{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Moral er godt,dobbelt=dobbelt så godt {{forumTopicSubject}}

Overskriften blev lidt presset. Skulle have været Moral er godt, dobbel moral er dobbelt så godt ;

Jeg er ved at brække mig over (Ja, undskyld sproget) Mange af brugerne herinde.

Jeg har svært ved at se, hvordan det er i orden, når en kennel, som ikke kan avle på en hund, afskaffer den. Det ser brugerne ikke noget problem i. Nej, det er heeeelt i orden.

Men når så en person, som enten har problemer med et forhold, eller er i en boligsituation, som gør hunden ikke kan flytte med, så bliver personen svinet til på det groveste.

Er det i bund og grund ikke det samme ? Begge parter skal jo af med hunden ?

Og ja, jeg ved godt der er et emne nedenunder, om det stik modsatte. Men nu var jeg igang med at skrive det her.

Men er der en der kan fortælle mig hvad forskellen er ? For mig er det da helt det samme ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Moral er godt,dobbelt=dobbelt så godt
  • #1   12. jan 2007 jeg ser problemet i begge dele. Har man sagt A, må men også sige B. Jeg ved godt er kan opstå problemer som simpelthen kun gør det muligt at skille sig af med sin hund, f.eks. sygdom, men det skal virkelig være derude hvor der ingen løsning er tilbage. Jeg kan kun snakke for mig selv, men jeg kunne ikke drømme om at skille mig af med Nicki pga bolig problemer f.eks. så vill jeg heller flytte hjem til mine forældre hvis ikke jeg havde anden udvej. Jeg har valgt Nicki og ikke omvendt, så må jeg også stå ved mit valg, hvilket jeg selvfølgelig også vil.

Ang det med at skille sig af med en hund fordi man ikke kan avle på den, det er i mine øjne lige så dårlig en undskyldnig som alt andet, og det tager jeg afstand fra

• #2   12. jan 2007 Trine og Kenneth - Ja, det ses ofte. Lidt for ofte. Er sikkert også bare en dårlig undskyldning nogengange... Men nu er det jo også sådan, at det stort set er umuligt at finde noget i kbh, som er til at betale sig fra. Og hvis man er blevet smidt ud, gået fra hinanden, eller hvad der nu kan ske. Så er det da bedre at finde en nyt hjem til hunden, end at aflive den ?

Rent hypotetisk - Hvis mine biologiske forældre døde da jeg var 14 år, og jeg selv havde valget om at blive aflivet, eller få nye forældre, ved jeg da godt hvad jeg ville smiley

• #3   12. jan 2007 Det er vel ikke en skam at ville sin hund det bedste.

Jeg kan ikke hidse mig op over nogen vælger at finde et nyt hjem til deres hund, hvis de fx. bliver nød til at flytte, bliver skilt eller pga. tidsmangel.

Impuls køb af hunde er aldrig godt, men hvis man efterfølgende indser man ikke kan passe hunden ordenligt, er det vel langt bedre for hunden at komme til et bedre hjem.

• #4   12. jan 2007 Jo det er da lidt det samme. Men så alligevel ikke.Det er jo ikke så sort og hvidt.
    Det er svært da der jo kan være mange årsager til at hunden ikke kan avles på. Hvis det nu er sådan at hunden har en form for handicap, men at man føler den sagtens vil kunne leve et roligt familieliv med dette, tja så har man måske gjort sig lidt mere seriøse tanker om hundens liv.
    Men ja igen kan det jo også lidt være at sælge den pga ens egne personlige årsager og så er vi jo tilbage til de annoncer jeg har oprettet tråden om nedenfor.

Det er smadder svært.

• #5   12. jan 2007 Jonas... Et du opdrætter, hundetræner osv herinde, så må du ALT.

Er du alm bruger så må du intet, og bliver haglet ned.

Dobbeltmoral ? Det er vel op til den enkelte om de mener det. Men ja du har fat i noget der :o)

• #6   12. jan 2007 tænke tænke..

Joeh.. jeg tænker lige lidt over det...

Måske er der flere sider som man tager højde for i den enkelte sag..

tænker lige lidt mere

• #7   12. jan 2007 Tja, Easy er indkøbt med avl for øje, det er nu skrinlagt fuldstændig pga hendes søskendes HD-resultater...
    Skidesurt, og jeg har ikke uanet plads til hunde, og jeg vil sgu gerne lave noget god avl så.............
    Nej*GG* Easy bliver! Men kan godt forstå dem med den seriøse avler i maven, der ikke har tid/mulighed for at have 5-6 hunde rendende hvoraf måske 2-4 stykker ikke kan bruges til det man gerne ville, vælger at finde nye hjem til dem....

• #8   12. jan 2007 jeg har intet imod,at folk gir deres hunde nye hjem,hvis de står med skægget i postkassen.. det kan være af alle mulige og umulige grunde.. Men hvis de derefter farer ud og køber ny hund og der er et mønster,så syntes jeg det er for meget..

• #9   12. jan 2007 Jeg bliver ikke fornærmet over at folk ønsker bedre forhold for dyret, være det kennel eller *privat*, men jeg finder det kritisabelt at for mange køber en hund uden først at sætte sig ind i hvilke ændringer det vil påføre deres liv, og ellers hvilke krav hunden stiller.

Når en hund skifter ejer fordi den første ikke har interesseret sig nok i hunden synes jeg at det er langt mere tarveligt fra menneskets side (for hunden er det det samme) end at en opdrætter har været uheldig og få et individ der ikke lever op til avlskrav.

• #10   12. jan 2007 Laila - Men er en seriøs avler så ikke bare en hvalpefabrik ? Hvad med den hund de har anskaffet sig, som ligepludselig ikke er god nok ? Den er der ikke plads til, fordi den ikke kan tjene penge ? Så tænker man da ikke på hundens bedste..

• #11   12. jan 2007 Birthe - Det må man sgu sige smiley Men som Daim skriver, må en hundetræner alt smiley

• #13   12. jan 2007 Trine&Kenneth *

Jo, men at avlere har et system kan ikke retfærdiggøre hovedløs hundekøb i min bog.
    Jeg synes desuden ikke at ejerskift (ET ejerskift, ikke flere) nødvendigvis er en skidt ting for hunden, hvis det foregår på en ordenlig måde.

• #14   12. jan 2007 Birthe. B

Ja ja, vi har fattet det.. HG er forfærdeligt.
    Hvad er din holdning til ejerskift (EMNET)

• #16   12. jan 2007 hej
    jeg vil så sige at,hvis man anskaffer sig en hund fra hvalp(eller ikke fuld voksen) kan man jo ikke vide om hunden får de rigtige mål... hvis man vil af med hunden pga. bolig problem, kan jeg kun sige find en anden bolig det kan godt lade sig gøre,men måske er nogen lidt kræssen ang. bolig...

• #17   12. jan 2007 Jeg tror også at man som opdrætter har et større hundenetværk, som f.eks en specialklub, således at man er mere sikker på at hunden kommer et egnet sted hen, set ift en person der skal flytte og skal af med hunden gennem dba

• #18   12. jan 2007 Jonas: Nej det behøver ikke nødvendigvis være en hvalpefabrik af den grund... Avleren har måske plads/mulighed for en 3-4 hunde... Så mener jeg bestemt ikke det er forkert eller uansvarligt at afskaffe en ung hund, der er omplaceringsbar fx grundet at den ikke egner sig til avl, idet alternativet måske ville være at man afskaffede/aflivede en avlshund der var gået på pension... + at man nok ikke ville ofre llige så meget i træningen på den ikke avlsegnet hund, som på de hunde der evt skulle bruge prøver af diverse slags, + udstillinger ect for at opnå en avlsgodkendelse/kårkirn der var indenfor rækkevidde....

• #19   12. jan 2007 Birthe. B

Hvis du kan abstrahere fra indtægten (som jo ikke er så stor som mange bilder sig ind), så overvej at skiftet måske kan være af hensyn til hunden, for at den kan få en familie der kan give den mere opmærksomhed og kærlighed?

• #20   12. jan 2007 Kan du ikke have hunden mere, så lad den få et nyt hjem!
    Om det er af den ene eller anden grund er mig ligemeget!

Hellere det end at aflive den!

• #21   12. jan 2007 Birthe .

Er det ikke bedre at en opdrætter udstationerer en HVALP til en blivende hjem , istedet for at gemme den derhejmme , trække et par kuld og så derefter at sælge den videre ...

Det er for mig en hel anden sag , og har intet med afskaffelse af kasserede avladyr at gøre , snarer kærligheden til hundene, og et ønske om at de får et godt og langt liv det samme sted smiley

• #22   13. jan 2007 Er da bestemt heller ikke imod udstationering, det bliver jo som oftest gjort ud fra at man står med en god hvalp, som man gerne vil have i sit avlsarbejde, men ikke selv har plads/tid til at give den optimale forhold i hjemmet, derfor vælger man at den skal bo hos en anden familie, og man kan stadig benytte den i sin avl, efter endt avlstjeneste lever hunden , forhåbentligt, en lang og lykkelig pensionisttilværelse hos dens familie... Det gør den jo selvfølgelig også UNDEr sin avlstjeneste, håber I forstår hvad jeg mener, er vidst træt efterhånden*GG*

• #23   13. jan 2007 For mig har det noget med penge at gøre.. Det er en satsning at købe en hund, til at avle på. Kan man ikke avle på den, er det synd. Så har man en dejlig hund.

• #24   13. jan 2007 Laila,
    jap.. det gav udemærket mening

• #25   13. jan 2007 Normalt afholder opdrætter altså også udgifterne til udstilling, prøver, tests, delvist eller helt foder, dyrlægeregninger ect....

• #26   13. jan 2007 Maria: er det Amos, så giv ham klaps!

• #27   13. jan 2007 Birth: som skrevet i en anden tråd tror jeg du har misforstået noget i forhold til det at udstationere.
    Ex ved en udstationering gives der 2000.- pr hvalp den hunden bor hos, et beløb for hver aflagte prøve, samt for kåring opdrætter betaler HD/AA foto mm.
    Tror du så der er meget tilbage til opdrætter.

Jo det vigtigste et godt kuld hvalpe og den vidre alv er sikret.

• #28   13. jan 2007 Birthe .

Hvis jeg vælger at udstationerer en tævehvalp ..ja så er det mig der tjener pengene på hvalpen e.

men ... den race jeg har laver ikke store kuld , så fortjenesten er ikke stor . Jeg afleverer en hvalp til et godt hjem gratis . På det mister jeg 8000 ( hvis vi nu skal gøre det op i penge ) ..En parring på tæven koster mig også 8000 , dertil kommer de udgifter der løber på ... Min tæve får ca 4 hvalpe i gennemsnit .. det vil sige at jeg har 16000 tilbage til at dække samtidige udgifter .. er det noget jeg bliver rig af smiley ..Nej .

Jeg vælger at udstationere en tæve ...Fordi .
    1. Jeg har 4 hunde og vil ikke have flere end jeg har tid og plads til ( alle mine bor inde ).

2. Jeg har nogle fantastisk hunde / linier som jeg gerne selv vil beholde ..også mange år frem i tiden ( gør det mig til dårlig hundeejer ? )

Når det så er sagt er jeg enig med dig langt hen af vejen ... men sommetider skal man ikke kæmme alle over en kam .

• #29   13. jan 2007 Alv ??? avl ;oP

• #30   13. jan 2007 Du må støtte ham i tisseriet så han ikke vælter!

• #31   13. jan 2007 Birthe: Ja men der taler vi jo så om 2 forskellige udstationeringsformer... Den du omtaler er vel nærmest en pensionering...
    Og HVIS det er fordi hunden så får en god pensionisttilværelse, med hygge, ro, omsorg osv er det ok med mig, specielt hvis det er nogen hunden kender i forvejen*S* Kender et pensionistpar der fik sådan en pensionisthund, de havde ikke lyst eller overskud til en hvalp, og de fik hunden kvit og frit, mod at de skrev under på den ikke måtte avles på.... De nyder hunden, og hunden nyder dem *S*

• #32   13. jan 2007 Hvad?

Tavleløse hunde kan trænes?

Skandale... *GG*

• #33   13. jan 2007 Birthe: fint for mig du er imod, men man skal jo bare ikke sige at fordi du så har fået tilbudt gamle tæver , at det så er sådan der er.
    I min verden se du ski ikke mange gamle tæver til nye hjem.
    Men omvendt vil de fleste opdrættere som min- udstationere en fra hvert kuld, for at sikre avlen frem over.

• #34   13. jan 2007 Birthe .

Når jeg snakker udstationering ( kan kun snakke for mig selv ) er det ikke de penge hvalpene kan indbringe , for der er IKKE noget overskud når man er en lille opdrætter som os .

Når jeg snakker udstationering er det fordi jeg selv gerne vil have noget efter de linier, men ikke har pladsen til det . Deri synes jeg der ligger en kæmpe forskel .

• #35   13. jan 2007 MGP og Birthe

Har i to egentlig nogensinde mødt hinanden?

• #36   13. jan 2007 Kunne ikke drømme om at afskaffe nogle af mine gamle tæver fordi de ikke er produktive mere.... de bliver her til de kommer naturlgt herfra .

• #37   13. jan 2007 Susanne: jeg kunne sagtens vælge at gøre som du, har jeg nemlig også overvejet*S*
    Måske specielt hvis jeg faldt over en lækker hanhvalp, er nemlig mest til tæver selv*GG* Men da også hvis jeg i mit eget kuld fik en rigtig lækker tæve som jeg havde store håb til, men alligevel vidste jeg ville have svært ved at finde tid til samtidig med mine øvrige hunde, og hun jo var af egne linier som jo forhåbentligt er noget man selv tror på og mener er godt...
    Så ville jegf da intet forkert kunne se i at afleverer den hos en familie, der havde tiden og lysten til at hjælpe hunden frem, få de par kuld på den den skulle have, og så ellers bare leve lykkeligt...

• #38   13. jan 2007 Birthe

nat nat

• #39   13. jan 2007 Åh, han bliver en stooor dreng nu! Lol så ryger kuglerne snart!

• #40   13. jan 2007 Birthe: det er da helt utroligt, ja kammertonen, det jeg tænker lige nu vælger jeg så ikke at skrive.

Mener ikke jeg beskylder dig for at lyve, hver gang du kommer med en gang ...

min verden ligger vist meget lang fra din så

• #41   13. jan 2007 "MGP "

Hm.. jeg synes bare ikke at der var noget at bemærke ved dine hundes opførsel.. men det kunne jo være at i havde mødtes og at Birthe havde set noget som jeg ikke havde?

Ellers er det nok den med sygeplejersken der hentydes til. hm

• #42   13. jan 2007 Laila .

Det er også min mening , man sender den jo ikke bare afsted til hvem som helst *S* ..

Vi har nu 4 vovser , 1 i avl ... 1 der formegentligt ikke kan ( prøver 1 gang mere ) og en vi afventer og ser ..

Udover det har vi en gammel og meget elsket schæfer ... før hun er væk skal vi ikke have flere ..regner ( læs håber ) der går mange år her .. og gør der det , har vi ikke muligheden for at beholde nogle hvalpe af vores ene tæve , da hun her er udgået af avlen og gået på velfortjent pension *S* .... det er så her ..at en udstationering kan være aktuel for os .. så har vi muligheden for at komme tilbage til de linier vi gerne vil bevare .

• #43   13. jan 2007 sjovt MGP

jeg synes dine hunde er søde og rare og velopdragne, ihvertfald de mange gange jeg har mødt dem, både hjemme hos dig og når vi har været ude???

har du fået nye hunde?

• #44   13. jan 2007 dine 4 tilsammen var da mere opdragne end min lille tykke

p.s Tabu går ikke på bordene mere, han kan ikke få røven med op smiley

• #45   13. jan 2007 skubber til min arm mens jeg drikker, så taber jeg sq nok noget *G*

• #46   13. jan 2007 nææææh

er lige ved at sige at det er ham der har hjernen her i huset, men det er der ingen af os der har hehe

• #47   13. jan 2007 jeg syns sgu næsten der er værre at ville af med hunden bare fordi den ik længere eller aldrig har kunnet bli brugt i avl... det virker sgu lidt som om man er ligeglad med hunden fordi den ik kan tjene penge til en men hva ved jeg... syns da der måske er større grund til at finde nyt hjem hvis man går fra sin kæreste og ingen af dem pludselig ik har muligheden for at gi den det rette hjem længere

Kommentér på:
Moral er godt,dobbelt=dobbelt så godt

Annonce