{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

En proper snak om løse hunde. {{forumTopicSubject}}

Hvorfor lader man sin hund løbe løs?

- For at demonstrere hvor lydig den er når den ser en kat.....hare.....eller anden hund?

Jeg tror det ikke.....!

Jeg mener at at de allerfleste mennesker godt ved at et dyr trives bedst uden at være bundet.

Dyrene har deres egne kropssproglige signaler og regler når de mødes.......som ejeren ofte ikke forstår.....og det ender tit med misforståelser.

Jeg ser tråde oprettet hvor der er en del foragelse over alle der har løse hunde......og hvor den "endelige" løsning bliver.......HOLD DIN HUND I SNOR........men for hvem gør vi det?

Er det for de hunde der ikke er ordenligt socialicerede......?

Er det for andre mennesker (dem der ikke bryder sig om hunde) `skyld?

Min erfaring er at de fleste hundeejere helst vil lufte deres hunde uden den snærende snor.......og jeg er glad for at det er sådan......for hunde er levende dyr med drifter og behov......

Jeg er selvfølgelig klar over at der er grænser for hvor hundene kan gå løs.........men der er også mange grænseområder hvor vi burde mødes i forståelse og harmoni.......!

Dette være en opfordring til at vi hundeejere med eller uden løs hund kan mødes og snakke om tingene!

Hilsen Lise Ø

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En proper snak om løse hunde.
  • #3   11. jan 2007 Jeg synes at man skal tage hensyn til at det ikke er alle der kan lide hunde, og sørge for at holde sin hund i snor hvor loven byder det. Ellers er jeg ligeglad.

• #4   11. jan 2007 Altså.. ikke ligeglad m andre mennesker! men med om man har snor på eller ej.

• #5   11. jan 2007 jeg syntes ikke det er særligt fedt at komme gående med sin hund i snor og en løs hun kommer og bider min hund.. hund burdevære i snor på offenlig gade og kan være løs i parker og lign hvor det er tilladt.. for så er alle der kommer med på ideen... bare en tanke..

• #7   11. jan 2007 Selvfølgelig mener jeg ikke at man skal gå med en aggresiv hund eller een man ikke har styr på løs......

• #8   11. jan 2007 Det er lidt forskellligt om vi har chivas i snor heller ej.. kommer lidt an på tid og sted... og om der er andre mennesker osv.. så tager vi selvfølgelig altid hensyn til dem.. Men chivas vil helt sikkert helst gå uden snor.. og selvom han ikke har snor på går han aldrig mere end 5-6 meter foran os.. for tænk nu vi lige pludselig blev væk.. uha uha.. hehe.. smiley

Min mening er at man skal tage hensyn til andre mennesker og hunde... og holde sin hund i snor, hvis man ikke er sikker på at man kan kalde den til sig... smiley

• #10   11. jan 2007 Betina & Jakob Odense .
    Jeps.....også min mening

• #11   11. jan 2007 okay har det ikke fedt med løse hunde når min er i snor men så længe den løse hund holder sig for sig selv kan jeg jo ikke have ondt i røven over det...

• #12   11. jan 2007 *Rikke- nu med forlovelses ring *
    Øhhhh....nej ikke en let opgave....*GGG*

• #13   11. jan 2007 vi lader dem løbe løs i parker og i skoven...

• #14   11. jan 2007 og andre grønne områder....

• #16   11. jan 2007 Bonus Pater Camilla .
    Jeg kan godt forstå dit problem.......men hvis man har styr på sin hund vil det formodenligt ikke være et problem?

• #17   11. jan 2007 Hvor jeg bor er det ikke ulovligt at have hunden løs......bor i et landområde......men min erfaring er ikke blot fra mig selv men fra mange mennesker jeg møder......de vil da helst have at hundene løber løs....

• #18   11. jan 2007 En RIGTIG kvinde ejer
    Hvis vi to gik på en øde strand med vores hunde......ville du da have den i snor?

• #19   11. jan 2007 Jeg er til dels enig i at det da er en fryd at se sin hund løbe rundt uden snor (i mit tilfælde kommer fryden lidt an på hvor hunden løber og om hegnet holder..) - men jeg mener ikke hunden ikke kan få sine behov dækket uden at komme af snoren...
    Nogen af de bedste ture både for hunden og jeg, har vi haft med snor på! Det er blot et spørgsmål om at man som ejer er med på lidt off road, eventyr og opdagelse smiley

• #20   11. jan 2007 Katrine G
    Jeg vi stille dig det samme spørgsmål som til *En RIGTIG kvinde ejer

• #21   11. jan 2007 Nej - ikke på en øde og kendt strand, det er netop et af de to steder du ville kunne møde os uden smiley

• #22   11. jan 2007 Katrine G
    ......en øde og ukendt?

• #23   11. jan 2007 Så ville du møde os med snor smiley

• #24   11. jan 2007 Det har noget at gøre med hvor meget dy er fører overfor din hund.......

• #25   11. jan 2007 .........om din hund til enhver tid vil følge dig.......uanset hvor i verden du er......

• #26   11. jan 2007 ........min hund tøver ikke et sekund......uanset hvad den ser......det er kun mig der betyder noget......

• #27   11. jan 2007 Nej - det har meget lidt med lederskab at gøre - Det handler om instinkter der tager over på trods! Og om hvor stor en risiko jeg er villig til at løbe... Og den risiko skal ikke være meget stor før jeg putter snoren på... smiley

• #28   11. jan 2007 Lise nu er det jo ikke alle hunde der kan gå uden snor. :-))
    Der findes jo hunderacer, der ligesom katten er sin egen, og så kan du ellers kalde lige så tosset du vil, for den forsvinder bare ud i horisonten.

Sådan en race render jeg så skrigende lang væk fra, ikke sådan en til mig tak, for jeg elsker også at lade mine hunde løbe fri i skov og på strand, og ellers hvor det kan lade sig gøre.

• #29   11. jan 2007 NEJ.......Zif ville ikke for noget i verden skilles fra mig.......hverken en hare eller kat...!

• #30   11. jan 2007 Men Lise> Jeg vil da også sige jeg i 99 ud af 100 gange sagtens! ville kunne slippe hunden i situatioer hvor jeg vælger ikke at gøre det! Men skulle dagen i dag være den gang nummer 100 hvor instinkterne tager over - så har jeg måske ikke nogen hund mere...

• #31   11. jan 2007
    * Ulla * (Team Flatcoat ) *

Ja det ved jeg godt.......det har jeg også skrevet længere oppe.....

• #32   11. jan 2007 Katrine G
    Lad os gå en tur sammen........hvor er du fra?

• #33   11. jan 2007 Vestjylland holstebro - af og til har jeg dog hunden her i Århus smiley

• #34   11. jan 2007 Øv ØV ......er fra Fyn.......men vi kan måske ses en dag hvor vores veje mødes?

• #35   11. jan 2007 Førhen da balto var lille gik vi tit uden snor med ham... På de rigtige steder selvfølig:)....Men efter at han er kommet i lømmelalderen er han i flexline ellers går vi uden snor på marker osv....

Og jo det er dejligt at se sin hund løbe rundt frit, men hvis jeg ved at indkaldet ikke er 100 % endnu tager jeg heller snor på ham har mødt folk som ikke kunne li hunde, så nu holder jeg ham i snor så kan de sku da ikke skælde mig ud hi hi.... Men sjovt nok så var jeg ude at gå i morges hvor jeg møder en dame med to små hunde hvor den ene løber efter balto og er rigtig gal...Og damen prøvede ikke på at kalde den til sig...Men ja ja hvis det var en stor hund så skulle man nok få at vide hvor en uopdragen hund man har hmm....Synes jeg ikke er rimligt

• #36   11. jan 2007 Men Lise> Så lad os gøre det til 2 ture hvis det er - så kan du se, man sagtens kan gå en mindst lige så givende tur med hunden selvom den er iført snor, som havde den været uden smiley

• #37   11. jan 2007 Lise Ø: Synes du har ret.. Jeg bliver virkelig forarget over hvor mange der kommer i en hundeskov med agressive hunde.. Synes simpelthen ikke det kan være rigtigt, at de få steder hvor det ligefrem er lovligt at have hundene løs, bliver bombnarderet med hundeejere hvis hunde ikke kan med andre.. Hvis de alligevel går med dem i snor forstår jeg ikke hvorfor de ikke kan gå steder, som ikke er friløbsområder..

Jeg har stort set altid Bella løs, medmindre jeg går på meget trafikerede stier, går i byen, ser andre hundeejere komme imod mig med deres hund i snor osv..
    Synes det burde være tilladt at have løse hunde flere steder, men synes også at folk med agressive hunde og lign burde tænke sig lidt mere om, om hvorvidt hunden skal have lov til at lege med fremmede hunde, hvorvidt den bør løbe frit og om hvorvidt de burde gå steder hvor hundene må være løse, eller om de måske burde gå et andet sted...

Håber det var til at forstå.. smiley

• #38   11. jan 2007 Det kunne i øvrigt ha været hyggeligt - vil gerne hilse på zif en dag smiley

• #39   11. jan 2007 Katrine G
    Det er en aftale.......selv om jeg da godt ved at hunden vil fryde sig ved at komme ud.....også i snor......

• #40   11. jan 2007 Jeg mener det er almindelig respekt for sine medmennekser at holde sin hund i snor. Ikke alle er så vilde med hunde som os herinde. En der er panisk angst for hunde, er bedøvende ligeglad med om du har 110% styr på din hund, det eneste de ser er at den er uden snor.

Hvis hunden er så lydig at den følger ejer og ikke viger fra dens side, så bude snoren jo heller ikke være til gene for hverken ejer eller hund.

Vores hunde for lov til at være løse i have, i hundeskoven og på stranden fra efterår til forår. Kommer der andre på stranden kommer de i snor. Det er mine hunde, det er min pligt at andre ikke føler sig unødigt generet af deres tilstedeværelse når jeg tager dem udenfor hjemmet.

• #41   11. jan 2007 Katrine G
    Min mor har levet sammen med en komponist fra Holstebro i mange år og har derfor en del venner i samme by.....det kan sg godt være vi kommer derop?

• #42   11. jan 2007 Vi går somregel med flexline, da det giver ham lidt mere frihed til at løbe rundt hvor der nu er plads. Men det sker da vi slipper ham steder hvor der er øde (Jo de findes skam i byen. ;P ) og lader ham løbe... Ikke desto mindre har jeg øjne på stilke imens, og holder øje alle steder, skulle der komme en hund i snor, så ryger han i snor med det samme, også selvom jeg kan kalde ham til mig... Men kan godt forstå folk er trætte af at opleve at vi alle siger, "amen jeg kan styre ham", "han gør ingen ting" osv osv. Fordi det gang på gang bliver bevist at det ikke altid holder stik... Så ja, jeg er meget dobbelt-moralsk på det punkt, bliver lidt egoistisk og lader det komme min hund til gode. (Havde han været aggresiv anlagt var det en helt anden sag, så ville jeg nok ikke tage chancer.)

• #43   11. jan 2007 ~~~Stella~~~ Bedømmer_billedet ikke_hunden :
    Helt sikkert.. Mener heller ikke at man skal være til gene for andre, men mener godt man kan have hunden løs, hvis man bare sørger for at tage i hunden i snor, når man kan se at der kommer andre mennesker gående imod en..

• #44   11. jan 2007 § 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.dette er et uddrag af hundeloven,så jeg kan ikke se at der er så meget at tale om enhver der har hund har pligt til at sætte sig ind i hundeloven.mvh.John

• #45   11. jan 2007 ~~~Stella~~~
    Jeg mener at det er i almindelig respekt for hunden og dens instinkter at man lader den gå løs når det ikke er til gene for hverken mennesker eller andre hunde......og at vi kan sankke sammen når vi mødes......i stedet for øjeblikkeligt at fordømme hinanden.....

• #46   11. jan 2007 Men de fleste der går med hunden løs føler vel også at de har fuldt herredømme over den??

• #47   11. jan 2007 Ja .....forhåbenligt....

• #48   11. jan 2007 Lise> Du giver bare lyd fra dig - så skal jeg se om jeg ikke kan være hjemme smiley

• #49   11. jan 2007 Lise: Hehe, ja var bare til Johns lov udsnit... smiley

• #50   11. jan 2007 Går næsten aldrig med mine på offentlige steder. Men når det sker er de i snor.
    De får lov til hver dag at komme ud på stæder hvor de kan drøne ru ndt og lege og det er tilladt.
    Ikke i tvivl om at det er langt det de foretrækker.
    Hvis jeg ser nogle komme som jeg ikke kender, så kalder jeg hundene til mig.
    Har kun denne hidsige mandsperson som jeg har mødt 2 gange, som JEG er skrækslagen for, så nu kommer vi ikke der hvor han åbenbart holder til. SUUUK.
    Det var ellers en dejlig strand.

• #52   11. jan 2007 Christina S¨Selvfølgelig skal man have styr på sin hund....!!!!!! Jeg har ikke forsøgt at provokere med denne tråd.........min mening er at skabe debat......

• #56   11. jan 2007 Sanne J
    Det er OK.....allle har lov til at komme med indlæg.....

• #57   11. jan 2007 Jeg er godt klar over at mange kan komme med eksempler på at løse hunde kan forårsage problemer........men jeg ved også at i hverdagen mødes vi og får en god snak.....hunde som mennesker.....og forhåbenligt vil det brede sig......min mening med denne tråd er at vi finder sammen.....!

• #58   11. jan 2007 jeg har ingen af mine løse mere, den ene er nervøs omkring andre hunde og angriber når hun bliver alt for bange, den anden kan ikke med hanhunde så, hvor meget jeg end gerne ville gør jeg det kun når vi er på lukkede områder, hvor ingen andre kommer

• #59   11. jan 2007 Jeg går kun med mine hunde uden snor, hvis det er et sted jeg er 100% sikker på, at der ikke er andre mennesker eller dyr, som de kan genere. De er altså kun løse sammen med andre hunde, hvis det er efter aftale med disse hundeejere.
    Hvis jeg møder en anden, der går med løs hund, så generer det mig. De tror måske at de har fuld kontrol over deres hund, og jeg har flere gange oplevet at det har de (desværre) ikke!!
    Jeg mener ikke at løse hunde hører hjemme, hvor der færde fremmede mennesker. Selvom det skulle være en af de hunde der ikke fjerner sig fra deres ejer, så kan fremmede mennesker altså ikke se dette, og de føler sig ikke godt tilpas med det!!
    Jeg er enige med de af jer der siger, at kun hunde der kan med andre hunde hører hjemme i en hundeskov.
    Og for god ordens skyld vil jeg da tilføje, at jeg mener, at det er alle hunde, uanset race, der skal føres i snor når de er blandt fremmede - er man virkelig bange for hunde så er man ligeglad med størrelse og race!!
    At være hundeejer er efter min mening et stort ansvar - og man er forpligtiget til, at udvise hensyn til de mennesker, der ikke deler ens holdning til hunde!!

• #60   11. jan 2007 Jeg har som regel altid snor i mine,eller tar dem i snor når der kommer andre hunde osv.. Så er jeg sikker på at vi ikke genere nogen,men forventer så os det omvendte,enten at folk kalder hunden ind,ellr sætter snor på.. Jeg blir rasende,når folk lader deres hunde storme over til mine,for ved jo hvem der havner hvor, i tilfælde af huller i deres hund.. Så kan de komme med nok så mange undskyldninger.. I mine øjne er det ikke at udvise hensyn og almen pli,når man lader det ske.. Har folk styr på deres hund, er jeg ligeglad..

• #62   11. jan 2007 Jeg har intet imod folk der har fuld kontrol over deres hunde lufter uden snor hvor der også er andre mennesker, det eneste problem er bare at jeg sjældent møder de mennesker........altså dem der har fuld kontrol over hunden.

Jeg selv har Fie fri i parken hvor jeg har frit udsyn og derfor kan nå at kalde hende til mig hvis der kommer andre hunde eller blot mennesker der går igennem, ellers er hun fri i hundeskoven og ved bagsværd sø, ved søen dog kun når der ikke er særligt mange andre hunde.

• #63   11. jan 2007 Lise L
    Jeg synes at der meget ofte er problemer......fordi dyr ikke på lige fod kan hilse på hinanden og derved vise de rigtige (vigtige) signaler......grundet uvidenhed fra ejers side......
    Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at mange flere lærte hundenes "sprog" at kende......satte sig ind i deres race......og fik noget kvalificeret træning i indkald, lydighed o.s.v......
    Jeg mener seriøst at det vil kunne lade sig gøre at hunde, i al almindelighed, ville få et friere og bedre liv......

Det liv der føres i dag er baceret på menneskets vilkår......ikke hundens....!

Hilsen Lise Ø

• #64   11. jan 2007 Lise- jeg er også af den holdning at alle hunde burde få lov til at løbe uden snor. I det mindste bare engang imellem.
    Men okay har man en aggressiv hund er det selvfølgelig ik en mulighed
    Hunde der kommer stormende hen til en, er dog ik lige det fedeste i verden.

Kommentér på:
En proper snak om løse hunde.

Annonce