{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
556 visninger | Oprettet:

Taco
Taco
Følger: 102 Emner: 2 Svar: 47

Hundereb (Lav Selv) {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

På grund af stor efterspørgelse på hvordan man laver hundereb fra bunden af, med en detaljeret billedbeskrivelse, kommer her en udgave som måske vil gøre det nemmere at forstå fremgangsmåden.
Denne tråd vil vise dig hvordan man laver en SNOET Udgave udfra 4 ender. Der findes også en firkantet version som jeg laver en guide på senere hvis det efterspørges.

Håber i kan bruge dette til noget.
ps. Giv mig lige tid til at oprette de 22 billeder før i skriver spørgsmål herinde

Vil dog hjertens gerne svare på spørgsmål og hjælpe med forklaringer og billeder i denne tråd

Kommentarer på:  Hundereb (Lav Selv)
  • Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#1   13. apr Først vælger du fire lige brede stykker Fleecetæppe.
    Du kan vælge forskellige farver som jeg har gjort eller hvad du nu lige har ved hånden.

Forskellige farver til en start giver et bedre overblik. Derfor har jeg valgt denne løsning for at i bedre kan se hvad jeg gør

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#2   13. apr Dernæst samler du de fire stykker som skal være lige lange og lige brede, i én bunke med den farve bagerst som du vil have at knuden får.

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#3   13. apr Du vipper dernæst bagsiden frem over de andre, som ses på billedet for at lave en løkke til starterknuden

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#4   13. apr Vip enden ind i løkken og stram så til så du laver en knude

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#5   13. apr Når knuden er lavet ser det således ud:
    Vip herefter 'dusken' ned og 'blækspruttearmene' op mod dig selv.

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#6   13. apr Som her på billedet:

Det sværreste kommer nu, nemlig starten på rebet.
    Du skal sprede de fire ender ud til hver sit hjørne.

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#7   13. apr Herefter starter du med øverste venstre ---> mod højre og lægger løst over næste farve i rækken. Her er det hvid der lægges over grøn

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#8   13. apr Herefter lægges Grøn over Beige og 'fanger' den hvide i løkken. Husk at holde det løst.

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#9   13. apr Nu gentager du og lægger Beige over Brun men fanger Grøn i løkken. Tænk i 4 taller.

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#10   13. apr Så lægger du Brun over Hvid og fanger Beige i løkken.

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#11   13. apr Nu putter du Brun ind i HVid's løkke så de 'låser' hinanden alle farverne.

Herefter strammer du alle fire ender lige meget, til de er helt knyttet sammen.

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#12   13. apr Så det kommer til at se sådan her ud:

Er der fejl indtil nu, pil det op og start forfra ved knuden

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#13   13. apr Nu er det næste farve's tur til at ligge øverst venstre. Vi nupper Beige til at føre over Brun. mod Højre-->
    Husk altid at gå samme retning.

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#14   13. apr Brun over Hvid, Fang Beige

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#15   13. apr Hvid over Grøn, Fang Brun

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#16   13. apr Grøn over Beige, Fang Hvid

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#17   13. apr Grøn ind i Beige's løkke.

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#18   13. apr Stram til.
    Ser det sådan her ud oppefra, så er det rigtigt. Knyt den nu helt sammen så den kommer til at ligne den første firkant du lavede. Minder dette dig om Julestjerne starten? Så er dette helt korrekt.

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#19   13. apr Gentag processen.

Begynder efter 3-4 gange julestjerner at se sådan her ud, er dette rigtigt!

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#20   13. apr Er du i tvivl om om du har lavet en fejl? Tæl eventuelt farverækken på skrå. Lægger farverne i samme rækkefølge hele vejen rundt?
    Hvis ikke, er jeg sikker på at din hund er ligeglad, men hvis du er træt af det selv, så skal du pille op dertil hvor du tror fejlen er og starte forfra med firtallerne og julestjernerne

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#21   13. apr Efter lidt tid begynder det at ligne noget. Nu er denne snart færdig.

• Lise N
    Lise N Online Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #22   13. apr Super god vejledning ?? Det må jeg vist hellere teste!

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#23   13. apr Når du syntes den er 'lang nok' til din hund's behov, skal du vende den således at den farve du har ud ad i blæksprutten er tilsvarende den farve du valgte knuden skulle være i starten

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#24   13. apr Herefter skal du tænke en omvendt knude og lægge løkken forover hunderebet, så der bliver en løkke du kan stikke enderne ind. Stram til så hunderebet er fri for knuden, men så knuden stadig sidder stramt til.

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#25   13. apr Således

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#26   13. apr SÅ nu er dit hundereb næsten færdigt.
    Du mangler kun at klippe enderne(frynserne) Lige lange.

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#27   13. apr Volá Færdigt hundereb.

Tak fordi du fulgte med

Bliver du frustreret undervejs, så er det en god idé at lægge det fra dig i nogle minutter og vend så tilbage når du føler du har overskud igen.

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#28   13. apr Lidt facts

Det tager mig ca. 15 minutter at lave et hundereb, men dette er ikke en rekorttid og skal på ingen måde 'slåes'. Øvelse gør mester og jeg tænker at det i starten vil tage længere tid. Det er ment som et hyggeprojekt.

på 1 fleecetæppe kan jeg lave 5-6 hundereb, hvilket betyder at de vil koste ca. 12 kr. stykket at lave selv. Noglegange kan man finde den til rimelig pris på nettet, men tænker det er markant billigere at lave selv.

De kan desuden vaskes i vaskemaskinen ved 40-60 grader men bør ikke tørretumbles. De tørre desuden ganske udemærket selv over en nat

Jeg har hørt at de skulle være rigtig gode for tænderne fordi 'hullerne' mellem stoffet, børster tænderne på hunden når hunden tygger og leger i/med hunderebet. Jeg har dog ikke afprøvet dette i praksis.

• #29   13. apr Det må prøves ... ... Tak for en rigtig god vejledning ...... Jeg går ud fra , man kan bruge andet end fleece tæpper ? ....Evt. gamle lagner.... badehåndklæder ... osv .

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#30   13. apr Ja det kan man godt, men Fleece er nok det der holder bedst, da det giver sig lidt hele tiden. Dog kan man sagtens lave det ud af gamlæe cowboybukser, t'shirts og lagner, dynebetræk og sådan. Dog skal der medregnes bredere stykker for at opnå samme tykkelse og robusthed som ved fleecetæppet.

Fleecetæppet bruges ca. 4 x 10-15 cm bredde.
    Lagner skal der nok bruges ca. 4 x 30-40 cm bredde, da dette er tyndere stof

• #31   13. apr Rigtig god vejledning, det skal prøves herhjemme

Kan man evt bruge 3 stykker fleece, så den ikke bliver så "tyk" og måske passer bedre til lille hund?

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#32   13. apr Ja, ellers kan man gøre stykkerne knapt så bredde Så bliver selve rebet også mindre tykt

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#33   13. apr Man kan f'eks starte med 4 x 4-6 cm bredde i stedet for de 10-15 cm bredde der normalt bruges.

• #34   14. apr Super vejledning. Tak:-)
    Hvor lange stykker bruger du og hvor lang ender rebet med at være?

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#35   14. apr stykkerne jeg bruger er på kortsiden af et fleecetæppe, det vil sige at strimlerne er ca. 150 cm ved start og rebet bliver ca. 30-40 cm med frynser. Du kan altid afkorte undervejs hvis du føler det bliver for langt Slutlængden afhænger også af hvor stramt du knytter julestjernerne Jo hårdere knytning, jo længere bliver den.

• #36   14. apr Så genial, mange tak

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#37   15. apr Her på billedet ses forskellige udgaver af knytning til hundereb. De små passer til små hvalpe. Den mindste er ca. 12 cm lang og 1½ cm bred.
    Den største er ca. 37 cm lang og 3-4 cm bred.

Dette er for at vise at man selv kan varriere størrelserne både tykkelse og længde

• #38   15. apr Perfekt! Tak Taco

• #39   16. apr Jysk har pt fleece tæppe til 12 kr i denne uges avis. Ziva og jeg har lige hentet til at prøve

• Taco
    Taco Tilmeldt:
    mar 2018

#40   16. apr Ja jeg har godt set det. Desværre har den i horsens kun hvide fleecetæpper til 12 kr. Så jeg har invisteret i flere farver i bilka i dag Så der bliver blandet hvid i næsten alt nu Hehe.

Men giv jer i kast med det, endelig! Jeg vil så gerne hjælpe, hvis i får problemer undervejs så upload et billede af det i har lavet, så vil jeg forsøge at guide herfra

Kommentér på:
Hundereb (Lav Selv)