392 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Løbetid - igen? Løbetid - igen?
Har lige opdaget at sidney er hævet bagtil og bløder lidt, og det ligner jo meget en løbetid. Men hun havde lige afsluttet sin første løbetid da vi købte hende - og det var sidst i november. Altså kun godt 2 mdr. siden.. Kan hun være i løbetid allerede igen?
0 synes godt om
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 427 Svar: 3.671
Tror godt der kan være lidt koks i det i starten... Vi har nogle venner som har en dansk svensk gårdhund... Den havde 4 blødninger inden for 1 år.. så gik der tilgengæld 1 år iden den igen fik, og nu er den helt normal med 2 blødninger om året....!
okt 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 434
(link fjernet)
Da jeg var i praktik på en dyreklinik, kom der en tæve ind som lige havde været i løbetid for 2 mdr og nu var det igen?
Hun blev tjekket og det viste sig at være livmoderbetændelse...
Prøv at læse det link jeg har sat ind, da der netop står at det viser sig et par mdr. efter endt løbetid...
Men det kan self også bare være kuk i cyklussen ^^
Knus Cemile
nov 2006
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 209 Svar: 673
okt 2006
Hun er jo som sådan ikke i risikogruppen, da hun endu er ung, MEN livmoderbetændelse kan jo ramme alle, så hellere få det tjekket og få det ud af verden..
Hvis det er livmoderbetændelse er det ihvertfald vigtigt at komme under behandling... Så vidt jeg har forstået kan man nogle gange slå betændelsen ned med en omgang penicilin, men oftest bliver hele livmoderen fjernet ved en såkaldt Pyometraoperation...
Så held og lykke med fruen og du må lige holde os opdaterede
Knus Cemile
okt 2006
Løbetid - igen?