Indkaldet der forsvandt {{forumTopicSubject}}
Vores unghund, som ellers har været trænet i indkald fra helt lille og som faktisk har været ret sikker, er pludselig begyndt at ignorere det totalt så snart han er fri uden for haven.
Vi har indtil nu haft ham til at løbe løs når han var med i stalden og rundt på ejendommen uden problemer, men nu stikker han af og ignorerer indkaldet både i stalden og når han er med ude.
Han er otte måneder, og jeg ved godt at noget af det måske er hans alder, men spørgsmålet er hvordan vi kommer igennem det. Skal vi starte helt forfra og kun træne i haven eller er der er anden måde at komme videre.
Hvordan vil I anbefale at gribe det an?
(og ja han aktiveres med ture i skoven, schweiz træning, lydighed, fælles hundeluftning, fodersøg osv)
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.971
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.826
maj 2015
Følger: 51 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.469
feb 2010
Følger: 3 Emner: 36 Svar: 133
Forsøgte at have ham i sporlinen i morges mens jeg lukkede heste ud, men lang line og løse heste er bare ikke fantastisk
Men han må nok bare vænne sig til at blive inde, når jeg går i stalden i løbet af dagen.
feb 2010
Det er dog ikke sådan lige at finde med de kriterier kæresten havde til en kommende jagthund
Håber han på et tidspunkt bliver så voksen at han kan være løs hjemme på egen matrikel. Den gamle kunne, så måske er der håb.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.971
maj 2015
Har flere gange set omplacering af voksne 'kan blive en god jagthund' hunde på db eller dyreværnets sider, men at en hund er af jagthunderace, er ikke = kan blive god jagthund.
Husker stadig en salgsannonce i wendy hestebladet i 90'erne. I annoncen stod der 'jeg kan blive en god springhest, for er engang kommet til at hoppe over hegnet ups'
Ts, det skal nok komme, en eller anden dag, så vil du stoppe op og tænke, hov, hvad blev der egentlig lige af den der hormon teenage forstyrrede belastning i den anden ende af snoren
maj 2015
1 Holdt du i den anden ende af snoren? Eller 2 var han bundet?
1, så må han tøjres i rimelig afstand
2, så må han tøjres i kortere line
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.732
Min Clinton nærmer sig de 2 år nu. Han fik filtre på ørene i løbet af efteråret sidste år (ja, I know sen teen-ager; racen er megalang tid om at blive voksen). Her efter jul er hørelsen på mirakuløs vis vendt tilbage og indkaldet er blevet genindlæst fra back-uppen
... han har ikke gået ret meget løs i den periode han har haft filtre monteret på ørene
feb 2010
Der er ikke lige det quick fix som jeg havde håbet
Heldigvis er hunden allerede godt på vej til at blive en eminent jagthund, så den del af forventningerne opfylder han da. Så må vi bare væbne os med tålmodighed med det andet
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 2.199
Giv ikke teenage pup muligheden for at ignorere jer. I kan træne indkald i indhegninger eller med lang line.
Men ikke blot i haven, prøv lidt andre steder, men som nævnt steder hvor pup dog ikke har mulighed for at løbe bort til noget “sjovere”.
feb 2010
Den har fuldstændig smidt hjernen, så der finder ingen læring sted i øjeblikket.
Så nu hygger vi os med sporarbejde og skovture samt bitte små udfordringer og ser om han ikke vender tilbage til bare lidt trænbar
Indkaldet der forsvandt