1.146 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Dårlig ånde (hvalp) Dårlig ånde (hvalp)

Jeg har en newfoundlænder hvalp på 3mdr, som har den mest forfærdelige ånde, det er helt vildt som han lugter, tror det er fordi han snart skal skifte tænder, men er der ikke et eller andet man kan give dem som kan nedsætte denne dårlige ånde....?
Af foder bruger jeg Royal canin Giant (vet)
Forslag tages imod med kyshånd....
Mvh
Lykke

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig ånde (hvalp)
  • #1   10. jan 2007
    Kennel House Of Hunters : Ja det kunne da være at det var en ide... smiley

Klaus W: han blev tjekket for orm i mandags og den var negativ..

• #2   10. jan 2007 Sonja skifter også tænder for øjebllikket, men synes ikke hendes ånde lugter dårligt på sådan en måde, men der er måske forskel om de gør eller ej?

• #3   10. jan 2007 Jeg synes heller ikke min den store lugtede så grimt, men det er helt vildt med den bette synes jeg, når han har lagt i et rum kan man tydelig lugte det... er ved at blive skør...
    Og han er så kælen men kan bare ikke holde ud at lugte til ham.... det er så synd..

• #4   10. jan 2007 nogle hunde børster man tænder på... har du prøvet dette, kan være det hjælper, har ikke selv prøvet det på min eller et godt kødben ... :o)

• #5   10. jan 2007 Ja måske du skulle prøve at børste tænder på den?

• #6   10. jan 2007 Nej det har jeg ikke prøvet måske det var en ide, alt skal prøves... Han har noget og bide i og det bruger han flittigt, men han får et bad i aften, men det tager nok ikke lugten i munden smiley

• #7   10. jan 2007 Jeg tror altså ikke, at dårlig ånde og tandskiftet har noget med hinanden at gøre.

Charlie har aldrig haft det, og Milo skifter tænder lige i øjeblikket. Men dårlig ånde/grim lugt ud af munden har de aldrig haft :-))

• #8   10. jan 2007 DITTO ad) Ulla ;o)))

• #9   10. jan 2007 Det ka fx være dårlig optagelse af foderet...

• #10   10. jan 2007 Oki jeg har altid hørt de to ting passer sammen, og med min den store passede det da også, da han havde skiftet alle sine tænder havde han ikke dårlig ånde mere, men hvordan kan man vide hvad det er og hvad kan hjælpe??

• #11   10. jan 2007 Hvordan lugter den dårligt? Hvalpe har ikke den bedste ånde,´man kan tænke sig, en meget karakteristisk lugt.
    . Men hvis den direkte lugter af rådenskab eller lignende, kan den evt have en halsinfektion, eller måske et gammelt ben, gemt i haven?

• #12   10. jan 2007 den lugter meget af rådden fisk... de gemmer ikke ben da de ikke gider dem. Men det med halsinfektion er der andre symptomer på det....

• #13   10. jan 2007 Kopieret fra http://www.hundeleksikon.dk/sygdomme.html

---------------------------------------------------------------

T Kan min hvalp få dårlig ånde under tandskiftet?

Ja, en del hvalpe får lettere dårlig ånde i 4-6 måneders alderen, dvs. på det tidspunkt, hvor hvalpen har sit tandskifte. Når hvalpen skifter sine tænder ses der ofte let irriteret tandkød og dybe tandlommer. Det irriterede tandkød giver optimale vækstvilkår for mundhulens bakterier og hvalpens dårlige ånde stammer således fra større mængder bakteriebelægninger i mundhulen. Hvalpens dårlige ånde skal aftage kort tid efter tandskiftet. Hvis du har mistanke om at din hvalpe har en mundhulesygdom, som f.eks. tilbageholdte mælketænder eller smitsomme vorter i munden, bør du kontakte din dyrlæge for videre rådgivning.

• #14   10. jan 2007 tak Rene, han var til kontrol i fredags hvor han blev tjekket i munden med både tænder og det hele og hun sagde ikke noget.. men måske jeg bare skal se tiden an og se om det ikke forsvinder.. tak for svarene..

• #15   10. jan 2007 hej lykke
    ikke for at gøre mig klog på det, men vil da komme med et bud alligevel. Jeg tror at den dårlige ånde skyldes at han er ved at skifte tænder. Det kan være at der gemmer sig gamle madrester i en lomme af en løs tand, eller kan det være at noget af en gammel tand er begyndt at rådne.. Jeg synes bare at du skal vente og se. Men kan få nogle tyggeben i bilka mm, der indeholder noget jeg selvfølgelig ikke kan huske, men de er GRØNNE! Men de giver friskere ånde.. Jeg skriver lige til dig hvis jeg kommer i tanke om hvad det der hedder...

• #16   10. jan 2007 De er formet som en tandbørste og jeg mener det er klorofyl de indeholder. Du kan også købe nogen på loppetjansen.dk

(link fjernet)

• #17   10. jan 2007 Hejsa Sabine. Tak for rådet, det vil jeg da lige prøve...

Kommentér på:
Dårlig ånde (hvalp)

Annonce