{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Brok over 5-taller {{forumTopicSubject}}

"Fjern dit 5-tal til min hund tak. Jeg er ikke interesseret i det, og du er kun ude på ballade, siden du giver så mange 5-taller. Vi vil ikke have din slags herinde!"

Den slags kommentarer ser jeg til min store undres efterhånden flere og flere af herinde, skrevet til brugere der ikke er bukket under for gruppepresset og den uskrevne regel Gruppen har fastlagt om at alle hunde er dejlige og derfor skal have 7. Indordner man sig ikke efter det, er man ikke velkommen her, for så er man her bare for at lave ballade!

Der er efterhånden ogå udviklet sig en tendens til at man bytter lige over.Som hovedregel, giver man så mange 7-taller som muligt, for at få flest mulige 7-taller igen, til alle hunde uanset om den har gode eller dårlige billeder, mangelfuld eller detaljeret beskrivelse eller man kan lide den eler ikke, og dem man har fået 4 eller 5 af får naturligvis det samme igen, og så kan deres hund være nok så smuk og have de bedste billeder og den mest interessante beskrivelse - den skal bare have 4 eller 5 hvis dens ejer også har givet deres/jeres hund det.

Det betyder nu at de hunde der er bedst bedømte nu, ikke nødvendigvis er de kønneste: Nej det er dem hvis ejere giver flest 7-taller til andres hunde. Ikke nødvendigvis fordi de synes at de hunde de bedømmer er de kønneste, men fordi de har regnet ud at det kan komme dem selv til gode, fordi de får deres 7-taller igen.

Når der så kommer en der ikke er med i Gruppen og giver et ærligt og redeligt 5-tal, der ødelægger det ellers så fine gennemsnit fra 6,98 til 6,90, ja så falder der brænde ned, og så bliver man altså nødt til at give 5 igen, måske endda mindre, hvis man ikke får en grund til det 5-tal de fik.

Enkelte brugere herinde er meget vovede (og dem tager jeg hatten af for)
De skiller sig virkelig ud fra gruppen ved at tage karakterskalaen den er. De kigger på de ord der står ud for tallene på karakterskalaen, og giver de hunde de bare synes er almindeligt pæne, altså hverken grimme eller ekstra lækre 3 (middel) Egentlig meget logisk i min verden, men jeg tør sgu ikke selv uddele for mange 3 taller, for så stemmer I mig ud herfra..... De hunde de så synes er noget pænere får 4 eller måske 5, og ser de en virkelig flot hund, hvor de erved at falde ned af stolen af beundring og misundelse over at de ikke selv ejer denne hund, får et 7-tal.

Faktisk er der en herinde med en puddel, der dømmer hundene herinde efter karakterskalaen, og det har hun oven i købet skrevet på sin hunds profil. Det sjove er så at der er en anden der har skrevet til hende, at hun sgu da ikke bare kan komme her og lave sit eget karaktersystem. *LOL*
Hvem er det lige der har lavet deres eget karaktersystem? Det har Gruppen, og systemet omhandler kun én karakter, og det er 7.
De der modsætter sig Gruppens uskrevne love og regler, og benytter skalaen som den oprindeligt var ment fra galleriets side, skal bare stemmes ud.

Det er virkelig nogle grimme beskeder man støder på herinde for tiden. Det lyder nærmest som om de gælder liv eller død, når det drejer sig om det skal være et 4-tal 5-tal eller et 7-tal.
Så meget ballade, splid og uvenskab for sådan en lille ting, som var har været et påhit fra galleriet for at gøre siden her lidt sjovere og spændende. Ja for at have en lille SJOV konkurrence.

Tag dog karaktersystemet som det er, og afgiv nogle ærlige stemmer, og vær glade for de ærlige stemmer I får tilbage.

Selv er jeg træt af ikke at få ret mange ærlige stemmer. Jeg giver 7 til de hunde jeg bryder mig om, og jeg får altid 7 igen. Når jeg giver 4 og 5 får jeg dem også altid igen. for jeg skal da ikke komme at tro at min hund er kønnere end andres. Egentlig kunne jeg virkelig godt tænke mig at vise at jeg kan give 7 til en hund, selvom dens ejer kun har givet min 5, men jeg har ikke fået mulighed for at bevise det, for jeg får kun 4 og 5, når jeg selv har givet det

En del herinde vil nok føle sig tråd over tæerne eller provokeret af dette indlæg.
Andre aner ikke hvad jeg fabler om og ser er nok også nogle der er helt ligeglade.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brok over 5-taller
  • #1   20. mar 2005 Kan kun sige, at jeg synes du har helt ret.

  • #2   20. mar 2005 Jeg synes dit indlæg er tæske godt og meget ærligt og fornuftigt sagt...de karakterer er roden til meget ufred herinde og det er jo total latterligt...bytte bytte købmand...det vigtigste i bund og grund er jo hvad man selv synes om ens hund. Det er selvfølgelig altid fedt hvis folk kan se at ens hund er total tæskelækker (når det er en ærlig mening....
    Måske bliver jeg også upopulær fordi jeg støtter dig, men hvis folk vil gå i så små sko, ja så er det deres problem


  • #3   20. mar 2005 Hvor er jeg glad for at få lidt medhold.
    Faktisk regnede jeg med at få næsten samtlige brugere herinde på nakken, med undtagelse af dem folk i forvejen skælder ud på.

    Der var også et par dage, hvor jeg gjorde som dig Susanne, men jeg kan ikke indordne mig under det. Al spændingen ved karaktererne forsvinder jo.

    Jeg er blevet mere modig og har meldt mig ud af gruppen, og mine hundes gennemsnit falder derfor støt og roligt.
    Men jeg er ligeglad.
    Det hele er jo kun ment som en leg, og jeg kan ta´ det.
    Nickie er ligeglad med sit gennemsnit, og jeg elsker ham over alt på jorden uanset hvad andre synes.

    Der er jo en grund til at der eksisterer flere hundrede forskellige hunderacer, og det er jo blandt andet fordi vi /gudskelov) ikke alle har samme mening om hvordan en smuk hunde(race) ser ud.


  • #4   20. mar 2005 Karina... vi er da 3 herinde der bakker dig op ....griner....

  • #5   20. mar 2005 Tak Tina. Jeg sætter stor pris på jeres opbakning.

    Der er alligevel en del der har kigget herind, og jeg håber at min lille roman har givet lidt stof til eftertanke for dem der har gidet at læse den.


  • #6   20. mar 2005 hej..
    jeg er også en af dem der får "bank" rent verbal, men jeg har brede skuldrer- så jeg fortsætter selvfølgelig med at uddele 5 og 7 taller.
    kan ikke nænne at give mindre end 5- mange hundejere reagere desværre også grim nok ved et flot 5 tal, som faktisk står for lækker på poinskalaen. ( Men de vil have 7 !!!)
    Torben


  • #7   20. mar 2005 Karina og Nickie: jeg kan godt følge dit indlæg, dog vil jeg tilføje noget. Jeg gir' personligt kun 7 taller til de hunde jeg synes er det værd, ellers undlader jeg simpelhen at give karakter. Jeg ved hvor meget ballade der har været omkring de karaktere, og jeg synes ikke der er nogen grund tila t gøre folk kede af det ved at give dem mindre hvis ikke jeg finder deres hunde ekstra lækre, så undlader jeg heller at stemme.
    Jeg vil dog lige sige at jeg ikke synes 5 er dårligt, men vi synes vel alle vores hunde er 7 værd, derfor ser jeg ingen problem i at forspørge på hvorfor.
    Jeg går selv indfor at hvis folk giver min Nicki under 7, så får de det samme af mig, og det er ene og alene fordi jeg mener min hund er den bedste i verden ( det håber jeg vi alle synes vores hunde er ). At andres hunde er lige meget værd som Nicki, det er en anden side af sagen, men jeg mener ( og det lavder jeg ikke om på ) min Nicki er den bedste *SS*.

    men i øvrigt rigtig godt indlæg du har skrevet


  • #8   20. mar 2005 Ja Torben. Det er bl.a. nogle af de tæsk du har fået der har inspireret mig til dette indlæg, men jeg har set det flere steder.

    Hvis du går ind under dårligst bedømte hunde, hvor din egen lille vidunderlige rævehund ligger sammen med så mange andre flotte hunde, kan du læse mange grimme beskeder.


  • #9   20. mar 2005 Karina jeg spørger lige dumt...hvor ser man de dårligste bedømte hunde henne....kan kun se der hvor man ser de bedst bedømte hunde...trænger nok til briller hæ hæ

  • #10   20. mar 2005 Bolette jeg kan godt følge dig... en lille smule.
    Jeg har det bare sådan at hvis folk skal flippe sådan ud over et 5-tal, så er det det forkerte sted de har valgt at udstille deres hund.
    Jeg foreslår de laver en hjemmeside til den i sted for, meden gæstebog, hvor folk kan skrive hvis de synes om den.

    Folk tager de karakterer alt for alvorligt


  • #11   20. mar 2005 Karina: jeg er så enig som man overhovedet kan blive... Jeg giver så kun 7, for gider ikke det der brokværk, og hvis jeg giver mindre starter jeg jo nærmest en hel 3. verdenskrig, hvor jeg bliver beskyldt for div.

    har et eksempel på hvor sure og dobbeltmoralske folk bliver: altså jeg så at en person gav enm anden person karakteren 3, med den begrundelse at billederne var slørede, jeg sendte en kommentar og en karakter til den person, med samme begrundelse (syntes inderst inde at den persons billeder VAR slørede) derefter fik jeg så den besked tilbage at Tyson fik 4, fordi billederne var rodede (??) FAIR nok, hvis personen syntes det, er det da fint med mig, men det var en test fra min side, hvis man vil dele ærlige karakterer ud, skal man også kunne klare at få ærlige karakterer igen... Det er der så nogle der ikke kan klare, og det er jo egentlig dem, der kører det op til det helt store...

    Så, nu får jeg sikkert også på puklen!! c",)

    I øvrigt mener jeg stadig at det karaktersystem skal væk, så slipper vi for sure hoveder og starter ikke en 3. verdenskrig...


  • #12   20. mar 2005 Man klikker først på søg hund, hvor alle hunde først bliver nævnt i alfabetisk rækkefølge. Klik der hvor der står Racer alfabetisk, og vælg så dårligst bedømte.
    Håber du ved hvad jeg mener.


  • #13   20. mar 2005 Hey Karina...

    Jeg må sige jeg deler Susanne og andres holdning, jeg giver simpelthen kun 5 og 7 taller - men ALTID kun til dem jeg mener det ved!

    De andre går jeg blot forbi i stilhed ;o)

    Personligt som i der har læst min tråd og min profil ved, har jeg "afskaffet" karekter/poient inde hos Misja.............Jeg er nemlig omvendt død-træt af folk der bruger det til hvad de har løst til, for det udvander sq lige så meget som noget-for-noget gør det *S*

    Knuss...


  • #14   20. mar 2005 takker cecilie

  • #15   20. mar 2005 Drop pointsystemet og 3. verdenskrig er slut som Jeanette skriver...total enig

  • #16   20. mar 2005 Det at så mange har den holdning at de hunde de kan lide får 7 og resten ingenting får, medvirker også til at det ikke nødvendigvis er de flotteste hunde der er bedst bedømte. Gruppen accepterer at det kun er udvalgte hunde der får 7. Bare man holder sig til 7-taller.
    Jeg synes det er på tide at få opløst denne gruppe.

    Ja, jeg synes det er gruppepres.
    Jeg er træt af at føle mig tvunget til kun at give 7, når der er så mange andre tal at vælge imellem. Fandme nej! smiley


  • #17   20. mar 2005 Jeg har også skrevet under på at det skal afskaffes inde ved Karin, men jeg tror desværre ikke det bliver til noget.
    Det skal jo være de samme regler her som på heste, katte, bil og scootergalleriet.

    Jeg kunne forestille mig at galleriets holdning er at vi må indordne os efter reglerne her og sidens funktioner, eller holde os herfra.
    Der er jo ingen der tvinger os til at være herinde.
    Vi kan bare smutte hvis der er noget der ikke passer os. Altså i princippet...


  • #18   20. mar 2005 Ja det er for meget, og det bliver værre og værre.
    Da jeg kom herind i juni sidste år, var det ikke så slemt.

    Der skrev folk sådan noget som #Tusind tak for dit 5-tal. Din hund er noget af det flotteste jeg længe har set, så den får 7 af mig."
    På hestegalleriet er det heller ikke så slemt. Ja jeg vil næsten vove at påståm at det næsten fungerer efter hensigten.
    Jeg kan godt lide at bedømme heste derinde. Det er ligesom sjovee, når der er nogle tal at vælge imellem.

    Min hest har omkring 6,40 points og det er faktisk en rigtig god score derinde.


  • #19   20. mar 2005 ja.... 5 er HØJ!
    det er der os en der klager over på kattegalleriet"!
    der er ikk andet end bøvl med dem!


  • #20   20. mar 2005 He he.
    Synes efterhånden det kniber med opbakningen.
    I vil give 7-taller.... Om det kun er til nogen eller alle, kan jo komme ud å et. Resultatet bliver det samme.


  • #21   20. mar 2005 jeg vil give jer ret.
    point systemet skulle tages væk eller være sådan at man ikke kan se hvem der har været og stemmet.
    Selv giver jeg kun 5 og 7 taller for at ikke træde nogen over tæerne,men det gør man altid.
    Så skaf point systemet væk.


  • #23   20. mar 2005 Hej Karina. Hvis jeg ikke husker helt fejl - mener jeg altså at du har givet baloo 5 og alligevel fået et 7 tal af os, netop fordi jeg giver hunden karakter udfra hvad jeg mener om den, og ikke hvad andre mener om vores hund. Jeg har det dog som andre herinde, at hvis ikke jeg kan give 5 eller 7, så giver jeg ingenting. Det er de eneste to tal der "eksisterer" i den karakter skala jeg benytter. Hvis jeg ikke kan give en af de to tal, giver jeg ingenting - first and foremost fordi jeg ikke har lyst til at gøre andre kede af det eller sure, eller hvilke andre negative følelser karaktersystem nu engang kan få frem i folk.

    Ulempen ved at de fleste herinde har en klar holdning til systemet, viser sig helt klart når nye hundeejere kommer ind på galleriet, og giver ud fra hvad tallene står for. Det kan hurtigt sætte reaktionerne igang. MEN jeg vil ikke kalde gruppepres. Jeg vil kalde det uskrevne regler - og dem er der mange af herinde. Desværre....

    Hilsen Anne.


  • #24   20. mar 2005 Hej Janni - jeg håber da bestemt at du bliver herinde....

  • #25   20. mar 2005 Ja, for pokker! Kender alt for godt til det der! Giver af samme grund stort set ikke karakterer længere....Men når jeg giver dem er de ærlige....
    Falder også nogen gange lidt i grøften med kun at give til de hunde jeg synes skal have høje karakterer....
    Mange af de karakterer jeg har givet er blevet slettet igen...
    Og har da også modtaget en del grimme kommentarer!
    MEN er i bund og grund ligeglad, er der en karakterskala er det vel fordi den skal bruges!!!

    Laila


  • #26   20. mar 2005 Da jeg startede herinde brugte jeg også hele point systemet .. troede jo det var meningen siden det var der :o) Men efter al den ballade er jeg holdt op og giver nu kun 5 og 7 taller. De der bliver sure over et 5 tal har jeg intet tilovers for what so ever .. det er sgu pjat. Jeg går sjældent ind og ser hvad mine hunde har fået af karakter for jeg er egentligt ligeglad. Tjekker heller aldrig hvor de er på "bedst bedømt listen". Det har ingen betydning. Som nogle også har været inde på er der meget få personer herinde der virkelig kender ens hunde. Hvis de skulle få et 1 tal kan det derfor ikke få mit pis i kog .. jeg kommenterer det ikke engang .. for jeg er faktisk fuldstændig ligeglad. Jeg synes derimod det er sjovt at få en hilsen på drengenes sider og her vender jeg altid retur med et smil :o) Det skal lige siges at jeg faktisk aldrig har fået en sviner for, at give en lav karakter. Men jeg har vist bare været heldig !
    Karina: godt indlæg !


  • #27   20. mar 2005 Hvem bør egentlig også være dommer over hvor lækker en anden persons hund er???

    Man syntes jo egentlig at ens egen hund er den lækreste i verden og kan ikke se nogen som helst fejl ved den...

    Hver so syntes om sine grise, som man siger....

    Og vel er det da træls at få kritik, dog specielt hvis det er fra en der ikke kan tåle at få igen af samme pose, men sådan er mennesket vel opbygget... Det kan vi ikke rigtigt lave om på...

    Ville nu gerne have at folk der ved de ikke kan tåle at få kritik tilbage, skal holde sig fra at give kritik til andre...

    Altså: LAD VÆRE MED AT GIVE ÆRLIGE KARAKTERER, HVIS DU IKKE KAN TÅLE AT FÅ ÆRLIGT TILBAGE...


  • #28   20. mar 2005 J og M: Jeg vil mene at det er helt op til den enkelte at vurdere hvornår en andens hund er ekstra lækker eller om den bare er lækker.
    Man dømmer vel ud efter smag og behag.
    F.eks kunne jeg bestemt ikke tænke mig en mops, og det er heller ikke sikkert at I nogen sinde kunne finde på at anskaffe jer en golden.
    Sådan har vi forskellig smag, og gidskelov for det.
    Hvis alle have ens opfattelse af hvornår en hund er lækker, var der nok ikke mange hunderacer at vælge imellem.


Kommentér på:
Brok over 5-taller

Annonce