777 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hundeforsikring et most?og 2 spørgsmål Hundeforsikring et most?og 2 spørgsmål

Hejsa

Da jeg selv vil anskaffe mig en hund om nogen måneder (Amstaff) så tænkte jeg på da min fatter fik hans to hunde der tegnede han forsikring på det...jeg vil selvfølgelig tegne forsikring på min når jeg køber den.. men er det et most at have den? er den lovpligtig?

Og lige et par spørgsmål..

hvis man har forsikring på sin hund..hvis man så kommer gående med sin hund i snor og den bliver overfaldet af en hund der ikke er i snor og ens hund kommer til skade kan man så søge erstatning hvis ens hund lider skade?

Når man har hvalp så skal den jo luftes tit men hvad nu når man går på arbejde i starten. for mit vedkommende fra 10-15 så kan den jo ikke komme ud og tisse. Hvad har i andre gjort i den situation?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundeforsikring et most?og 2 spørgsmål
  • #1   2. feb 2007 Dennis - Hvis din hund angriber et lille barn der kommer gående, er det forsikringen der dækker det.. Er ret sikker på at det kan hive dig fra hus og hjem og have en hund der er uden forsikring!
    Ved ikke om det er lovpligtigt, men helt sikker en MEGET god ide smiley

• #2   2. feb 2007 Det er lovpligtigt at have en ansvars-forsikring på hunden.

Hvis du skal gå til træning/agility/udstilling osv skal forsikringen (hos nogle forsikringsselskaber) udvides.

Ang dit arbejde og hundens tisseri...ja så må du lufte den rigtig godt og grundigt inden du tar afsted, og så regne med en lille pyt på gulvet når du kommer hjem...
    Bare husk at du ALDRIG må skælde vapsen ud for det, for den vil ikke ha en chance for at vide hvorfor du skælder den ud.

Vores Oscar lærte nu hurtigt at vente til vi kom hjem. Én gang har han tisset indenfor, og det var vores egen skyld.

Har du fri/ferie ellr noget, når du får hunden, så er der go muylighed for at få den gjort renlig. Det optimale ville være minimum en uge......

• #3   2. feb 2007 Jeg har gået hjemme på barsel de to gange vi har fået hunde, så derfor har det ikke rigtig været et problem at få taget godt imod den lile ny.......

• #4   2. feb 2007 Jeg tænkte også på at vente til jeg har ferie fra jobbet så jeg kan tage nogen fridage med den smiley

men det skal nu ikke vides om det kan blive mere end en uge da mit arbejde er MEGET sommer præget vi har ALTID meget at lave om sommeren..

• #5   2. feb 2007 Dennis - Så sku du jo ha købt en i juleferien ! smiley *SmiiL*

• #6   2. feb 2007 Hvis man skal træne i en spicialklub med hunden, skal den osse have en udviget ansvarsforsikring osse kaldet figurantforsikring.
    så er den alm. ansvarsforsikring ikke nok.

• #7   2. feb 2007 Ud fra mine egne erfaringer vil jeg også anbefale en sygeforsikring.

• #8   2. feb 2007 Sabrina K : Ja det kunne jeg godt smiley men der boede jeg ikke et sted hvor man måtte have hund smiley

• #9   2. feb 2007 Sygeforsikring vil jeg også anbefale.........du vil aldrig fortryde det, Dennis.

M.h.t spørgsmålet om dækning hvis din hund bliver angrebet af en løs hund. Så er det den anden hunds forsikring som skal dække de udgifter du får..........du kan prøve at vende den om.......hvis det var din hund der gjorde noget ved en anden hund....så er det dig som skal punge ud.....hvis du ikke har forsikring........kan blive ret dyrt.........men den er jo så også lovpligtig ;o))

• #10   2. feb 2007 Jeg vil også have forsikring på den.. smiley

Den hund som jeg vælger er jo en der godt kan forvolde skade.. Det kan alle hunde for den sags skyld.. men det SKAL jeg have ingen hund uden forsikring smiley

• #11   2. feb 2007 Formand for team vomløs: Jeg mener heller ikke at en enkelt uge med den lille ny er optimalt, men det er bare ikke alle, der lige kan brænde 3 ugers ferie af, sån lige...

Og på en uge (inkl 2 weekender) så mener jeg altså godt, at man kan kommeet godt stykke vej!!!

Og i Dennis H´s tilfælde er det jo ikke noget med at hunden bliver forladt i 12 timer...

Med en mødetid kl 10 er der go tid til at få brændt noget krudt af om formiddagen, så vaps kan ta sig en go lur, når Dennis tar på arbejde.

• #12   2. feb 2007 Maibritt N : Det mener jeg også.. da jeg bare er i flexjob så er det jo ikke mange timer om dagen jeg arbejder og som sagt den kan sagtens nå at få brændt en masse krudt af inden jeg møder smiley

jeg tænkte på..er det godt eller dårligt for hunden hvis man altid tager den med når man er ude at gå?ligemeget om det er en lang tur eller bare en tur tilkøbmanden...altså at den altid er med når man er ude.?

• #13   2. feb 2007 Dennis H: Den har rigtig godt af at lære at komme med overalt. Det er dejligt med en hund, man kan have med overalt uden at den pulser forvirret og nervøst omkring!!
    Men bare sørg for at det sker lidt gradvist i starten, så du først og fremmest lærer den at være tryg ved dig.

De første uger ville jeg ikke tage den med nogen steder. Der skal den lære, hvor den hører til, og den skal lære at du er "farmand" som altid er god at være sammen med.

Derefter kan du begynde at tage hvalpen med på ture.
    Ta gerne et tæppe med, så der er noget der lugter bekendt, og så hunden lissom får "sit eget sted", hvis du feks har den med på besøg...

Det der med at tage hunden med til købmanden er jeg ikke den helt store tilhænger af. Man aner ikke hvordan hunden reagerer, når den står der alene, og der måske er fremmede der nærmer sig den.
    Og så har man desværre ofte hørt om hunde, der er blevet stjålet på den måde...
    Skrækkeligt at komme ud fra købmanden og så opdage at hunden er væk!!!!

• #14   2. feb 2007 Nogle hunde klarer det fint selvom ejeren kun har et par dage fri.......tror ik man helt kan stille det så firkantet op.
    Jeg havde fri i 14dage da jeg fik min guldklump, men endte alligevel med en hund med alene hjemme problemer.
    Men jeg vil aldrig ha samvittighed til at overlade en hvalp til sig selv efter et par dage

• #15   2. feb 2007 Ang. ikke at have den lovpligtige forsikring, hvor galt det kan gå: Min nabos søn og hans hund, var passagerer i en bil, der kørte galt forrige år. Nabosønnens hund sprang fra bagsædet og om foran og ned ved ratstammen. Bilen kørte frontalt ind i et vejtræ. Med 30 km. i timen. Hunden blev slynget ud af vinduet og døde på marken. Føreren af bilen blev slemt massekreret og min nabosøn ligeså. Hans hund var jo årsag til ulykken, og nu skylder han ½ mill. i erstatning til chaufføren. Havde han haft forsikret hunden, havde gælden været på 0 kr.

• #16   2. feb 2007 Det jo altid rart at vide smiley altså det med forsikring smiley

Kommentér på:
Hundeforsikring et most?og 2 spørgsmål

Annonce