{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

Flytning mellem div. stambogsklubber? {{forumTopicSubject}}

Nu er Mollie jo en blanding og har ingen stamtavle, så spørgsmålet går mere på min fremtidige hund (som jeg først skal have om mange år)

Rundt omkring læser man jo at folk siger de kan flytte fra eksempelvis DKK til DRU og tilbage. Kan man bare sådan lige skifte klub eller hvad? (spørgsmået gælder alle klubber men dog mest DRU og DKK da de er de største)

Jeg er lidt forvirret på det punkt da jeg troede man var bundet til den klub hvalpen nu kom fra smiley

Håber nogen kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flytning mellem div. stambogsklubber?
  • #1   31. jan 2007 MGP - tak smiley Men hvad hvis hunden nu er stambogsført i fx DRU kan man så rykke den til DKK? Kræver det noget bestemt?

• #2   31. jan 2007 Man kan godt rykke den fra DRU til DKK, men hunden vil så få blanke aner. Altså afstamningen vil blive slettet.

• #3   31. jan 2007 Hvad nu hvis faderen er DKK og moderen i DRU? Kan man flytte hvalpen til DKK. Hvis ja, hvad med de andre søskenehvalpe?
    Hvorfor får den blanke aner på stamtavlen?

• #4   31. jan 2007 Lykke - tak smiley Men hvad vil det betyde at alt dens afstamning vil forsvinde. Vil de så være værdieløs i avls og udstillingssammenhæng når man ikke kan se den familie på papir?

• #5   31. jan 2007
    *Skønne Sasha og turbo Luca* *

Dejlig jeg ikke er den eneste der syntes det er lidt forvirrende smiley

• #6   31. jan 2007 Og det er heller ikke alle DRU hunde der er velkomne i DKK.....langt fra.

• #7   31. jan 2007 Mpg - tak for linket smiley Der var svar på mange af mine spørgsmål smiley

• #8   31. jan 2007 Jeniki - okay, ku ikke lige kende dig først, troede det var mgp smiley

• #9   31. jan 2007 hehe ... Ja jeg tænkte det du skrev, men må ikke snakke om noget jeg ikke ved noget om jo... smiley

• #10   31. jan 2007 Grubleren - Jeg synes også det lød lidt mærkeligt at hundens fortid bliver slettet... Men det bliver nu heller ikke aktuelt for mig selv om min næste hund skal have stambog skal den ikke udstilles. Siger jeg i hvert fald nu hehe

• #11   31. jan 2007 Så af alt det her kan jeg konkludere at det er bedst at købe en hund i den klub man gerne vil udstille i, alt andet bliver bare besværligt smiley

Åhh jeg er skarp idag, hehe ;o)

• #12   31. jan 2007 *Michelle & Molly*
    Hvis man ikke kan får svar herinde, så ved jeg ikke hvor.

Altså, ALLE aner forsvinder. Også DKK på faderens side....Højt præmieret forfædre.
    Der var ikke en særlig klog ejer, der parrede dem.
    Hvor gammel skal hvalpen være, hvis man vil forsøge at skifte klub? Han skal vel igennem nogle test???

• #13   31. jan 2007 Daniela - ja, du kan godt flytte hende, men så bliver bogen bare blank. Sådan har jeg forstået det smiley

• #14   31. jan 2007 Hvis ikke opdrætteren er smidt ud af DKK af en eller anden grund, så mener jeg bestemt godt at Chantell kan flyttes til DKK.
    Kender nogle stykker der er flyttet fra DRU til DKK.

• #15   31. jan 2007 Grubler.....Der er så folk som mig der har det med at være i en "enevældig" klub. Og dem findes der nok flere af skal du se..........

• #16   31. jan 2007 FINT med at være....fik vist ikke det hele med ;0)

• #17   31. jan 2007 Skønne Sasha, jeg vil da gå ud fra, at hvis hunden har f.eks en DKK fra, så vil den vel komme til at stå på stamtavlen. Hunden får blanke aner, fordi DKK ikke "Kender" afstamningen bag hunden, og kan ikke stå inde for det.
    Jeg mener faktisk også at for at hunden kan komme i avl, skal den selvfølgelig avlsgodkendes, men den skal også have tilladelse fra specialklubben til at avle, og det er ikke sikkert de tillader det.

Michelle, udstillingsmæssig vil der ingen problemer være. Men problemet når der ikke er aner på, er at man ikke kender hundens baggrund(fejl og stærke sider). Det er vel der man i hesteverdenen kalder for en forregister hest.

• #18   31. jan 2007 Jeg kender ikke så meget til at over flytte danske hunde, for det er udenlandske hunde med en ikke FCI stamtavle, jeg har spurgt på. Men fik så forklaringen, at hunden får blanke aner og som sagt skal den avlsgodkendes på lige fod med andre. Men skal så også godkendes af specialklubben for at indgå i avl.

Så jeg er ikke helt sikker på det med hvis faren er fra DKK, om han så kommer på eller ej.

Men de andre søskende bliver ikke automatisk flyttet med, dem skal der også ansøges for.

• #19   31. jan 2007 Jeg forstår altså ikke logiken med blanke aner.

Det er sku da lige det der er vigtigt.

Om så bogen er lavet på Dkk Dru Dhl. papir er sku da ligemeget.

Det er da netop for at man kan føre sygedomme tilbage til en bestemt ane.

Og for at kunne se hvad anerne er ved paringer.

Resten er da ligegyldigt.

Birthe Som udstiller både i Dkk og Dru og Dhl.

Samt deltager i Grækertræf.

• #20   31. jan 2007 Michelle: Grunde til de blanke aner, er at DKK har er fraring med at man ikke altid kan stole på at de forældre der stå på tavlen også virkelig er forælderne til hunden.

• #21   31. jan 2007 Lykke skrev "Skønne Sasha, jeg vil da gå ud fra, at hvis hunden har f.eks en DKK fra, så vil den vel komme til at stå på stamtavlen. Hunden får blanke aner, fordi DKK ikke "Kender" afstamningen bag hunden, og kan ikke stå inde for det."

Eftersom parringen er sket indenfor DRU, vil faderen heller ikke stå på tavlen, selvom han er fra DKK. Om så begge forældre oprindeligt er købt med DKK bøger, så blive det hele slettet hvis hvalpen først er stambogsført i en klub der ikke er under FCI.

• #22   1. feb 2007 Det vel så sige som jeg forstår det.

Dkk. Har kun ærlige folk .

De andre opdrættere er uærlige?

Helt ærlig det er sku da for dumt.

Jeg har købt en Pekingeser fra Dkk med ulveklør navlebrok.

Jeg har Købt 3 Pekingesere Dru som har været supre.

Jeg har nu en Dkk hund med hd de hofter.

For mig at se er der lige mange rådne kar i alle klubber.

Dkk avlere kan finde på at få hd foto fra Tyskland for der bliver de godkendt.

Tro mig jeg kommer på udstilling i alle 3 klubber og der er rådnekar i alle klubber.

Mor til Dkk hunde der har d hofter er den mest vindene tæve i Danmark.????

Kommentér på:
Flytning mellem div. stambogsklubber?

Annonce