{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.052 visninger | Oprettet:

Studerende med hund {{forumTopicSubject}}

Det her er ikke, IKKE, en hentydning til én bestemt annonce, ej hellere er det en løftet pegefinger til de af os der ikke har kunnet klare det, men hvordan får i andre studerende det til at hænge sammen med studie, job og hund?

For mig foregår det sådan her:

Op 3 timer inden jeg møder (mødetid kan være alt fra 9 - 11)
Luft hund i 30min - 1 time (kommer an på hvor mange gange jeg trykker *snooze* knappen)
Fodring af hund, bad, morgenmad, madpakkesmørring 1 time.
Cykle til stationen + bus til skolen ca. 1 time
Fri 6-8 timer senere (kl. 15-17)
Bus + cykel hjem ca. 1 time
Lufte hund 1-2 timer (afhænger af hvor sent det er og hvor lang morgenturen var)
Aftensmad!!!! (både mig + hunden, som får kødben)
Arbejde ca. kl 20 eller 21 til max 23 (10 min på cyklen hver vej)

Weekenderne er frie (går dog sjældent i byen fordi det keder mig), og på skolefridage arbejder jeg 8 timer, for så at tage flere aftener fri. Jeg arbejder aldrig mere end 3 aftener på en uge.

Det her betyder at jeg først har tid til mig selv (til at stene fjernsyn, læse en bog eller spille computer) fra kl. 18-19 til arbejdet starter (ca. kl 20-21) og der laver jeg også aftensmad..
Resten af tiden går m skloe, lektier arbejde og hund.

Hunden får mellem 2 og 3 timers motion om dagen, derudover leger vi meget sammen og træner tricks, både hjemme, mens jeg laver mad (eller i min *mig* tid) og mens vi går tur.. Vi har også lige skrevet os op til agility, som starter i April.

Der har været mange gange hvor jeg har været ved at give op, fordi det simpelthen dræner så meget tid, og lømmelalderen tog meget hårdt på min tålmodighed (vi er i lømmelalder nr 2, så forvent en semi-seriøs annonce fra mig snart), men omvendt ville jeg ikke undvære det for noget som helst i verden...

Jeg vil meget gerne høre oplevelser, evt nogle tips og tricks, fra andre studerende. I ER IKKE ALENE!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Studerende med hund
  • #1   16. jan 2007 og HVAD laver du så her?? Nu???

    Fyyyy søsser...






    Ej, det er godt gået, og jeg kan kun forestille mig hvor hårdt det nogen gange må være!!


  • #2   16. jan 2007 Miss

    Skoelfri dag.. er på arbejde


  • #3   16. jan 2007 skole .. stavefejl er min gave til dig

  • #4   16. jan 2007 *Kiki & Lucky *

    Jeg burde også bruge min nabo noget mere... Ikke nogen dårlig idé


  • #5   16. jan 2007 Jeg bor sammen med kæresten, så de dage hvor jeg er hjemme kl aaaalt for mange er Kaoz blevet gået med..

    Har også herlige udlejere der gerne lukker ham over til sig hvis de kan se han er alene hjemme..

    Men ellers prioiterer jeg hunden først, tager kun på besøg hvor han er velkommen hvis han har været alene om dagen..
    Turene (morgen 15-20 min, eftermiddag 1-2 timer, aften 1 time, nattisser 15 - 20 min) skal der være tid til..

    Står op kl 5.60, hunden har kæresten fodret.. Gør mig klar, lufter hund og 5 min ned til bussen kl 6.50 - tager 1½ time ud til semi..

    Hjem (meeeeget forskelligt hvad tid, fra 12-17) er jeg meget sent hjemme er han blevet luftet af kæresten..

    Spiser omk kl 18..

    Aftenturen kommer an på hvad tid jeg skal op dagen efter, og om vi har hundegæster på besøg, men omk kl 20/21..

    Nattisser lige inden sengetid...

    Når jeg så er hjemme må han selv bestemme om han vil være inde eller ude, giver ham kiksere at søge efter eller en aktivitetsterning når jeg er tidligt hjemme, så rykker vi bare turen =)


  • #6   16. jan 2007 Studrende her også smiley

    Jeg har valgt arbejde fra i hverdagene indtil videre, fordi jeg ikek kan klare tanken om den lilel derhjemme....
    jeg har to dage fra 8 - 16 og de andre dage er ca 3 timer mindre.. enten i den ene eller anden ende.

    Morgen... står op siger godmorgen til feike.
    Går på badeværelset men feike spiser morgenmad.
    Så pakker jeg taske og når jeg er klar er det på tur på ca 15 - 20 men en ikke ret vågen hund, som ligner en der hellere ville ligger og boble i sengen.
    De to dage jeg møder kl 10 og 11 tager vi en go tur på fodboldbanen hvor der bliver leget godt med bold eller kæp smiley

    EFtermiddag:
    SÅ er jeg i skole i mellem 5 og 8 timer, og siger lige hej,og lader hunden falde til ro, og går en go times tid en tur, måske med selvskab fra en anden hund i nabolaget.
    Eller så på fodboldbanen med lidt træning.

    Om aftenen tager vi en slapper og ser venner sammen i sengen. så spiser vi begge, og så sætter jeg mig ved somputeren, noglegange kigger feike med på skødet smiley

    Og ved en 10 tiden tager vi en aftentur, længde afhænger af vejret! hvis det er godt måske en times powerwalk, eller bare en hyggelig gåtur ind i mod byen.

    Weekendene: Står i hundens tegn.. Det er gerne med en tur på landet hos de gamle og deres hund, elelr i hundeskov med nogle hundevenner.

    Synes det er DEJLIGT at være studerende og have hund, og min hverdag går HELT i stykker de gange han har været blevet passet ho de gamle i 1 dag.. kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal lave i de timer vi plejer at gå tur smiley




  • #8   16. jan 2007 *Nina & Kaoz på Fyn *

    Har i have? Det lyder lidt sådan. Det kan jeg godt misunde dig.

    Og jeg er 100% tilsluttet det du skriver her: Men ellers prioiterer jeg hunden først, tager kun på besøg hvor han er velkommen hvis han har været alene om dagen..


  • #9   16. jan 2007 Søster - vi har have ja, men den er lukket af, Kaoz kommer kun i gårhaven når han er alene ude - graver flotte huller 0o

    Jeg tænker ikke så meget over hvad jeg gør med ham, det kommer helt naturligt med de ture - og så hvor meget energi han har...
    Har vi haft hundebesøg er han ikk så motiveret for at komme på tur, så vil han bare lige ud og tisse og ind og sove videre...

    Jeg mærker mest på min hund hvad der er stemning for..
    Men ud kommer han - og han sover TUNGT om natten *GG*


  • #10   16. jan 2007 Det er dejligt at have hund, når man studerer. Det er både terapi, afslappelse, hobby, motion og meget andet med sin bedste ven. Jeg klarer det med 15 min tur om morgen, 30-1 time om eftermiddag og 15-30 min. om aftenen. Arbejder jeg om aftermiddagh/aften kommer jeg hjem og lufter hunden inden jeg tager afsted igen, også selv om jeg må skippe en time fra skole i ny og næ.

    Mvh. Sonja


  • #12   16. jan 2007 Sonja R

    Ja, jeg er helt enig. Ville ikke undvære min hund for nogetsomhelst i verden.. udover måske en hund som IKKE er i lømmelalderen

    *GG*


  • #13   16. jan 2007 Også studerende her, og med både barn og hund i en lejlighed - hvilket betyder at begge skal luftes jævnligt.... smiley

    Min morgen starter med kl. 6.30 med ca 20 min ude med hunden - god kombination med at vågne ved det kolde sus og hunden som får gjort det den skal.

    6.50 vækker jeg min datter, som så står op og selv tager tøj på (hun er 6 og bliver til sommer 7) Derefter morgenmad til os begge.

    7.30 sender jeg hende i skole (madpakkerne er smurt aftenen før) og så er det min tur til mad og morgen halløj.

    Afsted kl. 8.30 da jeg somregel møder fra 9 - 14

    Hjem igen kl. 14 og gå en times tid med hunden ( vi evt leger med andre hunde eller går i skoven.)

    Kl. 15 kommer min datter fra skole. Derefter har vi ca. 2 timers hygge inkl en gå tur, hvor efter jeg begynder maden. Når vi har spist går vi en tur på ca - alle sammen!

    Kl. 20 kommer min datter i seng og derefter er jeg bare mig...

    Inden vi går i seng får hunden da lige en ca 20 min ude.....

    Jeg arbejder hveranden weekend og der er jeg så heldig at jeg må have min hund med - så det er hun somregel med mindre hun er i løbetid.

    Om onsdagen er min datter til dans - hvor vovse så bliver eftermiddagsluftet af en nabo. De dage hvor jeg har tidligere fri træner jeg, da jeg syntes jeg også trænger...

    Jeg syntes ikke det er svært at få til at hænge sammen, det handler for mig om at få en rutine...


  • #14   16. jan 2007 Millie H

    Meget stor respekt herfra for både at kunne holde hund og barn. Er din datters far også med i hverdagen, eller er du helt alene med det? (du skal ikke svare hvis du ikke vil oplyse det self.)


  • #15   16. jan 2007 Søster - Jeg er 100% alene. Er da også bare færdig som popsanger kl 21 om aftenen - men det er jo det valg man tager når man får barn og også gerne vil have hund. Men ærligt - så tror jeg jeg ville kede mig til døde uden dem, de skaber ligesom min verden og min interesse ligger hos dem.

  • #16   16. jan 2007 Jeg er også studerende, og personligt synes jeg bedre jeg kan få det til at hænge sammen end da jeg arbejdede.....

  • #17   17. jan 2007 Jeg er studerende og købte i sin tid Misty med min ex, nu er det så mig der har hende,altså Misty og det er da helt bestemt hårdt at være alene med hende især når man har fået kæreste på som bor i Oslo. Men jeg grejer faktisk at få det til at køre rundt.

    En 1 1/2 time op inden skole, ud og lade hende løbe rundt på en kæmpe mark, hjem og gøre mig klar på skole, gi Misty noget hun kan underholde sig med i nogle timer f.eks. godbider i en flaske, et kødben fyldt med frossent leverpostej. Når jeg så kommer hjem så kan jeg lige sætte mig lidt og lege med hende og slappe af på sofaen ( ja Misty er go til at slappe af med mig smiley Nå men ellers så ud og gå en lang tur, hjem og ja hvis jeg skal noget så kan jeg også tage afsted i nogle timer for der ligger hun og sover... Tro mig hun har et godt sove hjerte efter en gåtur :).. Og ellers så har jeg nogle venner som er rigtig glade for hende og gerne vil passe hende mens jeg er i Norge. Så det går faktisk og nu får hun snart pas så jeg kan have hende med til norge, glæder jeg mig utroligt meget til!! :).. Men ja skaf dig nogle som kan hjælpe dig med at lette arbejdet for dig. Ved ikke lige hvor du bor og hvad slags hund du har men kan da sagtens hjælpe dig ud :)... Elsker hunde og ja det er dejligt med lege kammerater til Misty smiley Håber du finder en løsning for tro mig har været samme sted hvor jeg bare synes alt var umuligt men det er om at finde en rytme.


Kommentér på:
Studerende med hund

Annonce