7.708 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

HURTIG HJÆLP. HUND GISPER EFTER VEJRET HURTIG HJÆLP. HUND GISPER EFTER VEJRET

jeg vågnede meget ubehageligt for lidt siden ved at min

kære hund gispede, grøntede og kæmpede for at få

vejret.. jeg bankede på ryggen og brystet, men siden det

ikke hjalp måtte jeg give den mund til mund.. det hjalp og

han ligger nu og sover tungt igen..

hva faen skal jeg gøre??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HURTIG HJÆLP. HUND GISPER EFTER VEJRET
  • #1   25. jan 2007 kooom nuuu.. tænk hvis det var jeres lille guldklump

• #2   25. jan 2007 Øh ved det ikke. Kunne måske lyde som et krampe anfald,men måske også bare en ond drøm?
    Har du været i kontakt med hunden siden? Har den gået rundt kigget på dig osv. Eller bare sovet tungt?

• #3   25. jan 2007 tænkte også en drøm..miner umulig at vække når hun drømmer dybt

elllers er der jo kun at ringe til dyrlægen

• #4   25. jan 2007 Lyder vildt med mund til mund...
    Men kramper kan se vilddt ud.

• #5   25. jan 2007 Er på job så jeg er nødt til at logge af nu. Håber hunden er frisk igen ellers må du til dyrlægen.

• #6   25. jan 2007 Det kunne være at han drømte,,,,,,,,,meeeen jeg ville tage til dyrelægen.........

• #7   25. jan 2007 eller ringe......

• #8   25. jan 2007 han har gjort det et par gange før, men har aldrig været så vildt at jeg ligefrem skulle give ham mund til mund.. ja han har været oppe og sidde og lige give farmand en møsser...

er der en dyrlæge, man kan få fat på nu???

• #9   25. jan 2007 og det virkede ikke som krampe.. det virkede mere som noget der blokerede hans luftveje..

jeg har sku ikk været ret heldig med ha mpå det sidste.. han var også til dyrlægen i forgårs som sagde at han nok havde allergi smiley

• #10   25. jan 2007 alle dyrlæger har en på vagt eller de henvise til en der har

• #11   25. jan 2007 har fået fat på et dyrehospital i kbh, som sagde at jeg skal holde øje med ham, og så længe hans tilstand er nogenlunde stabil er det ikke nødvendigt at rykke ud lige nu, men hun anbefalede at jeg ringede til min dyrlæge i morgen... hun snakkede noget om at det kunne være han har en for lang gane eller svælg... var ikke helt med..men prøvede da...

men det er sku kønt at nogen kan finde på at sælge en kanon syg hund videre til en anden uden at fortælle noget om det.. så er det sku godt at han er havnet hos os der vil bruge de penge og det tid det kræver..
    og lad os da allesammen folde vores hænder og poter og bede til at TAYSONS gamle ejer aldrig får husdyr igen..

men godnat allesammen..
    Mvh chris&tulle og tayson

• #12   25. jan 2007 god bedring

• #13   25. jan 2007 Jeg tror det kan være noget nede bagved den bløde gane, der ligesom er noget der lukker for, det er især de kortsnuede racer der kan døje med det... man skal gnide med to finger på hver side af strubehovedet ned langs halsen så bliver der ligesom åbnet op igen. Det kan også hjælpe at holde for snuden et kort øjeblik.

Det er en dyrlæge der har forklaret det.. jeg håber det giver mening..

• #14   25. jan 2007 Min mors Brison Frisè gør det nogen gange det er drøplen ( stavet ) i halsen der ligesom slår tilbage... den er ikke syg ellers..
    God bedring med din hund...

• #15   25. jan 2007 Det kan også godt være "reversed sneezing".... Det lyder det ihvert fald til... Men jeg ville også spørge dyrelægen....

• #16   25. jan 2007 Punish the dead...

De har jo ringet til dyrehospitalet, der sagde at hvis hunden er rolig, skal de vente og tage til egen dyrlæge.

• #17   25. jan 2007 Bonzo gør det også...
    Min dyrlæge siger det ikke er noget alvorligt, self. hvis han blir ved og ved, ville jeg nok kontakte dyrlægen, men hvis det bare er den ene gang her og det ikke er flere minutter af gangen, så ta det heeelt roligt... :O)

• #18   25. jan 2007 Sam kan også godt få sådan nogen anfald en gang imellem.. og han er vildt sulten efter han har haft en tur... dog er det ikke sket så tit.. og meget længe siden han sidst havde sådan et anfald.. man føler bare man intet kan gøre.. :o(
    Dyrlægen ved ike hvad det er.. :o/
    Ved ikke om det er det samme der er sket med jeres.. men Sam trækker også efter vejret og ruller rundt.. virkelig ubehageligt.. :o(

• #19   25. jan 2007 Tror de fleste hunde gør det før eller siden i deres liv -
    Ikke noget jeg er nervøs for og har heller ikke tænkt nærmere over da der kan gå år imellem jeg hører det herhjemme.

• #20   25. jan 2007 Sam får det typisk når han ikke spiser.. efter et par dage uden han vil spise får han et anfald.. også er han vildt sulten bag efter og spiser og spiser.. sååh.. :o/
    Men somsagt ved ikke om det er det samme med din.. ;o))
    god bedring med ham...

• #21   25. jan 2007 omvendt nysesymdrom som en anden også skriver.... monty døjer også med det .... det er ikke farligt blot meget ubehageligt. få din dyrelæge till at forklare ig nærmere

• #22   25. jan 2007 Chris & Tulle....

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan I kan have never til at gå på nettet, skrive på H.G, vente på svar og vente 5 min og så rykke for svar, for igen at vente på svar !!! Hvis jeres hund var ved at blive kvalt ville den være død inden I fik svar. Og på kl 5 om morgenen er svarene måske lidt længe under vejs. Prioritet 1 i sådan et tilfælde må være at få fat i dyrlægen og tale med ham/hende.
    I skal også lige huske - vi er jo "bare" hundeejere - vi kan jo tro, gætte og gisne på hvad det kan være. Vi kan ikke stille diagnoser og måske får I et forkert råd, som får jer beroliget og I mister måske jeres hund.
    I det område jeg bor, har vi en dyrlægevagt - dvs. et nummer til Falck, mener det er landsdækkende, for de spørger altid hvor man bor - så får de en dyrlæge til at ringe inden for få minutter.
    Jeg har Dogue de Bordeaux'er og har før haft engelsk bulldog - de racer har ofte omvendt nysen, som kan lyde meget voldsomt - jeg tror det er ubehageligt for dem og hundene kan godt blive lidt bange, fordi de ikke kan få ludt. Deres pupiller bliver MEGET store hvis de er bange og det forstærker også fænomenet. Man kan være heldig at få stoppet/dæmpet den omvendte nysen, ved at stryge hunden på halsen ved strubehovedet, som Team Vomløs skriver. Det beroliger hunden, så det dæmpes...

Håber I har fået talt med dyrlægen...

• #23   25. jan 2007 SMYDI...

netop fordi at han var afslappet igen.. hvis han stadigvæk gispede efter vejret var vi sjovt nok ikke gået herind osv...sjovt nok...

men allesammen tak for svarene... de er nyttige som altid..

• #24   26. jan 2007 har han ikke bare lukket for den den bløde gane? prøn at hold ham for næsen næste gang, eller træk ham i tungen.

Kommentér på:
HURTIG HJÆLP. HUND GISPER EFTER VEJRET

Annonce