{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Trine A
Trine A
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71

Forholds regler nytårs fyrværkeri {{forumTopicSubject}}

Hvilke forholds regler har I her i forbindelse med nytår. Altså er der ting i gør anderledes i dagene op til? Og er jeres hund bange eller ok med fyrværkeri?

Her hjemme er flexlinen kommet på, i stedet for at gå fri på tur. Og vi er hjemme om aften her dagene op til hvor naboerne er begyndt at skyde af.

Vores hund er kun 7 måneder, så alt er jo nyt omkring nytår. Hun reagerer overrasket på fyrværkeri, når første raket går af , hvilket er forståeligt, og i dag begyndt hun at gø (gør hun når hun bliver overrasket) ellers tager hun det rigtig pænt og acceptere at naboerne fyre noget af. Hun søger dog menneske kontakt, som tryghed. Men vi tager vores forhold regler for at vi kommer bedst igennem nytår.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forholds regler nytårs fyrværkeri
  • #4   28. dec 2017 Tucker reagerer ved at gø, når han hører bragende, dog kun når vi er inde.

Den sidste uge op mod nytår er han IKKE løs + nogle dage efter. Selve nytårsdag bliver der gået en laaaang tur, gerne et sted hvor bragende slet ikke kan høres. Omkring aftensmadstid begynder han på beroligende fra dyrlægen. Selv i indhegnet have er han i snor når der skal tisses i løbet af aftenen, jeg tager INGEN chancer smiley

• #7   28. dec 2017 Vi er så heldige, at unge mennesker begyndte at skyde lidt af, omkring en uge siden.

Vi opfører os som der intet er sket, når der lyder et brag, da de begge i starten gloede på os. Nu er de begge ligeglade med det.

Så ingen problemer eller ændringer der.

Nytårsdag går vi ikke tur om aften. Der bliver det et smut i haven. Eftermiddagen bliver nok også en havetur.

Det er de eneste to ændringer.

• #9   28. dec 2017 Jeg lufter kun i snor og helkvæl/sele. men har stadig hunden med rundt, og han sidder i bilen som normalt ??

I dag var han med til fyrværkeridemo, og jeg fyrer lystigt hundepropper af henover ham på gåturene.

Med genbrugshund er det jo rart at se, hvad det er man har fået i hænderne smiley

• #10   28. dec 2017 Vores er 8 og kunne ikke være mere lige glad med det. Vi gør ikke noget specielt ud af det, andet end han aldrig har været alene nytårsaften. smiley

• #11   28. dec 2017 Har 1 der er utryg omkring fyrværkeri og 3 der er ligeglade.

De er ALDRIG uden snor når vi er ude, med mindre der er indhegnet så mine bliver hvor de er.
    Mine er aldrig ude omkring midnat nytårs aften.
    Mine får besked på at stoppe uønsket adfærd og ros godbidder når de har den rigtige opførsel.
    Men hende der er bange er en omplacerings hund som jeg fik som 4 årig fra KBH området og hun var hunderæd indtil sidste år der var hun mindre bange og gemte sig ikke så meget mere, i år er hun slet ikke slem gemmer sig under min stol hvis der bliver fyret af lige udenfor, så hun har fattet at det ikke er så slemt.

• #13   28. dec 2017 Mine er heldigvis ligeglade, jeg har til gengæld angst og kæmper en kamp for ikke at "smitte af" på hundene smiley

Men de får ikke lov til at rende fri og vi går aftentur rimelig sent så vi er nogenlunde sikre på at undgå tosser der fyrer af på ruten, altså her i dagene op til..

Nytårsaften sørger vi for at være luftet godt af tidligt, og så må de holde sig til jeg ikke kan høre mere fyrværkeri, og så kommer de kun ud på græsplænen inden sengetid..

• #14   28. dec 2017 Jeg var så heldig, at da min bedre halvdel gulnede hundene forleden, sprang der noget krudt.

Det er sjovt at se, at hannen er ligeglad, han har lige opdaget noget "farligt" på stien, og hvalpen reagerer, men ikke med angst.

Det er til sidst i videoen..

https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/45348-gaatur_med_brag_i__

• #15   29. dec 2017 På selve dagen går vi en god lang tur et nyt eller ikke særlig kendt sted, og så får de et kødben omkring midnat.

Gardinerne er rullet ned og fjernsynet tændt, men vi bor midt i en lille by, så fyrværkeriet er stadig meget tydeligt. Men det hjælper smiley

Den ene er usikker og utryghed og gør af det, men gemmer sig ikke. Lige når det er værst er hun dog ret trykket og svær at "nå".
    Den anden er fuldstændig ligeglad, hvilket heldigvis også smitter lidt af smiley

• #16   29. dec 2017 Mine kunne ikke være mere ligeglade.
    Rosa var 1 år da hun oplevede sit første nytår (okay hun var 1 uge gammel da hun oplevede det første, men det tæller jeg altså ikke med smiley )
    Hun er normalt lidt forsigtig, så jeg frygtede det lidt. Men Rosa var kold i numsen over det, så hun ville ud da det var mørkt og de fyrerede af omkring os, for at finde de sidste godbidder jeg havde smidt da det var lyst..

Jeg tager ikke så mange forholdsregler, for hundene reagere som sagt ikke rigtig på noget, og de går altid i snor også resten af året.
    Selve nytårsaften kommer de dog ikke i haven alene, bare for en sikkerheds skyld.
    De kommer ikke ud fra kl 23.45 til der er ved at være ro på igen. Sørger for at de er luftet godt af inden. smiley
    Og så tjekker jeg hegnet i haven om dagen, så jeg er sikker på at de ikke kan komme ud, hvis de nu alligevel skulle blive bange og panikke.

Havde jeg en lidt større hund der måske kunne få væltet hegnet i panik, ville jeg nok lige tage snor på i haven om aftenen/natten.

• #18   29. dec 2017 Mine er ligeglade.
    For at forebygge dårlige oplevelser, lufter vi når det er lyst og disse dage, og om aftenen låses hundelemmen,så der ikke pludselig fyres af mens de er i haven.

• Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #21   29. dec 2017 Vores hund bliver også luftet godt af inden aften, nytårs dag. Og så har vi en lege aftale med dem vi skal holde nytår med, så de to hunde kan få lege af inden se skal ligge stille inde for.
    Vores er ikke sønderligt imponeret over at skulle gå i flexline, hun elsker at fræse rundt. Men det er vilkårene, i de her dage.

For nogle år siden, var jeg på den årlig nytårs ride tur med en veninde. Da vi kommer ridene på en cykel sti, op af en trafikkeret vej og med et enkelt hus på for vi øjn kontakt med huset beboer der står i haven. Samme øjeblik er der lys i en lunte på en raket. Nøj det blik de gav os var bare "Ohhhh fuck" Heldigvis for os, så gav det blot et sæt i hestene da raketten sprang over hovedet på os, og vi kunne ride uden problemer videre smiley Men beboerne var godt nok ikke stolte ad situtationen (men de kunne jo ikke vide vi kom)

• #23   29. dec 2017 Sally er jævnt angst for knald, høre hun et brag der er for tæt på eller hvis det feks er et batteri, så vender hun om og vil hjem. Der hjemme stresser hun og er utryg.

Vi går lange ture hver morgen med aktivitet til at gøre hende træt. Og så køre på stranden i stedet for at gå derned igen kl 14-15 ish inden mørket falder på. Da hun ellers finder på at vende om og nægte at gå tur. Aften turen er bare ned og tis.

Derhjemme høre vi musik i en afslappet stil og trækker gardiner fra. Mit skrivebord er pakket ind som en hule, så hun kan ligge og gemme sig hvis hun har behov for det.

De første dage med knald er de dårligste dage. De andre dage bliver hun bedre.

• #24   29. dec 2017 @AG.
    Det er jo det jeg kan lide. Knald starter i det små, og så er de klar til nytårsaften. smiley

Det er de også nødt til, da jeg har købt så rigeligt krudt selv!

Det største raketter og batterier jeg kan finde. Bor i et område, hvor folk nærmest sætter en ære i, at have de største batterier og raketter. smiley

Megaflot er det hele nytårsaften.

Min gamle hund sad oppe i vinduet, og det eneste den var irriteret over, var at den ikke måtte komme med ud og skyde af. Den kunne jo mærke at vi syntes var sjovt, og så får hunden jo den samme fornemmelse mange gange.

Men jeg har ikke fundet sikkerhedsbriller til en hund endnu. smiley

Kommentér på:
Forholds regler nytårs fyrværkeri

Annonce