for solen, så snart hun begyndte at blive aktiveret og stimuleret.
    Tror nærmest aldrig jeg har haft en nemmere hund (man skulle bare huske, at fjerne alt spiseligt - og spiseligt defineres meget bredt, når man er beagle smiley )


  • #8   6. dec 2017 Og billedet

    profilbillede
  • #9   6. dec 2017 #5 Vi laver det vi må, men det er altså slet ikke nok. Nicki har brug for at træne og lege, Easy har virkelig brug for bare at løbe og træne.

    Haha CH, så slemt er det ikke her - men man skulle tro Nicki ikke fik noget mad, hun er evigt sulten! Hvilket er i stor kontrast til før vi begyndte behandlingen, fordi der havde hun mistet sin appetit og vi måtte lokke mad i hende..
    Pt. får hun faktisk 3 kopper mad i stedet for 2 kopper, fordi hun tabte sig virkelig meget på 4-5 dage, før ormekuren smiley


  • #10   6. dec 2017 Ehmmmm, nu er mine behandlet for lungeorm temmelig mange gange (6-7-8 gange tilsammen), og der er altså ikke restriktioner på aktivitet, andet end lige 1-2 dage efter pillerne gives.

    Hjerteorm er værre, hvis de er massivt til stede, men med lungeorm er der ikke så meget at være bange for. Så slå du dig bare løs allerede smiley


  • #11   6. dec 2017 #10 Vores dyrlæge sagde noget helt andet - og Nicki har været ret slemt ramt, så jeg tør ikke gå mod dyrlægens anbefalinger..

    Flere andre har nu også sagt at det var godt jeg fik af vide de skulle holdes i ro, for mange dyrlæger glemmer at sige det smiley


  • #12   6. dec 2017 Korrekt, men det er kun i de første dage efter hver pille, hvor der er risiko for mange døde larver. Hvis angrebet er så slemt at hunden skal holdes i ro, kræver det opfølgning med penicillin, binyrebark og scanninger. Men det lyder til at I bare har fået piller?

    Hvor længe siden er det de har fået pille nr. 2? Og hvad er det du tænker der kan gå galt søndag, men ikke mandag, hvis hundene får lov at give gas?


  • #13   6. dec 2017 #12 De fik pille nr. 3 i lørdags og skal have sidste pille på lørdag og derefter 1 uge i ro, og så må vi lave det vi vil igen smiley
    Nicki var på antibiotika i starten af forløbet, men hun er heldigvis frisk igen nu smiley

    Jeg ved at medicinen gør noget med blodet, så hvis de får den mindste blødning, kan det være fatalt, fordi det er rigtig svært at stoppe igen.. Har ikke spurgt ind til, hvorfor de skal holdes i ro, fik bare af vide at det var vigtigt smiley


  • #15   6. dec 2017 Vi har også været en smule begrænset af, at 4 dage inden der blev konstateret lungeorm, så fik Easy hevet 2 tænder ud - så i den første uge, var tørfoder forbudt (dvs. ingen spor/søgelege), og her de efterfølgende uger har ben og trækkelege været forbudt. Tror dog vi er ovre farezonen, så måske jeg skulle kigge efter lidt ben til dem?

    Nicki har været ret dårlig - hun havde feber, var sløv, mistede appetit og hendes vejtrækning lød mærkelig. Der er en lille bitte smule på vejtrækningen stadig, men det er stort set væk - og resten af symptomerne er også væk, heldigvis! smiley Easy har været helt upåvirket hele vejen igennem, men skal alligevel holdes i ro..

    Han er en ung fyr med krudt i, og er vant til at tage en spurterunde på marken 1-2 gange dagligt, så den tur mangler VIREKLIG meget smiley


  • #17   6. dec 2017 Uha, de er lidt for dyre lige pt. til, jeg vil forsøge.. Nicki splitter alt ad, inkl. de sorte, store KONG.. Og med alle de ting der skal betales til hundene i denne måned, så har vi desværre ikke lige penge til det smiley

    Måske en anden gang - men er de sikret mod hunde der er gode til at splitte ting ad?


  • #19   6. dec 2017 Starmark er umulige at ødelægge og de mørner ikke som KONG.

    Flere af vores ting har overlevet 4 schæferes mordforsøg smiley smiley


  • #22   6. dec 2017 Ok, det har vores kun prøvet få gange..
    Den ældste er over 15 år gammel smiley
    Holder fint stadig, men er meget lidt køn.
    Den spenderede en vinter i haven og blev lidt blegfesen.

    De ser alle lidt nussede ud, men holder glimrende...


  • #23   6. dec 2017 Rotterne

    "Jeg træner med en muffinform og tennisbolde i, med godbidder under"

    Jeg forstår ikke legen?


  • #26   7. dec 2017 Ahh jeg tænkte på dem i papir. Det er en god leg. Den er ret svær den del med beherskelse.

Kommentér på:
Hvornår er understimuleringen "væk"?

Annonce