1.606 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

mette b
mette b
Følger: 3 Emner: 36 Svar: 133

Natteroderi - hvor længe blive det ved Natteroderi - hvor længe blive det ved

Vores kleiner på knap syv måneder giver lidt hovedbrud ift at sove om natten.

På rigtig gode dage luftes han ca 22.30 og så sover han til omkring kl 6, hvilket er ok, selvom lidt senere ville være at foretrække i weekenderne :-). Andre dage begynder han at pive ved firetiden og skal ud. Og det er ikke bare pjat for han skynder sig ud i haven og laver både stort og småt.

Vi har forsøgt at fodre på forskellige tidspunkter om eftermiddagen/aftenen. Prøvet at veksle hans aktivitetsniveau om aftenen, men uden at knække koden.

Vores gamle kleiner som igennem fra 9 uger og kunne snildt sove 12 timer, så vi er lidt på bar bund ift hvad der er normalt. Hvornår burde hunden kunne sove hele natten hver nat? Og er der hunden der aldrig kommer til at "sove længe".

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Natteroderi - hvor længe blive det ved
  • #2   12. jan 2018 Jeg tror jeg ville undgå at fodre om eftermiddagen (ud over godbidder).Hvornår på aftenen får hunden mad?

For os virker det at: gå aftentur, give aftensmad og gå i seng.

Det går typisk 8-10 timer fra aftentur til morgentur, undtagen de dage, hvor vi begge skal møde smiley

• #3   12. jan 2018 Det er jo spørgsmålet om hunden rent faktisk har noget den skal af med, eller om det er dens uro der sætter systemet i gang.
    Hvis det er sidstnævnte, så skal I se på aktiveringen. Er hunden træt nok til at sove +8 timer?
    Hvis det er det første, så kan I se på fodringen. Måske maden løber for hurtigt gennem hunden og afføringsmængden er for stor. Det oplever jeg personligt ved fodring med foder med korn i. Hundene optager ikke nok og mere skal derfor ud.

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

#4   12. jan 2018 Hunden fodres kornfrit, og vi har også forsøgt råt som "aftensmad".
    Det er fuldstændig lige meget om der fodres kl. 16 eller kl. 20. Begge dele er forsøgt.

Aktivering om eftermiddagen eller om aftenen er også forsøgt uden det løste problemet.

Han er med i stalden og natfodre lige inden vi går i seng, og der kommer han også i haven.

• #5   12. jan 2018 Går I i seng kl. 20? Hvis ikke, har I så prøvet at fodre lige inden sengetid?

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

#6   12. jan 2018 Hvorfor tror du vi går i seng kl 20?
    Jeg har skrevet vi lufter ca 22.30 og så går vi i seng.

Har ikke forsøgt at fodre lige inden sengetid, da det ikke har virket logisk for mig. Vi andre spiser jo heller ikke lige inden vi går i seng.

• #7   12. jan 2018 Jeg skrev "For os virker det at: gå aftentur, give aftensmad og gå i seng. " aka prøv at give mad lige inden sengetid, og så skriver du "Det er fuldstændig lige meget om der fodres kl. 16 eller kl. 20. Begge dele er forsøgt. ".

Derfor spørger jeg, om I går i seng kl. 20 - af hensyn til mit tidligere råd - og hvis ikke I gør, så ville jeg igen tilråde jer at fodre lige inden sengetid. smiley

Jeg spiser ofte lige inden sengetid, så for mig giver det fint mening.

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

#10   13. jan 2018 #7
    Beklager men det kunne jeg slet ikke få ud af dit svar. At fodre lige inden sengetid er ikke forsøgt, da det strider mod alt jeg har læst og er blevet anbefalet. Men måske er det løsningen.

Mit svar var ment som ekstra aktivering eftermiddag/aften. Normal procedure er træning/gåtur sidst på dagen og mere leg/træning i løbet af aftenen. Men uanset om vi så holder ham kørende hele aftenen er det stadig ikke lig med at han sover hele natten.

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

#13   13. jan 2018 #12
    Vi har nok bare været privilegerede med den gamle, der bare sov mange timer helt fra starten smiley

I aftes faldt jeg i søvn på sofaen og vågnede 1.30 hvor vi så var en tur i haven og tisse. Alligevel vågnede han og gjorde opmærksom på sig selv kl. 7. Så at gå tidlig i seng hjælper ikke ret meget smiley

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

#15   13. jan 2018 #14
    Det er din holdning. Vores er en anden - og vi har været vant til noget helt andet! Og vi har åbenbart en hverdag, der gør, at syv timers søvn langt fra er nok for os.

Tråden her blev jo netop oprettet for at høre, hvordan andre oplevede det med deres hunde.

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

#19   13. jan 2018 Stine H: Se det var jo faktisk hele pointen med mit indlæg. Jeg ville gerne vide om det var normalt, at en hund på den alder "kun" kan holde sig 7-8 timer. Og om der er hunde der aldrig kommer til at sove længere.

• #22   13. jan 2018 Vores unghund er pt. 8 mdr. gammel og kan sagtens holde sig de 10-12 timer jeg gerne sover om natten, MEN han er de sidste par uger begyndt at blive lidt irriterende de sidste par timer - han piver ikke og vil ud, han vil bare gerne lege eller have opmærksomhed smiley

Jeg tænker det går over med alderen og vi begynder også at gå lidt længere ture med dem nu, så må vi se om det hjælper smiley

• #25   16. jan 2018 Ziva slapper af fra kl 17 når der er forbudt i køkkenet og sover på skødet af mig mens vi ser film om aftenen og står op kl 6 senest - også i weekenderne. Hun holder sig fint fra 21 til 6. Hun skal tisse når jeg rejser mig men det er fordi hun keder sig at hun vækker mig. Vi kunne sikkert godt skubbe hendes døgn med senere aktivering men egentlig er jeg a menneske og derved blev Ziva en a hund.

Vi har indført morgentur morgenmad og så middagslur i sofaen mens vi ser bones i weekenderne. Jeg gad godt hun sov længere men jeg er ganske tryg ved at det kommer når hun er i nærheden af de 4-5 år og begynder at få en mere naturlig ro.

Ziva er 9 måneder. Sammenhængende søvn oftest 7 Maks 8 timer.

• #27   16. jan 2018 Sover er relativt da hun starter med at ligge og bare vente på at vi er færdige i køkkenet og bliver færdige med at spise så hun må nærme sig igen. Og er klar til når det er hendes tur til aftensmad. Er ikke så god til hunde der tigger og slet ikke en labrador der kan være ret. .. ihærdig.

Men jo det er bestemt meget passende smiley

Kommentér på:
Natteroderi - hvor længe blive det ved

Annonce