{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

Hunde, racer og andet skidt og skravl. {{forumTopicSubject}}

Er der virkeligt ikke andet at tage sig til her, end og rende rundt og lege HG sheriffer..!? For så vil jeg da tage mit engagement i dette forum op til overvejelse..


Hvad fanden sker der for folk som vil til at rykke en hund fra en race kategori til en anden..!? Skal vi til at vise stamtavle og sådanne ting for at tilfredsstille den evigt hungrende skare af bevis-narkomaner..!?
Kan i ikke acceptere at ejeren evt har købt hunden som den pågældende race hvorved hunden er indmeldt..!!

Hvad skal der hviskes og tiskes i krogene for..?!
ALT mange af jer mener i er uddannede "Poul Thomsen'er" og kan se Raceforskel på diverse hunde, via billeder taget med et kamera til hobbybrug..!! Hvor langt over halvdelen af billederne er så skide elendige at man ikke kan skelne hund fra ejer..!!

Det er af min opfattelse at halvdelen af de kræ der er billeder af herinde kraftstejleme ikke engang har en racebetegnelse.. ABSTRAHÉR fra det..!! Ikke din hund, ikke dit problem..!!

Hvad er det for smålige sko at gå i..!? Der er satanedeme nogle folk herinde som skal skamme sig.. For mage til peditesseramt forum skal man gudhjælpemig lede længe efter..!!

Det er uhørt at voksne mennesker udviser den slags larmende uintelligent opførsel..!! Folk som bidrager til denne uhørt lave måde at opføre sig på burde simpelthen holde sig langt væk. Det er fandme en ringe måde at bidrage med noget på..!!

Jeg sidder og får utroligt dårligt smag i munden på jeres vegne..!!

MVH Dennis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde, racer og andet skidt og skravl.
  • #1   31. jan 2007 Håber du fik luftet ordenligt ud smiley

    Snup en gajol, det hjælper på den dårlige smag smiley


  • #2   31. jan 2007 Føler sQ ikke det er en tilladt at åndeh er.. Det burde være et forum med interesse for hunde i fokus, ikke med fokus på om hunden er "ren eller ej".. Det minder om en kendt tysk diktatorisk tid..!? Fandme en skidt ting at bidrage med herinde..

  • #3   31. jan 2007 Hvorfor er der nogen der føler sig så trådt over tæerne på at deres blandingshunde ikke kan stå under de racerene.

  • #4   31. jan 2007 Selvfølgelig er den da det. Det ville da være rigtigt skidt hvis kun min mening var gældende.. Men jeg syntes folk bør tages deres engagement op til overvejelse hvis det i andre's øjne har en negativ effekt på forummet. Og efter gentagne private beskeder om "Se den her fejlplacering" - Tjek den her hund ud" Kan denne hund være en rigtig" er jeg træt af den meget negative indgangsvinkel til forummet..

    Men enhver sin holdning, for guds skyld da.. smiley


  • #5   31. jan 2007 Ville bare tilkendegive at jeg er enig med dig Dennis og stærk tråd smiley
    Mvh
    Henrik


  • #6   31. jan 2007 Ja, tænk på al det besvær folk kunne slippe for hvis alle brugerne var ærlige omkring deres hunde.. *GG*

    (i mange tilfælde er ejeren ikke klar over at de har lavet en upser, det skal der også være plads til at rette på... venligt)


  • #7   31. jan 2007 Hvad så med dem der er trætte af indlæg om hvor træls det er at nogen mener hunde skal oprettes under den race/blanding de er, eller om tavlesnobberi ect.?

    Skal de så ikke også tage deres engagement op til overvejelse?

    Enden bliver et forum med stemmerunder (som alle tilsyneladende også hader) så må forum jo bare lukke :o/


  • #8   31. jan 2007 Det er så mig du hentyder til, så jeg vil da lige sige...

    Ja - Jeg spurgte i bulldog-gruppen om en bestemt hund.

    Ja - Jeg blev bekræftet i, at hunden IKKE er en bulldog.

    Ja - Jeg har krævet at hunden bliver flyttet.

    Hvorfor? Fordi nu der ER racebetegnelser så SKAL de hunde under racen sgu også være RENE.



  • #9   31. jan 2007 Nina:

    Det er ikke dig jeg har hentydet til, ikke bevidst i så fald.

    Hvis min hund er en parring mellem to ikke avlsgodkendte Engelske bulldog's er min så heller ikke raceren..!?

    Ifølge DKK så nej, men ifølge almindelig sund fornuft så jo.. Hvilken bestemmelse skal vi følge herinde..!?


  • #10   31. jan 2007 Dennis, Grubleren, Alias Olsenbanden - enig enig og enig =)

  • #11   31. jan 2007 hæhæ det ender snart med man skal indsende kopi af stambogen før man kan oprette en hund herinde smiley

  • #12   31. jan 2007 jeg er helt enig med dig, der er nogen her inde som er temlig sippet, men nogen gange er sandheden også ilde hørt. så der er det måske godt nok med nogle af de skarpe tråde..

  • #13   31. jan 2007 Beanmor>> Ja sjovt og for alle os med hund ikke kun for folk der kan datere deres vovse tilbage til DKK satrtede op smiley
    René>> Ja og hvis du skriver den har et godt temperament skal der indsendes en underskrevet og godkendt mentaltest smiley


  • #14   31. jan 2007 to rene hunde der for hvalpe = en ren hvalp.. bare uden tavle..

    den hund jeg har i tankerne opfylder ingen af kravne for racen... Det er i mine øjne en blanding..


  • #15   31. jan 2007 Nina>> Og det er der nok ikke mange der er enige i, men det er osse "dit job" jo at håndhæve disse ting.
    Tror bare mere det drejer sig om dem der ikke har andet at lave end at sidde og hænge andres hunde ud smiley
    Dig kan vi jo godt lide Nina smiley
    You one of the good guys... Umm ... Girls smiley


  • #16   31. jan 2007 er uenige i --- SKulle der stå smiley

  • #17   31. jan 2007 Grubleren>>>Ret lig det jeg har skrevet tror jeg =)?

  • #18   31. jan 2007 det forekom mig bare meget nærværende da jeg lige idag har krævet hunden flyttet *smil*

    hopper afsted igen *GG*


  • #19   31. jan 2007 Jeg anser tråden som værende lukket for mit vedkommende.. Jeg kom af med det jeg skulle, tak fordi nogle af jer tog tiden til at forstå hensigten med teksten.

    De andre som læste den men valgte at stille sig uforstående og i mine øjne snævertsynede..

    "Fill in insult here"..

    Ej.. I ved alle hvad jeg mener.. smiley


  • #20   31. jan 2007 Hmmmmm....syntes efterhånden ikke at der er andet end ballade herinde... smiley folk hidser sig op..for ja, ingen ting...syntes jeg... puuuuha...altså...


  • #21   31. jan 2007 Men er enig med Dennis...der er altså for meget hysteri..!

  • #22   31. jan 2007 helt enig med dennis,slap nu af folkens få et liv.

  • #23   31. jan 2007 alt det fnidder er med til at ikke har lyst til at sætte nye billeder ind af min nye hund . da jeg kom ind på HG for længe siden syntes jeg det var sjovt fortalte venner og familie om HG men nu er det kun fnidder og slikken i måsen på de stærke føj

  • #24   31. jan 2007 og det kan godt være vores liv selv om vi IKKE er i dkk

  • #25   31. jan 2007 ja jeg er så både for og imod det at folk ikke sætter deres hunde der hvor de rigtigt høre til..
    mig personligt er skide lige glad med om folk vil være så tamme og sætte deres blandingshund unde en ren race forsatan me har vel købt en blandingshund fordi man villehave lige den type hund hvis man ville have en ren race så køber men vel en ren race ikke..

    men så igen ja der er jeg sku lige glad hvad folk gør her inde da jeg ikke skal bruge det til noget jeg ved godt hvordan at de racer som jeg interassere mig for ser ud og skal se ud .

    så jeg er både for og imod jeg kan godt forstå hvorfor folk sætte deres hund der hvor de rigtigt høre hjemme for hvis der er nogle folk som ikke har den viden om lige de racer og ¨å prøver at søge her inde så kan det være svært at danne sig et indtryk om hvordan hundene skal se ud pga alle de blandinger som står unde rene racer..

    men så kunne folk jo også bare tage og søge hos en god seriøs avler i stedet for og så få rigtig viden for starte af, men ja jeg har dasæt mine hunde racer under blandinger for de jo en gang var det og at der ikke er nogle andet sted til dem som passe ...


  • #26   31. jan 2007 Er faktisk meget enig med dig Dennis........enig i, at nogle gør det til deres korstog, at putte hunde ind i de rigtige kategorier..........og gør et vældig nummer ud af det.

    Men omvendt så forstår jeg ikke, at det er så drøn vigtigt for folk, at deres hund skal stå under en bestemt race....hvis den vel at mærke ikke er det....her mener jeg ikke racerene uden bog.......for de er, efter min mening ægte, men nogle som evt er 3/4 lab og 1/4 schæfer..........jamen den hører under blandning af racer og ikke lab.

    Er det fordi det er "fint".......eller finere, at have en racehund ?...........ville disse folk gerne ha haft en ægte men købte en blandning fordi den ligner ?

    Jeg kunne ikke i min vildeste fantasi finde på, at sætte emma under ambull eller springer spaniel ;o)


  • #27   31. jan 2007 Ja

    Nu syntes jeg at der skal være plads til alle.

    Hunde som ejere.

    Jeg kan da bare gå over i Showdogs hvis jeg vil .

    Jeg har Hunde med Dkk. bøger Dhl bøger Dru bøger.
    Ja så har jeg også et par stykker med Eu pas.

    Det der er godt med det her forum er jo at der er plads til alle.

    Jeg har da også en stående som Shæffer og da hun er fra Grækenland ved jeg da ikke om hun er det???
    Jeg har også en Boxer fra Grækenland men om han er det det ved jeg altså ikke.

    Hvor skal jeg så sætte dem???

    Jeg kan jo ikke sætte dem under blandningshunde for det ved jeg jo heller ikke om de er???

    Ja så må der jo oprettes en gren der hedder ?????????


  • #28   31. jan 2007 Altså.. *GG*

    Nu ejer DKK ikke denne side..

    Man har lov til at have en holdning, jeg indrømmer jeg ikke ved meget om klubberne, men jeg vil alligevel vove denne påstand..

    Når man køber hund med tavle - eller uden for den sags skyld - skal man vælge en opdrætter man er tryg ved.
    En opdrætter der avler sunde hunde, en opdrætter der gør noget for hundenes trivsel - kort sagt; en opdrætter med samme værdier som en selv..

    DKK, DRU bla bla bla... Kom videre for guds skyld *smil*


  • #29   31. jan 2007 Det står da en frit for om man vil være på HG eller ej. Hvis der er så dårligt et sted at være, og det mener jeg ikke, så er der ingen der forbyder folk at droppe HG.

    Men husk lige, det er alle hver især der er med til at skabe HG som det er, med vores (gudskelov) forskellige meninger og synspunkter, måder at fremføre ting på osv. Det er så let bare at konstatere hvad der er skidt og så få luft for det. Men hvad så bagefter - hvis det hjælper, så er det OK. Men hvis det ikke gør, så er man lige vidt.

    Jeg har da oplevet tråde som er gået for vidt. Men når jeg efterrationaliserer, så har jeg så sandelig fået langt flere positive oplevelser, fortællinger, input og gode råd, som snildt kan opveje de lidt mere negative ting her i forumet. Men det kan vel ikke være anderledes, for vi er jo forskellige, og har hver vores måde at se tingene på. Der hvor det først kommer til at knibe er hvor man ikke respekterer andres meninger.

    Men heldigvis oplever jeg ikke det som et stort problem - er det mig der er blind, naiv eller godtroende? Nej, jeg tror selv det er fordi jeg har fået afstemt mine forventninger til min brug af HG, og koncentrerer mig om det der interesserer mig og min hundeverden.

    Gitte


  • #30   31. jan 2007 HS og MGP>> I to burde snart have lært at i ikke skal diskutere ting sammen =)
    I bliver aldrig enige og det ender med at en eller begge forlader HG og begge kommer til at savne det,
    Lad os da prøve at se igennem fingre med hinanden ind imellem og evt droppe provokationerne såsom at vælge DKK skiltet som sit brugerbillede og skrive snob i navnet. Det er jo kun for at provokere smiley
    Kom ud og leg med os andre og lad være med at snerre af hinanden i to *s*

    Mvh
    henrik


  • #31   31. jan 2007 Rigtig god ide Henrik, synes bare det skal dække alle :0)

  • #32   31. jan 2007 Mgp<<< Og du kører som sædvanligt videre i samme rille... Just my point rpoven again.

    Janie F>> Jov vi skal alle ned på jorden igen i dag efter nogle temmeligt "hårde" emner de sidste par dage med store ord i.
    Vi trænger nok alle til at droppe de provokerende attituder, men for nogen er det gået hen og er blvet en sport lige pt.. Desværre.
    Forsøger for mit eget vedkommende at holde mig ude af de alt for hårde emner i fremtiden, for gider ikke blive sablet ned gang på gang af "grupper" af mennesker som ikke bare er uenige, men ligefrem leger korsfarerer indimellem.
    Som sagt all bør tage en smøg/chokofant, inhalere/indtage og slappe af lidt.
    Bare min ydmyge mening...
    Mvh Henrik


  • #33   31. jan 2007 HS>> Det jeg mener smiley
    men er ikke meget bedre med kombinationen af Henrik og MGP smiley
    Netop derofr jeg forsøger af alle kræfter at holde igen lige pt, for det skal ikke se ud som om det er noget personligt hetz jeg kører på en bestemt klub eller deres medlemmer!
    Det er skam ene og alene ment som en hetz mod Mgp smiley GG


  • #34   31. jan 2007 I tilfælde af at nogen IKKE skulle kunne læse ironien i den foregående besked, så opridser jeg lige her at det med MGP var IRONISK... SARKASME om i vil... DÅRLIG humor endda smiley

  • #35   31. jan 2007 lyder fornuftigt smiley

  • #36   31. jan 2007 Staveplade kan du få hos XQZT%F.instituttet. De hjælper os ordblide smiley

  • #37   31. jan 2007 tænkte nu mere på HA'erne MGP, ender jo med at jeg bliver stemt hjem smiley

Kommentér på:
Hunde, racer og andet skidt og skravl.

Annonce