{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbrug om måneden på en lille hund
  • #2   14. mar 2018 På min 8kg hund årligt;
    Dyrlæge - 900kr.
    Forsikring (syge + ansvar) - 1400kr.
    Foder - Ca. 1200kr.

    Så kommer der jo godbidder, hundetræning, tilbehør osv ved siden af, som jo afhænger af hvad man selv synes man vil bruge.


  • #3   14. mar 2018 500-750kr pr måned til en lille hund.
    Selvfølgelig kan det våde gøres billigere og dyrer. Men sådan i gennemsnit.
    Obs det er uden uforudsete dyrlægeusgifter ved akut sygdom men med et kontrol besøg årligt.


  • #4   14. mar 2018 for en 18 kgs hund på Råfodring med syge og livs og udviddet forsikring og medlemskab i DKK, FT klubben, PH, DCH,penge indsat på dyrlæge konto , konkurrencegebyr, halleje osv.Ca 2000 ,- pr. måned + benzin til og fra.

    profilbillede
  • #5   14. mar 2018 Hov vi har også abonnement til hundesvømmehallen inkluderet.

  • #7   15. mar 2018 Jeg tror jeg bruger omkring 500 kr i måneden pr hund, de vejer begge under 2 kg så foderposten her er jo virkelig billig.
    Alt er incl pånær uforudsete dyrelægeregninger, fordi jeg ikke har en separat opsparing til dem, så der tager jeg fra opsparingen hvis der ikke er penge i budgettet den måned.
    Jeg går heller ikke til træning, men der hvor jeg overvejer at gå koster det knap 1000 kr i året pr hund og så kommer der selvfølgelig lidt flere godbidder i budgettet.

    Så jeg vil tro med opsparing til dyrlæge (udover en sygeforsikring som hos mig er regnet med i prisen) at man skal sætte ca. 1000 kr af. Og så selvfølgelig mere hvis man er typen der køber meget eller dyrt udstyr, går til dyrere træning, har en hund der bliver syg ofte eller hvor behandling koster en bondegård osv. smiley


  • #10   16. mar 2018 Clinton er ikke nogen stor hund (50 cm/17 kg) og han er temmelig billig i drift. Hvis man ikke medtager sådan noget som træningsgebyre, transport til og fra træning. Men udelukkende de basale 'driftsomkostninger' så er de månedlige omkostninger:
    Foder ca. 200 kr
    Godbidder - de fleste er sådan set bare hans foder - men derudover ca 100 kr.
    Forsikring 1500/12=125
    Dyrlæge 800/12=67 (han er indtil videre kun kommet tildyrlæge for at blive vaccineret)
    Så er der nogle udgifter man afholder enkelte gange i hundens liv som fx snor, halsbånd, kurv, tæppe, legetøj, bur i bilerne osv der kan være lidt svære at sætte en generel pris på fordi det er meget forskelligt hvad man vælger at bruge på det. Jeg vil tro at jeg på årsbasis måske bruger ca 2500 kr på to hunde på diverse alt muligt = 105 kr
    Så har jeg måske glemt et eller andet men omkring 600 kr pr måned på Clinton. Perle spiser ca det dobbelte og koster 2500/12= 208 kr i forsikring. Resten er nok det samme.


  • #11   18. mar 2018 Vi bruger omtrent 1000 kr på hundene om måneden - vi har 4.
    600 til ansvars- og sygeforsikring og 400 til foder smiley

    Og så er der selvfølgelig en sjælden gang, at vi køber mere legetøj, nye halsbånd/seler, snore e.l. Men det er langt fra hver måned, og ikke en fast udgift smiley


  • #14   18. mar 2018 Jo det skal de bestemt. Havde glemt at tælle opsparingen med til dem smiley vi forsøger at lægge 500 til side hver måned. Og godbidder er nok 50 kr pr måned. +-

  • #15   18. mar 2018 Stine H - Men det er jo svært at sætte en fast pris på dyrlæge. Godbidder og tilbehør svinger jo også ekstremt fra ejer til ejer. Det behøver jo ikke koste f.eks. 500kr for sele og snor.
    Det nemmeste er at smide et beløb på de helt faste udgifter og så lade personen selv om hvor meget man vil bruge udover på de "mindre nødvendige ting".


  • #16   18. mar 2018 Erika, der er da de almindelige tjek ved dyrlægen, dem kan man da sagtens regne med. Og så om man har sygeforsikring eller opsparing. smiley
    hos os lægger vi f.eks. ikke særlig meget ekstra tilside til dyrlæge, fordi vi har en rigtig god sygeforsikring, men der bliver da lagt noget af (dog ikke øremærket til lige netop det)
    Samtidig har jeg aniplan, som er en aftale med dyrlægen hvor vi betaler fast 120 eller 130 kr kan ikke helt huske det i måneden og så får vi kloklip, 2x sundhedstjek, vacc.. osv gratis i et år. Der er nogle forskellige tilbud, som vi kan benytte os af. Så for os er det jo et fast beløb at tage til dyrlægen, medmindre hundene selvfølgelig fejler noget. smiley


Kommentér på:
Forbrug om måneden på en lille hund

Annonce