{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

mette b
mette b
Følger: 3 Emner: 36 Svar: 133

Indkaldet der forsvandt {{forumTopicSubject}}

Vores unghund, som ellers har været trænet i indkald fra helt lille og som faktisk har været ret sikker, er pludselig begyndt at ignorere det totalt så snart han er fri uden for haven.

Vi har indtil nu haft ham til at løbe løs når han var med i stalden og rundt på ejendommen uden problemer, men nu stikker han af og ignorerer indkaldet både i stalden og når han er med ude.

Han er otte måneder, og jeg ved godt at noget af det måske er hans alder, men spørgsmålet er hvordan vi kommer igennem det. Skal vi starte helt forfra og kun træne i haven eller er der er anden måde at komme videre.

Hvordan vil I anbefale at gribe det an?

(og ja han aktiveres med ture i skoven, schweiz træning, lydighed, fælles hundeluftning, fodersøg osv)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indkaldet der forsvandt
  • #1   22. feb 2018 Jeg ville beholde snoren på ham, når I er ude og så ellers træne en masse indkald i haven. Alt efter hans race, burde det fine indkald vende tilbage igen, så længe han ikke får held til at lære, at der sker en masse sjovt, når man stikker af. Men nogle racer har så meget jagt i sig, at de kan være umulige at gå løs med.

• #2   22. feb 2018 Snor på, så han aldrig har muligheden for at ignorere jer, og så hold fast i de ting, I kan, her i den svære tid. Ørerne kommer igen, for så at forsvinde igen senere, og til sidst komme igen. Bare hæng i smiley

• #3   22. feb 2018 Tillykke, du er nu ejer af en teenagehund. Behold snoren på, for et symptom på teengehund er bla at ørerne falder af.

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

#4   22. feb 2018 Tak. Jeg ved det jo godt, men åh hvor er det bøvlet med den snor.
    Forsøgte at have ham i sporlinen i morges mens jeg lukkede heste ud, men lang line og løse heste er bare ikke fantastisk smiley
    Men han må nok bare vænne sig til at blive inde, når jeg går i stalden i løbet af dagen.

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

#7   22. feb 2018 Åh ja en voksen hund.

Det er dog ikke sådan lige at finde med de kriterier kæresten havde til en kommende jagthund smiley

Håber han på et tidspunkt bliver så voksen at han kan være løs hjemme på egen matrikel. Den gamle kunne, så måske er der håb.

• #8   22. feb 2018 Mon ikke det nok skal komme smiley vi er der også med Atlas (bliver 2 til maj) lige nu, så han er også i snor de fleste steder. Det er anden periode, hvor indkaldet er væk. Glææææder mig også til at få en voksen hund smiley

• #9   22. feb 2018 Når man er ude i at skulle have en jagthund, så tænker jeg ikke at det dur med en omplacering, medmindre det er en allerede jagttrænet hund.

Har flere gange set omplacering af voksne 'kan blive en god jagthund' hunde på db eller dyreværnets sider, men at en hund er af jagthunderace, er ikke = kan blive god jagthund.

Husker stadig en salgsannonce i wendy hestebladet i 90'erne. I annoncen stod der 'jeg kan blive en god springhest, for er engang kommet til at hoppe over hegnet ups' smiley

Ts, det skal nok komme, en eller anden dag, så vil du stoppe op og tænke, hov, hvad blev der egentlig lige af den der hormon teenage forstyrrede belastning i den anden ende af snoren smiley

• #11   22. feb 2018 #4
    1 Holdt du i den anden ende af snoren? Eller 2 var han bundet?
    1, så må han tøjres i rimelig afstand smiley
    2, så må han tøjres i kortere line smiley

• #12   23. feb 2018 Aahhhh ja, teen-age hunde - er det ikke skønt smiley Jeg tænker at der sker det, at der vokser nogle filtre frem på deres ører når teen-age alderen kommer. Disse falder så af igen på et tidspunkt smiley
    Min Clinton nærmer sig de 2 år nu. Han fik filtre på ørene i løbet af efteråret sidste år (ja, I know sen teen-ager; racen er megalang tid om at blive voksen). Her efter jul er hørelsen på mirakuløs vis vendt tilbage og indkaldet er blevet genindlæst fra back-uppen smiley
    ... han har ikke gået ret meget løs i den periode han har haft filtre monteret på ørene smiley

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

#13   23. feb 2018 Tak alle sammen.

Der er ikke lige det quick fix som jeg havde håbet smiley men dejligt at blive bekræftet I at vi ikke er alene og at det er helt "normalt" smiley

Heldigvis er hunden allerede godt på vej til at blive en eminent jagthund, så den del af forventningerne opfylder han da. Så må vi bare væbne os med tålmodighed med det andet smiley

• #14   23. feb 2018 Som Malene skriver smiley
    Giv ikke teenage pup muligheden for at ignorere jer. I kan træne indkald i indhegninger eller med lang line.

Men ikke blot i haven, prøv lidt andre steder, men som nævnt steder hvor pup dog ikke har mulighed for at løbe bort til noget “sjovere”.

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

#15   24. feb 2018 Idag til træning fik hunden eneundervisning af den mest garvede træner. Og hendes råd var at give hunden 14 dages "fri"hvor vi kun laver det hunden faktisk kan i øjeblikket.

Den har fuldstændig smidt hjernen, så der finder ingen læring sted i øjeblikket.
    Så nu hygger vi os med sporarbejde og skovture samt bitte små udfordringer og ser om han ikke vender tilbage til bare lidt trænbar smiley

Kommentér på:
Indkaldet der forsvandt

Annonce