{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.193 visninger | Oprettet:

Hund i løbetid bløder voldsomt {{forumTopicSubject}}

Hej,
Min hund er gået i løbetid for 4 dages tid siden, og det startede temmelig normalt med blodpletter hist og her på gulvet. Nu er det dog gået over i at der er blod rundt omkring på væggene i op til 1 meters højdes, det ligner nærmest at det er sprøjtet på væggen! Det er flere steder, og jeg bliver selvfølgelig meget nervøs for om der er noget grueligt galt!

Har nogen af jer oplevet noget lignende? Ved nogen af evt hvad det kunne være?

Det skal siges at min hund er en labrador retriever, som snart er 5 år gammel.

Fortsat god dag, og på forhånd tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund i løbetid bløder voldsomt
  • #3   18. feb 2018 De første 3 løbetider hos min Airedale, lignede det stockholmske blodbad. Vi har hvide døre og vægge.
    Hvis det ikke er normalt for din tæve, så ville jeg bestemt kontakte dyrlægen


  • #4   18. feb 2018 Normalt plejer hun at bløde meget den første uge, men ikke op af vægge! Derefter har det så været mere stille og roligt den sidste uge, og så var det overstået, men det her er noget helt andet!
    Jeg vil sige at hun udover de vildsomme blødninger ellers opfører sig meget normalt, det virker ikke som om der er noget der gør ondt, men visuelt udefra ser det voldsomt ud...

    Men jeg overvejede også at ringe til dyrlægen, men tænker på om det evt kan vente til i morgen, mandag, så hun kan komme hos den dyrlæge hun normalt er hos, hvad tænkes der om den sag?

    Tak for hurtigt svar!


  • #6   18. feb 2018 Jo jeg turde godt vente. Vores har sendt blod op ad væggene når hun har rystet sig eller bakket op ad væggen

  • #7   18. feb 2018 Okay super! Så smutter vi til dyrlægen i morgen og få tjekket op på om alt er okay!

    Louise: det har jeg faktisk godt tænkt over, men når jeg har vasket flere vægge, døre, skabe osv. Flere gange, så tænker jeg at det er usandsynlig at hun har rystet sig selv så mange gange - men nu bliver det tjekket og så må vi se, det kan jo teoretisk set godt være det forholder sig sådan!


  • #8   18. feb 2018 Hvis mine hunde er våde og ryster sig under løbetid, så sidder det også på væggene. Det tror jeg er ret normalt ved de tæver der bløder en del.

  • #9   18. feb 2018 Jeg har haft 2 tæver, der pludselig blødte meget mere end normalt, og begge gange har det været forløber for en hormonel livmoderbetændelse.
    Store tæver kan bløde en hel del, men hvis det ændrer sig i forhold til pågældende tæves norm, så skal man bestemt være opmærksom på det både under løbetiden og i perioden efter.

    Rille var sådan, at da jeg kom hjem og hun rejste sig, løb blodet hen ad gulvet og hun var helt tværet ind i blod på hele den ene side. Hun gik løbetiden igennem med generelt mere blødning end sædvanligt, men specielt 2 omgange med meget voldsom blødning og var egentlig ok bagefter. Jeg havde selvfølgelig kontakt med dyrlæge omkring det, så da hun blev meget hurtig meget dårlig ca. 2 uger efter løbetiden, var jeg ikke et øjeblik i tvivl om, hvad der var galt. Rille var 13 år og jeg valgte aflivning, ingen grund til at trække hende igennem en operation på det tidspunkt.

    Havanna's meget voldsomme blødning kom ca. en uge efter afslutning af løbetid, en løbetid, hvor hun havde blødt en del, dog ikke på niveau med Rilles. Havanna blev steriliseret med det samme.


  • #10   18. feb 2018 Min schæfer havde én løbetid, og det var sindssygt så meget hun blødte! Når hun havde løbetidstrusser på, blødte hun igennem trusseindlæg (til mennesker) på en nat. Huset lignede et slagtehus, og der var blod op i en meters højde. Som bonus blødte hun i 23 dage. Og hun hadede hvert sekund!

    Jeg fik hende steriliseret efter den omgang. Indvendigt så alt fint ud - ingen tegn på cyster, infektion eller andet. Men jeg var meget letter over at ingen af os skulle igennem det igen smiley




  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #11   18. feb 2018 Tia sviner hele huset til vægge døre kanten af min seng gulve og hun gør intet for at holde sig ren og løbetidstrusser æder hun.. Ja indlæg bukser og det hele... Sådan er hun bare... Håber bella vil gøre lidt selv for at holde sig ren... ??
    Kan ikke helt overskue tanken om to blodige sprinklere... ??


  • #13   20. feb 2018 Palle med ny pels, når det nu ikke er hundens første løbetid, så ved den nok hvordan den skal gøre rent efter sig selv.

    Her er min gang. På 21. blødningsdag smiley


    profilbillede
  • #15   5. mar 2018 Hej glemte at skrive tilbage efter dyrlægebesøg, der var en helt anden årsag til blod op af vægge mv. Min hund havde på daværende tidspunkt mødt en lidt agressiv hund dagen forinden jeg skrev indlægget, og hun var blevet bidt i halen, så hun havde fået et pænt sår på spidsen af den. Vi fik noget antibiotika med hjem, og nu er såret helet og hun godt igen!

    Mange tak for jeres tid og svar!

    Til sidst skal det siges at hun også blev mærket på mht. underlivet, men dyrlægen vurderet ikke der var noget mistænksomt. Vi blev dog alligevel enige om at få hende steriliseret, så i får ikke flere spørgsmål fra mig om løbetid smiley I hvert fald ikke med den hund (Bounty) jeg har nu! smiley

    Fortsat god dag, og igen tak!


Kommentér på:
Hund i løbetid bløder voldsomt

Annonce