{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.266 visninger | Oprettet:

Hmm - Min hund bed mig. {{forumTopicSubject}}

Som der står i overskriften bed min hund mig. Jeg har fra starten af, da jeg fik ham prøvet at vende ham til at der ikke sker noget ved at jeg tager hans mad eller kødben, og der har ikke været noget problem. Men så igår da han fik et griseøre. Begyndte han at knurre ad mig bare jeg nærmede ham. Jeg tog den fra ham et par gange hvor han bare knurrede af mig, og gav den så tilbage, men 3 gang bed han mig.
Nogen ide'er om hvad jeg kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmm - Min hund bed mig.
  • #1   19. jan 2007 Byttede du ikke med noget andet , da du tog øret ?

  • #2   19. jan 2007 Nej, gav den bare tilbage til ham igen, efter et kort stykke tid.

  • #3   19. jan 2007 Meget hurtigt komme i gang med at læse Jan Fennels bøger så denne lille pitbull blanding ikke overtager magten pga misforstået lederskab!

  • #4   19. jan 2007 Vi har også altid taget mad og kødben fra vores hunde.. rost og givet igen .. efter ganske kort tid.. (ikke hver dag, men engang imellem..)

    -Det HAR aldrig givet bid.. eller knorre.. Så ved ikke hvad jeg ville.. jo skælde ud.. FØJ!!!... og lade den ligge lidt selv.. og ikke give det tilbage.. før efter noget tid??


  • #5   19. jan 2007 Jeg ville have sagt: "NEJ!" når han knurrede og idet han så holdte op igen, rost ham og givet ham øret, men jeg kan godt forstå han bliver irriteret, hvis du hele tiden tager hans guf fra ham...
    Det ved jeg ikke om du gør, men 3 gange i træk, ville jeg også blive irriteret over. Kan selvfølgelig godt forstå at du bliver lidt ved, hvis han pludseligt knurre. Hvad gjorde du da han bed dig? Fik han øret?

    Mit umiddelbare bud, ville være, at øret var så lækkert og han til sidst blev irriteret over du tog det fra ham...


  • #6   19. jan 2007 Selvfølgelig skal man kunne tage mad og ting fra sin hund men når man prøver at gøre det til træning bliver det nærmest som en hån for hunden og det er der den går galt.

  • #7   19. jan 2007 Øh.. Hvorfor lave en konflikt? Jeg ville nok os smække manden en på skallen,hvis han blev ved med at ta min lækre bøf,som jeg sad og spiste... Hvis han derimod tilbød mig noget lækkert i stedet for,kunne vi da godt bytte.. Byt med hunden,så den finder ud af at man godt kan dele om tingene og man ikke skal vogte sin mad

  • #8   19. jan 2007 Pitbul blanding?

  • #9   19. jan 2007 hvis nogle af mine hunde nogensinde bed mig ville de med det samme få en på kassen, men jeg ville nu heller ikke tage deres griseører fra dem 3 gange..... men jeg kan tage alt fra dem og heldigt for dem så har de ikke bidt mig..

  • #10   19. jan 2007 Charlotte og Christian - Ja den undrede jeg mig også også ??

  • #11   19. jan 2007 Man SKAL kunne tage mad fra sin hund om det så er lækkert "guf" eller ej... Jeg synes overhovedet ikke det er syndt eller et hån mod hunden...
    Jeg kan umiddelbart se at du skal igang med nogle lederskabs øvelser.


  • #12   19. jan 2007 Jeg sagde også nej, hver gang han knurrede, så stoppede han og så tog jeg den. Så fik han den igen lige efter. Da han bed mig, lagde jeg ham om på ryggen og sagde nej.

  • #13   19. jan 2007 Den bed til. Når den fik den igen lå den bare stille og roligt og spiste den.

  • #14   19. jan 2007 Nej, han har aldrig gjort noget ligne. Jeg har også sagtens kunne gøre det hvis han har haft et alm kødben.

  • #16   19. jan 2007 Nu blir jeg nød til at spørge jer.. Hvor mange oplever,når jeres hunde spiser,at den man betegner som leder af hundene,går hen til den anden hund og æder dens mad..er såmænd bare nysgerrig .-) Det kræver selvfølgelig at i har flere hunde..

  • #18   19. jan 2007 Jeg vil sige det sådan at Quatro prøve til når Cæsar står og spiser, men det er nok mest fordi at han lige skal se om det dog ikke var lækrere.....Cæsar knurrer lavt og Quatro skrider


  • #19   19. jan 2007 Jeg synes det er en hån, hvis man bliver ved med at tage maden fra hunden. Det er et dyr og jeg er med på man skal KUNNE gøre det, men ikke blive ved og ved og ved. Hunden tror bare at den så skal skynde sig at spise sin mad, før man ager det fra den, for man bliver jo ved. Hvis man gør det en gang imellem og hunden accepteter det er det iorden, men synes bestemt at flere gange ad gangen er at provokerer.

    Jeg har heldigvis ikke selv de problemer, men hvis Tjalfe bed mig ville jeg virkelig blive sur. Jeg ville dog ikke slå ham, men måske tage hans mådskål i skødet og tage hans tørkost op og lade som om jeg spise med, når Tjalfe spiste, så han lærte at dele, men absolut ikke noget jeg ville gøre fast og det var kun hvis han bed mig...

    Som sagt er hunden et dyr og det er et inskenkt at passe på sin mad, ved hunden hvem der er boss, så accepterer den også at bossen spiser først og at bossen selvfølgelig bestemmer.

    Helt klart en god investering, da jeg købte Jan Fennells hundelytteren...


  • #20   19. jan 2007 Helle.. Havde ikke set dit indlæg smiley

  • #21   19. jan 2007 C&C har du også læst hundelytteren i praksis???

  • #22   19. jan 2007 Jep det har jeg, er faktisk gået igang igen, for synes der er mange ting, man godt lige kunne have glemt, som så bliver opfrisket...

  • #24   19. jan 2007 man skal kunne ta ting fra hunden,men hvorfor ikke lære dem det positiv i stedet for at hunden klapper til og siger fra,og man skal at arbejde med problemet,når det kunne ha været undgået...

  • #25   19. jan 2007 der mangler lige et ord.... Gg

  • #26   19. jan 2007 det problem havde vi også i starten med vores hvalp :). . Det er en ganske naturlig ting for især hvalpe at gøre sådan da de ikke ved bedre endnu :). . .

    Det er meget unødvendigt at skabe en konflikt ud af dette. . Vi kender en hundespykolog som vidste os hvad vi skulle gøre ganske simpelt

    Det er meget vigtigt at huske på hvilken måde man går hen til hunden idet du vil tage griseøret fra den... Går man langsomt er det et meget dominerende for hunden derimod går man lallet hen til den:). . .
    Idet du tager griseøret fra den har du leverposteg i den modsatte hånd og når du så tager griseøret fra den stikker du den hånd med leverposteg i hovedet på den...Skulle den knurre eller bide dig skal du bare ignorere den ikke skæl den ud eller noget:). . . Den metode virker og det kan jeg næsten love dig med 100%
    Vi skulle kun gøre det 4 gange og jaa...I dag kan vi tage alt fra vores ;). . .


  • #28   19. jan 2007 det jeg synes mange af jer gør er at i sætter jer selv ind i situationen "ja min mand skulle ikke ta min mad 3 gange"... Nej, men dt er også en hund!! Og du er et menneske! Ethvert menneske (flokleder) ska da ku ta hundens mad 100 gange hvis det sku være... Jeg synes du gjorde dt HELT rigtige at skælde den kraftigt ud... Hvis min havde gjort det havde den fået en på hovedet...

  • #29   19. jan 2007 jep ;). . . Jeg synes det er ekstremt vigtigt at man kan tage alt fra hunden lige meget hvad...!!! hvis man har børn f. eks. Denne øvelse skal øves et hvis antal gange for til sidest skal hunden jo også have lov til at spise det i fred:)

  • #30   19. jan 2007 DET HJÆLPER IKKE AT GI SIN HUND EN PÅ HOVEDET....... DET GØR KUN AT DEN TILLID HUNDEN MÅTTE HA TIL EJEREN MINSKES....

  • #32   19. jan 2007 Det er seriøs nogle rigtig gode bøger, jeg mangler stadig 3éren...

  • #33   19. jan 2007 HELLE----> lige mine ord smiley

  • #34   19. jan 2007 nu kan jeg aldrig finde på at tage noget fra min hund som jeg har givet den, noget andet er hvis den tager noget den ikke har fået.
    jeg har en flok gående sammen og kan tydelig se at floklederen, spiser af sin egen skål i fred for de andre, hun blander sig aldrig i noget, nr 2 i flokken har samme privilige, nr 3 tante liegh er så den som holder øje med at alle de andre opfører sig ordentlig, liegh er den eneste nr 1 leger med. liegh leger med alle.
    det er rigtig spændende og sjovt at observerer hvordan en flok lever sammen.


  • #36   19. jan 2007 he he ja helt enig smiley

  • #37   19. jan 2007 Vivi: Jeg har kun "Hundelytteren", hvad er der ellers for nogen?
    Jeg vil da have dem alle samen, har lært SÅ meget af de bøger og er der delte meninger i det lille hjem, tager vi Jan Fennell fram, hun er fantastisk!


  • #38   19. jan 2007 Der er også hundelytteren i praksis og den nye hedder noget med bliv din hunds bedste ven tror jeg....

  • #39   19. jan 2007 en rigtig leder er efter min mening er en der ikke tager unødvendige konflikter op...

  • #40   19. jan 2007 Lad da hunden ha sin mad. Syns det er noget mærkeligt noget, det der med at tage maden fra hunden, for derefter at give det til den igen. Tezza æder mig hvis jeg tager et ben fra hende. Det er jo heller ikke derfor hun har fået det-- altså for at man skal tage det igen. Det er at drille, i min verden.

  • #41   19. jan 2007 Stine M

    Det gør Tyson. Når han er færdig med at sluge sin mad puffer han Stiff væk (hvis han kan komme til det for hende og vi vender ryggen til ) og æder hendes. Hun er så ikke en skid bange for ham så skubber gerne igen under højlydte protester = knurren.


  • #42   19. jan 2007 Jeg synes ikke man skal tage maden/ guffen fra sin hund...! Man skal kunne komme hen og kæle og hygge mens den spiser, men man skal ikke tage det!!!!
    Som Stine nævner så ville jeg da også blive stik tosset 3. gang tjeneren kom og tog min bøf på restauranten!!!

    Ideen er, hvis du endelig skal tage noget fra ham, så skal du have noget ENDNU bedre og bytte med... Du skal fx. vænne ham til, at når du kommer til hans madskål så putter du mere mad i, tager den ikke kun fra ham osv....


  • #43   19. jan 2007 Hvis en hund knurrer, så er det fordi den er usikker på det, der sker. Den fatter kort sagt ikke en meter.
    Knurrer en hund, så får man ikke en dyt ud af at "pande den en" skrige nej, tage ting fra den osv osv osv. Man er nødt til at finde ud af hvorfor den ikke forstår en.
    Må man ikke tage et ben fra den, så er det da ganske enkelt fordi den ikke er sikker på at få det igen. Derfor er løsningen med at tage tingen fra den det værste man kan gøre, for det beviser jo bare at hunden havde ret i at være usikker på ejeren..

    Derfor er bedste løsning som mange andre også har sagt at "bytte" men noget andet. Og så gerne give kødbenet (eller hvad det nu er hunden er beskyttende overfor) tilbage til hunden.

    Alt andet ødelægger bare forholdet mellem dig og din hund, da det pludselig går op for hunden at den ikke kan stole på dig..

    Du kan jo evt vænne hunden til at det er hyggeligt at du ligger nede på gulvet sammen med hunden, og holder i den ene ende af benet mens den gumler i den anden. Og så masser af ros når den gør noget rigtigt.


  • #44   19. jan 2007 Belinda: PLING PLING PLING - præcis... Det handler nemlig om tillid... :O)

  • #45   19. jan 2007 Blub *gg* Nemmerlig ;o)

  • #46   19. jan 2007 Hmmm - ja, altså det dur ikke det der..
    Jeg har selv en folk af 4-6 hunde afhængigt af hvor mange der er hjemme, de slås aldrig om maden, de kan bevogte mad eller guffer, men de går aldrig bare hen og overtager hinandens mad! De leger også med f.eks okseører - nemlig hvem vil stjæle mit øre - den er god at bruge når man arbejder på tilliden til at man kan tage deres mad.

    Jeg kan til en hver tid tage mad fra dem alle , ikke noget vi har trænet, sådan er det bare hvis de er vant til at blive behandlet ordentligt.
    Jeg får jævnligt tilbudt deres mad/kødben guffer som et tilbud om hygge, hvis jeg f.eks ligger på gulvet og nusser med dem, kommer specielt min ældste han gerne med et tilbud om at dele et ben eller et øre. Det er en gestus, de bruger meget. har en sommer fået serveret et endnu levende firben i sengen smiley

    Bruger iøvrigt også en del af fennels principper

    Min afdøde hanhund, som var meget alfa, tog jeg ind imellem hans kødben fra - med munden!
    DET kræver gensidig tillid og jeg var ikke et øjeblik i tvivl om at han ville lade mig gøre det. Han var ikke i tvivl om at jeg gav ham det tilbage igen efter at have undersøgt det/leget med ham med det/eller noget.
    Min daværende svigerfar bed han tilgengæld efter hver gang han ville tage hans ben - MEN det blev også KUN gjort for at demonstrere at manden var over hunden i hierakiet - og det var han altså ikke ikke hjemme ved os! Og det måtte svigerfar så lære at acceptere. Ikke røre hundens mad.
    Når vi derimod var hos dem, var der aldrig et problem.

    Du skal være bossen, men ikke ved at tage maden fra hunden eller ved at slå den, det skal du være ved at være den der ved bedst, er klogest, sikrest, tryggest og tar flest initiativer!


Kommentér på:
Hmm - Min hund bed mig.

Annonce