{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

Import af hvalp fra frankrig {{forumTopicSubject}}

Hejsa hg! Jeg skal til Frankrig og hente hundehvalp når han er gammel nok!:) men jeg er i tvivl om hvornår jeg må kører igennem de forskellige lande med ham? Alt af vacciner og det hele bliver self ordnet tidsmæssigt af avler. Men hun mener det er 9uger så må jeg hente ham. Men har bare læst andre steder at de først må som 15 uger.
Så vil hører om der er nogen der har erfaring med det? Ellers så vil jeg ringe til Fødevarestyrelsen imorgen og hører smiley
På forhånd tak!:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af hvalp fra frankrig
  • #1   4. feb 2018 En hvalp må rabiesvaccineres som 12 ugers - du kan derefter hente den 21 dage senere. - dette er måden at gøre det på ved bil/tog transport hvor du skal igennem andre lande...


    Du kan også flyve ned og hente den. Gør du det og flyver du direkte til Danmark kan hvalpen hentes hjem fra den er 8 uger gammel - kræver blot pas, chip og en hvalpe/killingeerklæring som du udskriver fra FVST's side


  • #2   4. feb 2018 Okay tak for hjælpen :)??

  • #3   4. feb 2018 Forhør dig om, hvilke regler de forskellige lande du kører igennem har. Hvis de har samme regler, som Danmark, så bliver det jo ikke et problem at hente den som 8 ugers.

    Jeg fik hvalp fra Belgien, den var 8 uger og der var ingen problemer/krav til at få den til Danmark uden rabies vaccine.
    Men det er selvfølgelig også mange år siden, der er garanteret kommet nye regler siden


  • #4   4. feb 2018 Man kan ikke mere køre hjem fra Belgien med en 8 ugers hvalp.

    De regler Lise beskriver gælder i de fleste EU lande og i hvert fald relevant for os i DK, den gælder i Tyskland, hvilket sætter en stopper for at køre en 8 ugers hvalp fra mellem- og syd Europa og til Danmark. Danmark udgør en undtagelse for den regel, hvilket er grunden til at man kan flyve den ind i Danmark som 8 ugers.


  • #5   4. feb 2018 Præcis som Lise siger. Du må tage hvalpen uvaccineret ind i Danmark som 8 ugers, men må ikke tage hvalpen igennem fx Tyskland før den er rabiesvaccineret som 12 uger og der er gået mindst 21 dage. Så hvis du vil have din hvalp tidligt, skal den flyves direkte fra Frankring til Danmark.
    Ps. Du må tage den ind i DK uden vacc, når den er under 12 uger. Bliver den 12, skal den vaccineres mod rabies og der skal gå 21 dage.


  • #6   4. feb 2018 #3
    Hvornår fik du hvalp fra Belgien? Reglerne blev lavet om for ca. 3 år siden og der er ikke mange lande tilbage i EU hvor man kan importere som 8 ugers - Man kan ej heller køre i transit længere...

    Jeg har faktisk ret meget styr på reglerne da langt størstedelen af mit eget opdræt eksporteres smiley


  • #7   4. feb 2018 # 6

    det er 16-17 år siden. Skrev jo, at det var mange år siden og at der nok var kommet andre regler.



  • #8   4. feb 2018 Vi har hentet Balder i Tyskland med knap 9 uger. smiley

  • #9   4. feb 2018 Ja, men han skulle jo heller ikke føres ind i Tyskland. Det er det, man ikke må. Og efter som DK har en undtagelse for den regel om import af uvaccineret hvalp under 12 uger, er det ikke et problem at hente i Tyskland.

Kommentér på:
Import af hvalp fra frankrig

Annonce