{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Ændret liv.. Passer racen stadig ? {{forumTopicSubject}}

Som udgangspunkt må man vel gå ud fra at folk vælger race ud fra hvilke behov og forventninger de har til en hund, men er det ikke sansynligt at disse kriterier kan ændre sig i løbet at hundens liv ?

For at sætte et groft eksembel op, kunne man forestille sig en familie på landet, der har husdyr i form af kvæg eller får, og til at hjælpe med arbejdet har de en hyrdehund, som også fungerer som familiehund, der ligger i sofaen og hygger...

Gården ryger på tvang...

Er det forkasteligt at lade hunden få en ny familie, hvor den kan hyrde, som den er vant til ?
eller er det egoistisk at tage den med til byen ?

Det er min erfaring at en hund lynhurtigt vænner sig til en ny familie og i løbet af en uge er det som om den aldrig har kendt andet..

Hvis jeg blev tvunget til at flytte i lejlighed / rækkehus, så ville jeg finde en anden løsnikng til min hund.. Forhåbentlig et nyt hjem


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændret liv.. Passer racen stadig ?
  • #1   25. jan 2007 Om man bor i hus eller lejlighed er arealmæssigt ret ligegyldigt for hunden, men forestil dig den hund fra landet, som er vagtsom bo i en lejlighed eller et rækkehus, hvor der er meget mere trafik, og man kan høre naboerne gå omkring og snakke.......

    I forhold til min egen hund ville det være dybt egoistisk og meget ansvarsløst at tage den med til sådanne boligforhold... Både i forhold til hunden der ville være evigt stresset, og i forhold til naboerne, der skal høre på en hund der går amok hver gang de bevæger sig


  • #2   25. jan 2007 Min holding er at det ville være dyreplageri at smide en udendørshund i en kasse på den måde, medmindre man kan tilbyde den noget lige så spændende at lave i dens nye hverdag.
    Så hellere en ny familie hvor den kan bruges som den er vant til.


  • #3   25. jan 2007 Hmm...må sige, at jeg står lidt i det problem som du beskriver...

    Carlo fik vi mens vi boede i et hus i en lille lille by... Her var der ingen larm...hverken dag eller nat... (næsten).

    ...og nu bor vi midt i en ferieby...her er der ca 500 meter til den nærmeste nabo...hvilket er lig med "ingen larm"...

    Her er problemet så... Vi overvejer at flytte fra hinanden, og jeg skal selvfølgelig have Carlo med...men men men...hvordan mon Carlo vil tage at komme ind til byen at bo i lejlighed med naboer på den anden side af væggen...??!! Nu gør han hvis vi får gæster...altså han gør, hvis han høre noget udenfor...og det vil han sikkert også gøre inde i byen...hvorfor skulle det være anderledes...??!!

    ...det var bare en tanke, for indtil videre bor vi da heldigvis stadig sammen...men problemet ligge desværre alt for tæt på...


  • #4   25. jan 2007 Formand for.... Du er da velkommen til at prøve at træne det ud af min hund......................... Jeg giver gerne en kop kaffe og en god dagsløn............

  • #5   25. jan 2007 Jeg er også at den overbevisning. At hvis hunden for de samme eller bedre forhold. End ejer kan tilbyde. Er det da absolut det bedste!

  • #6   25. jan 2007 Henriette : Jeg ville dybt egoistiskt hanke op i min hund... Hvis det så blev et problem med naboer, støj og plads ville jeg tage det når den tid kom.. Der må være grænser for hvor mange omvæltninger kan skal stå imod alene og hvorfor så ikke have en lille låden hund at trøste sig med? *s*
    Så længe hunden ikke æder indboet eller gøer så naboerne klager ville jeg sætte mit behov for at beholde ham højest... Tit er folk med mindre boliger bedre til at give hunden nye oplevelser end feks folk i paracelhuse.


  • #7   25. jan 2007 Formand for....
    Naturligvis kan det læres, men tror du naboerne er forstående nok til det, hvis det tager 4 måneder feks.... Jeg tror det ikke.

    Det er jo ikke et spørgsmål om at hunden kan færdes på gaden eller ej..
    Min hund kan godt gå langs en stærkt trafikeret vej uden at tage notits af det, men i hjemmet reagerer hun på selv den mindste lyd, og vi ved også hvornår dem på den anden side af vejen kommer hjem.....

    Det er jo ikke noget du kan træne før du står i situationen


  • #8   25. jan 2007 Men det er jo netop kun når naboerne er hjemme der bliver gøet... for det er jo dem hun kan høre..
    Hypotetisk altså


  • #9   25. jan 2007 Har haft besøg af sådan en...... I øvrigt en god en synes jeg....

    Hendes ord :
    Du får aldrig en Lassie hund ud af den der...

    Men det havde jeg nu heller ikke forventet


  • #10   25. jan 2007 Agressiv adfærd overfor fremmede, og især børn samt meget højt stress niveau.

    Opdrætteren af min hund er uddannet ved og har arbejdet for /med Vibeke Reese, og der har jeg fået meget støtte og vejledning ( ompladserings hund)

    Lise Lund hedder hende jeg havde besøg af..


  • #11   25. jan 2007 Jeg har mere eller mindre affundet mig med at hun er som hun er.. Hun er blevet meget bedre mens jeg har haft hende, men en lejlighed ville hun ikke kunne klare...

    Omvendt tør jeg ikke overlade hende til andre, da hun er ret speciel og også lidt lumsk


  • #12   25. jan 2007 Hejsa

    Min hund er oss opvokset på landet hvor hun gøede hver gang der kom mennesker.

    Hun bor ny i byen i en lejlighed hvor jeg ka høre overboen gå på toilet :S

    Det er ikke et problem - hun tar det pænt men gør dog hvis der blir banket på min dør.
    Hun vænnede sig hurtigt til de nye lyde.
    Hun får så oss mer motion end hun gjorde mens hun boede på landet (der var det nemmere bare lige at lukke hunden på græsplænen og tisse...)

    Såååh... det er vel forskelligt fra hund til hund


Kommentér på:
Ændret liv.. Passer racen stadig ?

Annonce