Hundeforsikring et most?og 2 spørgsmål Hundeforsikring et most?og 2 spørgsmål
Hejsa
Da jeg selv vil anskaffe mig en hund om nogen måneder (Amstaff) så tænkte jeg på da min fatter fik hans to hunde der tegnede han forsikring på det...jeg vil selvfølgelig tegne forsikring på min når jeg køber den.. men er det et most at have den? er den lovpligtig?
Og lige et par spørgsmål..
hvis man har forsikring på sin hund..hvis man så kommer gående med sin hund i snor og den bliver overfaldet af en hund der ikke er i snor og ens hund kommer til skade kan man så søge erstatning hvis ens hund lider skade?
Når man har hvalp så skal den jo luftes tit men hvad nu når man går på arbejde i starten. for mit vedkommende fra 10-15 så kan den jo ikke komme ud og tisse. Hvad har i andre gjort i den situation?
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 273 Svar: 2.424
Ved ikke om det er lovpligtigt, men helt sikker en MEGET god ide
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Hvis du skal gå til træning/agility/udstilling osv skal forsikringen (hos nogle forsikringsselskaber) udvides.
Ang dit arbejde og hundens tisseri...ja så må du lufte den rigtig godt og grundigt inden du tar afsted, og så regne med en lille pyt på gulvet når du kommer hjem...
Bare husk at du ALDRIG må skælde vapsen ud for det, for den vil ikke ha en chance for at vide hvorfor du skælder den ud.
Vores Oscar lærte nu hurtigt at vente til vi kom hjem. Én gang har han tisset indenfor, og det var vores egen skyld.
Har du fri/ferie ellr noget, når du får hunden, så er der go muylighed for at få den gjort renlig. Det optimale ville være minimum en uge......
jun 2006
jan 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 284 Svar: 1.010
men det skal nu ikke vides om det kan blive mere end en uge da mit arbejde er MEGET sommer præget vi har ALTID meget at lave om sommeren..
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 273 Svar: 2.424
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
så er den alm. ansvarsforsikring ikke nok.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
jan 2007
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
M.h.t spørgsmålet om dækning hvis din hund bliver angrebet af en løs hund. Så er det den anden hunds forsikring som skal dække de udgifter du får..........du kan prøve at vende den om.......hvis det var din hund der gjorde noget ved en anden hund....så er det dig som skal punge ud.....hvis du ikke har forsikring........kan blive ret dyrt.........men den er jo så også lovpligtig ;o))
jan 2007
Den hund som jeg vælger er jo en der godt kan forvolde skade.. Det kan alle hunde for den sags skyld.. men det SKAL jeg have ingen hund uden forsikring
jun 2006
Og på en uge (inkl 2 weekender) så mener jeg altså godt, at man kan kommeet godt stykke vej!!!
Og i Dennis H´s tilfælde er det jo ikke noget med at hunden bliver forladt i 12 timer...
Med en mødetid kl 10 er der go tid til at få brændt noget krudt af om formiddagen, så vaps kan ta sig en go lur, når Dennis tar på arbejde.
jan 2007
jeg tænkte på..er det godt eller dårligt for hunden hvis man altid tager den med når man er ude at gå?ligemeget om det er en lang tur eller bare en tur tilkøbmanden...altså at den altid er med når man er ude.?
jun 2006
Men bare sørg for at det sker lidt gradvist i starten, så du først og fremmest lærer den at være tryg ved dig.
De første uger ville jeg ikke tage den med nogen steder. Der skal den lære, hvor den hører til, og den skal lære at du er "farmand" som altid er god at være sammen med.
Derefter kan du begynde at tage hvalpen med på ture.
Ta gerne et tæppe med, så der er noget der lugter bekendt, og så hunden lissom får "sit eget sted", hvis du feks har den med på besøg...
Det der med at tage hunden med til købmanden er jeg ikke den helt store tilhænger af. Man aner ikke hvordan hunden reagerer, når den står der alene, og der måske er fremmede der nærmer sig den.
Og så har man desværre ofte hørt om hunde, der er blevet stjålet på den måde...
Skrækkeligt at komme ud fra købmanden og så opdage at hunden er væk!!!!
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 900 Svar: 11.842
Jeg havde fri i 14dage da jeg fik min guldklump, men endte alligevel med en hund med alene hjemme problemer.
Men jeg vil aldrig ha samvittighed til at overlade en hvalp til sig selv efter et par dage
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.990
jan 2007
Hundeforsikring et most?og 2 spørgsmål