{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Lise N
Lise N
Tilmeldt:
16. jun 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21

Negleklip / elektronisk neglefil til de 4-benede {{forumTopicSubject}}

Jeg håber der er nogle som kan komme med gode fif eller hjælpemidler til negleklining/neglefil.
Vi har svært ved at holde neglene nede på forpoterne af vores bulldog.
Han synes ikke det er sjovt at få klippet negle. Det er rigtig svært at se nerven på hans sorte negle.
Jeg overvejer derfor om jeg skal begynde at file dem i stedet for.

Mon der er nogle her som bruger fil? Hvis der er, hvilke bruger i? Og har i gode erfaringer med en elektrisk?
Jeg har kigget lidt på denne:
http://m.zooplus.dk/shop/hund/hundepleje_klippemaskine/potepleje/359171?gclid=EAIaIQobChMI8_up1LmP2AIVEeEbCh3SyAAYEAQYASABEgIVCfD_BwE


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Negleklip / elektronisk neglefil til de 4-benede
  • #1   18. dec 2017 Jeg har præcis den fil du linker til, jeg synes den er rigtig god, jeg har taget beskytter låget af, eftersom vi har en hel del rutine i det nu, så jeg kan bedre komme rundt uden låget på, men det er klart en god ting med beskytter låget på, når i skal lærer det begge 2, så der ingen skade kan ske.

    Jeg startede med at få Sam ned i dæk på et tæppe og så belønne ham når jeg lagde en hånd på hans pote, træk han poten til sig, fik han ingen godbid,
    Efter vi kunne det på begge poter uden at han træk poten til sig, begyndte jeg at holde om poten før han fik en godbid.
    Jeg træk tiden, så jeg kunne holde om poten i længere tid, herefter introducerede jeg neglefilen uden at tænde den, en hånd på pote + negle fil ved kløerne, derefter godbid, holde om pote med negle fil ved kløerne.

    Så startede jeg på at belønne ham for at ligge roligt, imens jeg tændte neglefilen, først på lav hastighed og uden at tage den ned til hans kløer. Derefter nede ved kløerne og tilsidst at file en klo på lav hastighed og belønne.
    Husk ikke at file særlig længe ad gangen, da den hurtigt bliver varm, specielt i starten når han ikke er van til det.
    Trækker han poten til sig, gives der ingen belønning, gør han det 2 gange i træk, så gå et skridt tilbage i træningen (hånd på pote, holde om pote osv.) og beløn ham nogle gange for det, før i igen prøver at øge kriterierne, så han stadig får succes og lærer at det er okay og ikker er farligt smiley

    Jeg kører på hastighed 2 nu og med den grove del der hører til (du kan selv skifte mellem dremlerne der hører med til), og det går dælme hurtigt med at få filet en negl, bliver neglefilen sløv, så er det fordi batteriet skal skiftes.

    God træning smiley


  • Lise N
    Lise N Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #2   20. dec 2017 Tak for din besked. Det lyder rigtig spændende. Filen er bestilt og glæder mig til at bruge den på Balder?? Tak for hjælpen.

  • #3   20. dec 2017 Det var så lidt smiley

Kommentér på:
Negleklip / elektronisk neglefil til de 4-benede

Annonce