{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.399 visninger | Oprettet:

Christina R
Christina R
Tilmeldt:
13. apr 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hund drypper tis - erfaringer søges {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg søger nogle råd og/eller erfaringer for en jeg kender.

Hun har en hanhund (pudel) på fire år, som pludselig, ud af det blå, er begyndt at dryppe tis.
Det er IKKE forhudsbetændelse.
Han kan godt holde på "de store søer", men det er lige som om han bare ikke "lukker tæt" uanset om han står stille, hopper, sover osv.
Dyrlægen er selvfølgelig med inde over, han har bla fået taget blodprøve, som intet viste, fået urinprøve, der kun viste hans urin var lidt fortyndet. Han har fået scannet blære og er undersøgt for blærebetændelse, lever, nyre, sukkersyge osv. alle tal er fine.

Det skal siges han lige for ca. en måned siden er blevet kemisk kastreret, men dyrlæge har kontakten producenten, som ikke har lignende på deres "liste" over bivirkninger.

Er der nogen herinde der har oplevet noget lignende?

på forhånd tak ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund drypper tis - erfaringer søges
  • #1   13. apr 2018 Hvis tæver kan blive inkontinente, kan hanner vel også.
    Er prostata undersøgt?


  • #2   13. apr 2018 Jeg tænker den kemiske måske hormonelt påvirker prostata, som jo ligger lige ved urinrøret. Måske det påvirker hans kontinens?

  • Christina R
    Christina R Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   13. apr 2018 Ved ikke om prostata er undersøgt. Må lige høre hende.
    Tak for svar til jer begge smiley


  • #4   14. apr 2018 Tænker at det skyldes den kemiske kastration ?
    Ifølge dette link: https://www.netdyrlaege.dk/leksikon/hunden/hundesygdomme/urinvejslidelser117/308-inkontinens
    Er de 2 største årsager til inkontinens, urinvejsbetændelse, samt nedsat kønshormonproduktion.



  • #5   14. apr 2018 Jeg ved ikke om det er det samme ved hanhunde, men ved tæver, der kan de blive urininkontinente efter neutralisering, da et hormon, der har stor indflydelse på at urinblærens lukkemuskel fungerer optimalt, ikke længere er til stede/eller der er ikke nok af det ...
    Der kan man gå ind og medicinere, give hunden dette hormon i tbl.form.

    Det kunne tænkes hanhundes urinveje er indrettet med et lign. system, evt. med et andet hormon?


  • Christina R
    Christina R Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   14. apr 2018 Tak for svar. Sender dem videre til ejer smiley

  • #7   14. apr 2018 Hanhunde kan også blive inkontinente efter kastration - Men det er ikke registreret som bivirkning ved kemisk kastration, og da præperatet man bruger til kemisk kastration også kan bruges til behandling af urininkontinens, tænker jeg det i hvert fald er godt at tænke inkontinens som aller sidste diagnose, når alt andet er udelukket smiley

    Drikker han mere end han plejer? Får han noget medicin?

    Jeg tænker det også er en god ide at sikre, at prostata er tjekket smiley

    Er det tis han drypper, og ikke sæd? De første 4-6 uger efter kemisk kastration kan hanhunde få forøget seksualitet pga. der sker en forøgelse af kønshormonerne, før der sker en nedregulering... Ja sorry, det er ikke fordi, jeg tror, du ikke kan se forskel, men jeg tænkte det alligevel var værd at nævne smiley


  • Anja K
    Anja K Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #8   15. apr 2018 Hej.
    For lige at følge op på dette indlæg, så er det mig, som er ejer af hunden.
    Nej han får intet medicin.
    Han er undersøgt for prostata - det er det ikke.
    Nej, det er ikke sæd.
    Ja, han drikker for meget - ca. 6 dl. vand i døgnet - det siger dyrlægen er for for meget for en hund på 7,5 kg. Hun kan dog ikke forstå hvorfor han gør det, for alle hans organer er fine i tal. Hun mener at det kan være en dårlig vane. Den er jeg også med på, men fordi han drikker mere end "hvad godt er", skal han jo ikke lige pludselig blive "utæt".

    Jeg vil dog lige nævne, at han ca. 1 gang om mdr. har et epileptisk anfald. (Fik sit første anfald som ca. 2 årig - er 4 år nu)


  • #9   15. apr 2018 Er epileptiske anfald ikke mest af alt en saltubalance i hjernes nervecellemembraner?
    Jeg ville være undersøgende på hans salt/væskebalance.

    Jeg har noget hen af samme hjerne"fejl", som en del epileptikere har, og jeg har et meget specielt forhold til salt (ligesom de fleste andre med samme genfejl = bipolare), og derfor også væske.
    Her er behandlingen indtagelse af salt (der findes flere former for salt) (som omdanner sig til natrium(salt)ionblokker), som kommer til at virke som en hæmmer af saltioner igennem nervecellemembranerne, for at forebygge, at de sender fejlsignaler (kramper når det er hos epileptikere).
    Jeg får endda også antiepilepsimedicin, som igen virker som en natrium(salt)ionblokker.
    Det betyder så også et behov for et ret stort væskeindtag ...

    Instinktivt går kroppen efter stor indtagelse af salt, og dermed også vand. Det kan medføre inkontinens, også uden, at der er noget at se på nyretallene.

    Hvad fodrer I med?


  • #10   15. apr 2018 Og han er tjekket for diabetes insipidus? (Og ikke kun diabetes mellitus).

    Får han intet medicinering for sin epilepsi?

    6 liter er voldsomt meget - Alt over 7,5 dl er grund til bekymring for en hund på den vægt. Har han drukket så meget hele tiden eller er det noget han er begyndt på for nyligt?


  • #11   15. apr 2018 Einstein - 6 dl. smiley

  • #12   16. apr 2018 Ginne - Damn, jeg kan ikke læse smiley Ja okay, så er det for meget men ikke patologisk endnu...
    Synes også det andet virkede helt umuligt for så lille en hund smiley


  • Anja K
    Anja K Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #13   14. maj 2018 Sanne M.

    Tak for din besked smiley
    Det er forskelligt hvad han får af foder...


Kommentér på:
Hund drypper tis - erfaringer søges

Annonce