{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
504 visninger | Oprettet:

Gammel hund og flytning {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået nyt arbejde og skal derfor flytte fra solskinsøen om et par måneder. Jeg ved endnu ikke hvor jeg skal bo. Men der bliver masser af rejseri - både arbejdsmæssigt men også privat.

Jeg har længe gået og grublet over hvad jeg skal stille op med Zenith (14 år). Hun er træt og gammel men fungerer ellers fint og er glad ... når hun er vågen ;O)

Er det synd for hende at hun skal til at flytte nu? Vænne sig til at blive passet af fremmede når det ikke kan ordnes på andre måder og flyttes fra alt det hun kender ????
Flere synes jeg skal lade hende få fred nu - mens andre mener at hun kan leve 100 år endnu (bl.a. min dyrlæge) og at hun sagtens kan falde til et nyt sted... Jeg plejer ellers ikke at have den store tvivl når det drejer sig om mine hundes ve og vel... Men jeg er simpelthen ikke i stand til at få aflivet en sund og rask (men dog gammel hund)....

Gode råd pliiiiiiiiiiiiiiiiiiise........

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gammel hund og flytning
  • #1   25. jan 2007 Helt OK Kisser..... Lige her er jeg bare ikke selv i stand til at træffe den rigtige beslutning... Derfor min lille tråd om hjælp...

• #2   25. jan 2007 hmm....jeg ville synes at hvis hun er sund og rask så kunne jeg bare ikke tage livet af sådan en dejlig vovse:)...Så ville jeg gøre alt for at den kunne falde til

• #3   25. jan 2007 Jeg vil mene du skulle prøve og se om hun kunne vænde sig til det før du tænker aflivning.. for tror det vil gå ok så længe Du/(familien) stadig er sammen med hende for i forlader hende jo ikke til en anden familie tror nu nok hun ska klare det. da min far og mor gik fra hinanden havede de en grondaal (belgisk hyrde hund) Zep klarede det fint og han var 11 .. man vil jo sige at belgisk hyrde hunde ikke tåler så meget "ombygning" med så sart et sind de har. Han blev 15 .. tænk på og gør et forsøg.. smiley

• #4   25. jan 2007 Det er sg svært... Vil give hvad som helst for at få hende med... Og at se hende lige nu hvor hun futter rundt at plager livet at de to andre... Tja.. der ligner hun ikke en på 14...

• #5   25. jan 2007 jeg ville ikke aflive hende:)....

• #6   25. jan 2007 Da jeg flyttede hjemmefra flyttede familiens 15årig papillon med......han var også frisk lige til det sidste og havde bestemt ingen problemer med at flytte.
    Han blev langsomt tilvænnet.

• #7   25. jan 2007 Jeg vil selv prøve at tage min hund med hvis jeg skulle flytte. jeg vil ikke mene det vil skade hende og som Kirsten K skriver er det jo somsagt ikke total fremmede men netop med jeres faste rammer bare nyt hus og omgivelser

• #8   25. jan 2007 Det er en enorm svær situation, og netop fordi hunden er så gammel, havde det været en unghund havde problemet jo været meget mindre. Jeg synes du skal prøve at flytte med hunden, og bliver hundens livskvalitet væsentligt nedsat kan du jo træffe den nødvendige beslutning

• #9   25. jan 2007 uha det er svært men vil da lige dele erfaring vi er inden for det sidste år flyttet 2 gange og begge gange flyttede vores 10 snart 11 årige boxer med hun har taget det super det virker som om at så længe hun bare er sammen med os er hun græskkatolsk over hvor hun bor og hun er faldet meget hurtigt til der har slet ikke været noget at bemærke. nu ved jeg godt din er ældre men jeg ville prøve /tage chancen og kan hun ikke klare det så kender du jo løsningen og kun du kender din hunds psyke held og lykke

• #10   25. jan 2007 Tak allesammen ....

• #11   25. jan 2007 Jeg synes også, at du skulle prøve at tage hende med, og se om det går, som du selv skriver, så plejer du ikke at have den store tvivl, når det gælder hundens ve og vel, men at du ikke kan aflive en sund og rask hund.
    Giv hende en chance, og du vil kunne se på hende, om hun trives. Gør hun ikke det, kan du jo så vælge at lade hende få fred. Så ved du med dig selv, at du gav det en chance.
    Og når hun ikke fejler noget, og såfremt at hun fungerer normalt mental, så kan jeg ikke se problemet i det, for du har jo altid det andet i baghånden. Jeg tror at du vil spekulere på, om hun nu alligevel ville have kunnet klare det, hvis du afliver hende nu.

Men det er jo op til, hvad du føler er det bedste for jer:-) Held og lykke

Kommentér på:
Gammel hund og flytning

Annonce