1.437 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Hjælp! Min hund går på køkkenbordet Hjælp! Min hund går på køkkenbordet

Hej med jer

Jeg søger lidt hjælp og råd!

Vi har en hun labrador på snart 5 år, som er begyndt at tage mad oppe fra vores køkkenbord selv om det står lidt langt inde hvor hun ikke burde kunne nå det? Det er 5-6 gang nu hvor hun enten tager vores toast eller rugbrød pakker, og af og til kan hun finde på at gå i min taske tage mad jeg har tilbage fra dagen, hun gør det også kun når vi ikke er hjemme, men hun får den motion hun skal have, hun bliver leget og kælet med?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Min hund går på køkkenbordet
  • #2   22. feb 2018 Fjern ALT så der intet er at stjæle og med mindre hun er fed, så sæt hende en smule op i foder.
    Hun kan jo reelt godt være sulten og det lyder ikke som om det er noget hun har gjort altid.

• #4   22. feb 2018 Nej hun er nemlig først begyndt på det efter hun blev steriliseret

• #5   22. feb 2018 Jamen det giver fin mening. Hvis ikke hun er fed, så sæt hende lidt op og se om ikke det stopper.

• #6   22. feb 2018 Hun er sandsynligvis ikke sulten - eller det tro hun. Labradoren er kronisk sulten. Derfor er de ofte overvægtige. Jeg ville være varsom med at sætte op i foder.

Det er en svær ting at træne væk, da de vil gå gennem ild og vand for mad.

Der er vist kun en løsning - væk med brød og mad. Jeg tør ikke engang gå på wc med en pose chips på bordet med vores labrador. Hun har aldrig vist tegn til at turde prøve, men hun må få guds skyld aldrig få succes med at tro det kan lykkes.

• #7   22. feb 2018 Som sagt er det noget hunden er begyndt på pludseligt og efter sterilisation.
    Selvfølgelig kan hunden være reelt sulten.

• #8   22. feb 2018 Men det blev jun så i dec

• #9   22. feb 2018 Ts, en af mine kollegaer har netop lige fået steriliseret sin hund, det er nok 2 måneder siden. Den er vel 3 år gammel og en blanding af noget Rottweiler, Dobberman og Labrador.
    Et par uger efter hun var blevet steriliseret, begyndte hun at stjæle ALT fra bordet. Selv kål.
    Hun er ikke fed, men skal ikke tage på, men her hjalp det at sætte hende lidt op i foder.
    Hun har ikke taget på og er stoppet med at stjæle.

• #10   22. feb 2018 Jeg har to hunde, der altid er sultne. Den ene stjæler når han kan komme til det og den anden havde faktisk sin tyveri-debut forleden.

Det er simpelt - ting hunden ikke må tage må sættes udenfor dens rækkevidde.

Jeg ville ikke sætte den op i foder. Sulten går op når en hund bliver steriliseret, men stofskiftet går ned.
    Derfor bliver neutraliserede hunde alt for ofte overvægtige.

• #11   22. feb 2018 "Som sagt er det noget hunden er begyndt på pludseligt og efter sterilisation.
    Selvfølgelig kan hunden være reelt sulten. "

Hvis du ser minuttallet, så er beskederne skrevet samtidigt. smiley Da jeg svarede, vidste vi kun en 5 årig labrador stjæler mad. Og statistisk set, stjæler de det fordi de er kronisk sultne - ikke fordi de som sådan mangler mad.

Det er desværre ofte blevet en overfoderet race, fordi ejerne synes det er synd at vovse er sulten. smiley

• #12   22. feb 2018 Og ikke alle hunde tager på efter sterilisation.
    Zenta vejede mere inden end hun gør efter.
    Hun var faktisk tyk inden.

• #14   22. feb 2018 Jeg er opvokset med Labradors, så kender dem skam godt.
    JEG ville sætte hende lidt op, vi snakker jo ikke flere 100 gram og så se om ikke det stopper.
    Selvfølgelig kan hun være sulten, præcis som vi kan.
    Jeg ville så stadig fjerne ALT og så holde hunden igang og holde øje med vægten.

• #15   22. feb 2018 Hvad med at suplere hundens mad med kogte grøntsager, eller bare alm rå gulerod smiley det fylder godt i maven, men feder ikke.

• #17   22. feb 2018 Lige inden hun blev steriliseret grundet af betændelse i livmoderen

profilbillede
  • #19   22. feb 2018 Fjern maden. Luk døren.
    Og lad for Guds skyld aldrig chokolade ude af syne mere!
    I har en hund der nu har fundet ud af det kan svare sig at tjekke bordene og taskerne efter, så det vil hun nok prøve på igen.
    Sørg for det ikke giver belønning.

• #20   22. feb 2018 Trine G hun får lange gå ture og så har vi en stor mark hvor vi bor vi går ned og leger og hvor hun kan få lov til at løbe rundt

• #21   22. feb 2018 Hvad bruger hun sit hoved til?

• #22   22. feb 2018 Jeg har også et par stykker, der kan finde på alt, bare for at nuppe noget spiseligt, så jeg har aldrig noget stående på bordene, den ene, han hopper simpelt hen op på køkkenbordet for at lede efter noget og der skal heller ikke stå noget der skulle have været i opvaskeren, så skubber han det ned på gulvet, for at slikke det rent. han er snart 9 og en anelse stivbenet nu, så det er længe siden, heldigvis smiley

• #23   22. feb 2018 Vi har også haft en hund, der gik på bordet. Men da der ikke lå noget spiseligt, stjal han kuglepenne, termometer, hobbykniv, smertestillende mm og åd det. smiley

Kommentér på:
Hjælp! Min hund går på køkkenbordet

Annonce