{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Papegøje og hund {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Jeg har været så heldig at få anskaffet mig en lille papegøjebaby som stadig skal håndopmades lidt.
Min lille hund molly er meget meget interesseret i den, og tror at den vil lige, hvilket er et syn for guderne, det er så sjovt at hende Molly hoppe rundt og skabe sig åndssvag foran fuglen, men fuglen er nu meget ligeglad med molly. og selvfølgelig foregår det hele under opsyn da jeg ikke stoler på at molly kan lade fuglen være når vi ikke er i rummet.
Grunden til at jeg skriver er nu også fordi at jeg mangler et navn til den lille gøjebaby og tænkte at der må være en masse mennesker her inde som har gode forslag til hvad fuglen skal hedde. Jeg har ikke DNA-testet den så jeg ved ikke hvilket køn den er. Så bare kom med en masse bud på godt navne :O)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Papegøje og hund
  • #1   14. jan 2007 Jeg fik vist skrevet forkert i starten af mit indlæg, jeg mente - at Molly tror at fuglen vil LEGE

Fuglen er en rødhalet grå jaco ( congo hedder denne art)

• #2   14. jan 2007 må vi ikke se den lille? og hvad er det for en??
    jeg havde en penang- coco, og en nymfe-kakadue - molly..

• #3   14. jan 2007 Husk at loven siger at den ikke må gå alene men skal have en makker.

• #4   14. jan 2007 min jaco hedder viggo, han er et utrolig snakkehoved.

• #5   14. jan 2007 uh nej navne det holder jeg mig lige helt fra....

• #6   14. jan 2007 na N hvad er det for en lov?, min er både alene og ikke da jeg har 2 nymfer også og hundene.

• #7   14. jan 2007 Loven om papegøje hold.

Ingen papegøjer må gå alene.

• #8   14. jan 2007 De skal gå sammen med andre fugle, hunde er ikke papegøjer og dur ikke.

• #9   14. jan 2007 na N hvor har du læst dig til dette henne?

• #10   14. jan 2007 ja det vil jeg også gerne vide, og er mine nymfer ikke andre fugle?

• #11   14. jan 2007 Liegh, jo hvis de går sammen.

Skov og natur styrelsen siger de skal holdes sammen med andre fugle.

• #12   14. jan 2007 poppi ville være et godt navn eller ruddi

• #13   14. jan 2007 har du ikke et link?, ja i min stue men i hvert sit bur.

• #14   14. jan 2007 lilly eller lula..

• #15   14. jan 2007 jeg kan ikke finde den lov på skov og natur styrelsen...
    må vi få et link?

• #16   14. jan 2007 Nej desværre for jeg har det på skrift via en zoo. Men mon ikke du kan ringe til dem og få det bekræftet?

• #17   14. jan 2007 synes bare det lyder underligt.. har aldrig hørt om den lov før...

• #18   14. jan 2007 det jeg kunne læse mig til er at det ikke er ulovligt at en fugl går alene...

• #19   14. jan 2007 MGP- okay... har altid fået ad vide at håndopmadede fugle bliver de bedste tam-fugle...

• #20   14. jan 2007 Der var du hurtigere end mig MGP , var også hvad jeg fandt .
    Åbenbart er det endnu op til hver enkeltes samvittighed om man vil holde papegøjer(fleste fugle i det hele taget ) alene...

• #21   14. jan 2007 MGP- det er vel op til hver enkelt fugleejer? men jo, kan godt se hvorfor forbudet er der, vi burde vel et eller andet sted lade dyrene forblive vilde, men hvor skeldner man så mellem de forskellige arter?

• #22   14. jan 2007 Navneforslag har jeg ikke. Men sådan en grå bliver meget gammel, hvis den får lov. Så du har fugl de næste 60 år gg.

• #23   14. jan 2007 En anden vigtig grund til at ha to fugle (gælder mange arter) er at de bliver sammen som par hele livet .

• #24   14. jan 2007 mgp- måske penangen, da den jo er større, men tvivler på at de mindre racer ville komme ind under reglerne.. jeg havde de to sammen, købte dem også sammen..

• #25   14. jan 2007 formand : Tænkte nu på fugle da jeg skrev mange arter *GG*

• #26   14. jan 2007 Ja de store pap. vil også gerne helst have eet menneske, for sig selv, og er ret så selektive, og kan også have tendens til ikke at ville have andre i nærheden af deres menneske.
    Fik en grå i pleje fra dyrehandleren for ca. 15 år siden, fordi den blev helt vild glad da jeg kom ind i butikken, go den ellers ikke ville have noget med nogle andre kunder at gøre. Så jeg fik den med hjem, efter at ha besøgt forretn. et par gange.
    Men mine børn kunne den slet ikke klare, den fløj direkte
    til angreb på dem, og sådan et næb det kan bide.
    Så han fik den ned i forretningen igen.

• #27   14. jan 2007 der er vist mange meninger om dette emne.. så vidt jeg ved må de gerne gå alene, og de må osse gerne håndopmades. En håndopmadet fugl vil ikke mangle noget hvis man giver den tilstrækkelig opmærksomhed og lader den flyve frit i hjemmet mange timer daglig. en ikke håndopmadet fugl vil helt sikkert ikke synes om at sidde helt alene.
    så stine, jeg kan kun sige STORT tillykke med din nye gøje. den vil du få mange sjove timer med i mange mange år. Jeg har selv to rødhalede. De er DNA testede og to piger. man kan jo som bekendt ikke se forskel på han og hun med det blotte øje, så med hensyn til navnet, ville vente til jeg havde lært den ordentligt at kende så du kan finde det helt rigtige. Du må endelig spørge hvis du har spørgsmål om noget.

• #28   14. jan 2007 Gør jeg helt sikkert også .
    Det er ikke negativt ment.......men klart at fuglen knytter sig meget til sit menneske hvis den er alene , og ja de kan blive utrolig tamme på den måde , men jeg har haft tre undulater på et tidspunkt og de to af dem var tamme alligevel *ss*.

• #29   14. jan 2007 selvfølgelig kan de blive helt tamme seslvom man har flere end en, men når man taler om de lidt større gøje arter, har man pladsen at tage hensyn til. de kræver meget plads og ødelægger det meste de kommer i nærheden af. Jeg skal i hvert fald have øjne i nakken hele tiden når mine to er ude og lege. De fugle der bliver avlet på herhjemme, har været tamfugle i så mange generationer så jeg tror ikke på at de føler de bliver snydt for noget.. Så skulle man jo til at fjerne alle andre tamdyr vi har som osse nedstammer fra vilde dyr.. deri blandt hunden og katten...

• #30   14. jan 2007 til gengæld skulle de folk der impoterer vildtfangede fugle fra udlandet skydes ned på åben gade.. *gg* for det er i hvert fald synd!

• #31   14. jan 2007 Så lige en havde forslået ruddi tihi det ville næsten være synd for fuglen smiley

• #32   14. jan 2007 FFTV> ja det ved jeg det er, men når man ser på hvor mange der avler fugle herhjemme, så burde det ikke mere være nødvendigt at tømme regnskoven for de vilde fugle og derefter sælge den herhjemme.. det var det jeg mente.... smiley

• #33   14. jan 2007 mente bare at folk er lidt dobbeltmoralske når de siger det er synd for fuglen at bo i et bur hos et menneske og ikke have en partner, mens de sidder og klapper deres hund på hovedet, som heller ikke har nogen partner.. **ggg*

• #34   14. jan 2007 jeg har kendt en meget spændende dame, som havde mynder, hun fortalte at de under krigen brugte deres mynder til at hjælpe med at overleve, de slap hundene og de kom altid hjem med et bytte.

• #40   14. jan 2007 Undskyld, har lige været ude og handle.

Så er der forskel på private og zoologiskehaver, hvilket jeg ikke var klar over.

Jeg vil nu også mene at det er dyreplageri at have dem alene.

• #41   14. jan 2007 hej alle sammen tusind tak for de mange fine svar.
    Jeg giver jer ret i at de skal være to sammen, ikke nødvendigvis af samme art men bare der er en anden artsfælle.
    Nu har jeg haft papegøjer og fugle i over 12 år så jeg ved lidt om hvordan man holder disse dyr.
    Dog vil jeg sige at jeg har haft to papegøjer som ikke kunne gå sammen med andre fugle overhovedet, de havde det bedst alene. - så det er individuelt hvordan fuglene har det bedst alene eller sammen med andre...
    Den jeg har nu skal helt klart have en anden kammerat som den kan hygge sig med, men ikke før at den er helt menneskevant...
    Men det med at fuglene ikke skal være tamme men at de skal have lov at være fugle, det er lidt noget fis, for så burde det også være sådan med alle dyr. At heste skulle være heste, at hunde skulle være hunde og leve som ulven gør, at fisk skulle leve i havet osv osv.
    mine dyr lider på ingen måde overlast af at være tamdyr. mine fugle får den bedste behandling, foder og den nød vendige træning måde mentalt og fysisk.
    Så det er noget fis at lukke ud....

• #42   14. jan 2007 Det er dit valg.

Men de kan jo netop få problemer når man vil gøre dem tamme.

• #43   14. jan 2007 Nå men jeg har sagt hvad jeg ville i denne tråd og har kun tilbage at ønske held og lykke, så nu vil jeg løbe.

• #45   14. jan 2007 na N < du står fast i din sag, det kan man da høre, men hvor meget du ved om fugle og håndopmadning det ved jeg ikke, for fugle unger der håndopmades er tamme helt fra starten.. man tager dem jo fra så tidligt så de ikke er klar over hvad der foregår omkring dem endnu... derfor skal de ikke først gøres tamme når de kommer ud til den nye ejer, da de j ved at mennesker = hygge, lege, tryghed og frem for alt MAD.... smiley

• #46   14. jan 2007 må jeg spørge hvem du har købt den af Stine?..

• #47   14. jan 2007 der er mange der er uenige med john vestergård.... men det må jo være op til den enkelte...

• #48   15. jan 2007 Jeg købte min fugl fra en fyr i vejle.

fuglehobby.dk har nogle bestemte holdninger til ting.
    Feks mener han at man ikke skal fodre med pettels med der imod med frugt og frø, hvilket jeg mener er forkert.
    Pettels giver fuglene alt det de har brug for af vitaminer og mineraler som de også får i naturen. Her blender man frugt og grønt og putter pettels ned i det samme med lidt aloe vera så optager pettelsne alt frugtens næring og fuglen får det optimale ud af sin kost. Fodre man på denne måde for du sunde og raske fugle og man mærker hurtigt at man får en helt anden fugl end før.
    Fodre man med frø kan fugle risikere at den får svamp hvilket de ofte dør af, med mindre man lige koger frøene 15 minutter inden serveringen, selvfølgelig skal de lige afkøles først. Der har været mange sager fornylig hvor mange fugleopdrætter har mistet deres fugle fordi de fodret med frø som indholdte dødelige svampearter. Og har derfor lagt sag an mod de firmaer laver de frøblandinger. Der er i den forbindelse lavet en test som har vist at der var 10.000% mere svamp i det foder end det må være og det er endda et dansk firma som lavde de frøblandinger. Ham der lagde sag an må det firma mistede fugle over for 700.000kr og fodre nu på den måde som jeg tidligere har beskrevet og han mærker tydeligt en stor forskel bare efter 14 dage forbrug af aloe vera og pettels.
    Så MGP syntes ikke at din fugleguru er værd at tro på i dette sammenhæng.
    Han er uden tvivl en dygtig opdrætter, jeg har bare nogle andre holdninger til fuglehold.
    Men ja mange ting er rigtig af det der står der inde....meeeen sådan er vi jo så forskellige.
    Alle ved da også at uanset hvilket dyr man har, burde man have to, om det er hunde, katte, fugle, fisk eller hvad det er, bør man altid have mere end en. Dyr trives fint som enedyr men trives bedst når der er to.... Hunde f.eks trives godt selv om der kun er en hund, men har det bedst når de er mere end en, da det er et flokdyr og sådan kan vi jo blive ved.....

• #49   16. jan 2007 (link fjernet)

syntes lige I skulle de dette

Kommentér på:
Papegøje og hund

Annonce